Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz Tsebacsi #9726 üzenetére
Na én bele rúgok mindenkibe. Aki nem akar szennyezni mert annyira szuperzöld az ne tartson autót. Mert mindegyik kurvára szennyez gyártástól, bányákig, logisztikáig, elbontásig, fékporig, gumi porig, akksi gyártásig és elbontásig, olaj kitermelésig, és azon túl is. Kurvár@ mindegy hogy ev vagy belső égésű.
Megjegyzem az egésszel az a bajom hogy kényszeríti az EU. Az én meglátásom szerint oktatás kéne, és opciók. Legyen ugyan az az autó elérhető EV, benzin, diesellel. És döntse el a kedves user hogy neki melyik a megfelelő marketing BS nélkül. Sok hosszútáv minden nap? Diesel. Csak belváros esetleg környéke? EV. Vegyes, benzin, hibrid vagy ami megfelel.
Ez lenne egy egészséges fejlődés nem az hogy itt az EV ha kell ha nem, rohadt drága, kicsi a hatótáv, kezdetleges akksi technológia és töltési nehézségek. Erőltetésnek mindig nyögés a vége.
Illetve személy szerint az sem tetszik hogy 10 évesen egy kocsi kb eldobható lesz ha nem éri meg az akksi csere. Lexus CT és Prius akksik is 10-12 évesen kezdenek sz@rakodni ahol már van tapasztalat.
EV a jövő, benzin az élmény. De szvsz nem ezzel az akksi és töltési technológiával, erőltetetten. Sok lakásban élő majd kíváncsi vagyok mit csinál, ledobja a hosszabbítót az erkélyen? Egy energetikai válság közepén ilyet erőltetni? Cumiztatni akarják a jó népet meg megfejni megint.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Tsebacsi #9728 üzenetére
Ez a gond hogy már nem tudok bízni ezekben. Történelmi mélyponton van az emberiség bizalma a politikusokban és hírekben. Mondjuk nem meglepő....
kelly416
Német o.... Na igen akik kenő pénzért lettek Orosz gáz függők, meg kenő pénzért Kínai napelem függők, majd szuperzöldek az atomenergia felszámolásával.
Ohhh jajj de mégse jött be akkor külszíni szén bányákat toljuk inkább, de csak is a jó kis hatékony barna kő szenet.
Politikájuk is undorító, bár pénzük az még van valamennyi.
Annyira összetettek már ezek a dolgok és annyi korrupt vagy részben korrupt nyerészkedő, kapzsi ember van hatalomban hogy az félelmetes. A demokrácia meg le van húzva a retyón ilyen olyan indokokkal. Ugye ezt Magyarországon se kell bemutatni. De a lényeg hogy az emberek és főleg a középosztály / munkások vannak a legnagyobb ívben lesz@rva.
dj79
Beszéltem anno egy Norvéggal, és mesélte hogy szinte ingyen volt náluk az áram mert túltermeltek megújulót. Majd az EU kötelezte őket hogy lépjenek be az energetikai világ piacra. Hát jól jártak vele az is biztos, érdemes utána nézni ...
Hiába nem akarták az emberek...
kisza25
4-500 km valós táv pláne autó pályán? Fűtve vagy klímázva ne adj isten világítva. Hát nem maradt sok ev a kalapban, de legalább mind egy vagyon Választás és oktatás kéne.
Ha elveszik a választási lehetőségedet máris tudod hogy ez nem a jó irány...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz kisza25 #9791 üzenetére
Nem számolok utána de olcsóbb a kilométer elektromossal viszont több a bekerülés, általában az értékvesztés is.
A használat korlátozottabb illetve egy alacsony futású benzines autót eltartasz akármeddig. 10-20-30 évig, nekem is a 20 a következő szám hogy az S80 V8 elhagyta a 15-öt...
Ez is sok tényezős, kell e mellé második autó vagy teljesen megfelel.
Mindig otthon töltöd vagy kell a drága gyors áram is. Ami most már nagyon drága ahhoz képest hogy a 17-es Zoémkor sok oszlop ingyenes volt...Van akinek megfelelhet önmagában, de nekem most van 2 diesel, 1 benzin, 1 elektromos.
Tervezem a második furgont is elektromosra cserélni, Toyota Proace medium mert kapnék rá 5000+7500 font támogatást és a dieselem fizetős augusztustól és van nagyobb akksis kivitel ami megfelelne már.
Volvót árulom, az XC-t.
Meg nemsokára jön egy másik benzines is a képbe
Lényeg hogy csak otthonról töltök, de az én munkámmal és életvitelemet lehetetlen lenne csak elektromossal megoldani. És nem is akarom. Semelyik dieselt nem adnám el ha nem kéne mert nincs bajuk és van hogy kell a hatótáv.
Majd folytatom ma késöbb mert kb 1/3 kommenteknél járok tegnapról.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Tsebacsi #9754 üzenetére
Egyébként igen, társasház.
Ez nem megszavazás kérdése. Legalább is most épülteknél nem. Ott már a tervekkor belőnek egy ár / minőség / szolgáltatás szintet. Ami terjed a senki nem csinál semmitől a lifthívó portásig aki minden csomagot átvesz, és szinte állandó felügyelet van. Ez meg van toldva kamera rendszerekkel, chipes beléptetéssel, van ahol a blokknak saját edzőterme és Spa része is van
Illetve a legtöbb ablak nem nyitható vagy csak bukóra biztonsági okokból, így nem is tudnák megoldani. Ha a bukót kiakasztja és átpörgeti akkor se tudja normálisan megoldani de nem is hiszem hogy akarják. Ablakot rendesen tisztára pucolni meg nem annyira egyszerű mint sokan hiszik. Persze nem is rakéta tudomány de sok embernek beletörik a bicskája és csíkos / fátyolos, foltos marad.
kisza25
Egyébként nincs vele bajom, mert nem kell senkivel beszélnem ha nem akarok. Kimegyek, elvégzem a munkát, lefotózom, elküldöm a számlával és fizetnek. Általában kedves és beszédes vagyok ha lakók vagy cégek érdeklődnek természetesen, de ha olyan napom van nem kell hogy szóljak egy szót sem. (Hi és Bye max). Nincs főnök, nem basztatnak, én osztom be az időmet.
Ma is voltam új most épülő helyet felmérni. Ez már elég magas színvonal. Ezt a 4000 fontos olíva fákból is lehet sejteni
6030D
Kivitelezőknek van saját takarító csapatuk. Bár a hogyan takarítanak részre inkább nem térek ki, kaka smile meg nincs most itt a PH-n
Más:
Közben voltam Volvo S80 V8-at éves szervizre ledobni 2 meló között és hát.... Volt ott vagy 12 Lambo
Egyiket beindították, straight pipe, full nyitott kipu, az én edzett Nürburgringes fülem majdnem leszakadt a helyéről. Gondolom élmény vele az autópálya
Hiába a Lambo a villantós, Porsche a gyors és elegáns, Ferrari meg visszafogottabb mint egy lambó de gyorsabb. Jobban néz ki mint egy Porsche de lassabb és orrtolósabb. Legviccesebb mikor látod a Lambo tulajokat párnával a hátuk mögött annyira kibírhatatlanul kényelmetlenek, az újak is. Kivéve Urus.
Volvón éreztem egy kis klikket a kormány középállásából elmozdításkor parkolás közben. A kormányösszekötők indultak búcsú útra, nem lett volna kötelező de nyilván azonnal cseréltem meg kapott egy lézeres kerék állítást kicsit agresszívabb tapadásra hangolva.
Eközben ismerősöm b@szogat hogy vett egy Cayenne Turbo-t 4,8l V8, 520hp. Hogy mikor próbálom ki. Mind ekkor egy 16 méteresre húzott ablakmosó póznát fogtam így mondtam neki hogy ne idegesítsen
Qru
Odafigyelős autópálya vagy országúton még az AWD XC60 is elmegy 1100km felett. 5 hengeres 2.4 diesel. De most tettem hosszabb távokat a Vivaróba, 1.6d furgon, nem is egy vadállat de az is elmegy 1100-et, 400kg felszereléssel. Igaz 74 MPH limit van benne, így gyorsabban nem tudom nyomni neki
Diesel előnye a hosszútávfutásban rejlik. Ott beesik a fogyasztás rendesen. XC városba 9-10, országúton, pályán 6-7 nem nagyon figyelve. 3km-re nem való
radi8tor
Helyzet függő de egyébként nincs nagy különbség a 2 technika között. Amennyiben áll rajta a sár, érdemes leveretni az alsó 1/3-ot vízzel hab előtt. Ha csak traffic film, por, napi közlekedési retek akkor mehet egyből a hab.
Elméletileg szárazon jobban megül a hab, több ideje van dolgozni és azzal szívja meg magát a kosz / por.
Többször próbáltam, sokkal inkább számít a hab minősége és erőssége mint hogy vereted előtte vagy nem.
tboldi
Ez olyan mint a 18-as karika a filmeken, azt kell megnézni
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9829 üzenetére
Gazdasági elemző blogon olvastam hogy az erős gazdaságnak és jóléti társadalomnak jele a szolgáltató szektor erősödése, még a gyenge gazdaságnál ahol kevésbé van jólét a gyártó sorok szaporodnak inkább.
Vagy valami ilyesmi, fáradt vagyok most nem keresem kiEz több tényezős, de akinek több pénze van az nagyobb kényelmet és luxust akar általánosságban. Így ezt az igényt elégítik ki a különböző szintekre belőtt lakás komplexumokkal.
Avagy nem érdekli, nincs ideje, tudása, felszerelése valamihez. Vagy már megpróbálta csak nem ment és hívnak egy hozzá értőt.
Persze már itt is láttam "érdekes" villany és autó szerelőket.
XC90 V8-al mentem el egy garázsba hogy adjanak haldex olaj cserére árat. Hát ők ehhez nem nyúlnak, vigyem "váltó specialistához". Már mi a retkes f@szért vinném? Há' mert a haldex itt van elöl a váltóval egybe építve.
Köszönöm, nincs több kérdésem, viszont nem-látásra
Utána inkább magam csináltam meg azóta 2x is az S80-on. Akkor tudom hogy minden le van cserélve, tudom hogy minden nyomatékra van húzva.
Juhé utolértem a kommenteket.
Francba nem egyesével válaszoltam, így sose fogom Qru-t elkapni[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9833 üzenetére
Bentley? Nem tudom, Bugatti igen, Lexus megint csak mint egy kőből faragott űrhajó, amiben nem férek el.
Úgy akartam írni hogy Porsche got class compared to Lambo csak nem tudtam a class-t hogyan fordítsam.
Lambo villantós, de kényelmetlen és nem hozza a számokat a való életben. Porsche 0 kamu beömlő, kamu légterelő, minden funkcionális, letisztult, kifinomult. Szerintem.
De nézz meg egy Lamborghini Urus Perfet, vagy egy Porsche Cayenne Turbo GT-t. Ugyan az a platform és motor, a Lambo 2x annyi és lassabb.
A Porsche fele annyi és nem egy kreténnek nézel ki benne miközben gyorsabb a pályán és egyenesben is.
Mindegy, ez a személyes véleményem. Attól még lehet hogy másnak az jön be inkább.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9835 üzenetére
Aventador SV hangban talán a valaha volt legjobb Lambo. Fura hogy utána az SVJ rosszabb lett ebből a szempontból.
Aventador érdekes jószág, a szívó V12 nyilván álom de a váltója hulladék, akkorákat ránt hogy a nyakad is megérzi, ami se nem gyors, se nem kényelmes. Néztem valamelyik Dragtimes videót ahol egy lóerőben azonos McLaren ellen volt. Egyik versenyen tökéletesen egyszerre indultak, és minden váltásnál lemaradt egy fél kocsit. Persze cserébe a McLarenek megbízhatósága és sokszor a fényezés / összeszerelés / beltér minősége kritikán aluli.
Szomszédom ismerősének van 720 Spyder, 12 hónap alatt 6-ot szerelőnél töltött. Hibafeltárás vagy alkatrészre várás címen
Mondjuk nekem bejön az hogy nem nagyot váltanak ha nem reszelik az adott formát. Ahogy a Porsche teszt centerben mondták, ha egy gyereket megkéred hogy rajzoljon le egy sportautót az egy 911 lesz
Carrera GT formája örök, motorja álom, hangja top 2, nem tudom eldönteni hogy melyik a legjobb gyári utcai autó hang, LFA vagy CGT.
A majdnem 20 éves CGT V10 612 lóerő, a legújabb, leggyorsabb Lambo Huracan STO 630.
Egy Lambot többen megnéznek, jobb a hangjuk, feltűnőbbek (kivéve CGT).
Egy Porsche kevésbé feltűnő, gyorsabb, jobban otthon érzi magát egy pálya napon.Kicsit úgy érzem hogy a kényelmetlenségük miatt inkább magamutogatásra valók. Még egy Porschéval beülsz, levezetsz a versenypályára, felvered a kúpot mindenkinek, majd haza vezetsz. És egyik helyen sem fogsz szenvedni.
Sokan akinek volt mind a kettő úgy tartják hogy egy Porschével meg tudsz jelenni üzleti találkozón, egy Lambóval nem.
De mondom, kinek mi, Porsche és Lambo is eladási rekordot döntött tavaly így mindegyikre van igény / kereslet bőven
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9838 üzenetére
Pont ez az, hogy nem csak a lóerő számít, de majdnem 20 év alatt nem sok különbség van a 2 V10 között. Ugyanakkor egy Porsche mindig gyors a pályán, mindig jól rajtol, és soha nem az orrát tolja. Nem kerestem ki, amit videókban hallottam az alapján mondtam a számokat.
De pl az Carwow videó ahol a régi Urus elveri az újat, azon hasaltam. De a legjobb hogy a Cayenne Turbo GT elveri mind a kettőt, dragban és pályán is miközben fele annyi mint a Perf.
Még érdekesség hogy a Perf veri az összes Aventadort dragban (SVJ talán egy hangya f@sznyit gyorsabb).
Pályán mondjuk ahova járok is gyakran, Nürburgring: Köridőkbe a Porsche tulajok akik tudnak vezetni közel tudnak kerülni a gyári időkhöz. Lambo tulajok meg se tudják közelíteni a gyártó álltal produkáltakat. Illetve kényelmetlenek mint az állat. Nem úgy hogy oké nem jó de mész vele pár órát, ha nem beszakad a hátad, szabályosan fáj, párnakat pakolsz magad mögé kényelmetlen.
Így az én felhasználásomnak hogy lemegyek a Ringre és veretek vele a Porsche a jobb. Persze most úgy beszélek mint ha lenne pénzem Lambóra, nyilván nincs, de ha lenne se vennék.
"probaljak minel jobban megorizni az eredetit es csak aprobb modositasokba mennek bele" pont ez tetszik benne.
De lets agree to disagree. Neked az jön be nekem meg ez inkább. Nincs ezzel semmi baj.
Detetudodrosszulrohaggyámeg[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
17-es Zoe long range volt gomb hogy kikapcsold így az indítási procedúra része volt, búgott mint egy ufó előre és hátramenetben is.
Amennyiben nem lett volna kapcsolható tuti kikapom. Az újakban viszont már nincs opció úgy tudom.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9973 üzenetére
Ja csak törik, deformálódik, elfárad...
Műanyag szívó sor... pl használt autó biztosításokban itt már benne van hogy kizáró ok a motorhoz csatlakozó műanyag alkatrészek fáradása.
2012-es XC-n is volt 3 műanyag cserélve. Nem volt nagy extra ktsg, minimális a szíj és vízpumpa miatt. De ha csak ez miatt kellett volna lebontani a motorteret.... Az munkadíjban is szép lett volna...
Mindegy, a haverom E63 AMG-jén meg a magnézium szívósor veszett össze az alu ötvözettel és kezdett elfogyni. 2009-es, utána cserélték alura.
Minden sz@r, járok bicajjal inkább
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #10022 üzenetére
Köszönöm, majd lövök még detailing közben / után.
radi8tor
Szombat reggelre volt bookolva a collection, csütürtükün érkezett meg a kereskedésbe.
cappa72
175 MPH ~ 280 Kmh, néztem egy tesztet, úgy rémlik hogy 286 a vége.
Nincs mese, kap egy szoftvert, "pour the sauce" és megvan a 300+
Tényleg csoda gépek. Ami mérnöki órát beletesznek a futóműbe, hajtásba, kormány és fék érzetbe. Eszméletlen jó érzés vezetni.focvis
De meg ám
KöszönömQru + rbalint88 + F_Zolee
Köszi köszi
Reggie0
Biztonsági öv és a varrás papaya szín azonos, brutál jól néz ki.
Majd lövök detailing után képcsokrot de megérte 10x összeraknunk.Még a Porsche szalonban is sokan körbenézték, kérdeztek róla.
Gergőke88
Porsche Macan S 2023-as.
Ugye most csúsztatták egyel a szintekeg és nincs Turbo csak GTS ami a korábbi Turbo-val azonos kb.A sima Macan és Macan T tulajdonképpen Golf GTI motoros sor 4, 2 liter és meglepően jó.
A Macan S és GTS a 2.9 V6 meg Audi RS 4/5 származék, és mocskosul álom jó.Korábbi egyel gyengébb Macan S volt 460 NM és azt tudta 1340 és 5000 RPM között végig, illetve ez Porsche teljesítmény, az mindig többet tud mint a többi
Valamennyivel erősebb az enyém, no meg ott a PDK dupla kuplungos Porsche váltó ami valami eszméletlen. Papíron 380 lóerő, 520NM, padon álltalában valamivel többet megy.radi8tor + kisza25
Le Mansi hagyomány. Illetve ha keyless akkor nem kell bedugni természetesen, de akkor is olyan mint ha ott lenne egy bedugott kulcs, de csak indítási "gombként" funkcionál.
Sok extrát kértem, de a kulcsnélkülit nem. A modern autók 90%-át jelfogással 30 másodperc alatt elviszik. Akkor kell a Faraday bag hogy blokkold a jelet, asszony folyton elfelejti betenni ha boltba megy, meg akkor tényleg kulcsnélküli kocsid van ha folyton zsákba vagy dobozba kell ki be dugdoznod a kulcsodat?
Jobb a békesség és biztonság, még szép egyedi a kulcs, nem fogok eret vágni magamon ha meg kell fognom néha...
Tsebacsi
Köszönöm, alig várom hogy foglalkozzak vele és elnyerje végső pompáját, majd jön képcsokor.
Reggie0
Utólag tudtam meg ha leteszed 40 másodperc után nem küld jelet a Porsche kulcs. Viszont ez még mindig para az asszony táskába dobálása miatt, illetve ki tudja hogyan és milyen jelet lopnak pontosan a beindításhoz, mert visznek mindent jel lopással ami kulcs nélküli...
Egyébként 3 vagy 400 fontos extra volt, de direkt nem akartam. Nagy hifi, panoráma tető, sport kipu, sport chrono pakk, feláras ülés, exclusive alu sport tanksapka, színre festett kulcs.... Így is csomó baromságot kértem
Qru
Erre a kérdésre nem tudom a választ, feltételezem hogy az eleje cserélhető ha szükséges. Sok radaros kocsim volt, de gondom soha velük.
kisza25
Tolvajoknak ez a "munkája" megvesznek / ellopnak egyet, szétszedik, és elemzik hogy a legkönyebb ellopni. Kulcsnélküli opció nálam nincs, így a lopások 90%-a máris elkerül. ODB-t leválasztó rejtett kapcsolón én is gondolkozok, de a Porsche beépített simes, évi 200 font és van élő adat, rendőrség le is állíthatja.
Viszont ma beszélgettem az eladóval, hogy ha egyszer ellopják a kocsidat, tényleg azt akarod vissza vagy inkább az újkori árát az első években?
Reggie0
Érdekes, sok Angol channelt nézek, eléggé benne vagyok az autó témában de még nem is hallottam erről a 27 literes csodáról.
Zárásképp:
Szigorúan 3500-as fordulatig, de Sport módban nyitott bemelegedett kipuval
https://youtube.com/shorts/1JB0hzkZRRg?feature=share -
FeRRaR1
őstag
A fiúk gyorsulásra, a férfiak köridőre vesznek autót
Egyébként viccet félre téve nekem a smile / mile a minden.
Az hogy minden kormány mozdulat, a mágneses adaptív futómű programozása, ahogy reagál dolgokra az eszméletlen. Nyitott kipu, comfort futómű, közepesen agresszív váltó lesz a napi beállítás nekem. Úgy ment át egy fekvő rendőrön hogy nem hittem el és még egyszer átmentem. ALIG ÉREZTEM VALAMIT. Nem tudom ezt hogy érték el, S80 ott leverte volna a vesémet.
Konkrétan 0 alkalommal néztem utána hogy mennyi a gyorsulása.
Most se tudom, 4,x valami ha jól rémlik mert pár dokumentumon rajta volt.Jó most egy nap után hülyeség ilyet írni mert az S80 is tudja ezt 7+ év után.
De azzal az idegesítő vigyorral gurultam vele mindenhova.
Annyira jó hogy az számokkal nem leírható.Porsche buz! lettem
Poén: Bekérdeztem az eladót, szóval mennyit kell hogy költsék hogy limited edition kocsikra allocationt kapjak?
Mint GT3, GT4, GT3 RS, Cayenne Turbo GT....
Sunyiba elmondta, 5 kocsi vásárlás után, mikor a 6.-at rendeled kerülsz rá a VIP listára, onnantól kaphatsz ajánlatokat limited kocsikra.
De az hogy ajánlatot kapsz, nem biztos hogy slotot is jelent, mert van egy második elbírálás is.
Lényeg a lényeg, ha be tudsz kerülni ide, többé nem buksz pénzt autón, megveszed, használod 1-2-3 évig, és ugyan annyiért vagy többért adod el mint vetted, akkora igény van rájuk.
Nyílván így 24 órás tulajként ez egy távoli homályos cél, nem is a legfontosabb, nincs is rá pénzem, de egyszer majd remélem eljutok oda. Valahogy.
Qru
Nem célom
Szenzor + kavics dolog velem még soha nem fordult elő semmilyen formában.Gergőke88
Majd ha átlépi az 1000 mérföldet, addig nem tolom Sport+ módban és 4000 rpm felett.
Jut eszembe a mérföldekről, S80 V8 tegnap mikor leraktam:
Qru + focvis + aero.
Köszönöm, én is elégedetten nyugtáztam hogy nem kell kiszedetnem az OPF-et hogy jól szóljon
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Story time.
Tegnap reggel vettük át a Porschét, majd délután jött valaki Skóciából, repült, hogy megvegye az XC-t.
Vettünk, eladtunk, dolgoztunk, hosszú nap volt, de valami eszméletlen.
Reptérről hozzánk mikor mutattam az autó funkcióit, dobott egy ABS hibát. Srác is néz, én is mondom ilyen nincs. Soha nem volt gondja... Lehiggadok.
Mondom tudod mit, tele tankolom, elmegyünk hozzám, rádugom a laptopot, nézzük meg mi a helyzet. Mondta hogy jó mert nagyon szépen megy egyébként.
Mondom ez "jó hír". Pontosan ez történt pár éve az S80-on. ABS szenzor, kerék le és egy csavar tartja a féktárcsa mögött. Utángyártott 10 font, gyári 31 font.
Írtunk egy papírt hogy tudunk a hibáról, 100 fontig én állom a javítást, afelett garanciára visszük.
Megköszönte hogy ilyen őszinte voltam, kinyomtattam a hibakódot meg ráírtuk azt a pár sort.
Azt mondta ilyennel még nem találkozott, pedig sok autót vesz hogy valaki ennyire felvállalja a hibát, és segíteni akar.
Mondtam neki hogy ha nem Skóciából jöttél volna, akkor azt mondanám hagyd itt, megcsinálom, vidd el jövő héten.
Így viszont a te döntésed. Azt mondta kifizeti a teljes árat, köszöni hogy őszinte voltam.
Én azt montam tudod mit, jó hogy így történt. Én vezettem, váratlanul jött neked is nekem is. Viszont ha megveszed, és hazafelé a 10 órás úton jön elő, akkor azt fogod hinni hogy tudtam és át b@sztalak.
Most viszont tudod hogy nem volt ilyen hibája korábban, megmutattam pontosan hol a szenzor, mennyibe kerül, kinyomtattam mindent beleértve a hiba kódot.
Ez a rövid változat, de a lényeg hogy elvitte TELJES áron.
Aznap mikor jött a Porsche.
Úgy hogy hazafelé ABS hibát dobott.Eszméletlen nap volt.
radi8tor
Valami garancia mindig lesz rajta. Akkor is ha a gyári lejárta után még nálunk a kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Mindig van nálunk 4-5-6 autó így az megmaradt hétvéginek.
Tudod, jóból is megárt a sok37k-val vettem szóval 7,x év alatt 23k mérföld az ~ 37k km.
Not great, not terrible.
Ahhoz képest hogy hétvégi hobbi autó azért nem rossz na.Nagyon a seggébe mész mindenkinek mint ha bmw-d lenne szerintem az lehetett a gond
radi8tor
Én is ezt gondolom, hogy maradni akart. De oda ment ahova vinni akartam idén. Skócia, North Coast 500 útvonalon lakik konkrétan aki vette. Ha megyek idén majd megnézem még egyszer
Lányaim majdnem sírtak, könnyeztek hogy elmegy az XC, ők is szerették.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz OPiiPO #10089 üzenetére
Ők inkább Angol gyerekek mint Magyarok.
Mivel ikrek, ezért volt egy saját nyelvük amit később hagynak el, tanulnak meg beszélni mint ha csak egy lett volna.Akkor erre rájött hogy itthon Magyarul beszélünk általában, máshol Angolul. Velük is mindenki Angolul fog.
Így Angol az "anyanyelvük" és Magyarul csak szavakat tudnak. Erőltetni nem akartuk, ha érdekli őket szívesen tanítjuk, szokták is néha kérdezni hogy mi ez vagy az Magyarul.
Viszont ha ők inkább Olaszt, Spanyolt, Franciát akarnak tanulni, akkor azt fognak a választás az övüké mi max elmondjuk a véleményünket róla.
Láttam Román és Lengyel példát hogy a gyerek csak azt tudja és azt se tudja mi történik az iskolában. Ezt nem akartuk semmiképp.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #10107 üzenetére
Egyiket se még.
Csak alapos mosás, szálló rozsda és kátrány eltávolítót. Ipás áttörölgetést most.Ez a letisztított gyári állapot.
Porsche fényezés az egyik legjobb ahogy jön. Konkrétan jobb mint a Ferrari vagy McLaren...Ennek ellenére 4 karcot találtam, sőt inkább apró karc csoportot amit ki kell szednem a napokban.
Holnap még kap egy prep spray áttörlést, bevilágítást és maszkolóval bejelölöm amit találtam.
Mindegyik csak enyhe felületi, szóval 1 max 2 lépcső kiszedi. Gondolom...
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #10124 üzenetére
Jó de teljesen más a két autó.
Ez egy nagy tank, nevetségesen sok lóval és nyomatékkal.
Nagyobb a hely is nyilván, csomagtartó is.A Macan inkább érződik sport autónak.
Komolyabb sport autónak Sport + módban, Comfortban pedig S osztály.Érződik a súlya kanyarban, és hallod hogy nyekereg ha nyomod neki.
Rendesen észrevehető a body roll és ez miatt nem kéri annyira a kanyar vadászatot. Viszont gyönyörűen szól a V8, nagy a hely és kényelem, a kazánház pedig végtelen erővel rendelkezik. Inkább egy nagy túra GT SUV mint sportos, de nagyon nagyon erős az tény.A váltója a 8 sebességes ZF. Meglepődtem rajta. Mármint hogy mennyire nem tetszett mikor mindenhol megénekelték hogy ez az isten. Kb egy az egyben a Volvo 6 sebességes geartronic érzetem volt mint az S80-ba csak kicsit rosszabb és 8 fokozat van. Észre veszed elindulásnál hogy hol csúsztatja és hol zár össze első fokozatban, van késlekedés, és nem is vált gyorsan. Nem tudom hogy a programozás, vagy régebbi ZF 8-as esetleg ráférne egy szerviz de nem tetszett a váltó viselkedése és váltási érzete. Persze ezt most nem úgy értem hogy sz@r, csak jobbat vártam.
Szóval összességében nagyobb hely, nagyobb erő, rosszabb váltó és csavarodó karosszéria.
Macan kisebb, gyengébb kicsit súly / lóerőben, sokkal jobb váltó és atom stabil karosszéria.
Ha kell a hely, akkor nem nagyon van választásod. De ha elég a Macan akkor mindenképpen azt ajánlom neki is jobban tetszett, egy másik ismerősünk is próbálta és vezetési élményben tényleg sportautó kategória a Macan. Az 90% hátul hajt alapból a Cayenne 50-50%. Az XC90 V8-ra emlékeztet, nagy, dől, csavarodik, de megy mint állat. Élmény bele pakolni, élmény vele utazni. Ez igaz a Macanra is de az nem riad vissza a kanyarvadászat vagy pályanaptól sem.
Azt mondják hogy az új Cayenne Turbo GT már nem ilyen, az már szikla szilárd, és élmény vele a huligánkodás is. Az még nagyon új és limitált nem volt lehetőségem kipróbálni.
De a Cayenne Turbo is tudja azt amit az XC90 V8, a mindenen átmegyek tank érzés.
Jó autó csak másképp.
sutszi
Mit mondhatnék, kemény az élet, nehéz az arany lánc, szorít a gyémánt cipő
radi8tor
Waxoltam az ajtó éleket a maximalista fejemmel
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
[link]
Még 2 pálya nap és elnyalom a PS4S-t.
Bár idén nem sok időm lesz, a szokásos tavaszi ringezést is áttettem őszre. -
FeRRaR1
őstag
Most hétvégén is itt volt a Cayenne Turbo.
Most küldte a tulaj hogy nagyon nagyon boldog.
Kapott egyedi kisebb rendszámot, így alatta be is kellett csiszolnom, majd 2 lépcsős polír, egyedi rendszám precízen illetve el is kellett emelni 2mm-el a hátuljától a kiálló gyári csavarhelyek miatt, meg pár apróságot lejavítottam.Azt mondja most olyan a hátulja mint egy guruló tükör. (pedig csak 90%-ra políroztam) A többi elem meg fakóbb az alapos mosás és gyors kerámia detailer után is.
Mondom igen, ez az üzlet politikám, pár elemet tükörre nyalok hogy vissza jöjjenek teljes polírra tripla áron
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Van kétoldalas sötét szürke ragasztóm, kb 1mm széles szivacsos réteg a két ragasztó között. Ebből 2 csík pont kiadja a rendszám szélességét. Így a teljes hátuljára teszek mindig. Itt annyi trükk volt hogy 3 rétegben kellett. Majd mielőtt leszedtem az utolsó rétegről a védő fóliát felnyomtam a helyére. ott lenyomatot hagyott a 2 csavar hely, ott kivágtam a ragasztót, lehúztam a fóliát és ment szépen a helyére. Kocsit el lehetne vele húzni annyira stabil, de egy sima vékony madzaggal "lefűrészelhető".
Többieknek is: annyi a titka hogy elő kell készíteni rendesen. Alkohollal áttörlöm a kocsit is, rendszámot is ragasztás előtt, így azonnal és tökéletesen tapad. A biztonság kedvéért többször rányomom, másnap is egyszer de igazából szükségtelen. Nem a 40 fokban kell csinálni a napon, mert megfolyhat a ragasztó szalag mielőtt rendesen oda köt.
Illetve a kocsin a helyet rendesen le kell tisztítani. Ne legyen ragasztó maradvány, vízkő, retek. Itt konkrétan be is csiszoltam + 2 lépcsőben políroztam a kisebb rendszám miatt. Ha ugyan akkora lett volna akkor elfedte volna a ragasztási nyomokat, rendszám karcokat...
Normális ragasztóval és rendesen előkészítve szerintem a fémet is szépen oda fogná.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #10165 üzenetére
Nem nagy, erre kitalált cérna/madzaggal végig húzogatod mögötte, 1-2 perc és lent van. Utána jetwash-al oldalról levereted, lepengézed vízzel a ragasztót. Ha kell lefújod ragasztó oldóval és mégegyszer átmész rajta.
Nekem tetszik hogy nincs keret, csavar, szép letisztult. Illetve le tépni is nagyon nehéz ha megköt, előbb fog eltörni.
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #10187 üzenetére
Lassan majd úgy vesznek a parasztok kocsit hogy nézd anyjuk, ebbe' 14"-os a tv, ezt vesszük. Vagy ebben csak három volt a másikba meg 4, az a jobb.
Cayenne egy nagy tank, ha tolod neki rendesen nem szereti a kanyarokat, érzed hogy csavarodik a kasztni, nem kéri.
A Macan sport autónak érződik, teljesen más élmény vezetni. Szinte minden teszt videó, cikk, hír megénekelte. A legjobb drivers suv: Macan. Valami fenomenálisan jó vezetni. És én erre hajtok, simle / mile. Az meg sok összetevős, nincs rá mérő szám
Egyébként szinte megváltás beülni a Volvo V8-ba hogy nincs kijelző. Toyota agyhalott touch sz@rja után meg pláne...
-
FeRRaR1
őstag
válasz szabonagyur #10189 üzenetére
Azt várják hogy kiégjen
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #10191 üzenetére
Először az EA 888 Gen 3. motorral próbáltam a Macant. Mondom lent kezdünk és majd haladunk felfelé ameddig kell. Nem kellett. Odáig voltam érte, mondom úr isten, ez elég, ez nagyon nagyon jó. Meglepődtem, volt rajta sport chrono meg sport kipu, annyira álom szépen dolgozott a motor alá a PDK hogy nem tudtam zavarba hozni. Pedig próbáltam.
Mondom ki se próbálom a gyorsabbakat mert felesleges napi autónak. Aztán vissza mentem mégegyszer vezetni asszonyostul, hát persze hogy csak a V6-ok voltak érhetőek.
Ami nyílván még rátett egy lapáttal és nagyon nagyon nagyon álom jó volt. Így az lett. Ha újra csinálhatnám ugyan így nézne ki, ugyan ez a motor, csak kicsit kevesebb extra és GTS kb ugyan ennyiért. Na majd legközelebb
Nem vagyok fent csak fbookon, de azt is rühellem, minden le van tiltva csak pár régi ismerőssel ott beszélek kb ennyi. Kerülöm a social rákfertőt amennyire lehet.
[ Szerkesztve ]