Új hozzászólás Aktív témák

  • Shokkolo

    addikt

    válasz MiklosSaS #12320 üzenetére

    Nekem az volt a gáz h. alapjáraton bevilágított az olajnyomás lámpa, ha emeltem minimálisat rajta máűris kialudt. (minimális = 50-100 rpm).

    Olajcsere után sem javult a dolog.
    Jött az ötletbőrze:
    - a szivattyút kizárták, mert fordulaton se lenne nyomás ha az rosz! (alapjáraton szabvány szerint melegm otornál is kell 0,7 bar! fordulaton 3... ehhez kéepst volt lapjáraton 0,1 ?! fordulaton 2)

    Kaptunk tippet BMW szakitól, hogy a dekniben a szívóágon van egy nagyon finom szűrő, ami ritka ugyan, de előfordul, hogyelrakódik és nem tud elég olajat szívni, emiatt kicsi a nyomás.
    Megoldás: alja megbont, dekni le, szűrő ki... takarít. És leginkább SOS mielőtt a motor véglegesen sérül (csapágykopás kenéshiány miatt).

    OK, ismerős szerelőhöz be, aut csápossal fel, megbont néz... a szűrő patyolat tiszta.
    Szivattyú ki, szétbont, átnéz... a szivattyú is hibátlan, nyomásszabályzószelep kimér az is hibátlan.

    Akkor mégis hova lesz az olajnyomás ?! ?! ?!

    Összerak, olajjal felönt próba... a helyzet változatlan. Mi a Qva anyja... ?! ?! ?!
    Ott kezdtem főni mint a kv, mert arra már mindenki azt mondta h. motor megbont és keressük a dugulást.

    Aztán a szerelő srác csak nézi, hogy a szűrőnél neki hiányérzete van.
    Telefon bontós ismerősnek:
    - van ilyen motorod bontás alatt?! > van
    - szűrőhűz megvan?! > igen
    - akkor lesd meg pls h. a házban csak a szűrő van vagy más is...
    ### Visszatelefon 5 perc múlva
    - van benne egy kis tömítő műanyag > megnéz... hát nekem hiányzik

    Kocsiba be, bontóhoz el... kemény 500 ft -ot kért a szűrőhűz kupakjáért és a hiányző kis "betétért".
    Új olajszűrő, bontott kupak a kis pöccsel be, indít...
    Se csattogás, se kopogás... hibátlan, szép öblös mély hang, melegen is 1,5 baros olajnyomás...

    Ergó: a német kint az olajcserénél kidobta a szűrővel a rögzítő/tömitő műanyagot, és ennek hiányában nem épült fel a nyomás. rohadjon el a keze. :W

    Öröm az ürömben:
    ha már a motor alja lebomlott, átnézték nekem a hajtókar és főtengely csapágyakat:
    Komment: értem én h. 200e van benne és ezek a gyáriak... de olyanok mintha most vettem volna ki a zacskóból az újat! :B (ergó a motor hál' istennek hibátlan).
    A hidrotőkék is szép csendben teszik a dolgukat ergó nem sérültek a hibától (szerencsére) :)

    Nos ez ak is mutatvány került egy 50esbe, ami elsőre sok... de:
    Volt vele ~14 óra szervízmunka aminek az átlagos óradíja: 8-10e + egy garnitúra olaj, olajszűrő és a bontott kupak.

    Ez laza fejszámolás után is ~120e Ft. Tekintve h. régi ismerős, mondta h. "adj 50et és húzz a picsába" :)

    Szóval korrekt összeg nagyon, csak épp lett volna hovatenni :O

    Bevallom őszintén, több szerelőt kérdeztem és mindenki megmondta, hogy ezt... ezt senki sem gondolta volna.
    Tanulópénz... :(
    íme az ékes példa, hogy mégsem annyira precíz az a német nép...

    [ Szerkesztve ]

    "A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"

Új hozzászólás Aktív témák