Új hozzászólás Aktív témák
-
ben2
junior tag
Már az is egy agyrém, hogy a legtöbb AI library-hez CUDA kell, az NVIDIA pedig szándékosan limitálja a VRAM-ot a consumer kártyáiban, így hiába lehetne mondjuk inference-hez olcsóbb hardvert használni, vagy veszel emilióért 5090-et, vagy vergődhetsz a 16GB-os gamer kártyákkal, miközben sorra dobják piacra a unified memory gépeket, amiben akár 96GB-ot vagy többet is el tud érni a GPU.
Az NVIDIA nyilván hülye lenne lemondani a CUDA jelentette kvázi monopóliumáról, így miért lenne partner bármilyen szabványosításban? -
-
ben2
junior tag
"Tényleg járható út a neuronhálócsere is, a shader csere után szabadon, csak rendkívül drága lesz, így a vele járó munkát a gyártóknak valahogy ki kell fizettetni a felhasználókkal. Ezt beépíthetik a GPU-k árába, vagy akár előfizetéses modell is jöhet a driverekbe. Utóbbi is reális, mert futni fognak a programok, csak másik neuronhálóval talán jobban, és akkor havi, teszem azt 20 dollárért ezeket is letölti a driver, ha indítja a user a játékot."
Na de ha van Xbox PC minősítésű GPU, amihez nem kell drágán neuronhálócserét építeni a driverbe, akkor az komoly piaci előnyben lesz a többivel szemben.
Teljesen irreálisnak tartom, hogy valaki csak a driverre kifizessen 20 dollárt, miközben fizetnie kell ugye az Xbox szolgáltatásokért és a játékokért is. Akkor vagy eleve csak Xbox PC plecsnis hardver fog keresni, vagy hagyja az egész Xboxozást a fenébe. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a hagyományos PC-be a gyártók rakhatnak akármilyen PC-s hardvert, míg Xbox PC-be csak azokat, amiket a Microsoft jóváhagy, másképp nem kapnak hitelesítést és plecsnit, és nem lesz a PC-ból Xbox PC.
#6 Busterftw : Egyelőre csak saját hardverre, mint az Advanced Shader Delivery-t. Tehát effektíve sehogy sem szabályozzák. Xbox PC-n meglesz a funkció, míg nem Xbox PC-n nem lesz meg.
-
Busterftw
nagyúr
"De a valóságban egyértelműen limitáló lesz az, hogy szűkülni fog a hardverválaszték"
Ezt a reszt nem ertem, miert szukulne? Aki Xboxozni, konzolozni akar, eppen ellenkezoleg, no a valasztek, mert nem csak 1-2 gep lesz 5-6 evente Microsoft-tol, aki meg PC-zik, nekik nem valtozik semmi, ott a rengeteg alkatresz.
-
ben2
junior tag
Ez ugyanolyan fából-vaskarika, mint amilyen a Windows Phone volt: az ötvözte az iOS és az Android hátrányait azok előnyei nélkül: zárt rendszer, de legalább nem lehetett hardverre optimalizálni.
Az Xbox PC meg a konzolok és a PC-k hátrányai azok előnyei nélkül.
Nem lesz egységes referencia hardver, amit 5-6 évig békén hagynak, de a limitációk miatt legalább nem lehet saját alkatrészekből összeépíteni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az jött le a gyártóktól nekem, hogy a Microsoft meg akar szabni bizonyos dolgokat a GPU felépítésében. Például a multiprocesszor wave-méretét, a multiprocesszor LDS-ének minimum kapacitását, AI adatformátumokat és funkciókat, stb. Tehát a GPU-t tervező cégeket arra akarják kényszeríteni, hogy tervezzék már egymáshoz hasonlóra az architektúrákat, ne kalandozzanak már ide-oda, mert amíg ezt a shaderekben könnyű volt kezelni, addig a neuronhálókban nehéz lehet. Az alapja ennek az új Xbox lesz, és annak a tipikus paramétereit várják el. Ha megvan, akkor nem érdekli a Microsoftot, hogy nem AMD hardver lesz az Xbox PC-ben, mert illeszkedni fog majd hozzá az optimalizálás, amit az Xboxhoz terveznek.
De ha nem lesz így az se baj. Tényleg járható út a neuronhálócsere is, a shader csere után szabadon, csak rendkívül drága lesz, így a vele járó munkát a gyártóknak valahogy ki kell fizettetni a felhasználókkal. Ezt beépíthetik a GPU-k árába, vagy akár előfizetéses modell is jöhet a driverekbe. Utóbbi is reális, mert futni fognak a programok, csak másik neuronhálóval talán jobban, és akkor havi, teszem azt 20 dollárért ezeket is letölti a driver, ha indítja a user a játékot. Szóval vannak eltérő megoldások is, nem csak a Microsoft elgondolása létezik.
Egyébként a Sony-féle Project Amethyst pont ugyanezt szolgálja, csak nincs mögötte plecsni és marketing. Ők is kihozzák PC-re a konzolos modelleket, aztán vagy jól fut, vagy nem, de megmondják előre, hogy mik azok a hardverek, amin garantáltan jól fut.
-
Ribi
nagyúr
Lefordítom: még több ÉjÁj kő. Mindenbe is.
-
tlac
nagyúr
nem értem az egész Xbox PC koncepciót
ha dedikált AMD hardver kell neki, akkor erre már ott van az Xbox, lehet új generációt is csinálni belőle jobb AI támogatással
ha viszont ugyanúgy a többi gyártó is készíthet majd ilyen PC-t, akkor lényegében valami új szabványit csinált az MS (ami nekem nem derült ki, hogy pontosan mi is lenne az, erre ott van már az NPU - Copilot+), de akkor meg ez csak egy közönséges PC lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Nők, nőügyek (18+)
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- Nintendo Switch 2
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autós topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Olcsó Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Xeon 5650X / GTX 1650 / 24GB DDR3 / 250SSD+500HDD
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E7470 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest