Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V8engines

    tag

    válasz niof #75461 üzenetére

    "Rezgéscsillapítás és ilyen marhaságok nem érdekelnek, nem versenyre viszem,..."

    Ez tetszett. Végigolvastam a mondókát, de igazából ez fogott meg.
    Pont így vagyok ezzel, még a mondat vége is stimmel. :P Persze nem mondom hogy nem lehet jó egy rendesen szigetelt bódé, de semmi kedvem, meg energiám se bíbelődni még ezzel is. Kasznis vagyok, tudom milyen mikor nem lehet hozzáférni dolgokhoz.

    Ja bocs, nagyon elkanyarodtam. Nem én leszek a megmondó a témakörödre. Se nem vagyok benne a világban igazán, meg amit építettem, még a 90-es évek végéig, kétezres elejéig is visszanyúlik. Legfrissebb egy 2 din fej 2017-ből.

  • PítdB

    kezdő

    válasz niof #75461 üzenetére

    Nem semmi...beleöltél 20 percet a kérdésbe.
    Tudtommal ekkora kártyát nem fog kezelni semmi sem..még a csúcsfejek sem.
    Mosfetesek mindegyike 19-22wrms-t tud./JVC, Kenwood, Pioneer, Alpine/
    De mindenképp DSP fejet kell választani, a beállítások miatt.
    A magasat fentebb (tükörháromszög) vagy picit magasabbra kell rakni, koax nem jó (ront).
    A terhelhetőséggel, csökken az érzékenység ami fejegység mellett azt jelenti halkabb lesz.

    A kedvencem, nem versenyre lesz..innen szoktam tudni, neki a legjobb kell mert semmi se lesz elég jó ;-)

    ui.ha tudnád, hogy egy jó leszigetelt ajtó mennyit tesz hozzá pont ott ahol amúgy is gyenge egy 16-os szett.

    csak a mélynyomó

  • niof

    addikt

    válasz niof #75467 üzenetére

    Na jó, úgy tűnik, hogy a hangszóró megvan. Mindent tud abból, amit fentebb felvázoltam. Holnap délelőtt kiszedem a gyárit, megmérem a mágnes átmérőt, meg a beépítési mélységet, és ha méretben passzol, akkor ez lesz.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Ear001

    addikt

    válasz niof #75467 üzenetére

    "Eleve induljunk ki abból, hogy az autóban való zenehallgatásnak nem a minőség az elsődleges szempontja, hanem hogy azért élvezhető legyen. Lehet vele villogni, hangosan bömböltetni, versenyekre járni, ami sokkal inkább az esztétikáról, vagy a hangnyomásról szól. Mivel egy relatíve drága autós rendszert egy közepes otthoni szett is fél kézzel a seggébe nyom."

    Ez így ahogy van, hülyeség.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75468 üzenetére

    Ahhoz, hogy azt tudja és nem csak papíron, amit szeretnél, elvárásai is vannak a hangszórónak. Kezdve a tisztességes masszív beépítéssel, ami nem fogja felzabálni a beletolt teljesítményt, hanem tényleg hanggá alakítja. Folytatva, hogy kell egy eszköz ami tisztes energiát pumpál bele és az impedancia csúcs környékén is képes megadni amit a focal (de kb. bármi más OEM) kér. Nem, ez az eszköz nem egy fejegység lesz, a gyári hangszórók nem véletlenül érzékenyek és kis teljesítményűek.
    Bár őszintén szólva nem szeretném, hogy azt tudja amit a papírja szerint. Ugyanis van egy hatalmas kiemelése 2,5-8kHz között, ha valami hát ez a tartomány visít és fáraszt.

    Én a helyedben egy normális fejegység vásárlása után megállnék, vagy legalább meghallgatnám mit hoz ki a gyári hangszórókból, ha már melós autó és nincs igény másra.

    Az SQ-t fikázva pedig nincs igazad, a mai komoly rendszerek egy dologban maradnak el a szobaitól, ez pedig a színpad távolsága, minden másban felveszik vele a versenyt.

  • PítdB

    kezdő

    válasz niof #75467 üzenetére

    Javíthatatlan vagy sztem...mindent tudsz, minek kérdezel?
    Nem azért mert én válaszoltam, bárki ezt kapta volna.

    A DSP nem azért kell, csak mert (mint írtam is) beállítások miatt, hanem ahogy egy 1,0 fostalicskába se raknak bőrkárpitos full extrás belsőt...na pont úgy a sima alap rádióba sem ugyanaz a végfok. (árban kicsi a különbség relatíve) hangzásban pedig sok!

    A lelkes sq-s rajongók messze jobb rendszereket építenek mint vázoltad a szobai összehasonlítással.

    A nagy tárhelyhez mint ismeretes számítógépet szoktak kötni..miért gondolod a sima rádiók már átugrották ezt a lépcsőt? Aki ilyenbe gondolkodik épít magának rendszert, külső meghajtóval. 64 Gb feletti kártyáknál jelentkeznek a gondok, el kell fogadni.

    Ha a lábtérbe (térd alatt) van a magas jelentős része elvész a zenei résznek..ezzel lehet vitatkozni, de nem érdemes. Még a közép alsó részére is kihatással van, ahonnan a legtöbb
    zenei információ jön. Fizikailag eltakarod.

    Amit gondoltál, vettél Focalt... mélyben és minden, ami nem zenei tartalom (mint, ének, hangszer) meglátod gyenge lesz..

    Ui. Tedd meg hogy nem válaszolsz..köszi ; -)

    csak a mélynyomó

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75472 üzenetére

    A beépítés alatt nem egyre gondolunk :) Becsavarozni a legtöbb ember tud, egy hangszórót úgy beépíteni, hogy meg tudja mutatni mire képes már egészen más tészta. De ezt már sokszor hangoztattad, hogy nincs igényed háttér-zenénél(zörgésnél) többre.
    Jól mondod az irányszög miatt még kevés is lesz a magas, nem akartam belemenni, bonyolítani a dolgot, de nem lett volna hiábavaló ;)
    Fejegység tekintetében pedig a nevesebb márkákat nézve kb. majdnem mindegy. Néhány watt különbséggel ugyan azt a teljesítményt tudják, a lényegi szolgáltatások ugyanazok a többi meg egyéni preferencia kérdése...

    Kicsit reagálva a következő HSZ-odra is:

    Ha valaki DSP-zni akar akkor a fejegységben lévők mára felejtősek, kb. semmit se tudnak egy dedikált vagy erősítőbe építetthez képest. Jól paraméterezhető crossover, EQ ma már alap elvárás, ez alá nem szabad adni egyéb esetben gyorsan keserűvé válik a falat. Ma már nincs szükség 6 nullára, 150-ért már van Steg, Audio System, erősítőbe épített esetén pl. az Axton-t simán ajánlanám egy alap rendszerhez. 6 csatorna D osztályos végfok korrekt DSP-vel ami BT-n is fogad (AptX) 100-ért. Ez a mai világban már nem egy egetverő összeg és ha van aki be is tudja hangolni már egy gyári hangrendszert is igencsak feljavít.
    És mi van azokkal akik egyszerűen nem élvezhetik otthon a zenét? Panelszomszédok, gyerekek, házisárkány. Vagy csak sokat autózik, mondjuk 1 óra melóba 1 vissza? És mi van ha álló helyzetben (is) hallgatja? Miért kéne elvenni a kedvüket azzal, hogy autóba nem lehet? Csak mert ez egész egyszerűen nem igaz.
    Hallottál már autót true IB mélysugárzó kialakítással? Persze áldozatot kér az autótól de egy 18"-os hangszóróval a 15Hz hangokat simán odateszi neked, követve a Harman házgörbét.
    Pszichésen hova kell jobb egy sötét esti óránál, akár a kocsifelhajtón, parkolóban, egy erdei úton állva? A zene minősége ott van, az autó ülése mint egy kényelmes fotel.
    Drága? Igen az, ha minőséget akarsz. Ugyanúgy ahogy egy szobai rendszer, sőt egy füles DAC páros is bőven ugorja a fél millát, ami már esetleg képes kicsit túl lépni azon, hogy a fejedbe zsúfol mindent.
    Végül az autó egy valóban mostoha körülmény a zenének, ezért nélkülözhetetlen egy DSP, hogy a lehető legjobban ráncba szedjük a hangot. Ugyanakkor egy szoba is lehet nagyon szar. Kollégámnak 3 millió van az otthoni cuccában. Lemérve a rendszert hallgatási pozícióból csak értetlenül vakartam a fejem, volt ahol 15db+ volt a hangban... aztán meg volt csodálkozás amikor beült az autómba...

    Szóval, szerintem nem kell elvenni a kedvét annak, aki szeretne belefogni. Legfeljebb felhívni a figyelmét, hogy drága hobbi, nagy a lejtő és nehéz hozzáértőt találni.

    Ja és még a focal dologra reagálva, hallottad szólni más autójába... ugyanazt biztosan nem kapod, feltételezem nem ugyanaz az autó, de a beépítés, meghajtás már 100% hogy nem ugyanaz. A környezeti változók miatt kb. olyan, mint a szobai focal-t hasonlítgatni az autóshoz...

  • niof

    addikt

    válasz niof #75480 üzenetére

    Na jó, most nézem, hogy a Sony is pontmátrixos. Valami olyan szar képet találtam elsőre róla, hogy úgy látszott, csak ilyen szegmens kijelzője van... Így viszont nehezebb lesz választani :U

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75480 üzenetére

    Egy jó rendszert egyszer kell megvenni, beépíteni és behangolni. Feltéve, hogy tudja az ember mit csinál! Tudja mik a lehetőségei: mi a büdzsé, mi az elvárás, mi a referencia? Utána tudni kell milyen elhelyezést vehet igénybe az autóban, ehhez milyen paraméterekkel rendelkező hangszórót kell választani, azt hogyan kell megfelelően beépíteni. Majd jöhet az erősítés, kábelezés, a DSP ugye elkerülhetetlen. Integrálás gyári rendszerhez vagy OEM forrásokhoz. Előkészületek, tervezés után megvalósítani a tisztes beépítést és végül az egyik legfontosabb, behangolni a rendszert, hogy az a legtöbbet mutassa magából.

    Az egyik legnagyobb probléma, hogy magyarországon van 3-4 ilyen ember aki ezt meg tudja A-Z-ig csinálni? Aki magának meg tudja csinálni de másnak nem vállalna, még 6-10? Talán? Úgyhogy, még ha lenne is olyan aki nem rest rászánni 500-at vagy 1,5 millát de nem a megfelelő embert találja még, tényleg úgy fogja érezni, hogy lehúzták.
    Konkrétan fentebb említett kollégám az autójába is szeretett volna valami jobbat a gyárinál, meg nem nevezett, egyébként nevesnek mondható hi-fi-s beépítette neki a rendszert, majd útnak eresztette, hogy ő be nem állítja, de játszon csak vele ő magának. Mi van?!!! Ezzel az erővel a polcra is rakhatta volna amit megvett, mert a lényege az aktív DSP-s rendszer beépítésének kimaradt. 0 tudással, eszközök nélkül, fülre beállítani nem lehet!

    Szóval van hova fejlődni a kultúrának és az elvárásoknak.

    Nem olyan brutál az az IB autóba, mert teljesítmény nincs mögötte. Nagy membránfelület, 1x, 2x, 15" vagy 18" nyomók 400-800w-al untig kiszolgálhatók. A lényege, hogy érzékeny, pincemélyre megy, és a megfelelő hangszóróval roppant pontos. Persze 2x18" már simán tudja a hairtrick-et :) Ja és helyet nem nagyon igényel, de ha láttál beépítést akkor érted miért. Nekem most készül ugyanígy IB mintára a kick is, vállalhatatlan az ajtó az én autómban.

    Amúgy nekem is focal-om van jelenleg kick-en előtte is volt egy entry level szettem tőlük, megbízható jól működő cuccok. És a legfontosabb, sok sikert a beépítéshez és kellemes időtöltést a hallgatásához :)

  • Lite

    őstag

    válasz niof #75547 üzenetére

    A DriveSort-al rendbe raktad a (feltételezem) pendrive-ot?
    Általában nem az ID tag alapján nézik, hanem a file létrehozása alapján.

  • niof

    addikt

    válasz niof #75550 üzenetére

    Na igen, tényleg ez volt a gond. Ma is tanultam valamit. Azért ez szerintem nem egyértelmű sokaknak, én is most találkoztam vele először, hogy ilyen létezik. A múltkor is azért kérdeztem a gapless playback-et, mert pl. high-end DAP-ok közt is van olyan (állítólag, a vonatkozó topikban írták anno), ami nem tudja, meg a track-et sem folytatja egy csomó - ki/bekapcsolás után - ahol abbahagyta. De most, hogy jöttem melóba bebizonyosodott, hogy rendben van.
    Amúgy a különbség oltári. Önmagában a Focal is sokat dobott a hangon, de azért mégiscsak egy Blaupunkt hajtotta, nem túl jól. Pl. az EQ-ját közép felett mínuszba kellett állítani, meg a kiemelést is visszavenni -3-ra, mert borzasztóan sok volt a magas. A Sony-nál mélyet kellett emelni, a magas érintetlen, és helyre került a hang. És a Sony 15-ös hangerőn hangosabb is, mint a Blau volt 25-ön, tisztábban szól, több a részlet, ez tény. Nem számítottam ekkora javulásra egy 20k-s fejegységgel. :Y

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75584 üzenetére

    A motor és menetzaj ami valóban jobban betör az utastérbe, viszont x hangerő után ez már bizonyosan nem fog érdekelni :D Viccet félretéve 20 éves dízel audim van, igazából a belső zajoktól nem sokkal hangosabb a motorzaj ami bejön, de még mindig vannak ötletek a csillapítására. Ha pedig már van sebesség a futómű/gumi/szélzaj feledteti a motorzajt, de ez utóbbiak a kivágástól nem lettek számottevően hangosabbak.
    Minden autóba készülő hangszóró jobban ellenáll a nedvességnek lévén kellőképp párás és vizes egy ajtó is :) Azért hé hó, ha egy sárvédőnél a felvert esővízen kívül más folyadék van akkor már elég erősen szervízigényes az autó :D Szóval csak a víznek kell-ene ellenállnia ha kapna belőle. De a lyukat ezért direkt úgy vágtam hogy a műanyag dobbetét mögé essen, ott már maximum cseppenő víz fordulhat elő amit pedig a kültéri hangszórókhoz készült hangáteresztő szivacsbetét fog meg. Mások általi hosszú távú tapasztalatok alapján kb. semmit nem ereszt be, mert még csak poros sem lesz a membrán.
    Én a hely miatt is használtam ezt a megoldást, mert 15" subnak rettenet láda kellene és akkor még a láda hátrányai is megvannak, valamint a fentebb írtak szerint a kick-nek se tudtam volna dobozt csinálni.
    Igazából gondolkoztam ajtóra doboz építésen, de ehhez képest nagy meló és az eredmény sem lett volna ilyen szép tiszta átvitel.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75595 üzenetére

    Ez ugyan fáziskúpos hanszóró nekem, de ha sima porsapkás lenne akkor pofával van kifele, ilyen problemát sem okozhatna a por :) Mindenesetre fél év után kíváncsi vagyok lesz-e kosz rajta.
    Biztosat nem tudok mondani, de szerintem erősítő kimenet (pre-out és line-out közt mi lenne a különbség amúgy?) az hogy rear csak annyit tesz, hogy a hátsó hangszórókhoz tartozó vagy a rear meghatározású kimenetként tudod szabályozni...

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75599 üzenetére

    Autó esetén az akusztikai rövidzár nem valósul meg, legfeljebb nyitott ajtóval, de kick esetében ez sem annyira vészes. Hátul az IB sub, ha felnyitom a csomagtartót, na az megszűnik létezni :D
    A haszon abból jön, hogy ideálisabb elhelyezés mint az ajtó, az állóhullámok miatt, a távolság növekedése miatt, a sarok elhelyezésből adódó erősítés miatt, plusz a legtöbb esetben csörgő zörgő ajtó helyett itt totál csend van.
    Viszont a hangszóró választásnál figyelni kell, mert akármelyik nem alkalmas a célra, főleg a sub esetén

  • Lite

    őstag

    válasz niof #75712 üzenetére

    Ha zárt ládában gondolkodsz, JL Audio sugárzókat nézz. Ha olcsóbban akarsz valamit, akkor esetleg a Kicker. Bár azoknak nagyobb láda kell.

  • troll81

    addikt

    válasz niof #75714 üzenetére

    rockford p1s4-12 van gyári ládában és szeretem nagyon.egy Skoda Octavia kombi ban elegendő teljesen

  • Lite

    őstag

    válasz niof #75714 üzenetére

    A nagyot azt én autós szemmel nézem. Van egy JL 10W3V3-4-es sugárzóm, annak terveztem/méreteztem egy 21.7 l-es ládát (ez picit eltér a gyári ajánlástól), és fantasztikus lett.
    Ugyanezt eljátszottam a Focal szubjaimra is, meg van egy Kicker CWT124 is, ez már 42.7 liter lett zártban.
    Sedan csomagtartóban azért kellemetlenül nagy lett.

    Szobai körülmények között persze lehet más alakot is. A JL-t a minősége / hang miatt mondtam. :)

  • niof

    addikt

    válasz niof #75717 üzenetére

    Csodák-csodája, találtam valami Finn bejegyzést az erősítőről. Google fordítós, a lényeg:
    Technikai információ:
    Folyamatos teljesítmény RMS (4 Ohm sztereó): 2x50 W
    Folyamatos teljesítményű RMS (2 Ohm sztereó): 2x75 W
    Folyamatos teljesítmény RMS (4 Ohm áthidalt): 150 W
    Teljes dinamikus teljesítmény max.: 300 W
    Zajtávolság: 95 dB
    Frekvencia átvitel: 15Hz-30KHz
    Torzítás THD: 0,05%
    Csatorna felbontás: 60 dB
    Alacsony / felüláteresztő szűrők 40-400 Hz: 12 dB / okt (állítható)
    Csillapítási tényező: 110
    Méretek Sz x Ma x Mé (mm): 247x50x200
    Védelmi áramkörök: DC, rövidzárlat, termikus
    Biztosítékok: 25A

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • PítdB

    kezdő

    válasz niof #75718 üzenetére

    Az ilyen nagyméretű ládák a te esetedben nem igazán váltják be a hozzáfűzött reményeket.
    Nincs jól kihajtva a mély, a kis erősítővel. Sokkal célravezetőbb 75-90 liter-zártban gondolkodni(15".ban), ami eleve teljes subsávban használható (már kisebb erősítővel is ).
    A sub inkább 30-as legyen illetve olyat keress, sokkal gyorsabb is lesz a mély. 30-as méllyel pedig 36-60 literben..megvagy.

    csak a mélynyomó

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75720 üzenetére

    +1 a nagy membránfelületnek. Én a 18"-t sem zárnám ki, persze ekkora méretben az érzékeny példányok drágák is.
    Bass shaker a fotelbe? Úgy érezni fogod :D A szomszédok pedig kevésbé utálni :DDD

  • niof

    addikt

    válasz niof #75720 üzenetére

    Na jó, azt hiszem találtam valamit. Lehet kapni az EU-ban Dayton Audio szubokat, ráadásul vásároltam is már ebben a webshopban. Ezt kicsit érlelem még, és ha minden jól megy, ősszel összehozom. Teljesen új dobozt építek hozzá. Azért köszi a tippeket srácok! :R

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • PítdB

    kezdő

    válasz niof #75722 üzenetére

    Megnéztem a linket..ez egy licenses sub.. pl. az alkatrészei 'membrán' másik gyártó terméke (kb 99%)
    Az a fura hogy ilyen alacsony érték mellett Fs 29.2 már mind reflex sub szokott lenni. A qts 0,59 már meghaladja a zárthoz tartózó 0,55 értéket...És a legfurább hogy ennek ellenére az ebp érték szerint totálisan zárt sub lenne. (ez még inkább azt sugallja nekem, nem tervezett hanem épített sub). /mielőtt még itt betámadna valaki...ez úgy néz ki a valóságban, kereskedő megrendeli színre formára, alakra-kosár állítják össze rendelésre, a nem egyedi tervezésű termékeket/.

    Ami még további kételyt ébreszt bennem és nem elvenni akarom a kedved..nagyon érzéketlen sub, tuti nagyon kell hajtani. Plusz a gyári ajánlású zárt 80 L elég nagy, gondolom kisebb literbe hamarabb érkezne el a F3 töréspont. Bár ezek csak számok és ettől még lehet jó hangú a termék, de azért jelzés értékű a dolog. Kis watthoz érzékenyebb sub kéne összességében.

    csak a mélynyomó

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75965 üzenetére

    Valószínűleg nincs fázisban az első szettel, vagy a hangerők nem stimmelnek. Amikor jól szól, valószínűleg olyan basszustartománya van a zenének ahol hangos tud lenni. Más zenék meg lehet épp egy kioltós részben szólaltatná meg a basszusát.
    Hasonlóval én is küzdöttem amíg nem tudtam hogyan állítsam be és nem volt mikrofonom.

    Viszont egy kézzel fogható megoldást leírok hátha sikerül megcsinálnod. Fordíts polaritást a mélynyomón, phase rew. állás. A választott keresztezési frekvencián játsz le szinusz jelet, ha mondjuk 80Hz-re állítottad akkor 80Hz szinusz jel kell. Ha van lehetőséged mobillal csatlakozni akkor vannak erre remek hanggenerátorok. És most lehet játszadozni a ládával, akár úgy is hogy más segít és amikor a leghalkabb lesz, vagy akár szinte meg is szűnik a hang akkor phase norm. állás és kész vagy. Gondolom időkorrekciód nincs, ezért a fáziskapcsolót fordítva is kipróbálhatod, mert lehet úgy sikerül nagyobb kioltást találni, csak az a lényeg, hogy amikor a leghalkabb akkor kell a fáziskapcsolót a másik állásba kapcsolni.

    Remélem érthető és hasznos lesz :)
    Hangerő tekintetében pedig azt teheted, feltéve, hogy sikerül jól fázisba hozni az első szettet a mélynyomóval, hogy leveszed a mélynyomó hangerejét, így előröl fog szólni a basszus és elkezded ráadni a hangerőt. Addig adod rá amíg előröl szól, amikor kezdi hátra húzni a mélyet akkor kezd sok lenni, onnan picit vissza.

Új hozzászólás Aktív témák