-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
balazska92
senior tag
válasz balazska92 #52393 üzenetére
Megvan, sikerült bekötnöm mindent, működik minden, figyeltem minden tanácsra, polaritás mindenhol rendben van, tápkábel bal oldalt, rca jobb oldalt megy, ha a jobboldalra adom a hangot akkor jobbon hallom ha balra balon, ha hatra akkor a nyomon, ha elore akkor elol, tehat elvileg minden jol mukodik. Ilyen fejem van: Clarion dxz 858 rmp, nem értek hozzá, de elvileg elég sokat tud, minden ki van kapcsolva, illetve le van nullázva rajta. A kérdés, hogy innen hogyan tovább? Hogy állítsak be az erőn mindent optimális állásba? Az erő: Axton c509, Az első komponens szett egy audio system 130mxc plus, a nyomó pedig axton ca 8308.
-
kigoi
senior tag
válasz balazska92 #52403 üzenetére
Azért nem csak ennyi.
Abban a fejben aktív váltó van ha jól tudom bár clarionokat nem ismerem de úgy rémlik.
Ha tévedek akkor is idő korrnak azért lenni kéne benne és akkor az a következő lépés,fázis forgatásokkal egybe kötve. -
-
kigoi
senior tag
válasz balazska92 #52405 üzenetére
Azt pedig érdemes lenne kideríteni mert én spec akkor nem is pöcsölnék a passzívrésszel főleg hogy a szett ugyan nagyon jó a maga kategóriájában de mivel a váltója csak a magasat szűri így sokkal jobb lenne ha tudnál vágni mindet fejről.
Most onnét indul az alja amin a fejen áll vagy az erőn,nem tudom hol végezted a vágást,a teteje viszont nincs vágva,ott megkapja azt is amit a magas.
Azt pedig nem csak hogy nem tudja azzal a membránnal megszólaltatni de bele szólása van a teljes frekvencia menetbe. Minő véletlen ezt pont ma méregettem mint ahogy Tboy is megjegyezte hogy alja 40-80hz vágásnál eltérésnél is produkál a hangszóró más hangvitelt. Ha jól emlékszem doppler efektusnak nevezik mikor az alacsonyabb frekvencia bele szól a magasabb frekvenciába.
Nem véletlen hogy a 6020-is amit úgy terveztek hogy mélyre legyen engedve 2,5khz-nél már váltja is a váltó.
Szóval ha tud aktívot a fejed akkor bizony ahhoz a szetthez nagyon jól jönne.Más,a fentebb linkelt képen az én reflex mélyládám van.
Érdekesség képpen raktam ki,EQ van sikerült ilyen egyenletesre kihozni sofőr ülésre.[ Szerkesztve ]
-
balazska92
senior tag
CROSSOVER
Type active crossover
Low Pass Frequencies 120 Hz, 50 Hz, 80 HzEQUALIZER
Equalizer Yes
Equalizer Type parametric
Equalizer Band Qty 2 bands
Equalizer Center Frequencies 120 Hz, 12000 Hz, 50 Hz, 80 Hz, 8000 HzSound Output Mode stereo
Sound Effects Magna Bass EX
Controls balance, bass, fader, subwoofer level, treble, volumeEzeket találtam a leírásban amik érdekesek lehetnek. Ezek közül az active crossover lenne az, amire te gondolsz?
-
kigoi
senior tag
válasz balazska92 #52407 üzenetére
Ha csak ilyen értékek vannak amiket írtál akkor nem.
-
kigoi
senior tag
válasz pengusz77 #52408 üzenetére
A felharmonikus az más tudomásom szerint.
Én arról beszélek hogy pl van egy hangszóró ami kap növekvő sinus jelet.
80hz-en van vágva és mondjuk produkál 500hz-nél kb 10hz szélesen 3dB-es hangerő zuhanást.
Ha átállítod a vágást 50hz-re és lejátszod ugyan azt a jelet akkor viszont átrajzolódik kicsit a krafikon és már lehet nem is lesz ott 500hz környékén az a zuhanás.
Tehát az hogy milyen szélesen szólaltatunk meg egy hangszórót főleg hogy milyen mélyfrekvenciát engedünk rá bele szól az egészbe nem csak az adott frekvencia környékére.Megkerestem hol olvastam dopplert,itt olvastam doppler torzítást.
Egy csipogó átfogási tartománya nagy általánosságban 1 kHz-től 20-30-40 kHz-ig terjedhet, egy spéci mélysugárzó, amelyik hajlandó levánszorogni 20 Hz környékére, az bizony már nem hajlandó 1 kHz-nél csicseregni, jóval korábban abbahagyja, amelyik elmegy idáig, az hálából az alsó regisztereket nem hajlandó megkörnyékezni. Tehát vagy belenyugszunk, hogy Hádészt nem fogjuk felidegesíteni és megússzuk egy kétutas váltóval, vagy beletuszkolunk hiánypótlásként egy harmadik sugárzót is középre és akkor már rögtön három utas váltót gyárthatunk hozzá. Ha netán túl nagy tartomány lesugárzását akarnánk rábízni egy mélysugárzóra, akkor számolnunk kell egy nem túl szimpatikus jelenséggel, a Doppler-torzítással. Ha a sugárzó membránja egyidejűleg rezeg mély és magas frekvenciákon, ekkor az alacsony frekvencia megmodulálja a magasakat, ami szintén az eredeti hangképben nem szereplő frekvenciák megjelenéséhez vezet, ami, mint tudjuk, nemlineáris torzítás. Megvan tehát, hogy hány utas lesz a rendszerünk, ezzel az is, hogy hány utas váltó kell hozzá, no de hol váltsunk ? No akkor üssük fel Murphy törvénykönyvét, mert ha még nem jeleztem volna, nem azon a frekin fogunk váltani, ahol mi szeretnénk, hanem bizony ott, ahol a sugárzók hagyják magukat. Ha van akkora szerencsénk, hogy a mély sugárzó ott hagyja abba a dudorászást, ahol a csipogó elkezdi, akkor nyilvánvaló a keresztezési frekvencia helye, de ha van kellően nagy átfedett tartomány, akkor kellő segítséget jelenthet a két sugárzó egymásra vetített fázismenete.
-
simi811118
aktív tag
válasz balazska92 #52407 üzenetére
A 858 -ban nincs aktív DSP, csak a 958-asban. Viszont passzív zenére nagyon jó. Három RCA kimenet miatt jól lehet bővíteni. Elvileg hátul aux bemenet is van rajta.
-
balazska92
senior tag
válasz simi811118 #52412 üzenetére
Köszi, csak ezt így nem értem Mármint a forditott polaritast ertem, a subnal egyszeruen ossze tudom hozni, a magasnal majd megprobalom valahogy, de miert kene igy?
[ Szerkesztve ]
-
Thomyyyyy
tag
Sziasztok!
A segitsegeteket szeretném kérni. Van egy skoda fabia sedanom, 2006-os. Szeretnék venni bele egy hifi rendszert, mert a gyári nagyon rossz. Ha jól tudom az első ajtóba 13as hangszórók férnek be. Egyelore nem akarok subot így a hatso hangszórók beépítése is jó lenne. Kerdeznem így milyen lehetőségeim vannak?(mindenképp komponensest szeretnék) Ha beleférne a keretbe erosito vásárlására is hajlok sub kimenettel, ha később mégis tennék bele. (Most egy jcv fejegysegem van) A keret első körben 60 000 Ft lenne, ha indokolttá válik utemezve többet is raforditanek. Disco, techno es max jazz zenet hallgatok. Mindemellett tudnatok-e ajánlani boltot szakembert Debrecenben, aki tudna segíteni a választásban. Autó hifi tapasztalatom kb nulla, hazimoziban vagyok inkább otthon így kell a segítség.
Koszonom a segitsegeteket![ Szerkesztve ]
Tamás
-
pengusz77
senior tag
[Doppler effektus]
Elsőre effektust írtál.
[felhangsor][ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz simi811118 #52412 üzenetére
Na milyen a 92BT? Nekem is kéne már cserélni, valahogy nem igazi a DT-k magasa - na meg nem vagyok megbarátkozva Klári kezelésével...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
simi811118
aktív tag
válasz balazska92 #52413 üzenetére
A komponens szettet felüláteresztő szűrővel (HPF) kell használni, hogy a mély frekvenciák, amiket már nem tud visszaadni, ne terheljék feleslegesen a hangszórót. Ezt állítsd be 90-100Hz körüli értékre.
Mélynyomót aluláteresztő szűrővel (LPF) használunk, hogy a magas frekvenciáktól mentesítsük a subot. Ezt szintén 90-100Hz körülire kell állítanod.
Fordított polaritással pedig azért kell őket bekötni, mert ha mindent egyenesen kötsz be, akkor a vágások / távolságok miatt nem lesznek fázisban. Ha nincsenek fázisban, akkor visítani fog a magasod/nem lesz hangja a mélyládádnak. -
LógaGéza
addikt
válasz simi811118 #52419 üzenetére
Várjunk - ha jól rémlik zobelt pont nem szokás magas elé rakni. Meg mi értelme is lenne, ha amúgy is aktívként van hajtva?
Te vagy az első aki azt mondja rá, hogy jó
Kábelen gondolkodtam én is, de mégis milyet, ami nem szál el annyira árban?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
simi811118
aktív tag
válasz LógaGéza #52422 üzenetére
A 3-4khz kiemelés miatt érdemes elé tenni egy kis passziv szűrőt aktív hajtáskor is. (ha valahonnan lenne egy pontos értékekkel kiegészített gyári váltó rajz, na az kiindulásnak hálás lenne)
Elvileg a gyári váltón van 12/6dB váltás átkapcsolás mindkét útnak, tehát nem lenne idegen tőle egy magasabb, 6-8khz-es vágási pont sem.
Van 2 szál Klotz kábelem, próbára el tudom küldeni, ha gondolod. Azok nálam valahogy tompították a magassugárzókat (Rainbow), de DT -vel még nem próbáltam őket. (asszem 340 és 440cm-sek)
Azt tudom, hogy a kácsás LS kábel idegesítően kiemelte őket még jobban, az szolidabb magasokhoz való. -
Lite
őstag
válasz lautnermark #52377 üzenetére
Mivel szobai "hifiben" bakelit-párti vagyok, nálam minden nemű beavatkozás a hangban istenkáromlásnak számít, equalizer, loudness és hasonló rémségek használata pedig keresztre feszítéssel egyenértékű.
Mindent kikapcsoltam. -
Lite
őstag
Most annyiban változik a helyzet, hogy itt egy kedves fórumtárs felhívta a figyelmemet egy kicsit erősebb Pio fejegységre (4x100 wattosnak írva a 4x45 helyett).
Bár bevallom, a hangerő szempontjából elég volt a JVC KD-G31 saját teljesítménye is.
Közben, ahogy nézegetem a kocsit, az első ajtók beépítési mélysége kezd aggasztani, de nem kicsit... -
Lite
őstag
válasz simi811118 #52381 üzenetére
Igen, köszönöm! A szigetelés eléggé elkerülhetetlennek látszik, de ez még a családbarát kategóriába esik.
Részben ezért is kérdeztem, hogy a lapos hangszórók hogyan viszonyulnak a normálokhoz, mert egyre nagyobb az esély, hogy olyat kell néznem.
Illetve, a hétvégén próbáltam bontogatni a rendszert... Hát... Egyre inkább az érzem, hogy kompletten egy műhellyel kell megcsináltatnom, mert ez nagyon furi kocsi... Sok a sérülésveszély és a speckó anyagigény... -
footy
addikt
válasz lautnermark #52430 üzenetére
Ha mar kulon kabelezes kell akkor vegkepp erdemesebb egy erositot berakni. Szerintem.
-
Lite
őstag
Azt tudom, hogy elméleti érték, a JVC is kb 4x14 wattot tudott leadni effektív, de azzal én már boldog voltam...
A kocsi a problémás: Chevrolet Epica 2008-as évjárat. A Chevy fórumban sem tudtak sokat hozzátenni, ez elég ritka madár, pláne, hogy nem taxinak, hanem sajátnak használják. 2 Din a fejegység (ez konkrétan elég fos benne, tuti cserés), és elöl-hátul 16.5-ös komponens szett van benne. De szétszedni még nem bírtam, mert elég érdekes megoldások vannak benne, ahogy figyeltem (pl. a magas meghajtása nem a mélyről megy, hanem még a rádió kivezetésinél indul, és egy kondenzátor van ráépítve a magasra, váltó gyanánt...)Apropó: a Hifonics hangszórókról mi az általános vélemény? Az erősítőik jók, de sugárzókról nem sok szó esik...
-
balazska92
senior tag
válasz simi811118 #52420 üzenetére
Ha jól értem, akkor a fejegységben semmit nem kell állítanom, minden marad nullán és offon. Az erősítőben kell átnyomni a kapcsolót hpf-re, és a hozzá tartozó hpf gombot kell tekergetni pl 95-ös értékre, és ezzel kész az első szett. Utána a másik kapcsolót kell átnyomni lpf-re, és az ehez tartozó lpf gombot tekerni 95-re, ezzel kész a nyomó. Most ez így hozzá nem értőként lett megfogalmazva, de remélem ígykell és érthető Már csak a gaineket kell beállítani. Arra egy egy egyszerű tipp?
A fordított polaritást pedig megcsinálom, a subnál egyszerű, a magasnál pedig ha jól gondolom csak annyi, hogy a hangváltó pozitivjából ami megy a magassugárzóba szál, az ne a pozitivhoz menjen ahogy most van, hanem a negativhoz, és a hangváltó negativjából a magas pozitivjaba menjen.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
Konkrétan a Hifonics HFI-6.2C Industria-ra gondolok.
Illetve találtam egynéhány laposabb komponens rendszert, amikről még nem hallottam, nem tudom, milyenek.
Hátha van tapasztalatod / másnak tapasztalata vele:Axton AE652C
Ampire SF165
ESX SIGNUM SL6.2C
Gladen M 165 Slim
Gladen RS 165 SLIM
Hertz Energy ESK-F165L.5
Hifonics HFI-6.2C Industria
RAINBOW IL-C6.2FMegtaláltam az eredeti hangszórót, azért kezdek egyre inkább a laposabbak felé fordulni...
-
akela91
addikt
Upsz, nem ide...
De ha már itt vagyok. Pénteken (vagyis a hétvégén, mert lesz vagy 15-20óra) megkapja a focus a komplett hifit, tűkön ülök.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz lautnermark #52440 üzenetére
Náluk lehet, hogy van. Annyira nem foglalkoztam vele, mert drágább is valamivel+ szállítás is. Au outletnél azt mondták, nagykerben sincs, én meg hiszek nekik.
Viszont néztem. Brutál megdrágultak a Gladen cuccok. Ha ezt tudom nem adtam volna el. Amit anno újonnan vettem 28ezerért RS12-t most ~50ezer forint
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #52438 üzenetére
Nekem még az autóm se üzemképes, nemhogy szólna benne valami
simi811118
Tuti rövid lenne, de azért köszi a felajánlást Egyszer elmegyek már egyszer talira, és akkor lehet szerelni, próbálkozni
footy
Igen, pontosan, mintha nem lenne teteje. Magashoz most KCE-205-ösök az IC-k, és Cat5-ös UTP-k mennek - nem tudom előrébb lennék-e CAT6-os IC-vel. Ráadásul azt se tudom azt hogyan kéne bekötni"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
footy
addikt
válasz LógaGéza #52442 üzenetére
Én IC-nek is azt raknám. 4pár kábel fut a Cat5/6 kabelekben. 2-2 párat kötsz csatornánként.
Én így kötöttem be:
zöld+zöldfehér bal -
kék+kékfehér bal+
narancs+narancsfehér jobb-
barna+barnafehér jobb+ui.: A CAt6-nak nagyobb réztartalma. (Ha Cat5e kábeled van akkor nincs nagy különbség.)
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
Van valahol úgyis egy adag CAT6-om, majd levegőben elhúzom és ráfülelek. Már csak csatit kéne szereznem.
Van pár méter DLD hszkábelem (2x1,3mm2) kimaradva, gondoltam csinálok belőle fejegységnek tápot akksiról - legalább nem áll le minden indításkor. Két kérdés:
- Elég lesz egy szál, vagy húzzak egy párat inkább (utóbbit preferálnám)?
- Biztosíték kellhet rá?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Thomyyyyy
tag
Szia!
Köszönöm a véleményedet, de minden tisztelettel kérdezem, hogy ennyi?
Ha jobbat szeretnék milyen irányba induljak? Esetleg Debrecen környéki hifist sem tudsz ajánlani, vagy nem is javaslod a jobb cuccokat? A JVC nem gyári, én vettem bele, tudom nem egy alpine, de állítólag már ezeket is a Kenwood gyártja. A pontos típusa: JVC KD-X320BTOctavia 2-es hangszórót hol találnék egyébként?
Köszi!
Tamás
-
KRISSTUS
tag
válasz Thomyyyyy #52446 üzenetére
Bontó, Vatera, Jófogás - gyári hangszórót itt keress. Bár emlékeim szerint az Octavia II-ben 16-os hangszórók voltak, gyári kiemelővel "egybeöntve" ami nem tudom, hogy felszerelhető a Fabia ajtajára. Méret és a felfogatás miatt. Ez kb 5-7eFt volna ha lehetséges a beépítés, de ha többet is rászánsz akkor el lehet indulni más irányban is. Közben olvasta, hogy 60eFt szánnál rá.
Egy normális első szett + ajtószgetelés, erősítő, kábelek. Esetleg majd egy láda.
De én ajánlani nem tudok, azt majd itt a srácok fognak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Robot fűnyírók
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Óra topik
- Autós topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen