-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
morgulfz
tag
válasz PrometheusX #21950 üzenetére
[kép] Szerintem meglátták a tegnapi posztomat mert itt is a kamera.
[ Szerkesztve ]
-
morgulfz
tag
Amúgy bármilyen tanácsot szívesen fogadok aki használja Skoda Superb III ban a kamerát. Vagy esetleg Budapesten aki be is szerelné nekem az is nagyon jó lenne.
-
applefanboy
újonc
Sziasztok! 70mai A500 Óra átállítás óta megint rosszul állítja be a kamera az időt. Hiába szinkronizálom le telefonról, azt csak újraindulásig őrzi meg. (a régi fix le van töltve) Esetleg valami tipp? (Elfelejtettem megnézni, a kamerán magán lehet időt állítani?)
Előre is köszönöm!
-
morgulfz
tag
válasz applefanboy #21955 üzenetére
Köszönöm. Pedig a kulcsban az elemcserét most néztem meg tyutyubon, de a kamera eszembe sem jutott. Köszi még egyszer
-
Vindex
tag
A 70mai A800S-nek is kell a hardware kit? Mire való az pontosan? Ezen a képen az látszik, hogy tud parklóör funkciót is a kit nélkül. Nem találom, de valahol azt láttam, hogy valami Sigma chip van benne, láttam olyat is amiben Hisilicon van. Lehet keverem a szezont a fazonnal de már annyi lapot néztem, hogy keveredik bennem. Erről van valami info?
A képre kattintva nagyobb lesz!
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz applefanboy #21954 üzenetére
Próbáld átállítani az időzónát.
A800-ba legalábbis az egyik utolsó frissítéssel beletették a GPS alapú időszinkronizációt.
GPS-ből neki gyakorlatilag egy GMT ideje van, ami nem változik télen vagy nyáron.Be lehet állítani az időzónát is, de nem tud téli/nyári átállást, így kerülő megoldásként az időzónát kell állítani GMT+1 (CET) vagy +2 (CEST)-re.
Függetlenül attól, milyen országot társít hozzá. -
VaZso
senior tag
válasz applefanboy #21955 üzenetére
"...majd az A-oszlopon keresztül..."
No ez az, amit nem mindegyik autónál szabad megcsinálni.
Nálam például az A oszlopnál indul a függönylégzsák (rá is van írva SRS Curtain-ként), és ez megy végig a C-oszlopig (ott szintén felirat jelzi).
Tehát a függönylégzsák még ezelőtt a pont előtt indul nálam, ahol a videón keresztülhúzza az A-oszlopon a vezetéket.Ahol nincs függönylégzsák, ott nem gond (a videón lévő autóban szerintem nincs), egyébként viszont vigyázni kell rá.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
sziasztok, érdeklődnék milyen kamerát tudnátok ajánlani, amin látszik a rendszám is. Ma büntető fékeztek, bevágtak elém, záró vonalról elém kanyarodtak, az ilyen eseteket szeretném felkamerázni. Elolvastam az összefoglalót, ahol Xiaomi 70Mai Dash Cam ez van megemlitve, de ahogy nézem róla yt videókat, nem igen fogott meg.
éjjellátás nem fontos, leginkább csak nappal vezetek
[ Szerkesztve ]
-
VaZso
senior tag
válasz sambenez #21962 üzenetére
Láttam, az A oszlop mögött hol indul nálam - ahol a két elem összeillesztése van, ott már tart, vagyis kábelt nem szabad áthúzni rajt.
Egyébként ez függönylégzsák, vagyis az autó első részétől a hátsóig tart, egy hosszú, egybefüggő valami.
Amúgy a fenti videónál linkelték ez a videót is.
Nem biztos, hogy azon a rögzítő valamin érdemes áthúzni, és nálam konkrétan az itt nem felszerelt részen is láttam még magát a légzsákot egy darabon......szóval de, ez konkrétan egy összefüggő dolog, sok egyéb légzsák mellett...
-
sysrq
őstag
A hw kit két szála:
1. mindig van áram, erősebb mozgásra rögzít.
2. elindul a motor, vélhetően használni fogod az autót, a leállításig rögzít.
Az 1.-es kikerülhető egy kapcsolóval?
Sokig nem mozdul az autó (1 hét+ ), nem szeretném ha leszívná az aksit, de egy billenőkapcsolóval aktiválnám a funkciót ha olyan helyen állok meg ahol szükségét érzem.
Vagy ez így nem működőkepés?Keresek Thermalright 1150 lefogatót
-
B.i.L
senior tag
válasz morgulfz #21953 üzenetére
70mainál nem tudom,nekem Viofo a129 Duo van,ott volt plusz 1 db szivargyujtó adapter,amit elrejtve beépítettek,erre se sajnáltam,hogy ne lógjon már a kábel nah...Skodám van,igaz nem superb,de akkor is legyen már diszkrét.Plusz van tolatókamera is,a fejegység Pioneer SPH-DA120 + tolatókamera,gyári tolatóradarral.Viszont jól jött volna,ha bekötik,ami elmaradt,a Viofó képét a fejegységre.
Horgászni mentem...B.i.L
-
VaZso
senior tag
Ha az "1-es" szálat lekapcsolod, akkor nem lesz tápja.
A gyújtást figyelő szálat csak vezérlésként használja, nem terheli.Nyilván lehetne ilyen megoldást csinálni, de a hozzá adott HW-kit ilyet nem tud.
Ha beiktatsz egy kapcsolót, azzal le tudod kapcsolni hosszabb állásidőre, de nem szabad elfelejteni visszakapcsolni utána.
Nem mértem, mennyit fogyaszt pontosan készenlétben, de kétlem, hogy túl hamar lemerítené az autó akkumulátorát (ilyenkor nem rögzít, csak egy szenzor jelét figyeli).
Egyébként tudsz üzemmódot kapcsolni menüből vagy telefonról, de azt szintén vissza kell kapcsolni...
Amúgy, ha nagyon akarod, tudsz két áramkörös kapcsolóval olyan kapcsolást csinálni, ami egyik állásában mindkét szálra a kapcsoltat teszi (akkor nyilván azt is terheli), így nem lesz gyújtás nélkül egyáltalán tápja.
Másik állásában pedig a fix + kapcsolt tápot kapja meg, így lesz parkolási figyelés is.
Ennek viszont sok értelmét nem látom, mert egyrészt nem hinném, hogy túl sokat fogyaszt a figyelés (nem megy a rögzítés vagy a kamera), másrészt lekapcsolni sohasem lesz ideje fix táp nélkül, annak mindig a belső akkumulátoráról kell mennie --> azt amortizálja jobban.
Itt azért elkerülném a kapcsolóval a normál 12V és kapcsolt szál rövidre zárását - egyrészt van olyan kapcsoló, ami előbb bont és utána zárja a másik kapcsot (nem mindegyik ilyen), másrészt lehet, egy dióda nem árt ide...Amúgy 500mAh névleges kapacitású 14500-as LI-Ion akku van belül.
-
Pá
addikt
Sziasztok!
A 70mai pro és pro plus közül a plus egyértelműen jobb vétel? Az zavart össze, hogy a kamera 2 vs 6 lencsés a specifikációk alapján, de nem tudom, hogy ez a gyakorlatban mit jelent.
Ezen kívül van más lényeges különbség? A beépített gps-en kívül.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Pá
addikt
válasz sambenez #21974 üzenetére
Természetesen megnéztem a táblázatot, de bevallom férfiasan én laikusként random számokat látok, ami alapján nem tudom eldönteni, hogy mit jelent a gyakorlatban.
Ezért kérem a tapasztalt felhasználókat, hogy segítsenek eldönteni, hogy melyik a jobb vétel a mindennapi használat során. A plus minden tekintetben előrelépés a simához képest, vagy esetleg van 1-2 dolgo, amiben kompromisszumosabb?
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
sambenez
Topikgazda
Mind a kettő biztosan nincs senkinek. A plus-ban van 4 olyan funkció ami a simában nincs, viszont nincs hangvezérlés ami meg a simában van.
A plusbnak újabb a cpu-ja, mivel benne van a gps nincs a simában többször előfordult kontakt hiba.
A plusnak jobb a kijelzője.
Ezek alapján neked kell tudni eldönteni. -
vihartigris
őstag
-
sambenez
Topikgazda
válasz vihartigris #21978 üzenetére
Azt érdemes figyelembe venni ez nem magyar bolt. Nem tudom a garancia hogyan és mennyire érvényesíthető.
Aliexpress EU raktárból majdnem 10e ft-al olcsóbb a pro plus.[ Szerkesztve ]
-
vihartigris
őstag
válasz sambenez #21979 üzenetére
garanciáztatás
Talán valakinek van ezzel kapcsolatos személyes tapasztalata.bármi reciproka a semmi
-
bikfic1
tag
Sziasztok!
Tegnap kaptam meg a800s-emet.
Azt vettem észre miközben telepitettem, állítgattam, hogy elég szépen melegszik.
Persze közben csinálta a felvételeket.
Kérdeztem eladót,azt válaszolta hogy normális hogy felvétel közben melegszik.
Szerintetek?
Korábbi dashcamjeim nem melegedtek így, bár azok tükörbe épített kamerák voltak.
Bírni fogja vajon a nyári hőséget is? Jó kérdés , mi?Ez a hardware kit jó lehet az a800s-hez is?
cpl szűrőre is szükségem lesz, elég durván tükröződik a műszerfal, szélvédő.
Ez jó szerintetek hozzá? vegyes véleményeket olvastam róla.
[link]köszi.
-
mazsi70
senior tag
Sziasztok !
A 70mai pro plus hardvire kittel bekötve sehogy sem tudom aktiválni a parkoló módot .5 percre van állítva az aktiválás .Mozgattam az autót és semmi .
Valami ötlet ?
Más : a memó kártyán 2 féle felbontásban rögzít . 1 a maxon ( 2.7K ) 2 butított 640x480 felbontásban . Ez természetes ?Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
VaZso
senior tag
Nem igazán számítottam már rá, de kíváncsiságból ránéztem, van-e frissítés 70mai A800-hoz, és láss csodát, 2021-03-30 dátummal kijött egy.
Leginkább a "Fix some known problems" részletezésére lennék kíváncsi, de majd meglátjuk, változik-e valami.
Ami kevésbé tetszik, az az "Optimize video watermark style", aminek keretén belül a 70mai logó mellé bekerült az A800 felirat is inverzben, ami kitakar a képből, és eddig úgy volt beállítva nálam, hogy a 70mai i betűje épp' a karosszéria látható részét fedi, így a hasznos területből nem takar ki semmit... hát most az A800 felirat miatt kicsit lejjebb kellett állítanom a lencsét.
Ami nálam jelentkezett negatívumként korábban:
- Az első kamera 4k + hátsó kamera felállásban időnként "lag-olt", 1-2 másodpercnyi ugrások előfordultak. Ez vagy javítható némi buffer hangolással, vagy nem, de ennél gyorsabb kártyát nem igazán tudnék beletenni, így reménykedem, hogy van erre vonatkozó javítás (a kártya gyors).
Legrosszabb esetben visszaveszem 30 FPS-ről 25-re, esetleg formázom benne a kártyát, hátha segít.- Télen, hidegben, gyújtás ráadását követően többszöri újraindulás után indult csak el stabilan, a tápja felől némi "kapcsolási zajt" is hallottam ilyenkor "sistergés"-szerű zajként.
Tartok tőle, némileg kapacitásszegény a tápja, ami alacsony hőmérsékleten már problémát okozhat - néhány perc után ilyenkor is elindult és utána rögzített.
Ha jövő télen is gondom lesz vele, szétszedem és rakok némi puffert még a tápjának...- Szintén télen volt olyan problémám vele, hogy az oldalsó bekapcsoló gomb kb. 10 fok alatt egyre szorosabbá vált, először csak annyira, hogy érezhetően nem volt megnyomható a gomb, 0 fok körül viszont annyira, hogy éppen nem (simításra már gombnyomást észlelt), vagy konkrétan meg is nyomta azt, így, amíg nem melegedett fel az autó utastere, ki-be kapcsolgatott, vagy lényegében el sem indult, esetleg nem vett fel egész úton, mert éppen kikapcsolt állapotban szűnt meg a gomb nyomása.
Emiatt szétszedtem, és a bekapcsoló gomb külső műanyagjából pár tized millimétert lereszeltem, ezzel a probléma megszűnt teljesen.
Az ok nyilván a külső műanyag ház hőtágulása volt, helyesebben az "ment össze" kicsit hűvösebb időben, és emiatt lett szoros a bekapcsológomb és a külső műanyag gomb kapcsolata.Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy másik, azonos eladótól vásárolt A800-nál tudomásom szerint sem a tápprobléma, sem a bekapcsoló gomb probléma nem jött elő, így ez könnyen lehet egyedi hiba is...
A lényeg az A800 tulajok számára, hogy van frissítés.
...cirka két hete... -
pakfong
tag
Ma reggel -2 °C volt, ugyanazt csinálta az enyém, mint neked. Ki-be kapcsolgatott perceken át. Meg most így visszaemlékezve, tegnap reggel is 0 °C körül volt, ugyanígy ki-be kapcsolgatott, csak tegnap átraktam másik szivargyújtóba, aztán onnéttól jól működött. (a szivargyújtóból egy elosztót használok ezer éve, azt hittem az ment tönkre)
Nekem a hangrögzítés is be van kapcsolva, és borzalmasan torzít, 30-40 km/h felett szinte már semmit se lehet kivenni a hangból. Épp tegnap olvastam, hogy az új frissítés ezt rendbe teszi. Még nem frissítettem le, remélem tényleg jó lesz.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
PrometheusX
aktív tag
válasz PrometheusX #21915 üzenetére
Na, halad a dolog: Posta nyomkövetése szerint ma reggel érkezett meg az NPKK-ba, most már valószínűleg ide fog érni.
-
mp54
senior tag
válasz PrometheusX #21987 üzenetére
A800 S, húsvéti rendelés, lengyel raktárból, ma megérkezett...
-
VaZso
senior tag
válasz pakfong #21986 üzenetére
Kérdés, ez melyik probléma a kettőből.
Ugye nálam az egyik gondot a bekapcsoló gomb okozta, ami hidegben túl szoros volt, a másiknál pedig belső kapcsolóüzemű tápproblémára gyanakszom.
Ha az oldalsó bekapcsoló gombot meg tudod nyomni ilyenkor (mint normál esetben), akkor utóbbi lesz, amire vagy tudnak szoftveres workaround-ot (kisebb terhelés hidegben, esetleg védelem-szerűség, pl. brownout "hangolása"), vagy nem...
Néhány újraindulást követően meg szokott javulni ez a probléma.
Kíváncsi lennék azért, a szoftveres frissítés mit változtat(ott).
Én hangrögzítést nem használok, a hangszóróját is kikapcsolom.
-
atiska007
senior tag
Olvasgattam itt a fórumot és nekem az a konklúzió jött le, hogy a parking módban visszalépés történt...
Van nekem egy DashCam Lite és az minden mókolás nélkül (HW kit) lehetővé teszi, hogy ha a kocsi bemozdul, akkor automatikusan elindul a felvétel, mivel a beépített akksi annyit még bír.
Gondolkodtam lecserélni egy A800-ra, de sajnálattal látom, hogy ott már csak HW kittel lehet.
Nem is értem, miért... Hisz mindkettőben ugyan úgy egy 500 mAh-s akksi van, tehát ha bemozdul a kocsi, ennyi felvételt még lehetővé kellene tegyen.
Nagy csalódás ilyen szempontból, hogy egy régebbi és olcsóbb eszköz ezt még tudta, de az új már csak extra kábellel, extra bekötéssel tudja csak.Mittudomain!
-
sambenez
Topikgazda
válasz atiska007 #21990 üzenetére
Kinek mi a fontos. Ha a sokkal jobb képminőség és a beépített gps-nél fontosabb a hw kit nélküli parkoló mód, akkor az A800 nem a te kamerád.
De ahogy látom vannak azért hiányosságai ennek a megoldásnak:
"Az alábbi esetekben nem működik a parkolóőr funkció:
1. Ha a kamera kikapcsolásra került és nincs külső áramellátása, valamint a beépített akkumulátor energiaszintje alacsony.
2.Ha a kamera külső áramforrás nélkül van parkolóőr módban, akkor a beépített akkumulátor energiáját fogyasztja. Ha az akkumulátor energiaszintje alacsony vagy lemerült, akkor a kamera nem képes videót rögzíteni.
3. Ha a kamera külső áramforrás nélkül lép parkolóőr módba és a hőmérséklet -10°C alá csökken vagy 60°C fölé emelkedik, az akkumulátor nem képes energiát leadni és így a kamera nem tud felvételt készíteni.
Ha a szivargyújtó áram alatt van a gépjármű leállítása után, a kamera 20 perc után parkolóőr módba lép. Ebben a módban a parkolóőr funkció az akkumulátor energiáját fogyasztja. Ha a gépjármű hosszabb ideig nem indul el, akkor az akkumulátor lemerülhet.
Ilyen esetben javasoljuk, hogy a parkolóőr funkciót a parkolóőr kábellel használja. "Na ezek az esetek hw kittel nincsenek.
Például mit csinálsz ha mondjuk 1 hétre lerakod az autót, és a 3. napon történik esemény?
-
VaZso
senior tag
válasz pakfong #21986 üzenetére
Visszanéztem a mai (szerdai) felvételeket, most nem láttam a videóban ugrást egyet sem (igaz, esős nap volt és nem verőfényes).
Ezen felül eddig voltak szerintem nem jól lezárt fájlok, ilyen sem volt közöttük.
Először azt hittem, két fájl hiányzik a felvételek közül, de megtaláltam őket az "Event" könyvtárban.
Rá is jöttem, miért lehet. Mindkét esetben volt egy nagyobb bukkanó - keresztirányú úthiba, ill. egykori sínek leaszfaltozott helye.
Utóbbi esetben az aszfalt nem igazán göröngyös, de "bukkan" az autó orra, előbbi esetben az út göröngyös, emiatt lassabb is a tempó, de szintén bukkan.Biztosan javítottak az "esemény" észlelésen (ahogy írták is), mert valószínűleg kisebb (enyhe) koccanásnál hasonló bukkanás észlelhető.
Írták a parkoló mód érzékenységének javítását is - ezt nem teszteltem eddig, de korábban volt, aki panaszkodott rá, hogy nem elég érzékeny.
Érdemes lehet frissítés után tenni vele egy próbát, mert az eseményészlelésen valóban javítottak.[ Szerkesztve ]
-
netreg
tag
Még mindig ugyanazt a kefét rágom. Átrakható, elfogadható minőségben, lehetőleg elől-hátul rögzítő kamera megoldás 3(!) kocsiba. Amit ajánlottatok, Y1 vagy mi volt, ahhoz nem adnak el tartót vagy nem találtam megfelelő eladót. Három magyar boltot kérdeztem, egyiknek sem volt. Meg az csak előre tud.
Szóval már majdnem megrendeltem Aliról az A800S-t, csak hát kb. 450 dodó, az elég sok pénz., jól meg kell gondolni. Valahogy beúszott megint a látóterembe a 70mai Rearview Dash Cam Wide, amihez kétféle hátsó kam is van (HD Backup, Night Vision Backup). Azon gondolkozom most, hogy ha veszek egy teljes szettet (hátsó kamerával és kártyával) és + 2 hátsó kamerát, akkor az egész kb. 150 dolcsiban megállna. Ez csak harmad projekt ár! Később, ha kényelmetlen lesz a rakosgatás, vagy egyszerre mennének az autók, akkor vehetek előre tükrös fejegységet +1-2 darabot.
Ha csak egy elfogadható minőségű menetrögzítő kell, jó döntés-e ez? Tudom nincs GPS, meg park mode, de tegyük fel azon túlteszem magam.
Vagy van jobb ötlet?
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
shield
őstag
Szerintetek azt az SD kártyát, ami rendelhető a szettel, érdemes meg venni vagy inkább másikat?
[A800S szett][ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu