Új hozzászólás Aktív témák

  • stratova

    veterán

    Don Sass:
    1. Gratula a trónörököshöz (már úgy is vettem h megköszönted :P )

    És most egy bazi nagy OFF:
    2. Project Cars PC-n Gameworks cím, ergo kb.sosem fog kiderülni, mi miatt lassul Radeonon.

    Lássuk csak. AMD a PC-s szempontból gyakran érthetetlen APU koncepciójával bezsebelte mindhárom konzolgyártót. Nv ebből a körből kimaradt. AMD állítólag nem túl nagy fejlesztői ráfordítás árán portolta a konzolok bizonyos képességét Mantle révén, elsősorban a CPU limitet csökkentve (draw call), ami per pillanat a saját processzorainak kedvez. A sors fintora, hogy bizonyos esetekben éppen az AMD kártyák tudnak kevesebb rajzolási parancsot feldolgozni, ha jól emlékszem Abu szerint azért mert a DX driverük egyetlen CPU szálat foglal le.

    Mit csináljon erre a konkurencia? Első körben hamarabb hozza ki a 28 nm-es szériát notebook vonalon, majd Maxwellnek köszönhetően erre még rátesz két lapáttal, azzal hogy egy pár szempontból kicsit kigyomlált ám kisebb fogyasztású hardvert készített.
    PC vonalon elindította a GameWorks programot, amiben marketinggel és komplett effektkészletet támogatja a fejlesztőknek, amely azonban alapértelmezetten zárt. Egyes források szerint 6 féle konstrukcióban érhető el, ha a fejlesztő még perkál is és Nv szerint a kódjuk már kilépett a béta státuszból, megkaphatja és optimalizálhatja más hardverre.

    Batman: Arkham City - Unreal Engine 3
    Batman: Arkham Origins - UE3 + GameWorks

    Miben erősebb lényegsen Nv mint AMD - igen, tesszellálásban és geometriában

    S lőn: cseppett agyon tesszellálták a havat.

    Ezzel AMD driverből nem fog tudni kezdeni semmit, akkor sem a Lara befonja a haját.

    Amivel egy jól tesszellált felület illúzióját lehet kelteni az a POM


    De Thief 4 pl POM mellett Phong tesszellációt is használ

    Nv is ismeri ám az Adaptív tesszellációt

    Hogy miért nem tolja jobban AMD pl a Mantle szekerét és öl bele még több zsetont? Elég megnézni a legutóbbi negyedéves jelentéseket, nem nagyon van miből költeni. Ehelyett annyit tehet, hogy a saját megoldását javasolja implementálásra, mindezt azzal téve vonzóvá, hogy nem éri vele hátrányos megkülönböztetés a konkurens termékeket.

    Márpedig egy PC fejlesztőszemszögéből a dVGA piac 60%-át hátrányosan fejleszteni badarság lenne.

    Mindettől függetlenül, szomorú, ha egy-egy címhez más-más drivert kell használni a hibamentes működéshez. Nem mondom, hogy Nv oldalon nincsen driver gond, mert néha itt is éri őket is panasz, de Hackeee utóbbi pár Radeonos hozzászólását olvasva, szerintem érthető, hogy nyugdíjazta egy időre a CF-et, amikor a fejlesztők is egyre mostohábban bánnak egyes kétkártyás rendszerekkel. S bár védelemre nem szorult, abszolút korrekten távozott a vörös VGA oldalról. Jó csapatást a GTX 970-nel. ;)

    Egyébként ilyen ötleteket is lehetne implementálni nagyobb cégek játék motorjaiba. Ha már DX11 óta megoldható a kamerafüggő/LoD tesszelláció.

    View-Dependent Adaptive Cloth Simulation

    Material Point Method For Snow Simulation
    Batman - Return of the SnowMan DLC - challenge accepted
    vagy ICE Age HD remake :P

    Amúgy lassan mindennek van AMD Nv verziója csak ruhából nem láttam még friss AMD variánst, a Havok demója már kicsit régi, s azóta megvette az Intel. Elvileg a vörösökhöz most a Bullet physics köthető (ha nem tévedek OpenCL megoldás).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák