Új hozzászólás Aktív témák
-
sherlock82
senior tag
Jó reggelt,
tegnap érkeztünk haza a pugliai nyaralásból.
Első napot Bari városában töltöttük, erre egy nap nekünk elég volt, amit szerettünk volna láttunk is, ettünk - ittunk.
Utána kettő nap a környék bejárásával telt el, ( Alberobello – Locorotondo – Ostuni , Polignano a mare – Monopoli ) utána kettő nap strandolás Guna beach-en.
A víz nagyon kellemes volt és homokos a tengerpart.Tegnap pedig haza jöttünk.
Összességében nekünk tetszett a környék, Budapestről kb 1 óra a replülő út Bariba. A dél olasz tájon most voltam először , de szívesen gondolok rá vissza, jól éreztük magunkat.
Olaszország déli része olívaolaj-termő vidék és láttuk hogy hatalmas a probléma. A fákat elért fertőzés sajnos szemmel is jól látható, bízzunk abban hogy találnak megoldást erre a sok éve húzódó prolémára.
Ui.É Rengeteg ajándékban lehet kapni képeslapokat. Viszont sem ajándékboltban sem tabbachi - ban nem lehet kapni bélyeget. ( bejártam vagy 10 - 15 helyet az biztos ! ) Postát pedig csak olyat találtunk ami zárva volt.
Ilyenkor felmerül bennem a kérdés minek árul postai lapot ha nincs hozzá bélyeg amivel feladjam? -
TaaT
nagyúr
Köszönöm, szétnézek ezeken a helyeken!
-
TaaT
nagyúr
Sziasztok!
Repülőjegyet hol érdemes nézni a neten?
-
modflow
veterán
Most a telefonhoz vettem egy vízálló tokot.
A tok leírás alapján a tok: Vízálló maximum 30 percig, maximum 30 méteres mélységig.Ezt hogyan kell értelmezni?
Ha lemegyek víz alá 30 percig kibírja. Ok.
Feljövök a felszínre és újraindul a 30 perc? 😅
Vagy egyszer használatos, vagy hogy???A telefonom valamilyen szinten alapból vízálló, de azért nem szeretném tönkretenni.
Víz- és porállóság
Támogatott (IP68)
*A HONOR Magic6 Pro az IEC 60529 szabvány szerint IP68-as besorolású a fröccsenés-, víz- és porállóság tekintetében, és ellenőrzött laboratóriumi körülmények között tesztelték. A fröccsenés-, víz- és porállóság nem állandó feltételek, és az ellenállás a normál használat során idővel csökkenhet. Ne töltsd a telefont, ha az nedves vagy nedves környezetben van. A tisztítási és szárítási utasításokat lásd a kézikönyvben. A folyadékba merítésre és az ebből eredő károkra a garancia nem terjed ki. Az IP68 minősítés azt jelenti, hogy bizonyos meghatározott vizsgálati feltételek alapján a készülék legfeljebb 1,5 méteres magasságig, legfeljebb 30 percig védett a statikus víz káros behatolása ellen, miközben a víz és a készülék közötti hőmérsékletkülönbség nem haladja meg az 5°C-ot. -
modflow
veterán
Tengerpartra ti milyen fejfedőt használtok?
Nem találok sehol egy értelmes férfi kalapot. -
Xarina
aktív tag
A Ryanair is bővítést jelentett be Pozsonyban, pont azokra a célokra, amire a Wizz is nyitna. Úgy látszik a Ryanair Pozsonyból is ki akarja túrni a Wizzt, ahogy Bécsből tette. Jó kis árháború lesz itt a közeljövőben.
-
Sziasztok,
Drónt vittetek már repülőn? Olvastam, hogy elvileg nem lenne vele probléma, de mégis csak van bennem egy kis félsz, hogy nehogy problémázzanak vele a reptéren, ezért most agyalok, hogy egyáltalán vigyem-e.
-
sherlock82
senior tag
Egy héttel múlva indulunk Bariba és a tájékoztató átiratban közölték, hogy a Ryanair személyzete akik a csomagokat pakolják, kisebb létszámmal dolgozik. Nem tudom ez mitől lehet de gondolom nem általánosság, ha már felhívják az utasok figyelmét.
-
Xarina
aktív tag
A wizzair hivatalosan is megerősítette, hogy teljesen bezárja a bécsi bázisát.
-
Xarina
aktív tag
-
most olvastam, hogy a wizzair azonnali hatallyal beszunteti a becs-london jaratait, ez ket utamat is erinti novemberben… egyszer dontok ugy, hogy ezeket a nyomorultakat hasznalom, mert kedvezobb idopontokban repultek (volna) es ez az eredmenye… sebaj, van refund opcio, es soha tobbet nem repulok veluk. viszont ahogy nezem csak wizz credit formajaban kapom meg. ennek meg azert utana jarok, de nem akarok veluk repulni tobbet sehova. szoval remelem sikerul kp-t visszakapnom.
szerk: ahogy nezem van cash conversion opcio szerencsere.
-
Xarina
aktív tag
válasz
Soulfly842 #9584 üzenetére
Én is imádtam Szicilába vezetni, de az kicsit más, az jóval kisebb terület, nem összehasonlítható a kettő. Én itt lakom a déli határon, sokat jártam a balkáni országokban, én jobban szeretem ezt a szabályokra fittyet hányó, de haladós (ha mindenki betartaná a szabályokat, megállna az élet) vezetési stílust, mint a nyugatit. A 90-es években ha hazajöttem Törökországból, itthon min. 2 hétig elfelejtettem indexelni, úgy megszoktam az ottani formát. De a mostani vezetési stílus már kicsit sem hasonlít ott sem a régire, nagyon sokat fejlődött a közlekedési kultúra, meg az utak mennyisége, állapota is. Most Törökországban nagyon drága az autó, a helyiek azt mondják, ha veszel egy autót magadnak, akkor veszel egy másikat is az államnak, mivel közel 100%-os az adó a kocsikra. Mi lenne ott, ha még több autó lenne.
-
Soulfly842
addikt
Gondolom, hogy hasonló lehet mint Szicíliában, vagy akár Szicília még durvább is.
(Szicíliában már vezettem ~ 1hétig... én élveztem
A piros lámpa csak egy tájékoztató dolog, de lazán nyomják rád a dudát, hogy meg ne állj már ember... hülye vagy??? A kereszteződés közepén parkoló kocsik az út szélén, akár több sávban, a feltételt nem ismerő gyalogosok, akik ha eldöntik, hogy átmennek az úton átmennek (körbe nézés nélkül) azt, hogy ott nincs elsőrendű, vagy felsőbbrendű út (minden azonos... Milliméterekre rá kell araszolni a kocsikra és az első adandó cm-k után kikanyarodni..) az, hogy amit te egy kapubeállónak gondolnál az a szicíliai ember fejében több sávos autópálya (volt olyan, hogy azt néztem beférek-e és két oldalról jöttek közben az előző robogósok
)) Azt, hogy a Google nem tudja, hogy balra fordulni tilos tábla van adott helyen pl. mert az összes helyi ignorálja, stb.
Én mégegyszer: imádtam. Kiváló vezetési tapasztalat volt
(ott is nem keveset kellett elemezni előtte, hogy milyen autókölcsönzőhöz merjek menni... így is jó, hogy körbevideóztam mindent a beszállás előtt (ajánlom mindenkinek bérelt kocsinál!) mert olyan felni hibákért akartak fizetettni, ami már meg volt előtte is... éreztem a kölcsönzős csajon, hogy tudta ő jól, csak formálisan nézett rá a videóra)
-
Xarina
aktív tag
Szerintem teljesen biztonságosan lehet ott vezetni, de ez relatív, kinek mi. Nem rosszabb, mint pl. dél-olaszországban. Régen azért jóval durvább volt, jobban érvényesült az annak van elsőbbsége, akinek nagyobb a kocsija és hangosabb a dudája elv. Emlékszem a 80-as években gyakori látvány volt, hogy dugókban néhányan felmentek a járdára kocsival a tömegbe és ott mentek nyugodtan tovább a rendőr orra előtt.
Szerintem messze nem veszélyesebb ott vezetni most sem, mint a balkáni országokban. Az úthálózat meg rohamosan javul, már jobb utak vannak keleten is, mint a nyugati országokban. Levezetni sem kell egyszerre, bárhol meg lehet állni út közben is.
Én sokszor voltam már kocsival, soha nem autópályán haladva, de nekünk az odaút is az utazás része, így nem teher a részemre. Rengeteget vezettem már Törökországban akár helyiek járműveivel is, de kicsit sem érzem problémásnak az ottani közlekedést. Tény, hogy nem kezdő vagy vidéki élethez szokott sofőröknek ajánlott. Kocsibérlés nem tudom milyen, de ott is vannak nagy nemzetközi cégek, kis zúgkölcsönzők meg itt Európában is ugyanúgy simlisek, de azért nem ez az általános. -
Spec
őstag
válasz
Viiktor1989 #9581 üzenetére
Amúgy ha még nem voltál, akkor valóban. Én már 4. alkalommal voltam ott az elmúlt kb. 15 éven belül, de még kb. a tizedét nem láttam annak amit szeretnék. Elképesztően hatalmas, és csodálatos ország. És félre értés ne essék törökország nem csak a török riviérás tömegturizmusról szól. Ha e mögé látsz, akkor látod meg az igazi arcát.
-
Viiktor1989
aktív tag
El kell mennem Törökországba 😅😅
-
Spec
őstag
Törökországba saját autóval lemenni nem egyszerű történet. Azért az alsó hangon is kb. 1500-2000 km. Én tuti nem vezetnék sose ennyit. Persze van akinek ez meg se kottyan, de az nem én vagyok. Ha lemész repülővel, ott már lehet autót bérelni, de azt is fenntartásokkal kezelném, egyrészt mert a török autóvezetési szokások, és maga az egész forgalomszervezés merőben eltérő az EU-ban megszokottól, másrészt azért az autókölcsönzők is eléggé rafináltak tudnak lenni, úgyhogy vigyázni kell velük.
Jópárszor voltam már Törökországban de eszem ágában se lenne ott autót vezetni. tiszta agyrém amit néha művelnek az utakon. Nem "fehérembernek" való. Én a körutazást emiatt nem tartom igazán kivitelezhetőnek. Azt lehet esetleg, hogy megszállsz egy helyen, és ott bérelsz kocsit, mert autókölcsönző minden sarkon van szinte, még a hotelekben is, és ide oda elmész autóval, akár nagyobb távolságokra is. De én ezt nem tekintem körutazásnak. -
Spec
őstag
válasz
Viiktor1989 #9576 üzenetére
Mi Törökországba csak ai.-al mentünk eddig, és sosem bántuk meg. Egyrészt nem akarjuk a fél nyaralásunkat kaja/pia kajtatásával eltölteni, másrészt gyerekekkel sokkal kényelmesebb így. De ezt már kifejtettem korábban.
Az ai.-os szálloda egyáltalán nem jelenti az egész nap egy helyben levést. Inkább a biztonságot jelenti, hogy bármikor mész is vissza a szállodába, szinte mindig lesz mit enned, és innod. Mi ugyanúgy mászkálunk mindenfelé, akár egész napos programokra is. Semmi gondot nem okoz az ai. Egyrészt elég nagy időablakokban vannak a főétkezések, másrészt jellemzően közben is lehet mit enni. Ha kihagysz egy étkezést az se gond, mert úgyis annyit eszel amennyit akarsz/tudsz. Ha tudod, hogy napközben nem érsz vissza ebédre, akkor jól bereggelizel, és még uzsi csomagot is tudsz vinni magaddal. Amiatt se kell aggódni, hogy elveszíted az ebéded, vagy a vacsorád, hiszen bármikor bármennyit tudsz kajálni, és úgyis lesznek ismétlődő ételek is. Ai.-al sosem éreztem azt, mint mondjuk félpanziónál, hogy bukom a kifizetett kajámat.
Igaz ez nem az a fajta utazás, hogy autóval mész városrol városra, és szinte minden nap máshol van szállásod, arra valóban nem ideális, bár ilyen esetre se megoldhatatlan. Mondjuk én ezt a fajta utazást nem tartom nyaralásnak. Ez inkább tényleg egy utazás, egy trip, ami az idegen vidékek, kulturák megismeréséről szól, de nem feltétlenül a pihenésről. Mondjuk Törökországba nehezen képzelnék el egy autós körutazást, az inkább csak a környező országokban kivitelezhető. -
Xarina
aktív tag
válasz
Viiktor1989 #9576 üzenetére
Törökben is vannak ugyanolyan szép partok, mint Görögországban. A török konyha messze jobb, kicsit sem a tömegétkeztetésről szól. A legtöbb görög étel alapja Törökországből származik. Bárhol nagyon finomakat lehet enni az utcai árusoktól kezdve az előkelő éttermekig. Látnivalókban is messze veri Törökország Görögországot.
-
Viiktor1989
aktív tag
Görögországban(Lefkada,Kefalonia,Skiathos,Zakynthos) a partszakaszok,amik csodálatosak. Az ételek is nagyon finomak,a helyi tavernák nagyon hangulatosak. Törökországban még nem voltak,de nekem ez a tömegétkeztetés, terülj terülj asztalka annyira nem jön be,persze aki ezt szereti, és egész nap egy helyben lenni,annak biztosan tökéletes ez a nyaralási forma.
Görög szigetek:
[kép] [kép] [kép] [kép] -
-
flash-
veterán
Sziasztok!
Krétának a Bali nevezetű települését ismeri valaki? esetleg valami videó róla?
Én úgy keresek nyaralóhelyet hogy repülős legyen és minél jobb legyen a google,triapadvisor értékelés.
ez eddig a legjobb amit találtam elfogadható áron:
[link]olyan helyeket kersek amik 2 főre repülőúttal 7 éjszakára kb 700 ezer ft...
De ha tudtok még ilyesmit, jókat, várom a tippeket.tehát ez a Krétai Bali is felkerült a török riviéra mellé nem tudom melyik a "jobb" ugyanazért az árért..
-
válasz
sasa134 #9562 üzenetére
Szerintem nem extra ár, ahhoz, hogy még Bécsig autókázzon is az ember, kivéve, ha valakinek Bécs nincs lényegesen messzebb, mint Bp..
Viszont Bp.-en én ingyen(2db BKV jegy áráért) parkolok, Bécsben az is lehet tétel.
Mi Lufi+United párossal mentünk, de mondjuk abban az is benne volt, hogy B 767-essel akartam menniA United meg azzal repüli a MUC/FRA-EWR utat.
Az 50 perc necces, de hazafelé beleférhet, hogy max. felültetnek egy későbbi gépre.
-
sasa134
addikt
sziasztok, a SAS elég jó árakkal (380Eur, benne 8kg kézi + kisméretű hátizsák) szór most repjegyeket VIE - CPH - JFK viszonylatra (oda-vissza), visszafelé Koppenhágában viszont csak 50 perc az átszállási idő - ami a gyakorlatban ugye lehet jóval kevesebb. Bevállalnátok? Odafelé 2:25, az okés. köszi
-
Xarina
aktív tag
válasz
modflow #9560 üzenetére
A foglalásaim menüben az Emirates oldalán vagy az appban meg tudod nézni előtte is. Minimum 2 héttel előtte már kell lennie olyan lehetőségnek, ahol választani birsz. Ha fapadosoknál hónapokkal korábban ki lehet választani, akkor az Emiratesnél is biztos van lehetőség korábban, mint 4 nap. Mondjuk a 4 nap chek-inre se túl sok.
-
-
modflow
veterán
Ma láttam, hogy az Emirates oldalon már fent van a jövő évi utazási étel menü.
Kiválasztani nem tudom.
A választás hogyan történik a gépen?
Végigturnéznak vagy szavazunk gombbal vagy hogyan? -
modflow
veterán
A feladott csomagban lehet ilyen: Bradolife fertőtlenítő spray
-
den89
tag
Egy rugóra jár a fejünk ebben a témában. Mi most a gyerekek miatt kötve voltunk és vagyunk egy jó időre. De ahogy írtam is, nem miattuk vagyunk ráállva az effajta nyaralásra. Előtte is inkább ezt a chillezősebb témát szerettük a feleségemmel, beiktatva 1-2 kirándulást, városnézést az egy hetes nyaralásba.
Nem azt mondom, ha 10 évente egyszer eljutunk ilyesmi helyre, hogy USA, Izland, Ausztrália, stb, akkor nyilván autóznánk, valószínűleg nem keveset (bár ilyen több ezer km-eket biztos nem). Alapvetően nem ez a szokásunk és élethelyzetünk. De tiszteletben tartom, hogy valakinek ez a nyaralás. -
Spec
őstag
Szerintem itt az határozza meg a fő preferenciát, hogy ki milyen élethelyzetben van éppen. A gyerektelen egyedül álló utazók, vagy fiatal párocskák, esetleg kisebb haveri társaságok esetében jellemzőbb az, hogy ide-oda utazgatnak pár napokra vakáció jelleggel, akár repülővel, akár autóval. Adot helyen saját, vagy bérelt autóval utazgatás jobbra-balra, alkalmasint több 100 km-ekre is.
Onnantól kezdve, hogy jön a gyerek ez a szokás egyre kevésbé lesz preferált, mert a gyerek nem tolerálja a több órás autózgatásokat, és számára nem igazán a látnivalók, meg a szép táj lesz a vonzó elsődlegesen. És ha valami a gyereknek nem tetszik az onnantól a szülőnek se lesz élmény, és előbb-utóbb muszáj lesz lejjebb adni az igényekből kompromisszumos alapon. Előtérbe kerül a pancsizás, csúzdázás, játszózás, vidámparkozás, és hasonlók. Persze lehet rászervezni kirándulós programokat, csak már sokkal szolidabb jelleggel, mint amikor még az ember ifjú titánként mindenhova (is) elakar menni egy nyaraláson.
Személy szerint én magam se szeretem a nagyon kötött, az utolsó szögig előre megtervezett, szinte menetrendszerű nyaralásokat, ami szinte nem szól másról, mint hogy minél több helyre elmenjünk, megnézzük, lőjjünk pár képet, és már rohanunk is tovább a következőre. Én a lazább, pihisebb, chillezősebb nyaralásokat kedvelem, néha közbeiktatva pár kirándulós, mászkálós, nézelődős programmal. Emiatt mi egyáltalán nem is szoktunk autókázni. Ahova megyünk ott jellemzően gyalog járjuk be a szűkebb környéket, és messzebbre is a helyi közlekedés igénybevételével megyünk leginkább. Ez pl. abban is segít, hogy az ember ne érezze magát annyira kívülállónak, kicsit beépülsz a rendszerbe, felveszed a helyi ritmust. Ez is szokott érdekes és élményteli helyzeteket szülni. Autózni orrvérzésig tudok itthon is.
Én kifejezetten élvezem, ha egy kicsit elhagyom az autót 1-2 hétre. Arról nem beszélve, hogy bármikor ihatok egy jó sört, vagy bármit, és nem kell azt néznem, hogy "jajj vezetek, nem ihatok". Számomra ez is hozzátartozik a kikapcsolódáshoz, pihenéshez, amit a szürke hétköznapokon nem tudok megtenni.
Ez amúgy kicsit amolyan magyar mentalitás is, hogy sokan képtelenek elengendi az autó nyújtotta megszokott kényelmet még a nyaraláson se. Egyszerűen nem tudnak kizökkenni a hétköznapi komfortzónájukból, pedig érdemes lenne néha. -
sherlock82
senior tag
-
arcsin
senior tag
Pont az ausztrál ismerös mesélte hogy 3-500 km vezetés neki annyi hogy munka után kicsit kikapcsolódni oké. Söt, most hogy koszál az a gyilkos töle 350 km-re, teljesen félelemben van. Magyar szemmel ezek a tàvok elég nagyok, de ott semmi. Söt, ott ha nincs egy raptor autód legalább akkor nem tudsz A-bol B-be eljutni sokszor. Meg hát a közepe elég unalmas elég hosszan.
-
Kinek, mi hogy jön/jött be.
Én viszont nem tervezek visszamenni sehova, inkább új célokat keresek. Max. ha az időjárás totál elszúr valamit, ami azért benne van, de eddig elég jól megúsztuk. Kop-kop!Na a besokallás elkerülése miatt nálam ~1 hétben van meghatározva egy út.
Lehet "hajtósabb" emiatt kicsit, de pl. mi olyankor nem ülünk be órákra éttermekre, sok helyen irtó drága is, de az ott elveszett idő még drágább nekünk.
Mondjuk Balin kb. minden nap sofőrös autóban azért jobban bírtam, de a 11 nap ott is elég volt. -
válasz
forceberg #9543 üzenetére
nem is ezt írtam. hanem, hogy szerintem európán belül felesleges magad annyira kicsavarni a rohadt hosszú roadtripekkel, mint az usában, mert tök egyserű visszamenni bárhova, bármikor. én is az aktív pihenés hive vagyok
de van az a pont, amikor besokall az ember. kanadában ez 3-4 nappal az út vége előtt jött el, akkor már gyűlöltem a vezetést, és a látnivalók esetén is azt éreztem, hogy nem tudok több új dolgot befogadni már. a 2.5 hét nekünk pont ideális volt
de most pl nagyon érzem, hogy mennyire hiányzik a tenger, szóval ha jó idő lesz még október elején, akkor szerintem egy horvát tripet beiktatunk. ha szerencsénk van, akkor elég krk-ig menni, ha nem akkor valahova délebbre, pl brac, vagy esetleg zadar, ott még nem voltam sosem.
-
Akkor ideje felcsapnod a térképet, aztán rájössz, hogy milyen qrva jó túrákat lehet Európában is csinálni.
#9546 t72killer: ... de a 3 nap feletti időben meg megláthattál más helyeket, nagyobb kört mehettél, vagy máshol lehettél többet.
Hacsak nem vagy milliárdos, vagy nem éves 20-30 nap szabadságból gazdálkodsz, akkor ha valamit "nagyon megélni" akarsz, akkor azzal mástól veszed el az idődet.
Én pl. ezért nem megyek kétszer ugyanoda, kivéve, ha a hely nekem valamiért extra annyira, hogy vonzzon pl. másik évszakban megnézésre is. -
t72killer
titán
Fárasztónak fárasztó, de pl egy Új-Zéland körútra szívesen beneveznék úgy is, hogy napi 300km-t le kell vezetni
. Vagy a kolléga példáján kanyarodva É-Skandinávia pl Tromsø-ből indulva.
Még a gyerekek előtt voltunk É-Norvégiában, igaz azért nem ennyi km-t letolva + egyedül csináltam egy kisebb 1800km-es DK-Ausztrál körutat naagyon/túl régen, Kangaroo Island és Melbourne végpontokkal. Akkora az ország, bocsánat kontinens, ha bármit látni akarsz belőle, nem úszod meg egy ezres alatt km-ben.
-
-
den89
tag
Nem megy a nyaralás/pihenés kárára ez, hogy az 1-1,5 hét nyaralás alatt 2-3 ezreket mentek? Napi 3-400 km, 4-5 óra vezetés, minden egyes nap?! Nem fárasztó? Utána, amikor visszagondoltok rá, csak a szép meg a jó marad, vagy azért eszetekbe jut az is, hogy húb.szki azért rohadt sokat mentünk és lehet kevesebb is elég lett volna és pihenhettünk volna többet?
(Nyilván akinek ez a munkája, az más) Nem kötekedni, vagy bárkibe is belekötni szeretnék, csak kíváncsi vagyok. Mindenki másképp nyaral, pihen, világot lát ezt aláírom. Lényeg, hogy élvezzük.
Mi ezt nem tudnánk/bírnánk, és nem is akarnánk megtenni. Nekem is az a 7-8 óra a tűréshatárom, amit sherlock kolléga írt. De utána akkor pár napig az autó közelébe nem akarok menni, hanem pihenni, ha már ennyit vezettem a nyaralásért.
Ha autóba is szállunk pár napon belül, akkor is általában csak a közelben, 1-2 órás útra. Jó, nálunk a pici gyerekek is közbeszólnak a dologba, de nem fogom rájuk, akkor sem tennénk másképp, ha már nagyok lennének, vagy ketten mennénk.
-
t72killer
titán
-
+ a többiek:
1 hét Izland valami 2750km lett a végére.
Igen, én is a 3-5 órás etapokat tervezek, de lesz egy hosszabb is, pont a kb. középső napon.
Sokmindent nem kell kipakolni, van ilyenkor 2 bőrönd "ruhásszekrénynek". Hátizsákok a napi cuccokkal + egy kajás bevásárlószatyor. -
válasz
forceberg #9530 üzenetére
szamomra ami szar ebben, az allando ki-be pakolgatas a kocsibol, mindig mas helyen aludni… a 3-4-ik napon mar egeszen mashogy erzed a kilometereket. biztosan nem tolnek ennyiket egymas utan, inkabb ilyen 3-5 orak. maximum, de talan ugy, hogy van ahol azert ket napot alszol. a kanadai utunk a 2 het alatt ~3600 km volt es 56 ora vezetes ha jol emlekszem.
-
-
modflow
veterán
Ó dikk, felhívtam reggel az Emirates-t erre azonnal kapcsoltak egy embert. Nem hallgattam végig egy operát, stb -t se.
Meglepődtem, nem ehhez vagyok szokva. 🤣Az már más kérdés, hogy irtó drága a járat módosítása, kb. 150k.
-
Gabesz87
veterán
Szombaton értünk haza Olaszországból, gondoltam, írok egy kis élménybeszámolót! 23-án szombaton reggel indultunk (autóval), a célpont első napon Velence volt, itt foglaltunk szállást, pontosabban Campalto-ban egy hotelben. Az út nem volt gáz, M7-esen volt egy kis forgalom, de nem vészes, ill. Horvátországban dettó, ahol lekanyarodnak a tenger felé Zágrábnál. De ez is túlélhető volt, nem álltunk órákat. Balcsinál még megálltunk egy rövid szemlére a család unszolására. Úgy terveztük, hogy érkezés után (du. 5-6 közt) még bemegyünk Velencébe, de esni kezdett, úgyhogy meghagytuk a köv. napra. Szóval az egész vasárnap Velencei városnézéssel telt. Vettünk napi jegyet a vaporettora. Megállapítottuk, hogy ennek a közlekedése kaotikus. Van, hogy nem áll meg ahol kéne, nem közlekedik a célig, szóval előfordulnak ilyen meglepik. Muranoba pl. a nap végén el akartunk menni az üveggyárba, de pont emiatt késtük le, mert a hajó nem ment odáig, hanem egy szemközti megállóban állt csak meg, ami miatt egy kb. 1 km-es sétát kellett tennünk körbe hídakon át. Ettől eltekintve jót sétáltunk, megnéztük Velencét, szép volt, jó volt. Annyira nem volt tömegnyomor már szerencsére, főleg reggel, délelőtt. Szóval így utolsó héten teljesen élhető.
Köv. nap indulás a célállomásra, ami Riminitől nem messze, Igea-Marina volt, egy apartman. A szállás tök új, szép, a szállásadó leírt minden tudnivalót, személyes találka nélkül foglalhattuk el. És így is hagytuk el a szállást 30-án. Egyetlen kivetnivaló számunkra, a mikró hiánya, meg mondjuk mosogatógépet is elviseltük volna, de persze e nélkül lehet élni (noha a leírásban bookingon szerepelt a listában). Na meg nem mondanám, hogy túlzottan feltakarítottak előttünk, a papló nem csillogott-villogott a tisztaságtól. Porszívót, felmosót meg nem találtunk. Porszívónak elvileg a lépcsőházban kellett volna lennie, de nem találtam. Vagy valamelyik másik lakásba bevitték, és nem vitték vissza. Mindegy, feleségem feltörölt egy ronggyal.
Az idő nem volt túlzottan strandolós ezen a héten, sokat esett, vagy fújt a szél (kisebbik fiúnk valamiért épp ki van akadva a szélre, esőre). Összesen kétszer voltunk talán vízben a helyi stradon, ill. egyik nap elmentünk délebbre, Siroloba, na az nagyon szép volt, és jó volt, de fürdeni nem lehetett, mert giga hullámok voltak. Azt élveztük, főleg a nagyobbik gyerek.
Toszkán kirándulást nem akartuk kihagyni, viszont oda-vissza jó sok utazás lett volna, ezért rögtönözve foglaltunk egy szállást Livornoban, az isten háta mögött, egy farmházban. Gyönyörű táj, hegyek közt, csend és nyugalom szigete, nagyon élveztük. Az egész környék, Toszkána nekünk sokkal jobban tetszett, mint a csurig beépített, heringtanya (=tengerparti vidék Rimini környékén). Úgyhogy el is határoztuk, hogy jövőre lehet visszatérünk, de Toszkánába. Idefelé jövet megálltunk pár helyen: Siena, Monteriggioni, San Gimignano (itt lehet kapni a világ legjobb, díjnyertes fagyiját). Köv. nap megnéztük a Pisai ferde tornyot, kicsit sétáltunk, ettünk, aztán le akartunk menni a tengerhez, mert szerettünk volna snorkelezni, de sajna az idő nem volt alkalmas, ismét erős szél, és eső volt. Úgyhogy csak megálltunk az út mentén, lesétáltunk a sziklákon, csináltunk sok képet, beledugtuk a lábunkat a vízbe. MEsés a táj, kilátás, úgyhogy jövőre remélhetőleg sikerül bepótolni a sznorkelezést is.
Innen aztán irány vissza Igea-Marina. Még 25-én elmentünk az Aquarium of Cattolica-ba, azt a srácok nagyon élvezték. 29-én pedig San Marino volt a cél. Na az nagyon szuper, és látványos, tetszett! A libegővel mentünk fel, aztán jót sétáltunk a városban, szétnéztünk, ettünk, hadtörténeti múzeumban voltunk, felmásztunk a toronyba (tériszonyosoknak nem buli).
30-án meg indulás haza. Na ez nem volt élmény! Fél 10 körül indultunk, és olyan 11 körül értünk haza késő este. Indulás után már egyből szinte Chioggia-ig araszolás, dugó. Majdnem 1-kor értünk ide. Itt terveztünk enni, emg szétnézni, ha már azt mondják rá, hogy mini Velence. Hát nekünk nem jött ez le. Parkolni is xar volt, azt sem tudom, behajtottam-e ZTE körzetbe véletlenül, ahogy bolyongtunk, ezen még mindig parázok, hogy nem jön-e majd bünti. Nagy nehezen aztán sikerült megállni. Alig találtunk egy éttermet, mert mindegyik készült a du-i sziesztára, zártak be. Végül aztán sikerült találni egy pizzériát, legalább jót ettünk a vízparton. Az egész város egy nagy kikötő/halászfalu. Nem annyira jött be nekünk. Innen már hazáig csak a kötelező pisiszünetek voltak, viszont kb. Szlovéniától kezdve gyakorlatilag az M7 feléig szakadó eső, xar látási viszonyok emiatt, úgyhogy nagyjából max. 110-el lehetett haladni. Nem élveztem. Már majd ki esett a szemem. Ha hazafelé is megaludtunk volna valahol, akkor úgy elviselhetőbb lett volna.
Összességében jól éreztük magunkat, a srácok is, szép volt, jó volt! Sokszor ettünk étteremben (nem a legócskábbakban), és az a tapasztalatom, hogy a hazai árakhoz képest nem igazán elrugaszkodott. 4-őnknek egy kajálás ált. olyan 80-100 EUR közt volt. Többnyire 8x ahogy emlékszem. Éttermekben meg a legtöbb helyen tök rendesek, főleg Velencében...a pincér beszélget, mesél is, kedves, vicceskedik a gyerekekkel. Szóval összehasonlíthatatlan a hazai viszonyokkal.
2790 km-t vezettem így 1 hét alatt, de megérte! -
Xarina
aktív tag
válasz
modflow #9529 üzenetére
Egyszerűbb lett volna, ha előtte találod ki. Biztosan át lehet rakatni, de már nem ingyen szerintem. Van Bp-en is irodájuk a reptéren. De hívhatod őket normál vezetékes telefonszámon munkaidőben magyarul is. Angolul meg bármikor. Voip alkalmazásokkal ingyen lehet hívni.
A legtöbb légitársaságnak normál száma van, néhány ultra fapadosnak van emelt díjjas, de a Wizznek is van normál díjjas száma csak nem reklámozzák.forceberg: Ez nyilván egyéntől függ, van akinek 8-10 óra is sok, van aki meg 18 órát is levezet. De mitől körutazás, ha sokat akarsz egyben vezetni? Annak pont az lenne az értelme, hogy minnél több mindent megnézel.
-
Aki szokott járni autós körutazásokra...
Mennyi az a napi mennyiség, amit be lehet vállalni?
Pl. ha a gugli mapsz 8-9 órára teszi az utat, (ennyit simán toltam le a Dolomitokba oda, majd vissza is.) Akkor az még biztos fárasztó, de beleférhet.
Reggel 8-as indulás esetén este 9-ig van 13 óra, azaz pár óra nézelődés* is beiktatható.*igen a félórás megállók mindig legalább 1 órásak, így főleg arra kell ráhagyás!
-
modflow
veterán
Az utam csak jövőre lesz és közben mindig eszembe jut valami.
Ugye az útvonal az esetemben Budapest-Dubai-Malé.
Egyben van a repjegy, 1 átszállással.Most az vetődött fel bennem, hogy ha már ott vagyok Dubaiban, elég király lenne min. 1 napot ott tölteni.
Viszont a jegy már megvan.
Van arra lehetőség, hogy hazafelé, a Dubai-Budapest járatra szóló jegyet áttegyem mondjuk 2 nappal későbbre?
Emirates a légitársaság. Ha igen, mennyibe kerül ez?
Az Emirates telefonszáma az emelt díjas? Valami olyan rémlik, hogy a wizzair esetén az... -
arcsin
senior tag
Csak kérdezem, hogy mindig ennyire túltervezitek a nyaralásokat? Én majdnem órára pontosan tudom mikor mit csinálok hónapok múlva. Ami belépő megveszem előre, ami túra vagy hajóval megközelíthető arra időben foglalok, ahhoz igazítok minden mást. Tudom mivel jutok és hogyan A ból B be. Chatgpt korában már ezekre nem is kell feltétlen órákat youtube nézéssel tölteni.
-
Land
veterán
Üdv!
Holnap megyünk Prilavkába (Vir mellé).
Vannak ajánlott helyszínek, melyeket nézzünk meg?
Pl. szeretnénk snorkelingelni, láttam a térképen 1-2 szép vízeséet is a szárazföldi részen.
3 gyerekkel megyünk, egyik fél éves, így sajnos a kalandosabban megközelíthető gyöngyszemeket vélhetően el kell kerülnünk. Köszi! -
Xarina
aktív tag
válasz
modflow #9524 üzenetére
Értelemszerűen a foglalás visszaigazolásában. Egy hatszámjegyű kódot keress, pl. FD16CZ. Ezzel a kóddal lehet az adott légitársaság oldalán ellenőrizni a foglalást. Amennyiben csak egy PNR kódot kapsz, abban az esetben biztosítva van az átszállásotok, mivel egy repülőjegyre kerül a teljes útvonal. Ha közvetlen a légitársaságnál vásárolsz jegyet, akkor minden esetben egy PNR-t oszt ki a rendszer.
-
Xarina
aktív tag
Mindkettőtöknek azt kell megnéznie, hogy egy vagy két PNR számot állított ki a légitársaság. Ha ugyanazon szám alatt fut a két foglalás, akkor nem kell felvenni út közben a csomagot, akkor automatikusan megy a célállomásra.
-
Xarina
aktív tag
válasz
modflow #9518 üzenetére
Onnét, hogy a Pegasus saját maga is low cost légitársaságnak definiálja magát.
Az Emirates egyértelműen nem fapados, de a vele partneri viszonyt ápoló Fly Dubai meg egyértelműen az.
Nem attól függ, hogy átrakják-e a csomagodat, hogy fapados vagy sem. A Pegasusnál átrakják annak ellenére is, hogy fapados. A Ryanair is ultra fapados, de régen ott is volt lehetőség, hogy átrakják a csomagodat, ha egyben vetted meg a jegyeket. De szerintem ott már megszűnt, de nem tudom pontosan, én soha nem utazok így. Minden le van írva az adott légitársaság szabályzatában.
A te esetedben akkor fogják átrakni, ha mindkét járat Emirates és egyben vetted meg a jegyeket.
Én nem szoktam így átszállással utazni, én akkor is bemegyek min. 1-2 napra a városba, ha már rengetegszer voltam ott. -
modflow
veterán
-
Xarina
aktív tag
A Ryanair repüli közvetlenül is a Pozsony-Dalaman távot, ráadásul elég olcsón szoktak jegyek lenni. Nem volt már hely?
A fapadosoknál rendszerint fel kell venni a csomagot és újra feladni. Habár a Pegasus is fapados, náluk közvetlen elmegy a célállomásra, nem kell szenvedni a csomagfelvétellel. Legalábbis pár éve még így volt, de amióta csak 3 kg a fedélzetre vihető csomag, azóta én kerülöm őket. De szerintem még most is így van. -
Bela56
csendes tag
Sziasztok!
Tapasztalt utazóktól kérnék információt. Most először repülünk átszállással nyaralni, Budapest-Dalaman viszonylatban, Isztambuli átszállással. Az lenne a kérdésem, hogy általában a feladott poggyász a célállomásig megy, vagy az átszálló reptéren fel kell venni és újból feladni? A légitársaság a Pegasus Airlines. Minden információt szívesen fogadok, mire kell figyelni esetleg, mik a tapasztalatok. Sajnos nem volt közvetlen járat sem Bécsből, sem Pozsonyból.
-
t72killer
titán
Alaptétel: csakis akkor szállogatunk át, ha annak nagyon jó oka van = olyan helyre mész, ami meg is éri ÉS nincs lehetőség átszállás nélkül, pl egy Azori, Zöld foki szigetek, vagy Kanárin valamelyik külsőbb sziget, Görögöknél valamelyik kisebb, ahol nincs reptér és pl kompolni kell.
Az ilyen helyekre jellemzően eleve vagy egy csomagjegyet veszel egy normálisabban szituált légitársaságtól (pl azori, zöld fok: TAP) akik házon belül lekezelik neked a csatlakozási balhékat, ha van, vagy a helyi kicsi társaság (kanárin a Binter) rugalmasan kezeli a foglalást és mehetsz másnap, vagy pl kompnál foglalsz egy éjszakát ott, ahova a Mo.ról repkedés történik (pl Tenerife, ha La Gomerára vagy Hierróra mennél). -
Xarina
aktív tag
Szerintem simán ment volna az eredeti tervvel is. A gépek érkezését is ráhagyással adják meg pont a késések miatt. MPX nem egy nagy reptér, simán belefért volna az időbe 1 órányi késés esetén is, annyi késésre meg nagyon kicsi az esély. Én főleg a másik milánói reptérre szoktam menni, ott gyakran van, hogy a kiírt indulási idő előtt fél órával kezdik csak meg a biztonsági ellenőrzést.
A flightradaron meg tudod nézni járatszám alapján, mikor fog odaérni az eredeti gép (vagy bármelyik). -
blt-blog
kezdő
"Drága tanulópénz volt, valószínűleg pont az ilyenek miatt halogattam évekig hogy repülővel menjek nyaralni"
Eloljaroban annyit, hogy szerintem jol dontottel: a nyaralasnak nem a stresszrol kell szolnia, hanem a kenyelemrol es a pihenesrol. Ugyhogy en nem itelkezem, en sokszor volt, hogy vettem tartalekjegyeket elore, mert "mi van ha". Szerintem azzal sincs gond. Igaz, amikor en ilyeneket vettem, altalaban 5-6 euro volt egy jegy, szoval igazabol egy nyaralas teljes koltsegveteseben 4-5 ilyen repjegy ara egy bonyolultabb utvonal eseten meg mindig csak kerekitesi hiba.Mi az, amit maskepp csinalhattal volna? En szinte sosem vennek kozvetiton keresztul repjegyet, kulonosen nem, ha az elso repuloutam es kulonosen nem ha fapadosra. A nulla flexibilitas es a rejtett koltsegek kreativ es unortodox megoldasokra sarkalljak az egyszeri utast ami elso utazokent meg kivul van a komfortzonadon (meg talan a tapasztalatodon is). Sot, az elso repuloutam lehet, hogy nem is fapadossal akartam volna repulni, plane, ha mar eleve atszallasos utat terveztel. Ertem en, hogy a fapadosok mennek kozvetlenul olyan helyekre ahova budapestrol amugy csak atszallassal lehet eljutni, de eleve atszallasos utat terveztel, raadasul fapadossal, ami duplan nehezitett terep annak, aki meg sosem repult. Ha mar atszallas, akar lehetett volna olyan ut is ahol egy PNR-en van minden es megkapod a kellemes utazasi elmenyt a stressz helyett.
Az evekig halogatas es autoval / motorral nyaralas pedig nem osszevetheto. Egyreszt a szemelyes preferencia szubjektiv. En imadok vezetni es semmi problemat nem jelent mondjuk levezetni egy vilnius - malaga tavolsagot mert kaland. Egyedul. Amiota gyerekek vannak nyilvan ez megvaltozott es minimalis idot akarok tolteni a logisztikaval (odajutas valahova) es maximalis idot akarok tolteni a nyaralassal magaval. Azaz ott lenni akarok valahol es nem utazni valahova. Tehat ertelmetlen a foldi utazassal hasonlitani, mert mindkettoben vannak elonyok es hatranyok, tul a szemelyes preferencian. Ha valaki utal repulni, hiaba akarod meggyozni, hogy nem erdemes haromezer kilometert vezetni ket gyerekkel, vagy vonatozni 48 orat atszallasokkal, vagy buszozni 72 orat negy orankenti megallasokkal. Ha a repuloutatok sima lesz, akkor kellemes elmeny lesz, ha nem lesz sima - nos - meg mindig ott vannak az EU jogok amik vedenek. Az autopalyan dugoban allva nincsenek EU jogok amik enyhitenek a kellemetlensegeket.
Fel a fejjel, sok sikert a nyaralashoz, az otvenedik repulos nyaralast majd okosabban szervezed. Tudod: a tapasztalat az, amit pont az utan kapsz meg, hogy szukseged lett volna ra.
-
Timyyy
őstag
Tegnap du pár idegösszeomlás után végül ez a megoldás született:
- mivel a szállás fix, idő és helyszín marad (Valencia)
- töröltük a teljes odautat - a módosított járatot ingyen, a csatlakozót pedig 15€/fő díjért
- wizzair oldalán közvetlenül újrafoglaltam egy délutáni közvetlen járatra (60K-val drágább a végösszeg így 2 főre, csak a korábbi 2x10kg-os bőrönd helyett ebben 2x20kg van)Drága tanulópénz volt, valószínűleg pont az ilyenek miatt halogattam évekig hogy repülővel menjek nyaralni, motoron ilyen gond nincs...
-
arcsin
senior tag
válasz
Motion_Blur #9501 üzenetére
Haza mit hozatatok? Vákumot?
-
Xarina
aktív tag
Törökbe kiállsz az útra és 2 percenként jön egy dolmus (kisbusz). Ezeknek nincs menetrendje, se semmi értleme sem lenne, ha eleve folyamatosan jönnek. De nagyobb távolságokra vannak nagy buszok is. Törökországban nagyon jó a közlekedés, közel 400 busztársaság van.
Ne a fővárosba repülj, mert a Márvány és Fekete tengeri üdülővárosok nem annyira jók (mondjuk szerintem nagyon jók, de biztos vagyok benne, hogy te nem azokat keresed). Antalyába vagy Pozsonyból Dalamanba is mennek repülők. Főszezonban viszon jóval olcsóbbra jön ki Istanbulba repülni és onnan mondjuk egy éjszakai busszal lemenni délre. Nagyon jó buszaik vannak, sokban már ággyá alakítható fotelek vannak.
De ha csak 2-en mennétek, akkor jobban megéri szeptemberben menni, akkor már sokszor Antalyába is vannak jegyek 12-20 ezerért. -
-
Xarina
aktív tag
válasz
realmadrid92 #9503 üzenetére
Senki sem írta, hogy így érdemes volt megvenni a jegyet, én sem mondtam ilyet. De túl sok a ha... Másnapra is venni 30ezerért egy biztonsági jegyet, hátha sokat késik a gép teljesen hülyeség és felesleges pénzkidobás. Néha tényleg késnek, de viszonylag kicsi az esély a jelentős késésre. Még késés idején is simán fel tudnak jutni a következő gépre. Előre nem lehet semmit sem megmondani. Ha ez a járat késik, ugyanúgy van esély, hogy a másik is késni fog, az sem onnan indul aznap. Azt sem tudjuk, mennyi értéke van a feladott poggyásznak. Ha nincs benne komoly érték (azt amúgy sem rakunk feladottba), végső esetben ott is hagyhatja, lehet olcsóbb megoldás, mint lekésni a gépet. Nem beszélve az olaszok lazaságáról, ha szólsz nekik (de bárhol máshol a világon), hogy késésben vagy, simán előrevesznek. Nem tudjuk, hogy van-e lefoglalva szállás. Ha nincs, mehet oda ahová olcsóbb a jegy. De ha feltétlen csak Valencia jó célállomásnak, akkor is ott a lehetőség Madridba, Malagába vagy Castellonba repülni és onnan továbbmenni busszal, vonattal. Majd az adott helyzetben kitalálják, mit akarnak, de előre venni még egy plusz jegyet másnapra 30ezerért is teljesen hülyeség, főleg, hogy ősszel már 16ezertől vannak retúr jegyek Budapestről Valenciába.
-
Timyyy
őstag
válasz
realmadrid92 #9503 üzenetére
Most elővettem újra az e-mailt amiben tájékoztattak arról hogy módosult az első repülő ideje, és ott az szerepel, hogy elfogadhatjuk, vagy ingyenesen átfoglalhatjuk.
Meglátom, mit tudok kihozni az átfoglalásból (mert ugye akkor nem BP - Milánót foglalnám át más időpontra, hanem közvetlenül az egészet BP - Valenciára, amire nem tudom lesz-e így lehetőség. -
realmadrid92
tag
ugyan miért? Inkább a repjegyet így megvenni átszállással nem ajánlott szerintem.
Ahogy írtam ha marad az eredeti terv és lekésik a másikat, akkor ott maradnak Milánóban jegy nélkül, aznapra meg jellemzően 50-100e között van az ár, vagy akár el is fogyhat, de ez már lutri.
Míg ha most vesznek +2 jegyet az 20e + poggyász bukó ha van késés, innentől az a kérdés milyen kockázatot vállalnak, amiből ez az egyik opció szerintem, nem azt írtam hogy ezt ajánlom is mindenképpen. -
Xarina
aktív tag
válasz
realmadrid92 #9500 üzenetére
Na, ez szerintem a legnagyobb hülyeség előre venni még 1 jegyet másnapra is, hátha késik a gép. Fapadosoknál meg az átfoglalási díj legtöbb esetben drágább, mint egy új jegyet venni, főleg, hogy az árkülönbözetet is ki kell fizetni mellé.
Új hozzászólás Aktív témák
- Viccrovat
- Aktív hűtéssel közelednek az Origin Code DDR5 memóriái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nyomtató topik
- Hálózati / IP kamera
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Horgász topik
- További aktív témák...
- UTOLSÓ DARABOK - REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Bomba ár! HP 250 G6 - i5-7GEN I 8GB I 128GB SSD I HDMI I 15,6" HD I HDMI I W11 I Cam I Garancia!
- Apple iPad Air 4 64GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest