Új hozzászólás Aktív témák
-
Whysperer
addikt
válasz MiklosSaS #148346 üzenetére
Direkt kotegetsz? Saját mondataidat forgasd már ki légyszives. Azt írták nem adok egy autó ért 3-4?milliot I 120-al 60 kilométert tesz meg. Mert Te írtad nézem mega másik két márkát. Hát annyira a mennyiért a Dacia újonnan lesz 120km/h 400 km távra annyira ezt kapod most használtan. 8 milliót meg adjon egy autóert akinek két anyja van. Nem fogok 8 milliót egy szaros autóban tartani. Tartják Te abba a pénzed. Valamiből meg kell élnie a gyártónak is. Erre vagy Te.
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148351 üzenetére
Szerintem megint elbeszélte egymás mellett
A Spring 400 km-t nem 120-al tud (ha jól értem a felvetésed). 400-at talán tojáshéjas várossal tud, az én értekezésem szerint. 120-al meg cira 150-200-at.
DE még csak gyártói adatok vannak. Majd lesznek tesztek, amiket úgyis meg tudsz várni mert lecsusztál most, ha jól értelek, és emgtudsz mindent majd.[ Szerkesztve ]
-
Whysperer
addikt
válasz norbert1998 #148353 üzenetére
Nem hanem Springet nzétem amit tavasszal tudok legmhamarabb megrendelni.. mert voltam bent. szóval nem magam maitt veszek 1 év múlva ,ahnem mert elfogyott. és hiába modnta SAS fentebb,hogy nézzek másik márkát nem fogok 8 millióért venni ,mert a többi annyi még a renault ZOE is 8 millió és annak a reanult motorja van a sprignben is.
3-4 millióért is ahgoy modnt anézzek másik márkát olyan szar lehasználtat lehet,hogy 120 km/h-val leafben már cska 60 km-t tud a nissan.
Nem fogom pénzemet autóban tartani. és nem 150-nel akarok száguldozni ,de 3 milliós nissan ban 60kmt tudok csak megtenni egy rendes temoban mikro a Spring meg130-al tud 400-km-t. Ha így sem meg yát nem írom le mégeszerASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Popes
őstag
válasz Whysperer #148354 üzenetére
Nem tudom hol nézed de én wltp-ben látok 225km hatótávot a springnél, és azt írják hogy Eco módban 100km/órára van korlátozva a 125km/h-ról. Akkor hogy jön ki a 130-al 400kilométer?
Na mindegy.🙂
https://www.google.com/amp/s/villanyautosok.hu/2020/10/15/bemutatkozott-az-olcso-elektromos-dacia/amp/Deus ex machina
-
biker
nagyúr
válasz Whysperer #148354 üzenetére
A spring végsebessége 125km/h így 130/al max tréleren mehet
És 125-nél kb 100km a hatótávja
És a zoe motorjának a harmada van benne[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Lacielvtárs
nagyúr
jó reggelt uraim
egy kis szabadság végre, hosszú hétvégét csináltam"Egy perc hosszúságát az határozza meg hogy a budi ajtó melyik oldalán állsz." ¯\_(ツ)_/¯
-
biker
nagyúr
válasz Lacielvtárs #148360 üzenetére
De jó neked Örülök ha lesz 2-3 órám DR2.0-ra
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stratova
veterán
válasz norbert1998 #148325 üzenetére
Attól tartok az RX 5700 (ez ugye már EOL), 5600XT vonal, majd csak Navi 22, 23 érkeztével lesz olcsóbb.
-
Whysperer
addikt
válasz norbert1998 #148362 üzenetére
hála az istennek. Én azért tudom rosszul ,hog yTi érezhessétek mennyire királyak vagytok. Renault keereskedésben adták át így. Ez van. De majd cikkeket olvasok.
Lehet front van csak már a faszom kivan SAS-sal mikro azzal jön ,hog ymajd 3 év múlva.. Mi a szart csináljak ,ha nem vehetem meg most? mond már meg? ugyan ezzel cseszegtettél amikro pár hónapja nem vettem emg a ryzen-t mert várni kleltt a céges áfára. vagy mikro ,hogy sosem veszem emg az AIO-t amin 1 hétig vártam. Már direct írok ide mindent össze vissza ezen röhögtünk tegnap egy kávé mellett a sogorommal. Már nem tudtuk mit találjunk még ki ,hogy SAS megmondhassa a tutit. Most azért mert nem posztolom be az összes telefonomat meg kocsimat amit szoktál attól még próbálom a vásárlást megoldani és nem 3 évente.
Egy a lényeg. használtan vannak 4 millióért másik elektromosakt. amik full eketromsoban is 120-al 60 km írnak nekik példa votl csak a leaf .. még a szaros opel amperant is amit egy éve használunk mi is néha az is 1,5 motor meleltt az elektromos motor lazan viszi a 80 km-t.
biker. Renault ban azt mondták autópálya sebességen bírja a közel 400-at. nekem az autópálya az 130
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
stratova
veterán
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Csak azért és akkor "cseszeget", mert és amikor hagyod. Ne vedd ennyire komolyan.
Vigyázz mert a Dacia/Renault hivatkozhatna arra, hogy a pályára 60 km/h-tól már felmehetsz. emelkedőknél rendre ki is van téve 3 sávos szakaszokon a belsőre a 90-es középsőre a 70-es alsó limit (persze itthon a belsőben 90-nel meg is halhatna az ember, igaz ott annyival semmi keresnivalója, mert jobbra tarts van).
Az én agyamban is 130 km/h a pályatempó (még ha nem is annyival megyek, mert az én kocsimmal nem érdemes 110-115 az ideális hangban, fogyazstásban) hiszen 110 km/h az autóút és 90 km/h a lakott területen kívüli szakasz korlátozás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Az 5 ajtós, könnyed és kompakt kialakítású városi autó szériaváltozata gond nélkül képes a több mint 200 km-es hatótávra (WLTP*), így nyugodtan autózhat a városban, vagy akár azon kívül is.
*Az adatok tájékoztató jellegűek.
Dacia.hu
Én itt nem látom azt a 400-at. Vagy az emberke nem tudta mit beszél, vagy téed akart átvágni. Utóbbinak sok esélyét nem látom.
Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő, míg tisztán városi forgalomban ez állítólag 295 km-re is felmehet. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti.
Totalcar
Az akksi 26 kWh. 130-al (125-el) feltételezzük, hogy igénybe veszi a 44 lóerőt az autó.
Légellenállás legyőzéséhez szükséges motorteljesítmény 125-nél:
P=ρ/2*Cw*A*v^3=13503W.
ρ = 1,2928 kg/m (levegő sűrűsége)
Cw=0,22-0,27 (legyen 0,24)
A=szé*ma*0,85=1,62*1,51*0,85Ez 18 lóerő, szorozzunk a hatásfokkal is, legyen 90%. 20 lóerő. És nincs világítás, klíma, stb, Tartod a sebességet. Nem lassítasz, nem gyorsítasz. Nem szímolsz a gördülési ellenállással, semmi egyébbel. Ez 15 kW teljesítményfelvétel az aksiból, csak a légellenállás legyőzésére. Ezt már kapásból nem tudod 2 óráig (mivel két óra 120-al pont 400 km) fenntartani a 26 kWh-ból, nem beszélve annak bruttó/nettó kapacitásáról, merült állapotban lévő alacsony áramkibocsátási lehetőségeiről, hatásfokcsökkenésről.
[ Szerkesztve ]
-
Popes
őstag
válasz norbert1998 #148366 üzenetére
Khhm,🤔 két óra 120-al az pont 400km?🙄
Nooorbi! Ne már.😬Deus ex machina
-
biker
nagyúr
válasz Whysperer #148364 üzenetére
"biker. Renault ban azt mondták autópálya sebességen bírja a közel 400-at. nekem az autópálya az 130"
Téged átba..tak. Nem kicsit, nagyon.
400km-t az 52kWh Zoe nem megy el, nemhogy ez a városi szekér. Ez 40-el nem megy el 400-atElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Most miért kell megsértõdni?! Hülyeséget beszélsz, megpróbálom kijavitani, poénkodni....te meg benyögög az ilyen "f@szom kivan Sas-al.hozzászólást" mint egy igazi vérparaszt.
Miért állsz qrvának ha zavar amikor b@sznak?!
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz norbert1998 #148369 üzenetére
Ez nem a Rakéta dCi ami 120 km/h-val megtesz 400 km-ert , két óra alatt. ez jó volt Fincsibe, ezért jár a keksz!
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Shokkolo
addikt
válasz norbert1998 #148372 üzenetére
Nem bátjuk a dCi .t
Tanulóautónak vettem a nyáron barátnőmnek friss jogsi mellé egy Clio 2 1.5 dCi -t.
Nevetséges a fogyasztása, a térképről lemegy egy tankkal, és egész szépen megy 130-140 pályatempóval."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Shokkolo
addikt
válasz Gyuri27 #148374 üzenetére
Tudom, hogy az drága, szerencsére a csúcsok jók (az előző tulaj diesel szervízben dolgozik, bemérte saját magának). A turbo is jó egyelőre...
De tudom, nem fiatal 2003-as. Viszont nem is 10 évre terveztem, csak 1 max 2 évre.
Friss jogsival megtanul vezetni rajta barátnőm.
Tudom kis távra nem a legjobb választás a diesel, viszont tanulni talán jobb.
Könnyebb vele elindulni lámpánál, illetve szerencsére klímás, azt is jobban bírja a diesel,
és nem lesz belőle 25 LE-s trabant350e volt az egész autó, ha 1-2 év múlva dobom a bontóba, akkoris megérte (bár annyit ha elbontom is kiárulok belőle )
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Shokkolo
addikt
válasz Shokkolo #148375 üzenetére
Szerkesztési időm lejárt:
Ez a kis diesel lenne az, amit ha sikerül jövőre a költözés, akkor következő lépésként cserélődni tisztán elektromosra.
De kezdő autónak nem mertem "drágábbat" venni. Ha ezzel baj történik, nem fogok idegbajt kapni."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Whysperer
addikt
válasz MiklosSaS #148370 üzenetére
Ebben mi votl a nagyon építőú jellegű? [link] ez nem kötekedés? De értem már a politkádat, ha Te itt szabadon oszthatod a másikat ,de ha kikéri magának akkor kurvának áll. Szerinted ez így rendben van és a másiknak nem lehet unalams ,hog ymindig ugyan azzal állsz elő akkor legyen mondjad. min egy igazi a...áns s....j
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Whysperer
addikt
válasz Gyuri27 #148374 üzenetére
Ne is mond Mondeno 4 porlsaztó és kábelek nem csere,hanem Bosch-ban felujítva a 325.000 Ft , Turbó felujítás gyári alaktrészekkel 100.000 + 60.000 a szerelés és alkatrészek.
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Shokkolo
addikt
válasz Whysperer #148377 üzenetére
Ezzel óvatosan, ne tedd azt amit én
Mindenkinek van sz*rabb napja és félreért dolgokat.
Sas stílusa néha nyers, de jellemzően nem b*szogatni akar vele.
Anno beleszaladtam én is, elkapott egy rosszabb időszakomban, nem lett szép vége"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Whysperer
addikt
válasz Shokkolo #148382 üzenetére
De látod ott rejlik a gondolatodban a kulcs gondolat. Valaki megteheti valaki meg nem! Valaki lehet nyers itt nézd el neki ,de ha valaki megunta ,hog ymindig ugyan azzal oltogatja akkor huzzam meg magam. Shokkolo ne haragudj egy fórum sem ér ennyit.
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Whysperer
addikt
válasz Gyuri27 #148384 üzenetére
mondjuk kijött.. napi 250-300 km -t mentem 1,5 éven keresztül. azért ezt így megérte. kecskemét - bp + plusz dugóban 1 óra. ugyan ez a kasznis Mondeo +3-5 liter / 100-on ugyan így. Szóval ((12hónap*4,5hét*5nap)*3százkm)*4extraliter= 1 296 000 Ft ... ebből ha kivonom a 500.000 ft-t akkor sporoltam 800.000 kb.
#148386Shokkolo Ezért nem számoltam mert a benzines is oalj csere stb[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Shokkolo
addikt
válasz Whysperer #148383 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy húzd meg magad, csak mérlegeld, hogy nem bántani akar, maximum csipkelődik.
Mondom, saját tapasztalat, engem is betalált egyszer hasonlóval a legrosszabb pillanatomban. És tényleg nem lett szép vége (gyanúsan egyikőnk sem élte akkor épp a legjobb napjait).Az meg, hogy kicsit nyers a stílusa, nem hiszem h újdonság. Őt speciel ilyennek kell elfogadni.
@#148384 Gyuri27:
Azért ne hagyd ki a képletből, hogy a benzinest is szerelni kell, és ott is bele lehet szaladni szép költségekbe. Kicsit azt érzem, hogy nagyon üldözöd a dieselt. Igenis megvan az az élethelyzet amikor jobb választás, mint a benzines.[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Gyuri27
félisten
válasz Whysperer #148385 üzenetére
De számold ki pls.
A benzines pályán kb 8 liter. Vegyük azt hogy kb 20 forinttal drágább a nafta.
A dizel egyen pályán 5 litert. Ugye akkor 3 x 20 100 kilóméteren. 300 kilóméteren ez 180 ft. Legyen 200.
20 munkanappal számolva ez 4000 ft / hó. Az évi 48k. Legyen 50. Láthatod nagyon a dizelnek számolok.
Az két év alatt 100k. Ha használtan vetted az autót akkor a benzin vs dizel különbséget se termelte még ki. kb 300k a diffi? 200? 400?
Akkor számold ki hogy mikorra termeli ki csak a vételár különbséget.
Tételezzük fel, hogy egyszerre kell javitani, szervizelni az autókat.
A benzinest cakk-pakk 200k körül (majd aki benne van kijavit).
A dizelnél a 4 felujitott csúcs 100 (ha kijön) az új 200k körül. És akkor adagoló, turbó. A katalizátor bir annyit mint a benzinesnél? Drágább a dizelhez mint a benzineshez?
Eredendően maga az olajcsere is drágább.
A dizelben 15k kilóméter +1-1,5 liter olaj (+ szűrők).
A benzines vigan megy 20-25k kilómétert.Amikor a fusiont vettem szalonban ez az 1.4 volt 3 misi. A dizel + 450.
Leültem és végig sakkoztam. Nem jött ki sehogy a matek. + 180k-t karistoltam vele pesten. Akkor kellett a kuplunghoz nyúlni. Máshoz nem. Azért ezt egy dizellel nehéz lett volna megcsinálni.Nincs nekem bajom a dizel verdákkal. Csupán a matek a mérleg nyelve a számok tükrében nehezen billen arra.
És javits ki ha valamit rosszul számoltam.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Shokkolo
addikt
válasz Gyuri27 #148387 üzenetére
- A csúcsot javítani igencsak ritkán kell, beletekertem dieselekbe az elmúlt években irdatlan km -t, egyetlen 1x sem kellett hozzányúlni. Családon belül is 1x összesen, akkoris a PD elemen tömítéscsere volt, 8k... ennyi összesen.
- Turbo: manapság a legtöbb benzinesre is kerül, ergó gyakorlatilag eltűnni látszikl ez a fajta anyagi "hátrány"
- olaj: ha már után kell tölteni régen rossz, és semmivel sem kell gyakrabban, mint a benzinesben. (nálam 10e km az olajcsere > olaj, olajszűrő, levegőszűrő, illet
Tapasztalatból mondom, hogy nem sokkal drágább a diesel fenntartása.
1 szervíz drágább, de ritkábban kell mint a benzinesben."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Whysperer
addikt
válasz Gyuri27 #148387 üzenetére
De msot már nem jó számolásod. mert a dieslell 7-8 a pályán a üzemaynag és néztem a 2,5-s van ahol 10 is megeszi pályán. szóval ha 2 literrel eszik többet 100km-n az már 800 ft
nem tudom hogy számoldo ,de Én azt szmlomom menyni votl a fogyasztásom.. havonta 180.000 ft költöttem üzemanyagra dieselel. Szóval 100km-en van 3-5 literes differencia vegysbe mert városba sokkal többet eszik mint az én dieselem. ezt direct emgmértem és MK4 csoportban megkrédeztem. Mondeom benzinses 10 liter nekem 6-7... országúton nekem 6,5-7 benzines meg 8-9. Szóval ha 2 literrel számolok akkor 800 ft ha 3 -mal akkor 1200 ft 100km-en a differencia. az az napo 250-nél 2,5 1000 ft átlagban az az napi szinten 2500 ft egy héten 12500 ft. egy hónapban durván 50.000 ft. szorozva 12 hónappal. 600.000 ft az uzemanyag/év
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
nagyúr
válasz Gyuri27 #148387 üzenetére
Ez a benzines vs diesel szervízköltség lassan a múlté... egy pár éves benzinesbe ugyanazok a szopóroller dolgok vannak mint egy modern diesel-be, és nem modanám hogy olcsóbb lenne javítani.
Diesel autót nyilván nem városba pacikázni vesz az ember, vétek ott használni 5-10 km-res távokon, naponta sokszor.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Shokkolo
addikt
válasz jokeph #148390 üzenetére
Ugye hogy ugye?
- Pár évvel ezelőttig ott volt a nagy hátrány, a kettőstömegű lendkerék.
Nem kerestek alternatívát, manapság szerelik a benzinesbe is
- megy a downsizeing, minnél kissebb cm3, változatlan erővel > megoldás: turbót a benzinesbe is (a kis városi rohangálósokba)
- AC pumpa a benzinesekbe is időzített bomba. (pont mint a magasnyomású a dieselekbe).Szervíz / fenntartás forma forma. Megfelelően kell megválasztani a FŐ felhasználás szerint kinek mire van szüksége.
[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
Gyuri27
félisten
válasz jokeph #148390 üzenetére
Azért ha nem ezeket a kisköbcentis turbós szarokat nézzük. Mert ugye nem arról volt szó. hanem nagyköbcentis szivó benzinről. Akkor egy 200-es benzin motoron se turbó, se porlasztó, se adagoló és a katalizátor is olcsóbb. Dizellel max 15k az olajcsere. Irhat a gyár 35-40k-t. Lófasz. Benzinessel simán jó a 25k. Ha meg pályázol lehet 30k is.
Az hogy a porlasztó, csúcs, adagoló mikor szarik be nem feltétlen a futástól függ. Függ a használattól és nagyon nagyon az üzemanyagtól.
Whysperer: legyen 600k egy év. Mennyivel került többe a dizeled mint egy ugyanolyan benzines?
Itt irtál egy 425k-s kis szervizt. Az benzinesnél fele se lett volna.
[link]Amd - Radeon - Ryzen
-
MiklosSaS
nagyúr
BATMAN: értsd már te is a viccet b@szd meg, nyugodtan trollkodj te is vissza. FX OFF-ban vagyunk nem valami válóperes tárgtaláson. Már akkor trollba mentem át amikor leírtad hogy 120 km/h 400 km. Ez még a 10 x annyiba kerülõ Teslának is kemény dió lenne....
Fincsibét 100X többet b@szogattam mint téged, de valhogy neki mindig átmegy hogy trollkodom csak, csippkelõdöm. Tudja mikor váltok komolyról viccre, sohasem sértõdik meg mint valmi szūz qrva.
Shokkolo: igen, anno voltak szar idõszakok és ezen "csúsztunk" el....annak több mint 5 éve....b@szd meg, hogy rohan az idõ...
Diesel VS Benzines: kb 20 éve dieseleket hajtok (Ford, Opel, Volvo, Skoda, Peugeot, Citroen, Renault és a mostani Toyota Avensisem ami 7 éves màr). Soha nem volt semmi bajom velük, meg adtam neki ami kell, minõségü alkatrészek, olaj, szürõk....szervízek idõben. Nem tapostam ki a beleit hidegen, stb.
Fáj lemondani a dízelrõl...régi álmom volt egy D5 XC70 vagy XC90-es Volvo de ez van. Nem azért mentem "hybridbe" mert utálom a dízelt. Ha nem lenne itt UK-ban az ULEZ meg a LEZ, meg persze a jövõbeli kitiltások a nagyobb városokból akkor még mindig dízelel pöfögnék.
Turbó benzines, hmmm nem rosszak de számomra jobbnak tünik a 2.5-ös Atkinson benzines meg villanymotor mint holni 1.2-1.4-es turbó benzines. 3 liter /100 km alatt vagyok városban, 5 liter alatt országuton és 6.5 liter körül pályán ha nem taposom. Ez nem rossz egy hybrid SUV-tól. De mondom, elgondolkodtam egy egy éves Skoda Superben is 1.5-ös turbós benzinen...vagy a 2 literes skyactive mazdád, de a rav4 nyert.
Úgy írom ezt hogy a mai napig imádom a dízel motorokat.~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
nagyúr
válasz Shokkolo #148391 üzenetére
Bezony, pontosan ahogy írod.
Én tartom az öreg dieselem-et még szerintem ameddig csak lehet (Ford Mondeo 1.8 TD 1997).
így 350.000km felett lassan ráférne egy kis törödés az adagolóra, kezd pár helyen szivárogni.
Kuplung ugyan hidraulikus, de legalább nem kettőstömegű. Porlasztók hagyományosak, a 4-ből 1-en van egy kis extra, egy piezo kristályos jeladó az adagoló felé (Lucas CAV - a mennyiség hagyományos, az előtöltés elektromos állítású), kőkor meg a modern között féluton. Amúgy nagyon megbízható, egyedüli gyengéje, hogy a levegősödésre hyperérzékeny.
Update: ez is kombi.
Ajtózáraim kulcsos részei odavannak, de maga az ajtó csukása-záródása az kifogástalan.
#148393MiklosSaS: a benzint a fűnyíróba meg a sportmotorba öntöm.[ Szerkesztve ]
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
-
norbert1998
veterán
A benzineshez nem láttam a gyertyákat felsorolva. A dízelbe ugyanannyiba kerül a gyertya, legalábbis a saját autóimon, autóinkon tapasztalva. A jó dízel -10-be is indul még gyertyák nélkül, szóval mgé csak nem is egetverő. Ha nincs -10, észre se veszed, hogy nem jó a gyertya. Gyújtótrafó a benzinesbe? Az is gyakori mulatság. Nem szupermarketes dízellel még a "fosdci fosfrancia" is elmegy gyári prolasztóval, magasnyomásúval fél milliót, ha nem anyataxi a belvárosban, márpedig a dízel ne legyen anyataxi.
Ha a szívóbenzinnél tartunk, akkor a dízelen sem kell feltétlen legyen kettőstömegű, hátmég DPF, a korosztályból kiindulva.
Én azt tudom mondani, hogy a mi felhasználásunkra a Thalia bőven visszahozta a 230 ezer km alatt nem csak a karbantartást (ja, az olcsóbb volt, mintha benzin lenne, legdrágább erőforrásfüggő alkatrész az egyszeri EGR csere (50k) után a felsőholtpont jeladó, valami 3000-ért Gyertyát kétszer cseréltünk benne ) Se okoskerék, se vezérlésmódosító, hidrotőke, gyújtótrafó (akár hengerenkénti), se kokszosodás, se semmi.
Azért ha leülünk, mindjárt más a leányzó fekvése. Az a dízel amelyik fogyasztja az olajat már régen rossz. A Thaliaba egy árva decit nem kellettönteni még sohasem utólag, 12 ezrenként cserélve, amit egyébként a benzinesen is tarrtunk, szóval ez se vitaalap, a 90 ezres okoskerék ára nem éri meg az olajcsere játékot.Ha és amennyiben van utanként legalaább 10-15 km országúti szakasz az ingázásban, egyszerűen a dízel jobb választás szerintem. Nyilván egy V6 dCi-nek a 10 km nem elég, kéne neki vagy 30, lényegtelen. Vannak 1.2-es dízelek is
-
Shokkolo
addikt
Benzi vs Diesel fenntartás margójára:
- Mindkettőben illik olajat cserélni, árban ugyan az. (ergó nincs eltérés)
(2.0 CRTDI Passat [B7 2012] költsége ~25-27e ft > olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő. Ez nem egy ökör ára. Új Ignis benzinszűrő > 17e kedvességgel. )
- Kettőstömegű: sajnos jópár éve megjelent a benzinesekbe is, előbb utóbb a régiek eltűnnek, tehát itt sincs már eltérés
- Diesel befecskendező hjah... valóban zsebbenyúlós, DE! ott van a benzinesen hengerenkénti injektora. Tapasztalatból mondom, az is drága (és ez valahogy mindig elfelejtődik)
- Turbo: ésszel használva 3-400e km -t megy egy gyári turbo a dieselen. Ha javítani kell akkor költős, ez tény. Viszont mint mondtam, a benzineseken is ott van már. Egyre ritkább a szívó benzin > jópár éve már a "downsizeing" trend, el kell fogadni
- Benzinesen a gyertyasor? Az se épp olcsó ha minőségit vesz az ember, és minnél modernebb a motor, annál inkább kell. (volt egy e46 2.2 benzin bmw-m, gyertyasor 90e ft volt rá )
- ha már gyertya, akkor gyújtástrafó? egyre ritkább a központi, viccesen drága a hengerenkénti trafót cserélgetni. (ez is tapasztalat... alig 45e volt 1 db cseréje kedvességgel)
- ami főként diesel betegség, az az egr és a dpf lerakódás, odafigyeléssel nem kell cserélni, csak néha "takarítani". EGR-t magamnak csinálom, anyagköltsége 500 ft ,a DPF-et pedig átlag 25-40e -ért takarítják garanciával. Szóval odafigyelés mellett itt sem kell ám a százezreket számolni.Summa:
Mindkettőnek megvannak a maga gyenge pontjai, viszont arányaiban a szervízköltség kb forma-forma. Én ezt tapasztaltam legalábbis. Normális üzemanyagot tankolni illik, aki ezen spórol megérdemli. Mind1, hogy milyen üzemanyag, a szírvízben kifizeti a "spórolás" árát.@#148393 MiklosSaS:
5év ?! aztabüódösQrvaf@szba. Néha eszembe jut, hogy akkor min mentünk ennyire félre... Ha agyonlőnének érte se tudnám megmondani.[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Fenix 7 Sapphire Solar Titanium + 2 év Gari!
- MSI VENTUS 3X OC GeForce RTX 3090 24GB garanciás 2025.06.03 ig
- HP Proliant DL380p Gen8 alap config: 8Sff - 1 x E5-2620 v2 2,1GHz server
- iPhone 15 Pro Max 256GB Natúr Titán Független Media Markt 32 Hó Gari
- Gamer PC ELADÓ/Asus ROG,Intel 9100,16GB RAM,256GB SSD,1660S,BeQuiet
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest