-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
ugyan drága de ez a Helix SDMI25 tudja amit szeretnél. Feltételezem, kis utánajárással lesz olcsóbb megoldás, de a helix tuti működik mert sokan használják
-
SZIGMA
aktív tag
A tápkábellel igazad van, de a hibát nem ez okozza, mert 40 perc után megjött a mély, márpedig 40 perc melegedés után a rézkábel ellenállása pont hogy nő, ami még kevesebb feszültséget jelentene (nyilván nem drasztikus a változás, de azért mégis)
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
-
-
niof
addikt
Szia!
Lehet akár egészen nagy láda is, hiszen a JBL-é 200 literes nagyjából. Itt az az oldal, ami alapján anno "megterveztem". 2db 10cm átmérőjű, 44cm hosszú port van benne.
Köszönöm a tippet. Tegnap én is találtam egy jelöltet, nem tudom van e vele tapasztalata valakinek, bárhová beépítve?.... Punch P2D2-15
Mint múltkor írtam, egyszer hallottam egy elég komoly RF ládát, de az még a nagy piros RF emblémás korszakban volt (a porvédőn), nem tudom merre változtak azóta... De gondolom rosszak nem lettek...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Hát igen, ezért mondtam, hogy félig-meddig autóhifis a kérdésem, mert autóba való cumókból épített/építendő a kérdés tárgya. Nekem a Bowers DM 603 S3 dobozaimat egészíti ki 45Hz alatt a JBL, csak
1.: Szeretnék építeni, mert már rég foglalkoztam ilyesmivel, és az alkotás mindig örömmel tölti el az embert
2.: Szeretnék továbblépni a JBL lehetőségeitől.
Egyedül az erősítőt érzem akadálynak. Valahonnan kéne túrni egy manual-t hozzá, de emlékeim szerint, mikor 2010 környékén "megörököltem", akkor sem találtam róla semmit, kivéve, hogy létezett valaha... Csak mert igazából nagyjából semmit sem tudok róla.
Nem zárkóznék el egy zárt doboztól sem, ebből a 200 literből lehetne egy kvázi végtelen dobozt is csinálni, megfelelő méllyel/mélyekkel. Valami 4+4 ohm-os DVC megoldásúval eredőben lehetne úgy kötni, hogy 4 ohm-ot lásson az erősítő, szóval nem zárkózom el semmitől szinte. Csak menjünk lejjebb az f3-al valahogy.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Alu
senior tag
Kicsit elhúzódott, de visszatettem a korábbi Kicx erősítőt és nem tapasztaltam azt a durva zúgást, amit az AS esetén. Nagyon minimális súgás az van, de ez motor független. RCA-n alapból összeszed bizonyos mennyiségű zajt, mert ha lehúztam az erősítőről, akkor semmi. (Ez az AS esetén is így volt) Pedig direkt a jobb fajta Gladen kábelt tettem be annó (ch zero).
Másik kérdés:
A Kicx -et a teljesítménye miatt akartam lecserélni, mert 4 ohm -on papíron 4x 60W rms -t tud leadni. Az első szettnek viszont 125W rms a terhelhetősége. Mennyire lenne barkács megoldás, ha a 4 csatornás erőn 2-2 csatornát hídba kötnék és az egyik híd vinné a bal oldalt, a másik pedig a jobbat?λŁƯ™
-
Alu
senior tag
Passzívban hajtom az első szettet, és elvileg az impedanciának is rendben kéne lennie (spec szerint 4 ohm). Az első szettről jelenleg 120 Hz -en vágom a mélyet 12 vagy 18 db/oktávval fejegységről (a meredekségre nem emlékszem pontosan). Olvastam olyat is, hogy az első szettel nem illik 200-300 Hz alá menni. Tudom, hogy rendszer és autó függő, de van valami általános kiinduló pont, ahol érdemes megvágni az első szett alját és onnan finomhangolni a rendszert? A jelenlegi 120 Hz mennyire durva?
Nem tudod esetleg, hogy Gladen SQX 12 hangszóróhoz épített-e itt már valaki egyedi ládát? Neten ilyet találtam, de ez elvileg az extreme típushoz passzol. Ennek ellenére szerinted érdemes lehet kipróbálni?
[ Szerkesztve ]
λŁƯ™
-
Alu
senior tag
Ez így elég jó kiindulásnak, köszi! 16- os komponens szettem van, ezért nem is értettem azt a 2-300 Hz -et, amit írtak. A sub felülről most 80 Hz -en van megvágva, de szívesen levinném 60 -ra. Egyszer tettem egy próbát úgy, hogy csak a sub volt bekötve. 60 Hz -en még teljesen jó dörmögős mélyek jöttek, viszont ha feljebb engedtem a vágást, akkor olyan volt, mint ha kiemelt volna azokon a felsőbb frekiken és elvitte az egész hangzást. Most visszateszem a subot 60 -ra, a komponenset kezdetnek megvágom 80/100 Hz környékén, aztán hallgatózok, hogy merre, hogyan változik a helyzet.
A magasak a szélvédő alatt vannak teljesen a sarokban beforgatva a sofőr felé.
Azzal mit tudok kezdeni, hogy ha normál hangerőn beállítom a komponenst (most főként a magas mennyiségre gondolok), akkor a hangerő emelésével elkezd a magas dominálni?[ Szerkesztve ]
λŁƯ™
-
malisonX
aktív tag
Szia!
Köszi szépen, így már "picit" jobban képbe kerültem.
1. Igen, egyelőre gyári fejről menne és az tudja kezelni a 2 Ohm-os hangszórókat is, ennek utánanéztem. (Bár azt nem tudtam, hogy amiatt elfüstölhet, ha a 2X2Ohm mellett meghagyom a 2x4Ohmot is hátul.)
2./3. Úgyhogy akkor mihamarabb veszek mégegy ugyanilyen komponens szettet és szigetelem mind a 4 ajtót.
Ha esetleg később tennék be egy plusz erősítőt is, tudsz olyat ajánlani, amit el lehet rejteni a műszerfalban (tehát valami kisebb méretűt) és megfelelően meg tudja hajtani ezeket a hangszórókat? -
Ear001
addikt
Hát a fizikát azért nem lehet átverni. Ahhoz, hogy belenyúlj a hangzásba, EQ, DSP, bármi, teljesítmény tartalék kell. Az meg ezeknél a cuccoknál alig van. A gyári fejegységről jövő zenei jel sem éppen ideális, de hogy egyben az legyen a tápellátás is, bármilyen ügyes DC-DC konverterek vannak már, hát kalandos. Nem véletlen, hogy mindkét cuccot lehet árammal ellátni rendesen is.
-
Lusu
aktív tag
A mennyit javít a minőségen elég szubjektív kérdés De mivel időkorrekció van, EQ van, stb. van mindenképp élvezhetőbbé varázsolja vagy lehet vele varázsolni a sofőr audio élményét. A match-hez támogatott autó típusonként lehet beállításokat letölteni, elvileg full gyári rendszerből egy jól behangoltat varázsol eléd.
A táp ellátás pedig a Blam esetében dedikált kábelt kíván ahogy elnéztem a képeket, a Match pedig a gyári erősítő tápját használja aminek a helyére bedugod.
Az ára pedig nem véletlen. Az Audiotec Fischer az élen jár a DSP-k terén és a Blam se szarral gurigázik -
Lusu
aktív tag
Ami még a te esetedben az Axton mellet szól, hogy alapból van benne BT. Ha nagyon szar a magas jelű bemenettel hallgatni a BT-n keresztül tuti jó lesz
Jól tudod az Awave a Steg olcsó márkája vagy mi, viszont az csak egy önálló DSP, ha jól emlékszem nincs erősítőbe épített változat. -
Lusu
aktív tag
Én azt gondolnám, ha megtartod a gyári hangszórókat untig elég lehet az Axton, mert beállítani azzal is korrektül be lehet és bőven elég erős. Viszont ha bekerül a Focal, lehet érdemesebb a legerősebbet és legszebben szóló megoldást választani. A Focal szereti ha van mögötte teljesítmény és bizonyosan részletezőbb hangja lesz a gyárinál. És ha már francia a Blam is az
Kizárt, egy plusz táp behúzása? Lehet nem is olyan nagy macera. Észrevétlenül szerintem a biztosíték tábla ellátásába be lehetne rakni egy plusz kábelt. Főleg ha dízel autó, izzítást megkeresni azt úgyis csak hidegben és indításkor használja utána meg simán elbírna egy ilyen kis erősítőt.
Csak emiatt egy harmannal szerelt autót kérni nem lenne túl nagy felár? Viszont akkor lenne hova dugni a match-et[ Szerkesztve ]
-
Lusu
aktív tag
A biztosíték megtáplálásáról is jó lehet húzni egyet, feltéve, hogy nem hülyíti le a can bus-t de az úgyis kiderül ha igen. Ha biztosítatlan oldalról húzod, legyen külön biztosítéka a kábelnek (bár elvileg az akku sarun közvetlen van biztosítva a biztosítékházat megtápláló szál, de talán jobb ha van pluszban mint nincs) 10 négyzetmilliméter untig elég, sőt ilyen távon kicsit overkill. A testnek meg biztosan találsz a közelben csavart, de valószínűleg gyári testpont is lesz az A oszlopon valahol.
Ha nem gyári erősítős a rendszer, akkor lehet nincs is benne a kábelkorbácsban az ehhez való kábelkészlet. Tudod a spórolás jegyében mindent.
-
Lusu
aktív tag
Mondjuk hifi anlage, verstaerker vagy valami hasonló ha van a biztosítéktáblában és 20 vagy nagyobb amperes biztosítéka van, helyesebben a helye, az lehet annak készült. Ha van valakinek autodata amiben benne van az autód abban van wiring diagram és kikereshető honnan hova megy.
Első körben kérdés mit csinál a gyáriakkal, mennyire szólal meg a kárpit/ajtópanel maga és rondít a zenébe. Mert ha már a gyárival is széltől szélig terjed a nagybőgő lehet nem érdemes erősebb 20-asokkal tovább ráncigálni.
Viszont ha jól hallgatható, de itt ott hiányos az átvitel és kéne még egy kis plusz hangerő akkor egy ajánlott következő lépés lehet.
És ha szerelsz egy próbát simán megér a Rainbow is, de DSP esetén érdemes mikrofonnal is mérni a különbségeket, kézzel foghatóbbá válik a dolog.
Hátra hangszóró? Ki ne találd, hogy az első szett hangváltóról fog menni mert falnak megyek -
Lusu
aktív tag
Éééértem
Egy komolyabb 16-os elvileg többet tud egy gyári 18-asnál. A kitérése biztosan nagyobb, terhelhetősége is és még biztos jópár paraméter amitől jobb lesz.
Hogy a legalja hiányzik a hangnak rengeteg körülménytől függ és ebből csak egy szeletke a hangsugárzó képessége, főleg ha súlyozottan tekintünk a körülményekre. A szigetelés valószínűleg hozni fog rajta. De ha mérsz egy közeltérit és egy hallgatási pozíciót, azokat összehasonlítva kiderül mi lehet a probléma és mivel lehet megpróbálni javítani rajta.
Program tekintetében REW, ingyenes, sokat tud.
Na a hogyan kell használni egy sarkalatos pontja a dolognak, hogyan mérj úgy, hogy egy mérés ismételhető legyen és ne legyen minden alkalommal más és más... Értelmezni a kapott mérést a másik. Viszont félni nem kell tőle, (max. a magassugárzót vághatjuk haza, passzív crossoverrel azt se (persze ez sem igaz, bármit ki lehet nyírni ha "akarja"/hülye az ember)) visszalépni arra a szintre ahol kezdtük csak egy reset gomb kérdése. Aztán ha meguntuk keresünk valami hozzáértő segítséget -
footy
addikt
A MIB2nel lehetett VCDS-sel line-outra(ha jol emlekszem engedelyezni kellett az erositot) programozni a fejegyseget. Gyanitom hogy MIB3-mal is hasonloan megy.
Szerintem fulre allitsd be a rendszert, mert mindegy hogy mit mutatnak a gorbek, neked kell hogy tetszen.
Persze ha valami nagyon falsnak tunik akkor praktikus lehet valami alap meroeszkoz is. (telefon megfelelo programmal) -
Lusu
aktív tag
Házimozinál fontos az időzítés is, azt is jól gatyába lehet rázni, mondjuk a Holmimpulse-zal. Meg hát, ha van lehetőség EQ-zni akkor a hallgatási pozícióban rendbe lehet vele tenni a hangot. Tudom szobában ördögtől való az EQ, de ha nincs lehetőség minél reflexió mentesebbé tenni a szobát akkor sajnos nincs más választás.
-
Lusu
aktív tag
Az Axton-ban nincs ilyen szoftver. A Helix szoftvere pl. tudja ezt, de a mérési technikából fakadóan sajnos sosem fog tudni értelmes eredményt produkálni. (Próbáltam és sajnálom azokat akik ez alapján ítélik meg a DSP-ket és a tudásukat) A reflexiók miatt valószínűleg abban az egy pontban sem tud mindent jól beállítani. Arról már nem is beszélve, hogy az embernek két füle van egymástól megközelítőleg 20cm távolságra
-
Lusu
aktív tag
Az a baj az ilyen kalaptartókkal, hogy lehetne akár 25-ös rétegelt lemezből is, ha nincs rögzítve... A sedanoknál ezért jó az a lemez, mert arra lehet építeni. Bár félreértés ne essék, az sem elég merev egy 20-25-ös free air sub-hoz de mivel azt nem kell mozgatni, bátran lehet bitumenlapozni, rétegelt lemezzel megerősíteni, stb...
-
Lusu
aktív tag
Zárt ládába nem lesz ó, hacsak nem biztosítasz neki egy köbméter levegőt kis túlzással persze, de azért free air, mert a láda légrúgójára nem támaszkodik a konstrukció, cserébe roppant effektíven tud működni.
Szedán esetében két bevett megoldás van. Első, hogy a kalaptartót használod, 1 vagy 2 nyomónak de ide 20-25cm szokott elférni általában és ugye a csomagtartót használa dobozként. Ez esetben erősen ügyelni kell a hátsó üléssor megfelelően zárjon. Másik megoldás, hogy az üléssor mögött építesz egy falat, amibe beépíted a hangszórókat. Ez esetben a falnak kell minél jobban elzárnia a csomagteret az utastértől. Faragósabb megoldás de így már 2x18" sem akadály. Mindkét megoldás előnye, hogy megmarad az autó gyáriasnak, semmilyen komoly destruktív beavatkozás nem szükséges.
Végül harmadikként amit Viki említett, a csomagtartóban a pótkerék öbölbe, vagy más ideális helyen a membránfelület legalább felével megegyező méretű lyukat vágni és arra közvetlen vagy valamilyen csatornával rögzíteni a hangszórót. Itt már destruktív beavatkozás kell, por és vízvédelem, cserébe bármelyik kialakítású autónál fog 20 de inkább 15Hz alá menni 3db/okt emelkedő görbe mellett is
Viszont előre nagyon combos kick sőt inkább mély tartomány kell, mert ennek a megoldásnak 40-50Hz-nél vége van, felette nem szól. -
Lusu
aktív tag
Nagy zenét vagy jó zenét?
Előbbinek nem mindegy? Televágni az ajtót PA-val, tölcséres magassal, hátsó ülést kidobni készülhet a beépített reflex 2x15"-nak és plusz 1 trollnak, sok sok watt, aztán mehet a mulatós meg a dííííínnyéééét (helyesebben dinnyelevet, mert a 2x15" azt csinál belőlük)
Ha pedig jó zenét akar az ember eleve ne vegyen kabriót a menetzaj miatt, ha meg álló helyzetben akarja hallgatni üljön be a szobájába
Végül is, lehetni bármit lehet, az értelme már inkább kérdéses. -
Lusu
aktív tag
Az opelekben egyébként gyárilag is kifejezetten jól sikeredett zenék vannak főleg basszus terén. De ezt a trendet már az F astrától kezdődően és következetesen tartják is.
Mire gondolsz érdekes megoldás alatt? Pl. valamelyik régi mazdánál ha jól emlékszem a fejtámlába épített koaxok? -
Lusu
aktív tag
Kérdés, hogy mi a cél? Minőségi zene vagy hangos?
Mert ha a minőség a fontos egy Helix V-eight beépítése és behangolása máris csodát fog tenni, de nyilván a végső élményt a hangszórók cseréje kezdve a magassal és minőségi beépítése kezdve a kick-el, fogja meghozni. Viszont, hogy ez menet közben milyen lesz, arról sajnos zéró tapasztalatom van, de lehet az a 25cm mélynyomó sem véletlen választás a tervezők részéről -
szbalogh
őstag
Köszi a gyűjteményt ezt elmentem!
Szóltak hogy nincs pont az a rezgéscsillapító amit kinéztem így csúszik a dolog 1-2 napot.
Közben vettem csavarokat.
A hangszóró szettel jött szigetelő szalag a hangszóró pereme alá. Ez megy gondolom ide és a beépítő keret közé. De nem kell valami a beépítő keret és a lemez közé is?Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Hű szuper videó ez a második de ennyi rezgéscsökkentőt nem vettem hogy mind a három lemezre elég legyen. 2x500x700 jön. Lehet, hogy a szürke belső lemezt is jó lenne levenni.
Ilyen öntapadó szivacs lemez se lesz csak a hangszóró köré és mögé az a kör alakú szett.
Jó az a bitumen ragasztószalag. Ezt is csak hifiboltban lehet kapni? Utána nézek Ha más nem van itthon még kis bluetac
[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest