Új hozzászólás Aktív témák
-
PC4200
tag
válasz
tonyrulez #10916 üzenetére
Szia!
Az turbós motoroknál szokás!
Mikor a turbó "elkopik" akkor az az olaj ami a motorból nyomással (amit úgy hívnak hogy olajnyomás ez keni a turbót) megy a turbóba az elkezd a turbó belső részénél a lapátoknál befele folyni és a motor ezt beszívja és ezzel fog menni nem gázolajjal hanem motorolajjal. és ha leveszed a gyujtást semmi nem történik csak pörög meg pörög. mert a disel motor üzemanyagát nem szikra hanem nyomás (20bár KB de az újabbaknál kevesebb 16 17 bar) robbantja be és a motorolaj is nagy nyomásnál berobban. Ezt csak úgy tudod megelőzni ha időben elviszed a turbót felújíttatni. vagy ha elkezd felpörögni berakod legnagyobb sebességbe ha tudod és lefullasztod vagy ha csúszik a kuplungod akkor Extrém esetben kicsavarod az izzítógyergyát. de ez veszélyes.
azon gondolkodtam h ha a levegő útjár elzárod akkor leáll e de nemtudom mennyi oxigén kell az olajhoz hogy berobbanjon.
vagy a sima diselnél is előfordul mikor a szelepszárszimering nemjól zár és ott befolyik az olaj vagy ha a gyűrű elkopik nagyon és felengedi az olajat az égéstérbe[ Szerkesztve ]
CSAK a puffin :)