-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
szerintem ennél még kisebb összegekkel is lehet játszani. ha nincs hűde igénye, szvsz lehet spórolni:
fejegység: 20k
első szett: 20-30k
erősítő: 15-20k
ajtók zajcsillapítása, beszerelés, kábelezés: ~20-30k.
(mélyláda nélkül azért el lehet lenni szvsz)sőt, szerintem ha az ember sokat vár és sokat nézelődik, és jó kompromisszumokat köt, akkor lehet még lejjebb is menni úgy hogy hallgatható hifi legyen a vége.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
azt esetleg le tudod írni, hogy erősítő nélkül milyen volt, és miben változott? én sem vagyok teljesen jóban az Elementtel, kíváncsi vagyok mire számíthatok ha alákerül az erőgép (ami itt várja már mióta, hogy beépítsék, alig bírom ki).
most már tudom ki az a Jesse Cook, lehet van egy újabb hallgatója áááhh kéne folytatnom a gitározást.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
az mit jelent, hogy a magas tartomanyt nem lehetett beloni? (nekem iszonyatosan erős a magas, kemény és száraz. ha ezzel kezdek valamit, azt a minimális térérzetet is elveszítem, ami volt, az amúgy elképesztő részletezésről nem is beszélve)
a tobbi nalam is jelentkezik, remelem a kakao tenyleg segit. láda egyelőre nem lesz, remélem ha leengedjük ~60hz-ig a szettet, akkor az elég lesz egy darabig, majd talán jövőre veszek hozzá egy külön erősítőt és valami kicsi de feszes zárt ládát.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
igazából tökmindegy. addig kell leengedni, amíg szép a hangja. pl. a Surányi Feri azt íta a cikkjében, hogy 80nál érdemes kezdeni, és hallás alapján max 40-ig engedni. no most akkor hol az igazság? felteszem sehol, hangszórója, ajtaja válogatja, hogy meddig szól jól. Én bízom benne, hogy lesz elég mély.
Szakál azt mondta, elég sok múlik az ajtón. Ha rendesen le van szigetelve, akkor elképzelhetőnek tartja, hogy megcélozzuk a 60hz-et.
Az pedig nyilvánvaló, hogy ha bejön a mélyláda, akkor változik a helyzet. De ugye ott sincs feltétlen ökölszabály, mélynyomója válogatja (gondolom) hogy hol érdemes keresztezni az első szettel. És még ha ezt lefixáljuk sem mindegy, hogy az a nyamvadt zárt láda is milyen/mekkora. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a ládát hol akarjuk kezdeni. 120hznél? nem vagyok guru, de tudtommal érdemes minél mélyebben kezdeni, hogy szebb legyen a színpadkép, azért 80hz felett tudomásom szerint még jócskán kihallódhat hátulról a láda.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
nekem egyelőre csak a külső fal van leszigetelve, a belső még várat magára. a karosszériás nem akart vele szöszölni.
nem tudom amúgy mennyi okosságot írtam, tapasztalatom autóhifivel nem sok, csak az ragadt rám, amit neten olvasgattam az elmúlt fél évben. lehet a fele hülyeség
a hangszóród tényleg nem a legszerencsésebb. nekem jó helyen van, a gyári takaró alá mdf kerettel szépen befért. a magas került talán rossz helyre, az ajtó elülső felső sarkába. nálam ez lett a kompromisszum, nem akartam az autó külcsínyéhez hozzányúlni. de majd erősítővel meglássuk milyen szípadképet produkálA vér nem válik VAZZE!™
-
fero02
veterán
Ezzel nem értek egyet. Tudom, h globálisan ez is egy nagy vita téma, de sztem a sub iránya meghatározható. Mind 2.1 rendszernél, mind 5.1-nél, kivéve, ha az arányok (front-surround-center és a sub) nagyon jól el vannak találva. Ehhez ugye már jó minőségű rendszer is kell, de én életem során még csak 1-szer tapasztaltam ezt meg.
Továbbá, sztem leginkább a praktikusság és a könnyű megépíthetőség miatt teszik a csomagtérbe a sub-okat. A legtöbb építőnek (főleg ugye az amatőröknél) a szívük csücske hétköznapi használatban is van (család, csomag, stb), emiatt az utastér beépítése kizárt, így marad a csomagtér. Ha viszont megnézed a demó autókat, akkor ott ilyennel nem foglalkoznak és az összes létező helyet beépítik, ami az első ülések után van. Jó tudom, az másról szól, de mégis...
És (a kategóriát nem nézve) az olyan építők, akik tesznek a hátsó ajtókba hangszórót, ők vajon miért teszik ezt? Itt persze megint nem demó autók építőire gondolok, mert az megint csak másról szól.
hugi0: tőled nagyon várok válaszokat...
-
Shadows
senior tag
Megnéztem jólesz ugyfest, de áruljátok már el az mit számít hogy a csipogó benne van a hangszóróba vagy külön van? mert nekem a kilincsbe van gyrárilag és ha nem gond akkor csak hangszórót vennék nem szettet.
Van egy JBL GT5-652 igaz 56 mm de ez csak 8.000 ha megtartanám a gyári csipogókat akkor mennyire romlana a zenei élmény?Ennek a "hátsfonak" milyennek kell leni hogy "jobb" legyen többnek vagy kevesebbnek?
JBL GT5-652
Hangszóró
- 2 utas hangszóró
- névleges terhelhetőség: 35 W
- zenei terhelhetőség: 135 W
- hatásfok (érzékenység): 93 dB / 1 Watt / 1 méter
- átviteli tartomány: 55 - 20.000 Hz
- névleges impedancia: 4 Ohm
- beépítési mélység: 5,6 cmAmit te linkeltél JBL GT5-650C
Komponens rendszer
- 2 utas hangszóró
- névleges terhelhetőség: 40 W
- zenei terhelhetőség: 120 W
- hatásfok (érzékenység): 91 dB 1 Watt/1 méternél
- átviteli tartomány: 70 - 20.000 Hz
- névleges impedancia: 4 Ohm
- beépítési mélység: 5,3 cmamatőr vagyok de érdekel a téma...
[ Szerkesztve ]
Csak a cabriozás ad erőt és mindent elsöprő lendületet
-
Joe fiú
senior tag
-
vitezlejszlo
őstag
Na ez a halott ipodos tema tetszik... ennek utanna is nezek, koszi! Amugy az Alpine tenyleg tudja azt, amit elkernek erte? (hangzasulag pl...)
Kicsereltem a hangszorokat a kocsiban a massive-re, fejegyseg maradt a gyari skoda. Nagysagrendekkel jobban szol, bar basszus csak akkor van, ha ratekerem a fejegysegen, de hatha ez meg javul a hangszoro bejaratasa utan. Vagy egy uj fejtol. Bar kollegam szerint onnantol, hogy teszek bele fejegyseget szamitsak ra, hogy feltorik erte a kocsit
-
zolee.szabo
csendes tag
Tökéletesen igaza van a kollégának! Mindenki a saját hibáiból tanul igazán, 15 éve még nekem is volt ovál a kalaptartóban. Azóta? Jó minőségű 13-as vagy 16-os két utas szett mdf panelban zajcsillapított ajtóban elöl, erősítők és zárt mdf láda a csomagtartóban, jó minőségű cd-s fej, normális kábelezés és lehetőleg spirálcellás akku. Lesz térérzet, dinamika, pontosság, megszólalnak azok a (mély) hangok is, amiket eddig nem hallottál.
-
BBéci
titán
Én ugyanezt írtam, más szavakkal.
Onnan kell hallatszania a mélyhangoknak, ahol a virtuális (sztereó) színpadon elhelyezkedik az a bizonyos hangszer, ami azokat a szubbasszusokat kiadja magából[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
DroneZ^
őstag
Még nem láttam ilyen kis zárt ládát, majd esetleg linkelhetsz
Toyota Hilux SR5 pontosan ilyen csak az enyémen lesz egy kis igényes átalakitásMeglévő cuccaim:
Alpine 4x60W-os fejegység
M.N.C. Sunset 6"
M.N.C Sub-box
M.N.C Hurricane V-Type V400Ezekből mit lehet megmenteni? A fejegységet azt biztosra veszem, az elég jó. Tudsz javasolni olyan hangszórókat amik viszonylag nagy hangerőnél sem recsegjnek majd be?
Köszi a segitséget!
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Köszi szépen.De attól ugye még megoldható,hogy négycsatis erősítőre legyen kötve az első szett is és a mélyláda is?
orbano: Nem fejlesztek igazából semmit. Csak ballagásra megkaptam a verdát és ez alkalomból gondoltam megérdemel egy erősítőt,meg egy ládát.
Jelenleg egy Kenwood KDC 3021-es fej van benne,amit szeretnék apummal elcserélni a JVC KD-R 412-es fejre.Mindkettőn egy pár RCA van csak.Fejegységet nem szeretnék venni.Amúgy ami most van még a kocsiban a fejen kívűl az egy Sal X-PRO 130 triaxial szett,illetve a kalaptartóban 2db Blaupunkt GTX 705(tudom,kalaptartóba nem rakunk hangszorót,de ez most ott van )
-
BBéci
titán
Annyiért nagyon jó vétel, az a pár hónap meg gyorsan elrepül.
Egy megjegyzést muszáj leírnom: az aktív hajtás nem mindenre ható orvosság, önmagában nem garantálja a csúcsszuper hangzást.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
BBéci
titán
Autómban (Passat Variant) passzív rendszert hallgatok, mégsem késnek a ládából érkező hangok. Olyannyira nem, hogy többen alig akarták elhinni, hogy a csomagtartóból érkeznek.
A vágási frekvencia 70 Hz, ha tehetném lemennék 60-ra, de sajnos olyan kártyát nem lehetett kapni hozzá, csak 50-est, amit nem mertem bevállalni. Egy próbát azért tennék vele.
Inkább a sztereó színpad pontosabbá, definiáltabbá tételéhez használnék tér/idő processzort.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
G.Zs.
senior tag
Bár ezt a típust sajna nem ismerem, attól, hogy reflex, még nem kell késnie.
Nekem az egyik legpontosabb/gyorsabb ládám reflex volt egy Alpine SWR-1242D nyomóval.
Lehet, hogy az erősítő a ludas. Mekkora a dampingja? Kábelezés rendben van?[ Szerkesztve ]
Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?
-
orbano
félisten
le van bituzva az ajtód? elvileg minden kis lukat meg rést (a vizelvezetőkön kívül) illik leragasztani zajcsillapítóval. akkor esélyesebb, hogy 50hz-en is kultúráltabban fog szólni. de megalátod meddig nem torzít, szurkolunk mondjuk nem gagyi a szetted, szóval nyugodtan reménykedhetsz, azért nem arról van szó, hogy 30-40hz-re engeded le
ja és a teszteléshez kapcsold le mindeképpen a mélyládát, hogy meghalld ha torzít a mélyközép.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
50-60ig levéve a ládát rosszabbodik? így nem emel ki túlzottan 60-70hz környékén, hogy nem keresztbe váltod a mélyet és a mélyközepet? persze lehet hülyeséget kérdezek, csak én valahogy így képzelem el.
Magasat esetleg próbáld helyezgetni, hogy hátha másik szögben, de azonos távolságra tudod igazgatni. vagy az valami fix helyen van (nem emlékszem)?[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
nem a kocsi hosszát kell korrigálnod, mivel nem a csomagtartóban ülsz, hanem a fejedtől való távolságot, amit 10 centin belül tudnál korrigálni. Persze a gyári helyen ez nehéz, marad a hangproci. bár ha már aktív hajtás, akkor az ajtópanelezeés (magasnak is az A oszlopra) már illene, különben eléggé felemás konfig lenne szerintem (25k egy ilyen történet, ha esetleg ilyenre vetemednél ). Mondjuk egy 9887-tel és egy plusz erősítővel és a plusz kábelekkel már egész húzós kis tétel lenne
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
autóba nem is való, nem bírja a strapát.
a gyári kinézetet egyébként nem nagyon bontja meg egy ajtópanel, vagy egy oszlopra szerelés. de egy minimum szerintem az lenne, ha magasak a 3szögben egy normális parnelt kapnának, hogy szembe forduljanak veled. egyébként annyira nem vészes az elhelyezkedés, a fejedtől nincs sokkal nagyobb távolságra a magassugárzó. szvsz szerint ponta 3szög fölött az A oszlop alján baba helye lenne
Egyébként én is úgy indultam el, hogy a gyári kinézethez áhh nem nyúlok... holnap majd teszek fel képeket, egyébként én is baromi kíváncsi vagyok mennyire passzol a gyári milióhöz a panelosítás, kicsit azért félekA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
hát, néha beakad 1-1 szám betöltésénél, de olyan fene lassúnak nem tűnt. mondjuk sokat még nem használtam, mert várom a FW kábelt az ipodhoz (másról nem tölt PC oldalon, és az akksi nem bírja ki a 20gb rápakolását).
mennyiért szerzed amúgy?
egyébként korrekt, lehet tag alapján keresni és szépen szól. nekem innentől már jobban megéri, mint bármi más. főleg CDket pakolni.... bah.A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- Politika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...