Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kisza25 #11659 üzenetére

    Majdnem 70 hsz :Y
    + Flotta update

    Régebben azt hittem hogy ha sok autót veszek, gyakran cserélek az a jó. Bár lehet hogy éppen ez miatt jöttem rá: nem így van.

    Toyota Proace City EV
    Tavaly vettem.
    Most jön mellé egy Toyota Proace EV
    Egyel nagyobb, így 2 EV furgon lesz.
    Közben bővítem a napelemeket is, 2-3 év alatt behozza.
    5+5 év gar ha ott "szervizelem" már amennyire elektromost szervizelnek.

    Így ez az ami megéri, kb ingyen van vele a kilóméter, amit fizetni kell is a cég teszi. 3 ülés így gyerekeket ha megyek melózni ezzel viszem suliba. Nincs rá útadó, zónákba is ingyenes megy* kivéve 1-es, centrál de oda nem megyek. Az egyetlen jó érzés bennük hogy viszonylag kényelmes, nem kell váltani, saját megtermelt áramommal megyek. Na arra tegyenek adót ;]

    Viszont ezek miatt hogy ha úgy érzem vissza húzódtak a golyóim akkor ott az S80 V8 vagy Porsche.
    Volvo S80 V8.
    Első vényócad csak egyszer van. Első saját köröd a Nürburgringen csak egyszer van. 8. évünket tapossuk és marad. Ez biztosabb mint a Porsche. Biztosabb mint az asszony :DDD

    Nekem ez a mérce, ha próbáltam valamit ehhez néztem mi jobb mi rosszabb. Elektromosat nem akarok személy / élménynek. Egyrészt mert semmi élmény nincsen benne. 0 kapcsolat, egy steril, kilúgozott közlekedő edény szinte mind. Azt akarom hogy be tudjak ülni, és felmenni egy NC 500 túrára. Hogy beülök és a Nürburgringi szálláson kidobálom a cuccokat és irány a pálya. Ezt tudja az S80, tudja a Porsche, nem tudja egyik elektromos se. Külön külön lemenni vagy pályázni SE.

    Lehet írtam már de nagy volt a kalap. Macan előtt. Volt benne Ferrari motoros Maseratti, Lexus, Alfa, Audi, Mercedes, Panamera, Bentley CGT...

    Maseratti: Elavult beltér, viszonylag sok nehezen orvosolható hiba.
    Lekszász: Egyikbe se fértem be és förtelmes vezetni.
    Alfa: Szintén nem fértem be ha van tető ablak, így ki se próbáltam no meg a QV teszt autó is lerobbant több tesztelő alatt... ;]
    Audi: Sok króm, orrtolós, R8 meg 2 üléses csak.
    Merkedesz: Na ez a legrosszabb mert többször majdnem vettem, legutóbb E500-at és C63 AMG 507 Editiont. 2010 környékén elkezdték erőltetni a kínai + arab vonalat. Króm + még több króm. Hangszóró motor hang, ledugózott kipu, világító embléma, hátul meg kurblis ablak. Úgy néznek ki mint egy elcseszett szappan tartó kínai tablettel.
    Ha meg alulról nézed pl A osztály akkor ott a Dacia motor meg a legjobbat vagy semmit szlogen :C
    Panamera + CGT elég problémás, sok is van, és egyedit / szépet / megfizethetőt nem találtam akkor épp soha. Egy vákuum hiba meg légrugó szett kb a kocsi árával vetekedett volna és nem ritka dolog.

    Így kialakult nekem mi kell: Minimum 4 személy, sportos vezetési élmény. Nem úgy ahogy minden gyártó állítja magáról ha nem tényleg.

    Nekem ez a Porsche lett de előtte még Clio Gordinit is néztem. Mert nem kell hogy drága legyen ahhoz hogy jó élményt kapj. Legyen hangja, karaktere, nézz rá vissza a parkolóba, és imádd vezetni. Macanon nincs króm, nincs kamu beömlő, kipun jön a hang és álom jó a gázreakció, kormányzás, fékezés, futómű hangolás... Párját ritkító.

    Persze mit értek én bármihez is, de legalább egyel több nézőpont. Nem számokat kell venni ha nem élményt / érzést. Smile / mile. Nekem csak ez számít már.

    Persze könnyen beszélek 2 elektromos ingyen járóval de akkor is így gondolom.

    Szerk.: Kia Stinger esetleg? Ott a hosszú gar, nem drága ahhoz képest amit ad, sportos, kényelmes, ritka, jó ránézni, ismered a márkát. [link] + [link] Mindjárt veszek egy Gordinit meg egy Singert. Asszony meg kib@sz a garázsba aludni melléjük...

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kisza25 #11690 üzenetére

    Az MG már nem az az MG, csak egy kínaiak álltal megvett márka viszonylag olcsó tucat rettenetekkel.

    A youtuberek nem említenek hibát szinte sose. Gyomorforgató de ez van. Sőt sokszor meg van mondva miről beszélhetnek miről nem. Pláne a kissebbek.

    radi8tor

    Ne akard hogy belekezdjek ;]
    A még mindig hiányos ktsg, adózott pénznek a megtakarításának az adóján is extra adó van már. Úgy hogy 110% hogy még nincs vége a cumiztatásnak... Majd elveszik valahonnan.

    Qru

    Az a baj hogy nincs rend a fejekben és egy mérés vagy rejtett mérés ezen nem változtat.

    Még tág családon belül is van olyan aki annyival megyek amennyivel akarok. Meg nem kell biztonsági öv, nem szeretem...

    Annyi ilyet láttam, meg nem csak a sebesség ha nem a lenyomlak, elnyomlak, rádhúzom közlekedés. 70-el főúton de 110-ig nem enged el mert őt nem fogod megelőzni. Leszorít... Sokan így élik ki a nyomorúságukat hogy itt most megmutatják.

    Mercedeses gyilkos is, 13 ponttal a jogsíján. Számtalan korábbi esettel???
    Mi a f@sz? Miért van még joggsija az ilyennek. Mit kell tenni ahhoz hogy véglegesen elvegyék?

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kisza25 #11715 üzenetére

    Esetleg még Volvo téren szétnézhetsz. Abban biztos nem lesz derék fájdalmad. 60-70-80-90-es típusok.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #11721 üzenetére

    Na jó de Svájc az extrém. Árban meg hozzá nem értésben is. Ismerős is Németbe jár a mercijével inkább...

    kisza25

    Insignia szűk belül.
    Szervíz meg valamennyire igaz. Ezt én úgy védem ki hogy a Haldex mikor elment az S80-ban és FWD lett a Volvo mondott 3000-et. Kerestem egy haldex felújítót elmondtam mi a hiba meg a kód, szedjem le, felújítják és 10 év gart adnak rá. Ez volt 145 font. Szereléssel, folyadékkal, szűrővel is 200 körül megáltam. És a Volvo 1 év gart vállalt 3000-ért, most 10 van rajta.

    Sokat nem kért, ott soha nem hagyott és mindig indult. Egy elektromos kormányzár + egy haldex pumpa illetve egy vezérlő volt eddig a 8 év alatt váratlan. Meg egy 20 fontos ABS szenzor amit egy csavar tart és cseréltem.

    Ha magad szervizeled amit tudsz akkor biztos hogy meg van csinálva, jól, és nem kerül sokba.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    Remek hírem van.
    Asszony most szólt hogy egy kedves Skodás úriember élesbe tesztelte a PPF-et a Macanon miközben várt a zöld lámpára.

    Idei 4. biztosítási ügy.
    Mind a 4x az álló helyzetben lévő kocsinkba tolattak vagy hajtottak.

    Megyek keverek egy Gin Tonicot és kiülök a csirkék közé.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #11751 üzenetére

    Úgy is mondta a fényezőm hogy ki akarja próbálni, mert gondolkozik hogy vesz egyet. :W

    2ozzmexy

    Ja de má' pözsó.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz sutszi #11776 üzenetére

    Majd ma vagy holnap teszek fel még infót. Ismerem a fényezőt 8 éve ahova a Porsche szalon is hordja a kocsikat. Beszéltem a PPF hellyel, nekik is van ötletük amire nem is gondoltam. Mind a ketten megígérték hogy jobb lesz mint az új, és semmibe nem fog kerülni nekem, intéznek mindent. Volvo V8 ki, Porsche be a garázsba addig is mert a héten sok a meló. Nem értem rá csere autóért se elmenni...

    Ahogy Schwarzenegger tanította, a bajnok nem engedi be a negatív energiát, felhívod az ügyintézőt és nevetsz rajta egyet. Néha nehéz de ezt gyakorlom. Baj nincsen, cserélhető elem de lehet hogy annyit se kell....

    radi8tor

    Ha többet nem is fog érni egy szép Macan mert nem limitált GT3 meg RS... De 1-2 év használat és kb visszakapom a pénzemmel is boldog leszek. A smile / mile meg minden nap ott van*

    *Kivéve tegnap, akkor csak odáig volt meg :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    Hosszúztam tegnap és ma de itt a story eddig:

    Baleset: [link]
    Amit kiemelnék hogy látszik egy tört másodpercre hogy felvillan a tolató lámpa.
    Tehát zöld jelzőlámpánál rükibe tette és elkezdett tolatni :C

    Kár: [link]
    PPF megfogta a 99%-át a sérüléseknek. Viszont asszony mondta hogy miután hozzá ért még egyszer adott gázt biztos ami biztos. Csak az alsó sérülés a fekete dísz betét mellett a kérdéses. Ott pár millimétert benyomta a lemezt.

    Ez miatt gondoltam hogy új ajtó, kocsijaimon nem lesz gitt meg hegesztés....
    Viszont idő közben a Porsche fényező mondta hogy GT2 RS-re se fújnak a gyárba, ha nem ha új ajtót rendel azon egy fekete alapozó lesz, mindenképp fújni kell de berendeli ugyan azt a festéket amit használtak hozzá Németből.

    Illetve mondta hogy vigyem le, mindent intéz.

    PPF miatt viszont felhívtam őket is és azt mondták ne aggódjak. Ha nincs lehorzsolva a fényezés, és nem is repedt meg akkor meg tudják menteni.

    És erre nem gondoltam pedig használtam már őket mikor a Volvót vettem. Csak dent guy-nak hívja mindenki, lényegében kijön a szakember aki 10 éve ezt csinálja, fa kalapácsok, lapok, ékek, keretek... És vissza nyomja a lemezt full gyáriba. Órákig finomkodik, tükrökkel, lámpákkal, csíkozott lapokkal és se én, se a fényező nem mondta meg hogy ott valaha volt valami. Sőt a Renault Zoe-n is használtam őket mikor rányitottak egy ajtót a vezető oldalira. Úgy kiszedte hogy semmi nem látszott. Sőt a Volvón talált még egyet ami annyira kicsi volt hogy én nem is láttam, csak mikor oda tette a csíkozott bevilágított lapját.

    Szóval egyenlőre ez az A terv, hogy levitetem, PPF le, és ha megmentette pezsgőt bontok. Megcsinálják, polír, PPF vissza, majd kerámia. Gyári lesz az utolsó csavar szálig és mikronig. De ez csak ott fog kiderülni majd.

    B terv, új ajtó, Porsche fényező.

    Itt tart a dolog mert nem foglalkoztam vele. Lejelentettük, sőt a másik biztosító már keresett minket hogy mi van mert az Ő részükről elismerte az ember hogy Ő volt a hibás, tőlük mehet minden.

    Jövő héten több idő lesz, majd választok csere autót aztán elindítom érdemben az egészet.

    sutszi

    Az elején volt egy kicsi az "új hír" hevében, max 30 percre. Másnap kb semmit nem foglalkoztam vele mert az egy perccel fiatalabb lányom lett az év tanulója a suliban.

    Így velük voltam amikor épp nem dolgoztam.

    Akkor zavarna jobban ha nem cserélhető az elem, pl hátsó kerék ív akkor az nagyobb cumi. Akkor az már sérült autó lenne örökre.

    Casco van rajta, másik kocsin is az volt. Mint itt szinte mindene...
    Így egyből tudtam hogy anyagi kár nem fog érni, a legnagyobb "veszteségem" az idő amég ügyezek vele.

    Nyilván boldog nem vagyok az esettől, de nézzük másik szemszögből.

    Melyik a nagyobb dolog? Év tanulója VS esetleges ajtó csere? Alapjában is nagyobb a pozitívum. De a másik amit gyakorlok hogy jobban értékelem a pozitív dolgokat, a negatívokat meg csak megoldom és elfelejtem. Sokkal vidámabbak a mindennapok így ;)
    Nekem se egyszerű, nem is vagyok az út végén de kb 4 éve kezdtem el magammal és a negatív vs pozitív dolgokkal foglalkozni. Egyszerűbb leírni mint tényleg megtenni, de ha egyszer megérzed a hatását az életdre, csak ostorozni fogod magad hogy miért nem korábban kezdted el.

    A nyestet én is kinyírtam volna ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #11821 üzenetére

    Egyébként pont 300 méterre amerre elindultak, jobb oldalon van a busz garázs ahol dolgoztam 8 éve.

    Most a kereszteződés a hülye vagy az ember aki elkezd tolatni zöld lámpánál? Nem a legjobb persze, de ha busszal át tudtam menni számtalanszor, 3 irányból is....

    Ami lemaradt az előzőből:

    Mosolyogva szállt ki a kocsiból és azt mondja hogy milyen vicces, megint egy baleset, idén már a 3. Mind ezt szintén felvette a kamerám, csak nem akarom kitenni...

    A lökösét meg már a ragasztó szalagok fogták oda. A kocsija 23-as rendszámú, az azt jelenti hogy Április 1 után vette át. Szóval 3,5 hónap alatt 3 balesetet okozott. Emberek a hülyék nem a kereszteződés.

    Qru

    Reméljük... Asszony már tegnap szemezgetett csere autót, Ő Maserattit szeretne, én meg 911-et :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #11835 üzenetére

    Vízlepergetés, kosz taszítás, kinézet, egyszerűbb mosás.
    Kb ugyan az mint sima fényezésre.

    PPF mint Paint Protection Film.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz kelly416 #11830 üzenetére

    2022-es a jogsija, közép korú, 0 rutin, 0 figyelem.
    Minél idősebben teszi le valaki a joggsit annál roszabb...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #11838 üzenetére

    6 héttel előtte jött ki az Xpel 10 év garos új csúcs fóliája mikor felrakták.
    Ugyan ekkor behoztak egy új szabályt is, csak a specifikusan hozzá gyártott kerámiát szabad rátenni hogy ne veszítsen a rugalmasságából / öngyógyuló képességéből.

    Ha mást teszel rá akkor besárgulhat, illetve ugrik a 10 év garod.

    Soha nem volt PPF-es kocsim, se hozzá specifikusan gyártott kerámiám így nem tudok nyilatkozni még a tartósságáról de egyenlőre f@sza.

    Mivel hozzá gyártott, együtt fejlesztett termékről van szó ezért gondolom csak tudják mit csinálnak :DDD

    radi8tor

    Kijavítottam a hibákat ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #11854 üzenetére

    Ne is mondd a Tottenham foci csapat 2 utcára tőlünk bérelt ki egy régi átalakított golf klubbot. Minden nap 20-50 főleg kínai áll ott cuccokkal hogy aláírassák. Közben meg a felénk közelebbi hátsó kapun engedik ki őket :DDD

    Persze ha látnám se ismerném fel egyiket se, életemben nem néztem focit*
    *Kivéve egy meccs, mikor a Németek nyerték a VB-t 14-ben talán.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #11904 üzenetére

    Mosok, mindent IS szombaton.
    Furgonokat, kocsikat, ablakokat a házon és napelemeket is :DDD

    Céges furgonokkal egyszerű mert mindig van bent vagy 50 mikroszálas.
    Viszont a két kocsiba régebben 2 vékony, 1 plüss mikroszálas + ablakmosó + QD volt.
    Most már "csak" 2 általános sárga mikroszálas és QD. Úgy is az van az ablakon is.

    Sose felejtem el korábban ahol laktunk, pár napos metál kék bmw 2-es valami.
    Leszarta egy madár a hátulját és konyha szivacsot hozza ki jarral a nőszemély.
    Mire végig gondoltam hogy remélem legalább a sárga felével fogja...
    Addigra már nekiállt a súroló felével izomból sikálni.

    Hát... a madárszar lejött ami pozitívum. Utána meg vitték fényezni :W

    Pedig csak egy nedves rongyot kellet volna rátenni pár percre, és vaj simán letörölhette volna...

    Qru

    fideszes kém vagy hogy lelocsolták? ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #11908 üzenetére

    Hétfőn megy a Porsche, szóval le akarom csapatni mert ölég' retkes.
    Többin meg a szokásos alap kívül & belül.

    1-2 havonta át szoktam menni az ablakokon, hogy ha már azt megcsinálom és ott a kezemben a cucc akkor csak egy létra kérdése a napelem is. Amiket lekezeltem múltkor rainX-el, másra úgy se jó ;]
    Kíváncsi vagyok fent van e még.

    Más:

    Google is szeretné hogy jól érezzem magam, 5 éve ezen a napon:

    Első McLarenes pálya élmény. Idén meg még hol vagyok tőle, amivel menni akartam még csak most megy javításra. Meg annyi meló van hogy... sok na :DDD

    Igaz a tavalyi jobb volt, egymással játszani, kergetőzni a pályán hatalmas élmény volt.

    Qru

    Bezzeg ha a ráhel az utcában lakott volna... :D

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #11914 üzenetére

    Soft99 Glaco egész jó volt, de a RainX az egy hugypermet. Nekem lapát ugrálás nem volt, valamennyire dobta a vizet de közel sem annyira mint a Glaco. Viszont párás meg eső szitálós időben sokkal rosszabb volt. Így számomra nincs értelme, ha felkenek valamit azért teszem hogy mindenben jobb vagy legalább ugyan olyan legyen. Ha valamiben sokkal rosszabb akkor felesleges szenvedni vele.

    Ugyan akkor CostCo-ba fillérekért lehet néha venni átszámolva 2500,- 2 nagy üveg. Vettem de nem kocsira. Napelem, ház ablak, zuhany fülke :DDD

    Egyébként nemrég rendeltem 20L ipát, a desztillált víz nekem adott, ipari tisztaság, gyakran bemérve. Az Unger ablak tisztítót már úgy keverem 1dl Unger + 1dl IPA + 8dl deszt víz. Előtte is jó volt de most álom jó lett. Így a nagy 5 literesekbe már eleve hozzá öntöttem az IPÁ-t így amit keverek az már a tuningolt verzió. Munkákhoz is így keverem már.

    Viszont a saját házon meg napelemeken simán átmegyek a vizes kefés rendszeremmel, majd mikroszálas + RainX. De ugye ez nincs mindenkinek otthon. Pedig jó cucc :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    https://youtu.be/NdH61UnRBrM?t=1290

    Jó volt hallgatni ahogy az Olivér is odáig van érte :C

    Nagyon hasonlóan gondolom. Bele mész egy kanyarba nagy tempóval és egyszerűen semmi a kocsinak. Nem hiszed el hogy mekkorát kanyarodik, annyira stabil az úton hogy az valami földön túli. Hogy csinálnak megy egy SUV-ot úgy hogy a sedanok 95%-át is veri úttartásban az felfoghatatlan.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #11931 üzenetére

    Azt hiszem 200 körül, volt korábbi videóban de a pontos számra nem emlékszem.
    Viszont a Macan így is könnyebb, merevebb, sportosabb. Na ez a durva.

    Szerk.: Lassan annyi ilyen videóm lesz indíthatok egy saját channelt :DDD

    Más: ma ki akarták szúrni a szemem egy új GLC-vel vagy SQ5-el. Mondtam hogy akkor próbáljuk újra jövő héten most úgy is bevagyok táblázva. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    [link] Miért miért MIÉÉÉÉÉÉRT kellett elkezdenem ezt nézni. Láttam hogy majdnem másfél óra, tudtam hogy nem tudom majd abba hagyni és mégis elkezdtem :N

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #11989 üzenetére

    Majd annyira találsz 4K endoscope kamerát mint valós 4K filmet. Sőt még annyira se mert az legalább létezik nagy ritkán.

    Meg a komolyabb, drágábbak is "csak" FHD-t tudnak de azt valósan. Az olcsóbbak ami HD vagy FHD az mind kamu, csak szoftveresen tudja. A képminőségről meg inkább ne is beszéljünk.

    Nekem van egy olcsóbb USB-C, teló appal, körbe ledekkel 800x600 felbontás, gyertya helyére bedugni vagy szívó sorhoz, csövekhez tökéletes.

    4K nem létezik, a jóval 100 font felettiek is 2MP az az FHD felbontással tolják. Rákerestem azért mert évek óta nem néztem de a józan paraszti ész alapján is akkora gyufaszál kamera lencse / optika soha nem fog kirajzolni 4K-t.

    Avagy mint a régi scannerek 8000 DPI felbontás***
    *Szoftveresen felnagyítva, natív 300 dpi.

    De mind ezt félre téve sincs értelme.
    Egyrészt felbontás nem egyenlő a képminőséggel.
    Másrészt egy jobb FHD bőven megfelel minden célra.

    [link]
    Ez most a legmagasabbra értékelt Amazonon, így valószínűleg ezt venném némi utánajárás után. (amit most nem tettem meg)

    [link]
    Esetleg ezt, kijelzővel, 3 lencsével, mert az előző az nem 100% hogy megy telóval. (De laptoppal igen)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    [link] Cobra 11
    Legjobb mikor a kerék lemegy a lehajtón miután félre állt a rendőr :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #11997 üzenetére

    Papucsban :DDD
    Meglepő hogy ilyet is tudnak. Azt hittem csak a bokor mögül traffizás megy. Ez most tényleg szolgálunk és védünk volt, nem hagyták száguldozni, le lett kapcsolva egyből. :K

    Hahun fehér megkímélt első tulajos skoda kombi eladó, koppanás mentes futómű, full szerviz ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #11999 üzenetére

    Mikor láttam még csak képek voltak.

    Toyotás úgy érezte most eljött az ő ideje hogy hőssé váljon ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #12003 üzenetére

    Nem nyuszi vagy nem nyuszi de én biztos nem kockáztatnám se a családom vagy saját esetleg a kocsim éppségét. Pláne ha már ott a rendőrség aki ezt teszi az adó pénzünkből.

    Nem tudod mennyivel megy beléd, van e fegyvere... Inkább kihagyom.

  • FeRRaR1

    őstag

    Helyzet jelentés:

    A fagyis kocsi elkészült, sőt már le is foglalózták.
    Kb 2 hete vettem fel, azóta használjuk.
    Nem csak a keletkezett sérüléseket ha nem pár korábbit is lejavítottak az árban.

    Baleset


    Vettem egy második elektromosat és bővítem / fejlesztem a napelem parkot.

    10 év garancia és olcsó km ktsg miatt.

    A másik átlépte a 7777 mérföldet.

    Csere kocsi story, azt mondták ez prémium SUV kategória ezért a szerződésük alapján a biztosítóval csak prémium SUV lehet. Ekkor megint vissza kanyarodtunk a GLC és SQ5-re. 911 csak a central Londoni branchban van most, akkor ide kell hozatni, ennyit mehetek vele, ki kell fizetnem a biztosítási különbözetet, meg aláírnom minden szart hogy ha belém jönnek mikor prakolt a kocsi vagy pirosnál állok is az én hibám... Na mondom meg anyátok. Van ott hátul 2 fullos Volvo akkor elviszem azt. Mondták ok. Adtak fél tank üzemanyagot ajándékba és magamon is meglepődve miután milyen olcsó és rossz volt a 16-os kínai XC90....

    DE EZ EGY ROHADT JÓ KOCSI. Hibrid benzines, 8 sebességes, van benne minden IS. Hűtött, fűtött, memóriás, derék és comb támaszos hangyabőr, masszázs funkcióval.

    Szóval jövök hazafelé, megy a derék masszázs miközben szellőzteti az ánusz rózsámat. És meglepett párszor először a jó értelemben. Radaros tempomat jól működik, sávtartó se pattog. Hibrid rendszer jól elmaszkolja a start stoppot meg turbó lyukat. bmw is lassan megtanulhatná ezt... ;]
    Az egésznek jól összerakott, prémium érzete van. Légrugós körbe, mikor pakolom a csomagtartót leengedte MAGÁTÓL. Majd vissza. Akkora panoráma tető amit még nem láttam, nyílik is. Rohadt kényelmes és sokkal jobban testreszabható mint a feláras Porsche ülés. ami szintén jó, de a derék támaszt épp hogy ki tudom tekerni annyira ahogy szeretném, egy milliméterrel se többet vagy feljebb. Itt úgy ki tudod állítani hogy karóba húzást átélheted. Szóval rohadt nagy intervallumban lehet mindent és nem kellett semmit végállásba tennem. Tökéletesen beállítottam a combtámasz hosszát, oldaltartás mértékeét, deréktámasz erősségét és magasságát. Ebben mindig is jó volt a Volvo, első osztályú fotelek. Porsche is nagyon jó, de ez jobb.

    Sport mód nincs csak Eco, Comfort meg Dynamic. És annyira buzgó hogy amikor állítom a módokat. Állítja a kocsi magasságát is a légrugókkal. Ügyes.

    Szóval kényelemben kb tudja amit a Porsche, ülések jobbak, de a futómű a légrugók ellenére se annyira kényelmes comfotban mint a mágneses. Valahogy nagyobbat dob a fekvő rendőrökön, nagyobbat bólint utána. Persze jó, csak nem jobb.

    Abszolút nem sportos dynamic módban sem, de jól megy és élvezet vezetni.

    Ahol a Porsche meg villant az a sport mód mert ott aztán ég és föld lesz a kettő. Nekem meg az kell, azért vettem azt.

    Viszont le a kalappal, a Volvo még mindig tud valamit. Kényelem, biztonság, gondtalan utazás. És ezerszer inkább venném ezt mind a 3 Németet ha csak valami jobb közlekedő edényt szeretnék.

    Na meg az Orrefors kristály váltó, amiért a csajok a legjobban oda voltak :DDD

    Egy dolog zavart benne ami sok kocsira igaz manapság. Vársoba, dugóba araszolás, parkolás, centizgetés közben búg, sipol, villog, befékez, tartja a féket ha nem kell, nem tartja ha kéne... Na az felcseszte az agyamat. Már minden villogott, fékezett, kamera szerint már a falba voltam mikor még volt előtte egy jó 30-40 centi. És nagy gázt kellett nyomnom hogy felül írjam ezt a buziságot mert nem akartam kilógni. De akkor meg a 40 centire belendül és azonnal ugrasz a fékre és bólint egy nagyot. Utasok meg hülyének néznek... Utána megtanultam kikapcsolni, de a sipolás, villogás, rossz kamera szögek maradtak. De már legalább nem fékezgetett össze vissza...

  • FeRRaR1

    őstag

    Porsche helyzet:

    Baleset
    Sérülés
    Képek:

    PPF legőzölve, sérülések bejelölve:





    Dent guy megdolgozta és lepolírozva:





    Szóval megy vissza az új PPF és Ceramic coating.
    :))
    Így 2x mentette meg a PPF, már nem kételkedem benne hogy megérte az árát.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz bitpork #12032 üzenetére

    Nem csak a funkciók a lényeg, ha nem hogy azok hogyan működnek. Mert nagy a szórás a rohadt idegesítően és rosszul meg a hibátlanul, észrevehetelenül, tökéletesen teszi a dolgát között.

    Még fel sem soroltam mindent, de pl a HUD is elég fejlett, jelzi a sebesség határokat, de a kamerákat is kiteszi ha gyorsabban megyek. Kitesz egy gyalogos átkelő ikont ahogy közeledek egy zebrához. Telefon rákötés nélkül. Android auto, apple car play, kulcsról is nyitja csukja a napfénytetőt és csomagtartót is. Porsche csak nyitja ha jól rémlik.

    Rengeteg módon hozzá tesz a biztonsághoz és kényelemhez és a legjobb hogy ezt nem zavaróan teszi. Kivéve fékezgetés amit említettem.

    A Q7 alapból egy magasabb kategóriás autó, az XC60 valahol a Q5 és 7 között van fél úton. Viszont most ezt venném sokkal inkább, valószínűleg nem a langyi hibrid rendszerrel ha nem a komolyabbal de akkor is az XC60-at.

    De a hibrid rendszer is már közelíti a Lexus messze legjobban működő rendszterét. Miközben a 100k euro feletti bmw teszteken leírják na ez is jobb lenne hibrid nélkül. Lámpánál mikor látom hogy indulnak, villog a lámpa kijelző, remeg az egész kocsi na akkor röhögök a nagy PréMiJum márkán...

    Másrészt mitől venné ez el a kedvemet bármitől is?
    Nyílván vannak sokkal jobb kocsik, de ennyi pénzért ez egy jó ajánlat most aki kicsit jobbat akar mint az átlag edények.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #12037 üzenetére

    Láttam fordot Német pályán 160-al haladva leolvasta a benzinkút lehajtó 50-es tábláját. Satu.
    Foslágeny (azé' bírom pár modelljüket) leolvasta előtte lévő kamionon a 70-es korlátozás matricát.
    Illetve ugyan ez a márka, felverődő levelekre fékezett nagyot...
    :C

    2ozzmexy

    Totalcaron volt videóval pár éve hogy egy bmw 2x ugyan ott szalagkorlátnak rántotta a sávtartó. Ha jól rémlik. Nagyon kényes dolog ez, mennyire kell birkózni vele, menyit hibázik...

    Porsche is megérintette a féket egy nagy üres buszmegállóra 1x...

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #12044 üzenetére

    Úgy vagyok vele hogy felőlem tele sz@rhatják ilyen rettenetekkel a kocsikat csak ha egyszer beállítom magamnak és kikapcsolom ami zavar, akkor az maradjon is úgy...

    Szerencsére a Porsche nem csinál semmi ilyet. Mármint a lassú araszolás, dugó vagy szűk parkoláskor b@szakodást. De ott gondolom extrán oda figyelnek az ilyesmikre, mert még a Lussivónál lévő M3 Competition, szalon új is ezt csinálta, próbált bearaszolni a garázsba vele, és folyton ráfékezett csak nagyobb gázzal tudta felül írni amikor meg neki kellett a fékre ugrani azonnal. Ami persze kezdte az elejéről a cirkuszt. :W

    Pont utána érkeztem, hely tulaja:
    -Te figyelj, ezt valaki össze fogja törni. Ez biztos, és parkolás közben :DDD

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #12046 üzenetére

    Én pontosan azt gondolom hogy sokkal de sokkal nehezebbnek kéne lennie a joggsi szerzésnek. Kisebb forgalom, szennyezés, kevesebb baleset. Inkább kialakulna valami szokás hogy néha hozol viszel embereket mint régen...

    Anyámnak 35 éve van joggsija. 15 éve nem vezetett. Nem tudja megmondani melyik pedál mire való. Konkrétan össze keveri. De törvényesen beülhet és vezethet... Szerintem az utcából nem jutna ki törés nélkül.

    A másik meg hogy a kocsiknak kell műszaki hogy közlekedhessenek, a sofőröknek miért nem? 2-3 évente?

    Ami csak jelez azzal nincs gondom, de ami konkrétan helyettem nyomkod pedált vagy kormányt azzal van. Nagyon is. Többször okozott gondot mint hogy segített volna mikor ilyesmit vezetek.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz MasterMark #12050 üzenetére

    Nem értek egyet, az az alkalmassági egy rosz vicc, nem szűri ki a vezetésre képtelen embereket, sem a baleset veszélyes iQ fightereket.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz bitpork #12053 üzenetére

    Értem amit írsz, csak egyet nem értek vele.

    Szerintem aki nem tud vezetni annak nem kéne erőltetni. Meg ez egy olyan dolog mint a szex, mindenki azt hiszi hogy jó benne pedig nem.

    Egyáltalán nem tetszik amerre halad az egész, mert egyre távolabb kerülsz a vezetés élményétől. Már csak egy komputernek mondod meg mit szeretnél aztán az meg oldja valahogy. Egyre több rétegen megy át az amit szeretnél. A Lexus Amerikában már próbálja a steer by wire rendszerét. Már kormány rúd sincsen csak egy villanymotornak mondod meg egy jeladóval hogy mennyire tekered, mind ezt változó áttétellel sebesség és helyzet függően majd eldönti hogy ekkora tekerésre mennyit is mozdít. Meg nem kell aggódni (szerintük) mert lesz visszajelzés, ha megcsúszik valami akkor a villanymotor azt vissza szimulálja a kormányra. Okádós szmájli itt nincs így most nem teszek be... Illetve aki tesztelte is mondta hogy nem rossz de van egy érezhető késés a tekerés meg a kerék mozdulás között. Turbó lyuk, hogy ne menjen azonnal, turbó lag, hogy ha megindul lassabban vegye el a gázt... Nem folytatom.

    Én akarok irányítani, kormányozni. Meg tudom mondani mikor melegedett el a fékbetét, mikor a gumi, mikor magas a nyomás, melyik helyzetben volt kevés az első vagy hátsó futómű tudása. Érzem ha egy karosszéria nem elég merev kanyarba. Mert ezt szeretem, ezt élvezem, ez érdekel.

    Igen a humán faktor a legnagyobb gond, de ezt utálom mindenben. Nem dolgok lebutításával, szabályok változtatásával meg kérdéses elektronikákkal kéne megoldani. Ha nem oktatással, rutinnal, nehezebb joggsival, és valós vezetési tréningekkel.

    Rántó padon 30-ból 30x megfogtam úgy hogy először voltam rajta. Kikapcsolt elektronikával is. Ez is a gyakorlat része kéne hogy legyen. Aki nem tud 10-ből 5-öt megfogni, bekapcsolt elektronika, közepes tempó, annak nem kéne az úton lennie. Mert erre akármikor szükség lehet. Szarvas, kiugró gyerek, baleset, kitolató autó, akármi....

    De tovább megyek, asszony is megfogott 10-ből 10-et.

    Túl könnyű joggsit szerezni, túl kevés a rutin, és ha volt egy baleseted nem jelent semmit vezethetsz tovább. Ezt így hogy? Aki belejött a Macanba, 3 baleset 3 hónap alatt, de senki nem kötelezi tréningre, oktatásra, rutinra. Ugyan úgy tolhatja tovább. Na ez a f@szság. Nehezen veszik el a joggsit, és túl könnyű megszerezni.

    Olyan embereket látok hogy tekerik a kormányt és nem tudja merre fog menni az autó parkolás közben. Na ezektől helyben elvenném a joggsit. Jött ismerős (nő) és mondtam hogy tolasson be mert mozgatjuk a kocsikat meg majd könnyebben ki tudunk pakolni, könnyebben el tud indulni. Jajj Ő nem, mert ő nem szokott tolatni. Mit hogy hogy nem? Jól van na, nem nagyon tudok. :W

    Ugyan ez a lányok osztálytársának anyukája, új Q7, kamera, radar, és nem tud megcsinálni egy Y megfordulást vagy betolatást. Nekem kellett mondanom hogy merre tekerje a kormányt. Az egész rendszer sz@r ahogy van. Beragad egy tolatás után valami mentális gát mögé és nem tudja merre vagy hogyan tovább.

    Na mindegy, úgy se lesz nagy változás, az meg hogy minden automata legyen szvsz soha nem fog eljönni. Amint egy kocsi idegesít vagy veszélyes helyzetet teremt valami hulladék elektronikával, annak nem szabadna léteznie.

    Régebben 2-3 évig minimum teszteltek közutakon kocsikat kiadás előtt. Manapság mit gondoltok mennyit? :U

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz rbalint88 #12055 üzenetére

    Részben egyet értek, de ha megnézed a külföldi YT csatornákat, autós tartalom, találkozók, rendezvények... Vagy akármelyik kis, nagy pálya vagy a Nürburgring környékét akkora tömegek hogy az hihetetlen. A Porsche rekord eladásait. Miért? Mert hihetetlen jó érzés őket vezetni.

    Azért én azt mondanám hogy a vásárlók 5-10%-át konkrétan érdekli, a 30%-át meg tudat alatt, lehet hogy nem tudja megfogalmazni de élvezi ha valamit jó vezetni.

    Hyundai is kihozta az N-es modelleket, Toyota, sokáig nem volt semmi most meg van GR Yaris, GR Supra, GR Auris meg GT86 is... Több gyártó elvisz pálya napra, és ott is sokan vannak. Mert ezt szeretik, ez érdekli őket.

    Szóval manapság ahol a legkisebb rétegeket is ki akarják szolgálni, igen is sokat számit a márka szempontjából. GTI, VRs, AMG, RS, M, mindenki ismeri ezeket. Illetve nagyon nagy mértékben hat alacsonyabb modellek vásárlásra, márka megítélésére.

    De fordítsuk meg, sok olyan emberrel beszéltem aki azért nem fog megvenni egy adott márkát soha többe mert tele van idegesítő elektronikákkal amik hihetetlenül zavarják normális vezetés közben is.

  • FeRRaR1

    őstag

    Tegnap este az XC60, mondom nézzük mit tud a lámpa. Követi a kanyart, S80 is tudja. Automata a refi, XC60 10 éves ami volt is tudta.

    De kimaszkolni az előttem lévőt, na azt nem tudta egyik se. Konkrétan egy árnyék foltba tartotta az előttem haladót, de mellette jobbra és balra ment a refi rendesen. Majd jöttek szembe, na mondom ez majd bekavar neki. És nem. Az előttem lévőn tartotta az árnyék foltot, miközben a szembe jövőt is kitakarta és lekövette ahogy elmegy mellettem. 5 évesen megtöröd a 2 lámpát és gazdasági TK lesz :DDD
    (Igen tudom hogy más márkáknak is van Matrix led lámpája...)

    Szóval a véleményem az hogy 2 csoportba sorolhatóak ezek a vezetés segédletek:

    Automata refi, ABS, szervó, sőt automata váltó, radaros tempomat amit te kapcsolsz, körbe kamera, park radar.
    Ezek minden helyzetben segítenek mindenkinek.

    Ugyanakkor a másik kategória ami vagy segít, vagy baleset helyzetet teremt. Minél inkább jobb sofőr valaki annál inkább idézhet elő ilyet szvsz.

    bitpork

    Minimum meglepő hogy egy autós tematikájú fórumban valaki azt nyíilvánítja ki hogy lemondana a vezetésről.

    Ez a bajj a világgal hogy senki nem áll bele a változásba, mindenki szalvétával akarja fogni a f@szt.

    Sz@rok az egyetemi számok? Vigyük lejebb a ponthatárt.
    Sz@r a GDP? Változtassuk meg hogyan számoljuk.
    Magas a bűnözés? Vigyük feljebb a határt mi számít annak.
    Sok a sz@r sofőr? B@sszuk tele kérdéses elektronikával a kocsikat.
    És ez rohad hosszú felsorolás lehetne de nem folytatom.

    Igenis elvárható lenne hogy ne minden 2. utca sarkon az én sávomba átlógva kanyarodjanak be. Nem azt mondom hogy mindenki legyen F1 versenyző. De egy alapvető standard igen is követelmény kéne hogy legyen. Ahogy a 2-3 évente kötelező tréning is. Garantálom nagyobb hatása lenne a balesetekre mint bármilyen látszat döntésnek.

    Qru

    Na igen, éppen ezt mondom, aki egy sima parkolásra nem képes az minek erőlteti? Ja majd lesz rá elektronika. Volt egy korábbi V90-ben is, csak a párhuzamos parkolóba merőlegesen akart beállni mikor megnyomtam a gombot, bele egy falba. Egyébként f@szán elkezdte a manővert :DDD

    szabonagyur & tboldi

    Így igaz, kb én is tudom a megszokott útvonalaimon hogy hol kell padkáig lehúzódnom vagy korábban megállnom mert mindjárt jön egy idióta aki majd bekaszál a sávom szélébe...

    Reggie0

    Rossz példákat hozol fel, fentebb kifejtettem.
    Egy villany felkapcsolása nem egynelő mások testi épségének és vagyon tárgyának a kockáztatásával. Sem a számítógép használat. Most kocsi szerelésről vagy biztonságos közlekedésről beszélünk?

    De tudod mit, saját példám:
    Napelemet akartam az árak emelkedésekor. Sok cég megkeresése után a legjobb ajánlat 15K font és 1 évig semmire ne számítsak volt.

    Mondom rohadjatok meg akkor megcsinálom én. Úgy hogy életemben nem fogtam napelemet, de értek az elektronikához. 1 hét önképzés után mentem és megvettem magam a 12 x 425W panelt, kábeleket, akksit, invertert. És bekötöttem én, csak a garancia aktiválásához hívtam egy hivatásos szerelőt aki szintén le volt döbbenve hogy melyen jól kitaláltam a rendszert és mennyire hatékony így. Aki ezzel foglalkozik. És Ő is így csinálta meg magának otthon.

    Vagy most hogy jön a második elektromos furgon jövő héten.
    7.4KW itthoni töltő, szinte sehol nincs raktáron. Ahol van ott is túlárazták. 1000 font / db lenne tokkal vonóval és kettőt akarok. Na mondom elmentek az anyátokba ismét, megoldottam 2 saját töltő oszlopot. 200 font ráköltéssel. Igaz hogy csak 3KW de ha rajta hagyod estére nekem édes mindegy.

    Ezzel össze kötve akarok még 8 panelt a tetőre, csak annak trükkösebb a bekötési pontja. Azt mondta a szerelő hogy 1350 + anyag ára a felszerelés. Én meg azt hogy akkor majd hívlak beaktiválni ha felszereltem. Kb 1 teljes nap + 2-300 font anyag költség.

    De még tovább megyek. Magyarországon is sok ismerős ezt csinálja. Ha nem talál valamire épelméjű vagy ép árú szakit, kitanulja az alapokat és megcsinálja.

    Szóval hogy záró gondolat is legyen, szerintem ez viszi előre az emberiséget a tanulás és akarás. Nem a fotelbe terpeszkedés és sopánkodás hogy semmi nem jó de majd lesz valahogy, eddig is volt... Nincs lehetetlen csak tehetetlen.

    kelly416

    Ne aggódj a foslágeny is rájött hogy elk***uk! És a sokadik szoftver frissítés után hozzák vissza a fizikai gombokat. Vagy a merkedesz rettenete a 18 érintő gomb a kormányon, akármikor csinálhatsz valamit amit nem akartál. Azért az épelméjű gyártók nem erőltetik ezt. Amit vezettem Volvo, Lexus, Porsche ott a legújabbak is mind fizikai gombosok voltak a kormányon teljesen a kocsiban részlegesen.

    De mondjuk igaz ami igaz a Volvón tegnap az esti étterem után nehezen kapcsoltuk be az ülés fűtést ami fizikai gombbal egy kattintás lett volna az volt most 18 :DDD (Valamiért nehezen regisztrálta a nyomásokat...)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #12072 üzenetére

    Igen, de mit értünk ez alatt. A pedálokat, a váltót neked kell kezelned. Illetve a gombbal aktiválni a parkolást. Majd mennyire fog megállni a padkától mert itt Londonban ez kardinális kérdés...

    Menyire gyors és hatékony, mert mire a V90 kitalálta hogy ide le tud parkolni addigra én már bent lettem volna a házban.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #12074 üzenetére

    Egyébként éppen ezért adtam oda most laptop vásárláskor az előzőt a csajoknak. Bitdefender bekonfigurálva szigorúan, elmagyaráztam nekik az alapokat párszor és csak azokra az oldalakra mehetnek ami könyvjelzőzve van. Ha mást akarnak megnézni szólniuk kell.

    Ezzel vissza kanyarodok az alap mondanivalómhoz: Oktatás, tudás, önfejlesztés. Alap dolgokat igen is tudni kell (kéne) számítógép használathoz hogy kiszűrje az ember a scameket, vírusokat, legalább nagy részüket.

    Anyám tanár, az iskolai laptopja kb 5 perc mire a win betölt. Kb 2 perc mire egy böngésző elindul. Amint meglát egy villogó sz@rt hogy ettől jobb meg gyorsabb lesz a gépezés már kattint is rá. Vagy 8 task bar futott a böngészőn, KONKRÉTAN a fél kijelzőt betöltötte. Nem láttam volna nem hinném el hogy valaki ennyire hülye lehet. 2 diplomával.

    Értem amit mondasz, de akkor se jó irányba mennek a dolgok. Szerintem.

    Illetve nem keverném az élmény autózást a biztonsággal az utakon.
    Sőt azon belül az élményt is ketté szedném.
    Egy jó kocsit amit erre hangoltak élmény vezetni lassan is, gyorsan is.
    Az meg egy másik dolog hogy pálya napon keresed az autód és saját magad határait.

    De mindegy is, gyökeres változás úgyse lesz, lobby meg félnek a politikusok az autósokon nagyot szigorítani... Inkább pénzbehajtásra lesz kihegyezve mint traffizás és társai.

    Szerintem a szigorítás lenne a legjobb minden szempontból. Kevesebb szennyezés, baleset, dugó, stressz, haláseset, anyagi kár, ezzel járó ktsg...

    Nem hogy egy alapvető színvonal nincs, de még a mostani laza kresz szabályokat se tartja be a nagy többség. Na ez a baj. Vagy akár a rendőr aki büntet, az sincs tisztába vele.

    Aki egy évben 2x balesetet okoz, olyan körülmények között akkor ugorjon a joggsi. Majd egy év szünet után újra teheti. Aki emberi sérülést okoz, és 100%-ban felelős volt érte akkor megint csak ugorjon a jogsi és súlyos mérlegelés után döntsék el hogy mehet e újra. + tartassák be a rohadt szabályokat a kanyar levágók és társaikkal is. Ne csak a település vége tábla alatt mérjenek ahol semmi nem történik.

    Olyan messze vagyunk az ideális állapottól minden téren hogy... Na nem is folytatom inkább.

    M.o.-n nagyon jók voltak a napelem szabályok. Az hogy a rendszert egy végtelen akkumulátornak használhattad nagy előny és ktsg csökkentő volt. Majd most a zsenik össze hozták hogy az egyik legjobb szabály környezetből az egyik legrosszabb legyen. :C

    kelly416

    Kapcsolható manuálisan off-grid és on-grid között. Mindig lesznek normálisan vezethető jó autók. Csak egyre kevesebb. Egyre régebbiek és / vagy egyre drágábban ha olyat akarsz.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #12078 üzenetére

    Egyébként érdekes mert egy 2023-as elektromos skoda volt viszonylag felszerelt. Szóval radar és kamera adott volt. Illetve ezek a fékezgetős sz@rok is annyira megbízhatóak hogy fékez amikor nem kéne majd nem fékez amikor megszokod és kéne.

    Ez is egy példa hogy neki se szabadna vezetnie szerintem.

    Volt a rettenthetetlenben mikor elüvölti magát hogy SZABADSÁG. Azt akarok, szabadságot, nem azt hogy a hülyék miatt bekorlátozzanak minden téren. Miközben versenyt űznek belőle hogyan butítsák a tömegeket...

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #12082 üzenetére

    Ami nálam volt VW abban a fékezés úgy "működött" hogy már használtam egy ideje, megszoktam a hülyeségeit. Majd amikor biztos voltam benne hogy itt tartani fog, egyértelmű, akkor nem tartott. Mikor ki kellett volna engednie, nem engedett. Persze ezt csak 20-ból 1x játszotta el, de inkább nélküle mint vele ha választhatok.

    Nálam az a víz választó, ha valami zavar, idegesít akkor azt ki akarom kapcsolni = rosz.
    Ha nem akarom kikapcsolni mert nem gyilkolja az idegeimet = az jó.

    Biztos a hsz számra koncentráltál, azon járt az agyad ;]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #12084 üzenetére

    S/S is olyan hogy pl a Lexusokban soha nem kerestem a kikapcsot. Egyszerűen olyan finoman, észrevétlenül csinálta, és a villany motor miatt azonnal mozdult a lámpánál is...

    De ez a mostani Volvo sem rossz, de kicsit rosszabb mint a 10 éves Lexus. Szóval azt mondanám S/S téren a Volvo 10 éves lemaradásban van, a bmw 20 :DDD

    Porsche meg nem tudom mert mindig Sport vagy Sport+ módban megyek úgy meg alapból letiltja ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #12096 üzenetére

    Az emberek többsége ahhoz is hülye hogy korrekt gumi nyomással járjon. Vagy becsukja a tanksapka ajtót tankolás után, vagy indexeljen ha kanyarodik...

    Majd pont a S/S gombot fogják így használni :DDD
    Na mindegy, addig örüljünk amég van opció.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz radi8tor #12100 üzenetére

    Ezt vettem pár éve akciósan 10k körül átszámolva: [link]
    Pont tönkre ment a láb pumpa, úgy is utáltam.
    Azóta ezt használom mindenre, bicajok, kocsik, furgonok. Hosszabb túrára is berakom. De még labda fújásra is jó.

    szabonagyur

    Pár éve a dugóba kiszúrtam hogy mellettem lévő kocsinak hiányzik egy csavar a hátsókerekéről. 5 helyett 4 tartotta. Ami nem azt jelenti hogy le fog esni, de 2 kisgyerek ült hátul. Szóltam neki, megköszönte, hogy csinált e valamit az már más kérdés...

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Qru #12106 üzenetére

    [link] Abból vettem egy szép klasszikusat, mert pálya napokon kell csekkolni a nyomást viszonylag gyakran :)

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #12111 üzenetére

    Én úgy érzem hogy egyre inkább ebbe az irányba haladunk. A hülyék védelme érdekében hoznak szabályokat.

    Mind e mellett nem érdekük az okos, intelligens, gondolkozó tömeg. Így megy a butítás is ezerrel. Neten, oktatásban, politikában. Pénzügyekben. Itt pl most hoztak egy törvényt, nem tudom pontosan mikortól él de csak pár hónapnyira van. Ha téged be scammel valaki akkor a banknak kötelessége lesz téríteni a pénzt. Ez pl nem feltétlenül rossz dolog, de megint nem az van hogy oktatjuk, tanítjuk, neveljük a hülyéket hogyan tűnjön fel nekik hogy ez egy scam, ha nem fizettessük ki a bankkal nekik a kárt. Így a banknak legalább érdeke hogy informáljon. Viszont még hanyagabbak lehetnek az emberek... Scam, ja talán de hát kit érdekel úgy is vissza kapjuk. 0 felelősség, 0 tanulás. De a mindennapokban már most tudom mi lesz majd, ha utalok majd folyton letiltja a bank, eddig is megtette néha mert gyanús volt nekik... felhívom, 1 óra mire felveszik, beazonosítanak, addig várok a kocsi kereskedésben ami már bezárt addigra...

    Most majd mindig ez lesz. Meg nyilván majd az emberektől lesz bekaszálva valahogy.

    De ez olyan mint amikor támogatnak valamit állami szinten, a sok paraszt meg azt hiszi hogy sz@rják a pénzt. Hát nem, adó formájában szedik be és osztják újra. (meg lopják szét de ez most mindegy) Szóval a hülyék miatt máshova jut kevesebb ezáltal romlik az orvosi ellátás színvonala, utak minősége, oktatás, stb, stb... Magyarban nagyon erősen de itt nyugaton is.

    Lassan muszáj lesz a privát egészségügyet választani magán iskolával. Amit nem tud mindenki megtenni, sőt... Ez miatt megint csak nagyobb széthúzás lesz a rétegek között.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #12117 üzenetére

    + Qru

    Igen kb ezt írtam le én is, hogy elsőre még akár jónak is tűnhet de biztos hogy az embereken lesz bekaszálva, a hülye akinek meg térítenek majd örül hogy de f@sza minden. Meg már most is megy a szopatás, persze van pár agyhalott ismerősöm akit 3x scammeltek, akkor soha nem volt gond az utalás. De mikor kocsit veszek vagy foglalózok akkor szinte mindig.

    Mondjuk szvsz egyik legegyszerűbb módja lenne hogy akinek rendszeresen utalsz, többször utaltál már, oda nem szórakoznak. Viszont ha új számlára utalsz, akkor azt tartsák meg 1-2 napra és hívjanak fel pár alap kérdésre. Ezzel szerintem a scamek 99%-a kiszűrhető lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz 2ozzmexy #12121 üzenetére

    Első bekezdéssel abszolút egyet értek.
    Illetve bitporkkal abban hogy mindig is voltak hülyék csak most nagyobb terük van. Ebből kifolyólag nagyobb hatásuk / befolyásuk. A többi meg már ebből következik.

    A másodikkal nem értek egyet. Nem akarom megtanulni. Sokat hibázik az elektronika. Pl tegnap a Porsche: Csináltak egy fura gyalogos átkelőt egy erdei úton, oda tettek egy gyalogost ábrázoló táblát az út közepére, egy új szigetre. A kocsi bejelezte hogy baleset veszély és nyomott egy nagy féket. Csak egy másodpercre, aztán eltűnt a jelzés mint ha mi sem történt volna. És ez egy olyan modell ami nem nagyon szól bele, meg nem csipog minden sz@rért... Egy árva lélek vagy kocsi nem volt a közelben.

    Ismerős vett Hyundai Tucsont. 60 éves, szóval képzelheted mekkora száguldozó. Azt mondta használhatatlan Londonba. Szűk helyeken össze vissza sípol, fékez, bimbammol. Körforgalomba normálisan a forgalommal haladva is sípol, beleszól hogy gyorsan mész. Azt mondta vagy kiíratja belőle ezt a sok szemetet vagy vissza viszi mert nem bírja elviselni hogy mindenbe bele szól. És egy rutinos jó sofőrről beszélünk aki 40+ éve vezet. Illetve azért vette a kocsit hogy az unokákat tudja vinni, látogatni... :U

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reggie0 #12124 üzenetére

    Mennyire helyes irány akár csak a politikában a manipuláció, nagy buta tömegek meggyőzése / nekik megfelelése.

    A logika, szakértők, józan ész és tények teljes mellőzése.

    Láthatjuk...

    bitpork

    Nem mint ha akárcsak próbálták volna...
    Szép vagy nem szép de néha már az az érzés fog el hogy hagyni kéne kicsit a természetes szelekciót had dolgozzon és jobb hely lennénk.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz bitpork #12126 üzenetére

    Szerintem kb 1 a 10-hez az arány aki ezzel születik vs aki ezt látja, nem törődnek vele és lusta. Ezt tanulja a környezetéből. A nagyobb részük tehetne ellene de nem tesz.

    De ok, off topik off vége.

Új hozzászólás Aktív témák