Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
nagyúr
válasz
MiklosSaS #152554 üzenetére
Érthető.
Alakultok akkor szépen. Nem is gondoltam, hogy hozzá kell majd nyúlni ahhoz a házhoz.
Lassan költözök én is, vettem egy lakást. Túl sok értelme nem volt, mert kertes ház a cél. Befektetési alap, meg nem az albérletbe tolom a pénzt, mert egyelőre se nekem, sem a barátnőmnek nem aktuális még a kertes, de mindkettőnknek az lenne a célja majd. Szóval kb 2-3-4 év múlva. Addig a lakás szépen megújul, mert nem sokat változtatott a tulaj rajta az időszakos festésen meg talán egy 20 évvel ezelőtti felújításon kívül a 60 évvel ezelőtti építés óta. Én azért belenyulok rendesen.Konyhából fürdőszoba, furdobából hálószoba. Nappaliból nappali-konyha. Levegős hőszivattyú. Stb. Sok terv van. De már most látom, hogy az eredeti budgetbe nem férünk bele(csak a meglévő önerőből költeni rá). Bár sok esély amúgy sem volt rá, mert a jogi értelemben vett vásárlási önerő, az illeték és a jogi ügyek költségei önmagában vitték a nagyját az valódi önerőmnek. A terv az lett volna, hogy a meglévő pénz megy csak a lakásra, és amellett meg a következőre rakunk félre folyamatosan majd, hiszen nem fog kelleni az a pénz majd. Nem sikerült.
Viszont a lokáció nagyon jó. Anyu oldali nagypapa, aki nagyon nagy figura, kb 300 méterre lakik, apa oldali mama kb hátsó szomszéd, de az utca szerkezet miatt azért majd egy km távolság odajutni. Munkahely mindkét telephelye biciklivel is nagyon közel van, nem fogom minden reggel 3-4-5-6 km miatt a 2 literes benzint kínozni.
Van udvar rész, garázs, három nagy pince. Ebből kettőt szeretnék is normális helyiséggé alakítani.Aztán hogy a vége mi lesz, eladás vagy kiadás, nem tudom. Az A terv az albérletbe kiadás.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
norbert1998 #152552 üzenetére
Sok volt a munka, par dolgot at lett alakítva. Mar csak azon részen kell befejezni hogy a mosógép kikerüljön a konyhából. 2-3 het es minden be lesz fejezve.
Szoval alakulgat, azon kívül minden rendben csak en nem szeretek itt lakni. A szomszédok miatt, itt komolyan szocializálódni kell velük, mosolyogni, beszélgetni velük meg minden. Jönnek látogatóba szinte hetente, nekem erre nincs idom/energiam/kedvem....
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
norbert1998 #152550 üzenetére
Nincs előredöntve. Én 1.91 cm vagyok, a feleségem pedig 1.62 cm azért látszik úgy.
-
MiklosSaS
nagyúr
Amit még nagyon szeretek az az hogy fel tudom húzni az ablakokat kontakt ráadás nélkül, qrva jó. Tudom hogy a német autóknál ez már 20 éve alap
, de valahogy a Toyota meg a Volvó mai napig nem tudta beszerelni ezt az opciót
Parkolóban, 15 méteről távirányitóval ablak le, és gyros "illat" angolosan távozik pár perc alattBMW tudta/tudja, Prius, Rav4 meg Avensis nem. De még az S80/V60-as Volvók sem. De a haver 17 éves A4-e simán. Irigyeltem...
-
MiklosSaS
nagyúr
Kiismertem ugy fél év után ezt a rendszert, elég rendben van. Klímával, eco módban, városban araszolva simán hozza amit kell 37-39 mérföldet (59-63 km).
Belefért egy 2.5 méteres lap, lecsukott csomagtartóval, 2 személyel elől -
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152539 üzenetére
Haha, ez is ismerős. Én próbáltam többször is hidegen indítani, de legtöbbször beköpött gyertya lett belőle. A tulajnak szinte mindig elsőre indult. Úgyhogy mikor egy napra elvittem kihívás volt, hogy ne várjam meg míg kihűl, mert akkor bajban lettem volna.
#152540 MiklosSaS : "Pályán tolom rendesen"
Ezt hogy kell érteni egy olyan országban, ahol 112km/h a max megengedett sebesség? -
MiklosSaS
nagyúr
válasz
norbert1998 #152538 üzenetére
Nehezen, de lehet. Pályán tolom rendesen, ott kb 6 liter a max, de tolom jobban.
-
MiklosSaS
nagyúr
38 mérföld (60 km) tisztán elektromosan. Alakul ez
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152535 üzenetére
Az üres behúzója tönkre tud menni, az általam vezetett RS is ebben szenvedett.
Hiába a jó a fék, ha elforr, fújhatod. Mondjuk az RS kis súlya azért sokat segít ezt elkerülni. Amivel én mentem nem tudom, ilyen MAF meg TPS huncutságokat tudott-e, a 2006-os facelift előtti generáció volt. -
norbert1998
nagyúr
Nem, SV-n nem ültem még, így ahhoz nem tudom hasonlítani. A DL-hez képest viszont pontosabb szerintem. Oké, az üreset kb lehetetlen megtalálni benne, de menet közben, illetve főleg a fék, az egy másik liga. Ugyan csak egy tárcsa van az RS-en, de az négy dugós Brembo, fém vezetékkel. Ráadásul ez már az agyon bonyolított 2T, TPS-sel, MAF szenzorral, karbifűtéssel, miegymással.
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152533 üzenetére
A régi blokkban volt némi eltérés, a DL-ben 10LE-vel kevesebbet tudott. Meg azért nem mindegy 17, vagy 19"-os kerék van elöl, ha már az érzetet említed.
Mint írtam, nekem egészen más a tapasztalatom az SV-n (2008-as évjárat, több, mint 25 000 km), a váltó halálpontos és vajsima, a kuplung egyetlen baja, hogy kicsit nagyobb erő kell hozzá a tökéletesen kényelmesnél. A fék meg olyan, mint minden hasonló árfekvésű motoron, megállsz vele, ha kell, de nem egy precíz egyujjas szerkezet, mint pl. egy GSXR-en. De legalább két tárcsa van elöl. A precíz váltóhoz nálam egy dologra volt szükség, jó minőségű olajra. Középkategóriás olajjal csere előtt már szörnyű volt, azt aláírom, de az nem a szerkezet hibája szvsz.
Azt ne mondd már, hogy az RS125 2T precízebb gép, mint egy SV650, mert leborulok a székről a röhögéstől...
Amúgy hatalmas móka menni vele, ahogy zümmög alattad a 2T, meg nyitogatja a powert, volt szerencsém menni olyannal is egy napot.De azért itt gyorsan hozzátenném, az SV-ről is ritkán szálltam le fülig érő mosoly nélkül...
-
norbert1998
nagyúr
PEdig a DL650 és az SV650 gyakorlatilag ugyanaz, kicsit más kinövésekkel
Én annyira nem szeretem a mechanika finomságát (vagy annak hiányát) a DL-en. A fékek szarok, a váltó szar, a kuplung is szar, minden szar. Jó, oké, ültem Pegaso 650-en is, ahhoz képest a DL egy svájci óra.De a DL előtt egy 125-ös Varadero-m volt, havernak egy NSR125-öse van, mindkettő sokkal finomabb, precízebb - de az is igaz, hogy azért a másik haver RS125 2T-je még sokkal komolyabb gép, mint az NSR. Azzal még ki akarok menni a hegyre, mielőtt eladja. Remélem, sikerül. Azon a fék, futómű, váltó, kuplung is sokkal komolyabb érzetet ad, mint a DL-en, és garantált, hogy végig fogom vigyorogni az utat
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152531 üzenetére
Persze, hogy ültem, többfélén is. Szerintem nagyon kicsipegetted ezt az érvelést. A Suzuki ugyanúgy tud rendkívül precíz motorokat gyártani, mint bármelyik másik gyártó. Amiket felhoztál példának, azok erősen költség optimalizált modelljeik, míg pl. a CB600F4i gyakorlatilag egy túrásított szupersport, ennek megfelelő árazással és megoldásokkal.
A GS500 meg kb. egy talicska komplexitásával vetekszik, aminek megvan a maga előnye is. Pl. hogy olcsó megvenni, és fenntartani is az, és ahhoz képest tisztességes erő is volt benne.Nekem Sv650-el van tapasztalatom tőlük, semmivel nem igénytelenebb, mint más hasonló árfekvésű versenytársa. Hiába jó pl. a VFR800 is, másfélszer annyiba került, és nem látom, miben lenne jobb a mindennapokban, sőt...
Ha már 20K redline, Hondából éppen egy japán belpiacos CB400SF sor4 motor volt az egyik, amivel mentem. Akkor még elég zöldfülű voltam, de szórakoztató volt.
A GSXR1000 pedig 10/10, volt szerencsém megcibálni egy 2014 körüli évjáratot abból is.
-
norbert1998
nagyúr
Ültél már egy jó Hondán?
Észveszejtő a különbség, hogyy a Suzuki mennyivel egy olcsóbb, egyszerűbb valami, mint egy Honda. Természetesen ez általános puffogtatás, egy VTR250-nél biztosan ezerszer komolyabb műszer egy GXSR1000R.De a VFR750, a CB600F4i mind sokkal kifinomultabb, mint a DL650, vagy a GSX400, GS500, GS250.
Mondjuk a sor4 tényleg uncsi. Abból csakis picit vennék, 250 vagy 400. Legyen a redline 20k
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152529 üzenetére
A váltó hajszálpontos, a járáskultúra is príma a 650esen, ha jó olajjal eteted és rendesen karbantartod. A kuplung lehetne könnyebb, de teszi a dolgát. A gázreakció kicsit valóban nyers, de én ezt kedveltem benne, nem olyan unalmas, steril, mint egy sor4.
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152527 üzenetére
Én megelégednék egy Honda CB1300S-el is.
A V-strom 650 és 1000-es blokkja viszont piszok jó, azt meg kell hagyni.
-
norbert1998
nagyúr
Nem ültem még sor6-oson sajnos, de amúgy öreg koromra egy K1600GTL még nagyon elviselhető lenne
Sokat nem mentem még a VFR-rel, mert december 21-én hoztuk haza. Van rajta túrakormány, de még így elsőre annyira nem érzem át a dolgot. Maga a műszaki tartalom egy csoda a V-Strom-hoz képest viszont. Lehet, hogy a hosszabb távő terv egy VFR800X lesz majd...
-
HSM
félisten
válasz
MiklosSaS #152523 üzenetére
"Hányok ettől a sok digitális dologtól, lassan az autód mondja meg mikor kell szarni menjél."
Szerintem nem is az a baj, hogy digitális, hanem hogy mire használják ezeket a gyártók...
A régi Windowsok is digitálisak voltak, mégsem volt egyiknek sem ahhoz bátorsága, mint a win10-nek, hogy én ki akarom kapcsolni a víruskeresőt, és közli velem kerek perec, hogy oké, de ő hamarosan úgyis visszakapcsolja...Az én gépemen, az általam megvásárolt szoftver...
Szerencsére a Prius3 sem terrorizál semmivel, csak teszi a dolgát, pedig az is egy guruló computer, de legalább engem szolgál. Ha az "EV" töltögetős táv elfogyott, csendben beindítja a motort és töltögeti magát hibrid módban, nem foglalkozik vele, mikor etetem meg legközelebb, megoldja. Ő nem üti bele az orrát az én dolgomba, én meg az övébe, mindenki boldog.
Nyugi, az Ai is ugyanez lesz, csak még jelentéktelenebb kis alkatrésze leszel már csak a rendszernek...
#152525 norbert1998 : Sor6-ot sosem éreztem motorban, nagyon szélesek. A virgonc fogaskerekes V4 viszont zseniális szerkezet.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
MiklosSaS #152523 üzenetére
Akkor csak annyit mondok, Honda CB1000X
1000 cc, sor 6, 12 ezernél a redline, 6 darab karburátor
De a mostani vasam se lusta, VFR750, V4, 4 darab karbi
Régiből mi érdekelne... Hát egy Lancia Delta Integrale, RX7, Audi SportQuattro, Skoda Felicia Cabrio (60-as évekbeli), GT40
De azért az ilyen elmebeteg dolgok is, mint a Clio V6, 323F 2.0 V6
-
válasz
MiklosSaS #152523 üzenetére
Ezért fáj a szivem, hogy anno nem volt pénzem megtartani az első autom.
Egy kis Peugeot 205 1.6 GTi.
Manapság mosolyogtató, hogy GTi és "csak" 115 LE volt, de mellé ~800kg.
Zéró elektronika, csak a világítás, gyújtás, elektormos ablak, és a befecskendezés (már hengerenkénti injektoros volt '86-ban)
Se ABS / ESPés hasonló huncutságok.
Hogy veszélyes volt-e? Igen...
Hogy ha megtanultad kezelni élmény volt-e? Naná
Nekem Ő hiányzik -
MiklosSaS
nagyúr
Én szívesen meghajtanék egy 601-es Trabantot, egy zsigát vagy egy francia (nem Dacia 1300) 12-es Renaultot. Azon kivül egy 67"es Jawa 250-et, egy 86'-os Jawa 350-et meg valami szovjet szart.
Nekem ezek hiányoznak, egy kis nosztalgia. Hányok ettől a sok digitális dologtól, lassan az autód mondja meg mikor kell szarni menjél.
Kellene karbúrátor, a benzín szag, az ABS és szervó nélküli verda. Érezni szeretném legalább még egyszer hogy én vezetek és nem az autó engemet. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Shokkolo #152521 üzenetére
Ha válogathatnék, én egy GTC4 Lusso-t, egy Rimac Neverát és egy Alpin A110S-t próbálnék ki a 2020-as évek autói közül, ha most sak hármat kéne mondjak hirtelen. Mondjuk ezek közül max az Alpin-t vinném pályára, GTC4-et szerpentinre vinném, a Rimac-et meg drag strip-re.
De kifejezetten érdekelne a farmotoros Twingo GT is, sperrel, chipszel.
-
válasz
norbert1998 #152520 üzenetére
Nem tudom még, valami kellemes tavaszi időben kellene, amikor még nincs 40 fok,
de már az aszfalt azért ad némi tapadástSzerencsére érvényes az egész 2025-ös szezonban.
Majd összebeszlek az oldalbordámmal ,mikor cspaunk családi kirándulást.
Kirándulunk, kiélvezem a Ferrait (életem álma...), beülünk valahova egy jó ebédre, meg lehet meglátogatunk 1-2 barátot akik ak örnyéken laknak. (Pécel vagy Veresegyháza)
Nyilván azért kaptam, mert úgy ütöttem be a fejem, hogy beakadt a "piros Ferrari", de nagyon
Aztán látta, hogy van olyan amibe több autó is van, és pl a GTR-t már hallotta tőlem, hogy "különleges dög" és azért meghajtanám -
válasz
stratova #152518 üzenetére
Ezt még nem is láttam
Egyébként ahogy nézem, arra amire Sas autót keresett, arra tökéletes.
Én is ezért vettem meg a passatot, ugyan ez csak másik logóval...
Mentem vele hétfőn egy "normálisat", Debrecen-Szoboszló-Debrecen-Hajdúböszörmény-Debrecen. Volt benne országút, város, dugó minden.
Kijött 3,5 literrel benzinből, meg némi árammal. Összességében átszámolgatva ez ~4,5 literes benzinfogyasztással egyenlő.
Egy kombi passat és 4,5 liter / 100? Szerintem több mint barátságos.
Vannak gyengeségei, például nem, még GTE módban sem olyan dinamikus mint a 140 lovas (legkissebb 2 literes) diesel, pedig így elvileg 200+ LE.
De együtt lehet vele élni...
Más:
Ha már Norbert emlegette a kakucsringet, had dicsekedjek
Nekem van az egyik legtündéribb feleségem, mivel tudja mivel lephet meg.
Kaptam tesztvezetést a kakucsra, ráadásul 3 autóval is
- Audi R8
- Nissan GTR
- Ferrari 458 -
HSM
félisten
válasz
MiklosSaS #152512 üzenetére
Mikor "kifogy" az akku, hogy röffenti be a benzinmotort, egyből a közepébe, vagy szép finoman, időben bemelegítve még akkuról, mint a Toyoták?
#152513 norbert1998 : Hát jó, ehhez képest nem nehéz lassúnak és kóválygósnak lenni.
Egyszer vicces lenne amúgy kimenni valami nyílt amatőr pályanapra a kis Prius3-al. Négyévszakos gumival + elöl a 255mm-es tárcsákkal mondjuk csínján kéne bánni. Érdekes, hogy jobban piszkálja a fantáziám, mint motorral, pedig a 650ccm-vel és Pilot Power 3-as gumiszettel lényegesen jobb esélyeim lennének nem csak mozgó útakadálynak lenni.
#152516 MiklosSaS : "Eco módban elég rendesen töltöget visszafele"
Ha sokat töltöget vissza, akkor ott sok is megy pocsékba. -
MiklosSaS
nagyúr
Sima liba az 50-55 km elektromosan, AC on 22 0C, eco mode ON. Tegnap mentem 57 km-t, igaz finoman. Eco módban elég rendesen töltöget visszafele, igaz lassúl is rendesen meg lomha. De városban araszolni nem is számit.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
norbert1998 #152514 üzenetére
Két hete van meg. Korai még az öröm, nem egy BMW de igéretes.
-
norbert1998
nagyúr
RS-bol a 2.0T volt 225, 250, 265 és 275. Nekem sima 180 lovas kupé van, a 225 lovas RS turbóval, írva 245 lóra.
Szépen szedi, szeretem is nagyon. Már azóta kapott RS futóművet is, 4 dugós RS féket elől, a nagyobb hátsó fék, szintén RS még a garázsban várja, hogy felmenjen. A jelenlegi állapottal voltam kakucson, és nagyon jó volt, az autó is és én is nagyon élveztem. Idén még 3 Kakucs a terv, egyszer még a régi, 2020-as Pilot Sport 4-essel, aztán utána gumi csere, és ha sok időm van, akkor egy Pannónia Ring is az év végére.
-
MiklosSaS
nagyúr
Egész jól teljesit ez a Skoda, roszabbra számitottam. Ma 43 mérföld (69 km) csak városban, és tisztán elektromos módban 30 mérföld kereken (48 km) klíma, melegités, stb. A többi pedig hybrid módban.
Ez tetszik -
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152510 üzenetére
Hát igen, ha az RS Coupe-ból indulok ki, ami 265 LE, és 360Nm 3000rpm-től, az kevesebb, mint fele fordulaton hozza a 3600RPM-től mindössze 142 Nm-t tudó 1.8-as hybrid motor teljesítményét...
Igencsak másra lettek optimalizálva.
Ha már optimalizáció, érdekes szerintem, hogy ennek az 1.8-asnak a hagyományos, nem Atkinson ciklusos változata bő 130 LE-t tud, és 172 Nm-t [link] .
Szerencsére aki sportosabb hybrid élményre vágyik, már van opció az új 2.0-s, ami 152 LE és 190 Nm. Nem számolva a nagyobb autóikba kerülő 2.5L-es blokkal.Érdekes egyébként, az elején én is kicsit szokatlannak, alkalmanként idegesítőnek találtam, amikor időnként felpörgött magasabb fordulatokra, de kb. pár ezer km után már inkább az zavar, hogy pl. hagyományos autók nem csak némán suhannak az idő sokkal nagyobb részében, és nem csak egy mozdulat a pedálon, ha sietősebben haladnék...
-
norbert1998
nagyúr
Azért más ez, mint amikor 180 LE várja, hogy kinyisd nekik a pillangószelepet.
245
Májusban lesz legközelebb utam vele, de nem hiszem, hogy én vezetek, kolléga igényelte az autót. Ráadásul a hotel és a képzés 800 méterre van egymástól, így konkrétan egy Bp oda-vissza vár csak ránk.
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152508 üzenetére
GT86 és MX5, könnyű, agilis járgányok, nem csodálom, hogy feküdt nekik a pálya.
Az MX5-öket ráadásul néhányan elég csúnyán meg is faragják...
"Alapvetően amúgy is cserélnél vízpumpát vezérléscserekor."
Priusban nincs vezérlés csere. És nem is szokott baj lenni a lánccal, pedig főleg a taxisok teszik bele a km-t vég nélkül.
Ellenben ha a vízpumpa megadja magát, az ezeknél igen drága lehet. A forgórész burkolata meg tud repedni, alatta a korróziótól megdagad, majd szorulni kezd egyre jobban [link] . Ekkor az elektronika még úgy érzékelheti, hogy működik, próbálja kompenzálni, de vizet nem szállít már megfelelően, vagy csak késve indul be, és fokozatosan megsül tőle a blokk. Hengerfej tömítés hiba és blokk vetemedés lehet. Ha időben észreveszed a jellegzetes tüneteket és megfelelő szerelőhöz kerül, akkor megúszod hengerfej tömítés és vízpumpa cserével ($$$), kevésbé szerencsésen ehhez jön egy síkolás ($$$$), még szerencsétlenebb esetben meg az égéstérbe került víztől kikönyököl a hajtókar is ($$$$$$). Úgyhogy Priusoknál általában bevett szokás, hogy 2-300k km után elővigyázatosságból vízpumpát cserélnek, sokkal gazdaságosabb, mint az előbbiek, bár nem 100%-os garancia az sem a hengerfejesedés ellen, az első revíziós 1.8-as gyengéje ez.Már amennyiben "gyengéjének" tekintjük, hogy 3-500k km után a tömítés megadhatja magát.
Ha majd mész még azzal a Corollával, próbáld ki normál módban, áthangolódva fejben, hogy alapvetően szűk 100 LE-ből kell töltésen tartani az akkut és mozgatni az 1400kg-os autót is.
Persze előzéshez ott van a +40 LE villanyból, de annak az az ára, hogy utána jobban fog visítani, amíg visszatölti. Azért más ez, mint amikor 180 LE várja, hogy kinyisd nekik a pillangószelepet.
-
norbert1998
nagyúr
Komoly gép mondjuk legyen egy McLaren F1
Hm. Ezzel egyet tudok érteniAmúgy, amikkel nagyon durván vertek mindenkit, az két turbós, épített GT86 volt és a legügyesebb MX5-ösök. Természetesen pályagumikon.
Tudtommal amúgy csak két abszolút kezdő volt, az egyik én voltam, a másik talán egy régi S3-assal jött?
Írtam én ilyet?
De kell melegíteni, értsd, gyökketővel mekegsz egy darabig, míg nem melegedett át az olaj, mielőtt megpörgetheted a mókuskerekeket.
Így már tiszta, én is így teszek.Alapvetően amúgy is cserélnél vízpumpát vezérléscserekor. Ez legalább, ha megkotlik, nem kócolja össze a vezérlést, cserébe küld hibaüzit
Legalábbis remélem, hogy pl. az enyém még működik
Jó hogy mondod a módválasztót, nálam mindig sportban volt, úgy volt elfogadható a dinamika
Mondjuk így már érthetőbb a pályán 7,5
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152502 üzenetére
"Elég sokat rávertem a 4 éves gumijaimon Kakucson egyre"
Emlékeim szerint a Kakucs egy viszonylag kicsi, ámde kanyargós, technikás pálya. Több múlik a vezetőn...Tényleg nem egy "komoly" gép, inkább egy sportos élményautó. Komoly gép mondjuk legyen egy McLaren F1. Számomra az kb a tökéletes sport/élményautó. Csak sajnos "kicsit" drága és nehezen beszerezhető.
"egy helyben állva"
Írtam én ilyet?De kell melegíteni, értsd, gyökketővel mekegsz egy darabig, míg nem melegedett át az olaj, mielőtt megpörgetheted a mókuskerekeket.
A Priusokban is elektromos a vízpumpa a 3. generációtól. Azokban is 2-300k km után szereti megadni magát.
"2023-as 1.8 hibrod ~140 lovas Corolla kombi volt
Kb 40 ezer km-t futott."
Hmm...Kóvályog? 40K km után?
Az orrtolás simán lehet gumitól, ha nem tapad, mitől kanyarodna? Persze, némi alulkormányzottság van nálam is, de ez nem túl meglepő elsőkerék hajtású, orrmotoros, általános célú autóknál.
Ami még eszembe jutott, az előző generációnál az ECO mód tudta még csúnyán hazavágni a gázreakciót autópályára, na azt ott nagyon nem szeretem. Bár néha hasznos volt benyomni, mert a klímát, fűtést takarékosabbra veszi.
#152503 MiklosSaS : Prius 3 Plugin, 1.8 hybrid, 136LE, gyakorlatilag csak az útviszonyok által töltögetve 4.9L/100km, durván 70% város. Tankolások által "mérve".
#152504 MiklosSaS : "Consider charging your battery"
Azért örülök, hogy a Prius nem okoskodik, mikor is kellene töltögetnem az akkuját.
-
MiklosSaS
nagyúr
Míre hazaérek olyan 2-4 mérföld hatótáv marad benne, de az akksi 17 % van. 30 %-on pedig 10-11 mérföldet (16-18 km) ír ki. Szóval simán elég egy napra (40-45 km, város).
-
MiklosSaS
nagyúr
Nem tudom nálatok a hybrid fogyasztás hogy alakult, de nálam kb ez volt:
RAV4 2.5 literes , kb 200 lovas volt ha jól emlékszem, 4 x 4 . Átlagban megevett olyan 5.5 litert. Ez város, pálya és országot mix.
Prius IV 1.8 literes, ha jól tudom akkor olyan 120 LE körül, ez meg 4.2 líteres átlagot ír ki. Ugyancsak pálya, országút és város mix.
A feleséges 1-es BMW-je, 1.5 líteres túrbó benzín, szinte még új, hát.......8.8 literes átlag.
Az én volt 520-om pedig a maga csöpp kis 2 líteres dízeljével 5.7 líteren volt, de mindig rohantam, tapostam elég rendesen.
Emelett a mostani Superb 460 km megtétele után (csak város) kb 4 lítert evett meg
, benzínből és a napi 11-12 kWh áramat.
-
norbert1998
nagyúr
Sajnos a 350Z/370Z nem egy komoly gép abból, amit láttam eddig én. Elég sokat rávertem a 4 éves gumijaimon Kakucson egyre, pedig én voltam a szűz, nem ő.
Induláskor melegíteni, megálláskor hűteni, amikor meg elfáradt, mélyen zsebbe nyúlni... Nekem csak a fejem fájna tőle.
Hát, ezzel annyira nem értek egyet. Az induláskor melegítéssel csak a hideg hengerfalra csapatod ki a benzint, lemosva az olajat, felesleges kopást okozva a motornak egy helyben állva, illetve az olajat higítva. A hűtésnek csak autópályázás után van jelentősége, egyébként marhaság - ráadásul nekem pl. van elektromos vízpumpám IS pont emiatt. Gyári ráadásul.
Beszarik, 60 ezer egy felújított középrész bele. Jellemzően 200+ ezer km-t kibír a gyári. Ennyit nekem (!) simán megér.Nehéz így mit mondani a céges autótokról, hogy az minden infóm, hogy corolla és kombi.
True. 2023-as 1.8 hibrod ~140 lovas Corolla kombi voltKb 40 ezer km-t futott.
Úttartás, hát ugye a viszonyítási alapom egy kvázi RS Mégane 3Ahhoz képest kóvályog, orrtolós, és mentem bele majdnem árokba olyan balra fordulásnál, amit az enyém gond nélkül, csúszás nélkül abszolvált volna, ez meg ment egyenesen. Persze gumifüggő is, de nem hiszem, hogy konkrétan szar gumik lettek volna rajta. És ismét, az enyémen 2020-as, repedezett Pilot Sport 4-esek voltak ekkor még - használt RS felniszett, ezzel a gumival kaptam.
A 7,5-et 140 körül ette amúgy, nem 130
-
HSM
félisten
válasz
norbert1998 #152497 üzenetére
"Miért nem kérsz? Legjobb dolog"
Induláskor melegíteni, megálláskor hűteni, amikor meg elfáradt, mélyen zsebbe nyúlni... Nekem csak a fejem fájna tőle.Én egyszer egy Nissan 370Z-vel (vagy hasonlóval) mennék pár kört valami izgalmas pályán.
Jó kis szívó benzin, kellő erővel, egy nem túl nagy hátsókerekes kasztniban.
#152498 norbert1998 : Nehéz így mit mondani a céges autótokról, hogy az minden infóm, hogy corolla és kombi. M1-esen van tapasztalatom 2011-es Auris-al (EU-s Corolla hatchback, Prius 3 technika), 5.9 és 6.4 átlag oda-vissza télen teljes útra, 100km/h mozgó átlagsebességgel, OBD adatrögzítés alapján. És ezt a nagyobb 17"-os felnivel, 215mm széles négyévszakos gumival.
A Prius3-as plugin még takarékosabb, a 15" 195mm-es gumijaival, Miskolcra mentem vele legutóbb tavasszal autópályán Budapestről, a teljes útra a mozgó átlag 88km/h, pályán végig igyekeztem a megengedett maximumot tartani, és szűk 4.9L/100km lett a mért fogyasztása. Igaz, a városban pár km-t akkuról tettem meg. Visszafelé picit lassabban 5.3 lett, de ott rátöltés volt útközben az akkura, nem merítés.
Ami az üvöltést illeti, 2-3000rpm között volt többnyire, mikor hajtott a motor, a szoftver 2000rpm környéki átlagot számolt. Persze, ha lepadlózod, akkor felpörgeti maxra, hogy meglegyen a 100 lóerő, az 5200rpm, de ez nem bug, hanem feature.Nyilván érdemes észben tartani, hogy 100 LE egy 1400kg környéki autóhoz azért nem feltétlen az autópályás előzgetéseknél fogja elemében érezni magát. Az akkuból persze még bele tud tenni az előzések idejére még +20-30LE-t, de azt akkor utána vissza is kell töltenie. Normális közlekedésre viszont ez untig elég, üvöltés nélkül.
Ami a "nulla" úttartást illeti, kombi corollával nincs saját tapasztalatom, de a Prius3 és az említett Auris is kitűnően fogta az utat, így csodálkoznék, ha az újabb kiadásnál ezt alulmúlták volna ilyen nagy mértékben...Egyébként, ha az újabb, Prius4 technikás Corolla, akkor abban már az újabb revíziója van az 1.8-asnak, ami egyébként halkabb és 38.5%-ról 40%-ra emelt a maximális termikus hatékonysága, annak mégkevésbé kellene 7.5-et ennie pályán.
#152499 Shokkolo : Hybrid Yarissal mentem ebből a generációból, kellemes volt. Bár a motor kissé idegbeteg vezérlése és hangja nem nyerte el teljes mértékben a tetszésem, a produkált fogyasztás és vezetési élmény annál inkább.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- iPhone-t használók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos autók - motorok
- VGA hiba
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Kingdom Come: Deliverance I-II.
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- További aktív témák...
- LG UltraGear 27GR93U-B 27 4K UHD Gaming Monitor garanciával
- Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL30 RAM (KF560C30BBE-32)
- Eladó iPhone 13 Blue 128Gb független Akku 100%
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- Dell 16 Inspiron 5625 FHD+ IPS Ryzen5 5625U 4.3Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- HP ZBook Studio G8 WorkStation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1200 15.6" FHD IPS 1 év garancia
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest