Új hozzászólás Aktív témák
-
adik
őstag
a kettő közül az Agfába (MM-plusz) mentem be. hiba volt. a nyomtatás az katasztrófális, holnap egy profi ismerősömnek adom oda, ő majd megnézi, hogy a negát is elbaxták-e, vagy az még menthető... Szépen kérek minden laboránst, hogy ha már egyre kevesebb filmes marha van, azok pedig annyit csengetnek, mint a kiskatona, akkor legalább becsüljék már meg őket!!! Az egyetlen pozitívum, hogy 600 hufért hívták a tekercsek darabját, de hát itt meg az olcsó húsnak híg a leve köszönt vissza... hiába no, filmes dolgokra várni kell, türelem kell. bocsi.
[Szerkesztve]Kettő, csipkebokor vessző!
-
adik
őstag
bocsi, eszembe nem jutott, hogy rád kenjem, szabad akaratomból menem oda, és a rákerestemből nyilvánvaló volt, hogy valsz nem nagyon ismerheted őket.
igen, a nagyítást rontották el. a Fuji labot, ami a Blahán van, meg az Emke, tulképpen vele szembe, illetve a Batthiány-mécsesnél lévő Fuji labor, kevés pénz esetén Soós. Az emkénél és a Soósnál van ff-hívás, az Emkén és a Blahán pedig diát is hívnak.
(Párizsban a Photo-service-t, illetve a sógorom szüleinek laborját ajánlom. Az volt az a képminőség, amit megkönnyeztem )Kettő, csipkebokor vessző!
-
adik
őstag
- az tetszett, hogy mindenhez adnak fehér kesztyűt, az nem, hogy tök retek volt. Az tetszik, hogy jó minőségű cuccot akarnak nekem eladni, az enm, hogy mást viszont nem, de olyan szinten, hogy majdnem verekednem kellett, hogy nekem pedig hama uv-szűrőt adjon, de b+w-t. aztán végül mégse vettem meg ott, hanem átmentem a media marktba, és megvettem a szűrőt fele annyiért, mint amennyiért ők árulták (de nem adták ).
- egy képet bevittem,h ogy kellene belőle 18*13 és 15*10 is. szkennelt, feldolgozott kép volt, laza 80M körül, olyan 6000*4000 felbontásban, a laboros ekkor ezt még nem tudta, csak gizdán mondta, hogy ''a 18*13-hoz ugye tudom, hogy nagy felbontás kell ám! biztos van nekem olyanom?'' a 18*13 szép lett, a 15*10 egyenesen homályos.
- Vakut akartam venni, az eladó lány egy Nikont kezdett el ajánlani. (Kezemben volt a Canonom, és ezt tisztáztuk is, a kulcsszámot pedig nem tudta, hogy mi )Kettő, csipkebokor vessző!
-
lajo
senior tag
Köszi igazából az előttem belinkelt oldalon a Kingstonból az High Speed egy ezressel drágább. Akkor a gyorsabb kártyánál ott érezhetem a különbséget, hogy ha lenyompm a gombot hamarabb jelenik meg a kép és csinálhatom a következőt?
Amúgy sorozatot csak 4 képig lehet.
mod: mekkora egy kretén vagyok most vettem észre h ki lehet venni azt h mutassa a képet utána egyből
[Szerkesztve] -
td
senior tag
Akkor lenne gáz, ha normál körülmények között is elég hosszú záridőt alkalmazna telében. Akkor megelégednék egy kisebb optikai zoomossal. Fontosabb, hogy jó és zajmentes képeket csináljon, és lehessen manuálisan is állítgatni, trükközni. Az igazi egy olyan gép lenne, ahol lehetne szépen variálni a mélységélességgel is, és nemcsak makróban tudná elmosni a hátteret.
''Pre-visualization hardware by AMD Opteron processors.''
-
BEE
addikt
A szabvány értékek mindig feleznek vagy dupláznak ha egyet lépsz.
Mind a blende, mind a záridő ilyen, tehát elvileg kiegyenlítik egymást.
Ráadásul mindegyik törtszám, csak idővel egyszerűsítették a felíratokat.
1/2.8 ; 1/4 ; 1/5,6 ; 1/8 stb
1/15 ; 1/30 ; 1/60 ; 1/125 ; 1/250 ; 1/500 stb
BEE
[Szerkesztve]Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
BEE
addikt
Teljesen mindegy hogy milyen értékpárokat ad meg a táblázat,
mert minden a megvilágítástól és az ISO beállítástól függ.
Elméletben nem kizárt, hogy akár F8 blendéhez 1/1000-es záridő
adjon helyes expót, ha nagyon erős a fény.
A szabány értékek mindig 1-ről indulnak,
és onnan feleznek, dupláznak.
Amiből is látszik, hogy a kitalálója nem metrikus hanem hüvelykes.
BEEFradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
bitfarkas
őstag
Szerencsére nem, mert volt egy kitobim, én azt nem kérem , vettem anno egy 55-200 canon-t, felejthető, nekiadtam, vettem használtan egy Tokina 24-70 f:2,8-at ami baromi nagy, meg nehéz, felső végén kicsit lágy a rajza, de az alsó vége nem elég rövid, valójában ezért vettem a Sigma 17-70-et, meg a makro képességeiért. (A Tokinát egye fene beteszem a közösbe.) Már korábban kiautóztam Bécsbe egy C 70-200 f:4 L-ért, így mindkettőnknek kb (fókuszban) azonos obikészlete van
-
adik
őstag
A Pentax vázakban van ilyen manapság.
csak nem dösölöröt akarol venni?
obikat lehet hozzá venni, hisz a szamszung olyat fog fejleszteni, ott meg ugyebár igen sok terméket kell eladni. Amúgy sajnos nem olyan nagy a választék, mint Canonból, vagy Nikonból, de persze Pentaxhoz is vannak nagyszerű szódásszifonok nagyszámban. Legfeljebb két utcával arrébb kell menni érteKettő, csipkebokor vessző!
-
pacorro
aktív tag
A Pentaxok dslr-eknek általában elég jók a keresői (legalábbis amiket láttam).
Gáznak nem gáz, ha sötétebb a kereső, de jónak sem jó. Nekem a 7D határeset, még használható, de ha sötétebb lenne, és kisebb a képe, akkor azt nagyon nem szeretném. Pedig dslr-szinten nagy és világos keresője van...
Bele kell nézni, aztán el lehet dönteni, hogy tetszik-e."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pacorro
aktív tag
Nagyon jó kis Pentax obik vannak, némelyik egészen kiváló.
De azért a Minolta az Minolta. (vagy Sony ) Én azt választanám.
[Szerkesztve]"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pacorro
aktív tag
Lehet, hogy akkor is el tudod adni, ha ccd csere lesz.
Ha vakud már van Minoltához, akkor ne válts rendszert!"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pacorro
aktív tag
Egyébként bármelyiket választod, nem jársz rosszul. Persze speciális igények is döntőek lehetnek. Pl. a Pentaxnak van néhány baromi jó lencséje, de mintha mostanában annyira nem lennének aktívak objektívfronton. A Minoltának szintén nagyon jó objektívjei vannak, de Magyarországon viszonylag kevés embernek van Minolta rendszere, így egy-egy jobb darab szépen felárazódhat, másfelől néha bagóért lehet remek cuccokat kapni. A Canon mellett szól, hogy mindig lehet hozzá használt kiegészítőket kapni, általában jó áron, mert ezt a használják a legtöbben. A Nikonnak szintén vannak kiváló vázai és objektívjei, de használtan kicsivel drágábbnak tűnik, mint a Canon (persze ez lehet, hogy csak érzés). Tulajdonképpen bármelyiket veszed, olyan nagyon rosszul nem dönthesz.
És akkor még ott van a 4/3 is, ami szintén csábító, viszont kevesebb hozzá a használt cucc, és nekem picinek tűnik az érzékelő (mondjuk az APS-C is).
A Minolta azért lehet jó döntés, mert így a Sonyval összeházasodva (vagy beléjük olvasztva) elég korrekt cuccok várhatóak a közeljövőben - legalábbis remélem."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pitman
őstag
Mint utánam már többen írták is, ezek már annyira jó vázak, hogy túl nagy csalódás egyik megvétele után sem érhet.
Hát igen, a váz ''kicsit'' drága, az objektívek esetén azonos minőséget és tudást nézve nagyon együtt van a mezőny, a kínálati oldal felől nézve azonban jelentősebben a különbségek és ez érthető a kiegészítőkre is. Ezt is érdemes figyelembe venni, főleg a ''lázadásod'' esetén. Nem mindegy ugyanis, hogy miből tudsz válogatni hozzá, legyen az új, használt, eredeti vagy más gyártótól származó. Mely egységek használhatók csak adott géptípussal és melyek azok, amiket konverterekkel esetleg más vázon érdemben is használni lehet. Jó példa erre a vakud is. Apropó vaku, mivel a gépen kívül ez az egyetlen kiegészítőd, ha mégis az eladás mellett döntesz (A1), esetleg érdemes lehet a vakut is adni vele. A táska esetén szinte biztos, hogy újat kell vegyél (hacsak eleve nem úgy vetted, hogy később leszenk kiegészítőid is). Természetesen ez együtt már szép kis summát tud jelenteni, bármelyik mellett is döntesz. -
-
-
-
Smogus
őstag
De szerintem nem lasabb a csavaros,
csak egy kis fordítás és már csúszik is ki a láb, majd ugyan akkor visszafordítással meg is szorul, hát tényleg nem tudom, lehet hogy csak bemagyarázom magmanakHa az emberi agy elég egyszerű lenne ahhoz, hogy megértsük, akkor egyszerűségünkben erre már nem lehetnénk képesek. -- http://smogus.deviantart.com/ --
-
pacorro
aktív tag
Szerintem a Soósnál is van, talán az Optiformban is.
De sokkal alacsonyabb árra ne számíts. A gyártási költségeket tekintve nyilván a pár tíz, száz forintos ár lenne a reális, de ezek a kis biszbaszok mindig drágák. Nézd meg pl. mennyibe kerül egy (szar) objektívsapka."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
Már más képen is előfordult ilyesmi, virágkarneválon török táncosnő arcán.
Ráadásul ez a kutyás kép is úgymond ''meleg'' géppel készült, előtte csináltam legalább 40képet.
Azt hiszem próbálgatom még kicsit,és ha gyakran előferdül...akkor irány a bótocska.
Neked is köszi a segítséget! -
pacorro
aktív tag
Soósnál is Soligor van, ha minden igaz.
Egyébként tényleg tökéletes a noname is, nekem is olyan van."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
-
BEE
addikt
Annyit tudok neked mondani, hogy a Hoya UV színtelen,
a sky 1b pedig enyhén rózsaszín.
De még sehol nem találtam infót ( nem is kerestem ! ) hogy 1A vagy 1B
pontosan mit jelent.
Más gyártóknál a sky is színtelen, tehát nem az a lényege.
Bár van egy felírat a dobozban:
UV Alert ! UVA : 320nm-380nm UVB : 280nm-320nm
Ez esetleg összefügghet vele, bár erre semmi garancia nincs.
BEEFradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
BEE
addikt
-
pitman
őstag
Az uv szűrő színtelen, a skylight szűrők nem azok, azok mindenképpem melegebb tónust fognak adni a képnek, a betűjel ennek az erősségét adja meg. Digitális gép esetén, ha a fehéregyensúly automatán van nincs érteleme a sky szűrő használatának, mert az automatika ki fogja kompenzálni a hatását. Ha manuális fehéregyensúlyt állítasz, akkor lehet látható hatása.
(tudtommal analóg gépen borult időben szokták használni a sky szűrőket, hogy a kékes tónust visszafogják vele) -
Jazz
veterán
Köszi.
Igen telemakróban mindenképpen. Miért lehet máshogyan DCR250-el?
Ha jól tudom csak erre jó, ill. erre való. 10cm-ről zoom 12x-esen.
(amúgy meg hogy most 3cm-re vagy 1cm-re van az obi, hát az tök mindegy. Így is úgy is kinyomod a csiga szemét, meg eltakarod a napot )
Az a diffúzoros lehet hogy egy kicsit sok lesz. Általában kisebb tükörrel megszoktam oldani a dolgokat. Csak ennek a DCR-nek ez a böszme nagy pereme ne lenne....
Ja és THX BEE so
[Szerkesztve]free your mind
-
Gbi82
tag
Köszi a segítséget,holnap kézhezkapom a lencsét,és letesztelem. HA már nem kell a bogár pofájába másznom,már akkor is megérte,de szép képeket láttam a neten,úgyhogy bizakodó vagyok.Más A Minolta A1-es gép Álmaim netovábbja. Sajnos megvettem a Fujimat egy hónapja és most kicsivel drágábban A1-est tudnék venni.
"ha nincs ló ,jó a szamár is" (Chicolina)
-
Gbi82
tag
Igen olvastam én is az A1-esek szériahibájáról. Mindenesetre megvan a lencse, szép dolgokat lehet művelni vele,csak hiányzik a képstabi és a nagyobb zoom. Nem baj Jövőre úgyis eladom és megveszem barátom S5500-asát zoomolni,esetleg egy canon s1-est + nézek mellé egy dslr kit-et nagylátószög + tájkép szempontjából. A bridge kategória nagyon el lett cseszve sajnos, nem szívesen választanék közülük gépet. Bár lehet,hogy a Fuji 6500Fd kiköszörüli a csorbát,majd kiderül.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]"ha nincs ló ,jó a szamár is" (Chicolina)
-
Gbi82
tag
Kösz a tanácsot. Még veszek egy Digital Optics 2x-es lencsét, remélem jó lesz az én gépemhez. Az 5500-ast baráti áron venném, nem buknék rajta,ha lecserélném. De valszeg megtartom a 602-est is. A pénz csak pénz,ez meg érték. Nagyon szép képet csinál, amúgy magánvélemény,de ha választani lehet inkább 3 Mp ,mint 10Mp erre értettem,hogy el lett cseszve a brige kategória de ezt már kitárgyalták pl az Fz50-es totyik-ban. Ha a 6500Fd elnyeri a tetszésem akkor nem veszek dslr-t, más opciót nem látok. Egyszerűen nincs olyan bridge gép ma a piacon amiért nyugodt szívvel adnék ki pénzt.
Végére egy kérdés Valaki használt már ilyen digital optics 2x tipusú előtétlencsét? Mondjuk s7000-hez, vagy akármi máshoz? Van vignettálás?
[Szerkesztve]"ha nincs ló ,jó a szamár is" (Chicolina)
-
zsiga667
addikt
Én mióta vettem UV-t a 70-200ra azóta még egyszer se vettem le róla, pedig csak egy gagyi olcsó Hama. (Jó, nem teljesen igaz hogy nem vettem le, néha ha nagyon unatkozom és már legalább negyed órán át a vaku fejének jobbra-balra forgatásával szórakoztam, nekiállok le-fel csavargatni a szűrőt... )
-
pacorro
aktív tag
Azért ez nem teljesen Intel-AMD.
Tényleg minden ront a képen, amit az obi elé pakolsz. Viszont általában olyan keveset, hogy nem is igazán veszed észre.
Egy jobb, kellően bevonatozott UV-szűrővel nem lesz semmi gond. Csak az drága (és általában felesleges).
Egy rosszabb szűrő viszont becsillanhat, kevesebb fényt ereszthet át, ronthat a rajzon. Igaz, hogy az meg olcsó."Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
pitman
őstag
''- fehéregyensúly: a zöld, kék és piros alap-pixelekből kiolvasott értékeket a színhőmérsékletnek megfelelő arányban ''keveri'' a 24 bites pixelek színének kiszámításakor (csúnya szóval ezt a műveletet úgy hívják hogy demosaic, ha jól tévedek).''
A demosaic-nak semmi köze ilyen értelemben a fehéregyensúlyhoz. Ez az eljárás annyit csinál, hogy a bayer mintás érzékelőn az egymás mellett elhelyezkedő R, G, B pixelek értékeiből ''legyártja'' a ''tényleges'' pixel értékét, vagyis létrehozza a végső képelemeket.
A fehéregyensúly beállításakor az ezen képelemek által hordozott R, G, B komponensek egymáshoz viszonyított arányának eltolásával születik meg a végleges képinformáció, mint ahogy a mondat elején is írod.
A foveon értékelőknél alkamazott elv szerint működő lapkák esetén a demosaic eljárás értelemszerűen kimarad a folyamatból, hiszen ott a pixel három alapszínének fizikai rögzítése megtörténik, majd ezt követően a fentiek szerint ott is elvégezhető a fehéregyensúly állítása. -
pitman
őstag
Nem.
A demosaic eljárás során alakítja ki a gép az egymás mellett elhelyezkedő R, G, B értékek alapján a tényleges pixel R, G, B értékeit. Ez egy interpolációs eljárás. Ez még nyers adat, Raw formátum esetén ez kerül tárolásra.
A fehéregyensúly beállítása során ezen R, G, B értékek kerülnek feldolgozásra a gép szoftvere vagy a RAW konverterben megadott paraméterek alapján.
A kettő független egymástól. Ezért írtam példának a foveon lapkát, ahol nincs demosaic eljárás, tehát a fehéregyensúly beállításához sem lehet köze.
A két művelet egymást követően történik természetesen, de ettől nem ugyanarról van szó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox Series X|S
- Milyen autót vegyek?
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Hálózati / IP kamera
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- OLED TV topic
- További aktív témák...