Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #Morcosmedve

    veterán

    válasz HSM #152303 üzenetére

    Bocs, most értem rá regényt írni.

    Ízlések és pofonok. Szerintem annyira pikk-pakk, mert kivágja az ajtót és kész, csak az ember eddig a bilibe nyúlt és feltépte, most meg egy “gombot” nyom meg (mármint kívül is a kilincs szélét) és kinyílik a kézbe.

    Mondjuk, ha használnád, tudnád, hogy kb minden szükséges funkció, amire más gyártók tényleg csak simán lecserélték a fizikai gombokat fel a kijelzőre, almenükbe stb, elérhető a kormányról (fizikai gomb) vagy auto módban tökéltesen szabályozott/elérhető egyből.

    Az a baj ezzel a kocsival, hogy nincs baj, de ezt nem szeretik a többi autógyárban, plusz divat fikázni, mint az iOS-t. Sőt, baromi funkcionális, normális appokkal, levéve a vezetés rettentő unalmát a hétköznapokban aka kinyalja mindenedet, olcsón (igen, ilyen konfiggal, kényelemmel es futóművel-hajtással a mercinél kell kopogtatni vagy a bmw-nél, csak más a matek, ráadásul a UI kaka lesz). Úgy sem tudom elmagyarázni, de nem is szeretném, az eladások igazolják :)

    #Mikibá: Én imádom, hogy nincs telequrwa porfogókkal az autó belseje, cserében mindent normálisan és gyorsan lehet kezelni-látni, nem kell keresgéleni az N darab kijelzőn, hogy mi hol van, lapozgatni stb + nem takarja semmi a kilátást előre. És az egyik legnagyobb előny számomra, hogy nem kell 2-3 havonta a szervizben kuncsorogni-nyomorogni a “kötelező”/drága pénz&idő vagy garis karbantartások/drága idő miatt, sem a benzinkútra bejárogatni és várni a hotdogosok mögött. A minőség meg teljesen rendben van, előtte az EV6 GT sem volt semmivel jobb/rosszabb, de mondok jobbat, a BMW X6 sem. A 2020-2021 előtti Teslák viszont tényleg nem túl jók, pláne az S-X eléggé gatyásodik (RWD-LR 22Q4 még szenzoros, most 50k+ km-el).

    +1, mondj bármilyen autót, ahol utólag ingyen olyan (működő) funkciókat pakolnak be pl: ledmátrix vagy a bővülő applikáción keresztüli funkciók és egyéb appok tárháza, a lista végtelen. Semmilyen frissítésért nem kell bevinni szervizbe (sőt 2-4 hetente bugfixelnek sic VW). HA van bármi baja/szeretnél okosítani bármit, kb 99%-ben távolról megoldják vagy megmondják mit csinálj, kövi lépcsőben kijönnek házhoz szervizelni, majd végső esetben foglalnak/hatsz időpontot szervizbe (mindezt ingyen, gari után felár nélkül - kivéve a munkadíj+anyag, amelyekről előre megküldik appban az árajánlatot => ilyen nincs más márkaszervizben, csak a magyarázás, hogy miért lett többször annyi a javítás, amiről nem is tudtál…). Ezeket tudod appban követni, kezelni, nem Marikákkal meg Józsikkal kell küzdeni. Hibakezelést fórumról tudom, én csak töltőket szoktam rendelni a Tesla appban és látom a lehetőségeket.
    +2, mondj bármilyen autót, amibe nem tudnak egy automata ablaktörlőt leprogramozni (konstans, mert volt fórum szerint működő verzió) ugyan ezek az emberek :DDD szerencse, hogy minden kocsiban kézzel állítom be, ez pl tényleg fail, de hát nem lehet hibátlan semmi… igazából a 3-as HL RWD-LR-Performance lenne a tökéletes ma, de mivel abban meg nincs parkradar, sajnos nem tudja megugrani, hogy idő előtt cseréljek autót (120ekm-nél szoktam kb, ami 3-4 év).

    Szóval a hibák:
    Az AP-t ha kiveszed, csak újra engedélyezve teheted vissza, részben ez és sok más AP funkció az EU (=eus gyártók nyomása) miatt van így, részben persze EU-ra írhatnának más szoftvert is, de érthető, hogy nem kifizetődő. Ha menne az FSD EU-ban nem lenne probléma. És itt el is jutunk a kövi pontra, hogy ezért az EU-ban nem szabadna pénzt kérni a Teslánál, hanem benne lehetne az AP-vel ingyen, de szintén hülyék lennének. Ami még gyárilag mehetne, motoros első csomagtér (utólag tesland), full kikapcsolható kipörgésgátló (utólag sexy buttons). Töltőre való előfűtésre egy gomb vagy ne 8/10 működjön magyarul (angol nyelvvel 10/10 megy, ki érti :F). Ennyit tudtam kb összeszedni másfél év után. Szerviztapasztalatom nincs, mert csak gumisnál voltam téli/nyári cserén, a pollenszűrőket én kicserélgetem félévente 15p alatt (ebben az elpár kifújása klimatisztítóval is benne van + levegő járatás). Hozzá teszem bármelyik eddigi autómnál is ki kellett cseréljem, mert a márkaszervizben vagy lehazudták a cserét vagy csak 30-40k km után cseréltek, mert csak. Ha 20%-on vagy, nem tudsz 10-15p felvenni 80% hatótávot, mert azonnal utad van Bolonyába, ahol estére kész a spagetti :)) így sajnos kell plusz 10-15p :(( és még kétszer is útközben 20-30p :( dráma! Cserében 800 km alatt nem hugyozod/rossz esetben kulázod össze magad és áll be mindened, hiszen kizárólag elektromossal szoktunk megállni. :K

    Hatótáv az RWD-n 350-450km időjárástól és lábtól függően, LR-el +80km. 50k km fogyasztási adataink = 16,5kWh/100km (napelemmel 11kW töltve ebből ~90%, maradékok a külföldi utakon/szabadságon SuC vagy Ionity). Már most kevesebbe kerül a szumma fenntartás, mint az átlag flottás új Kia Ceed automata a cégben 1,5 év eltelte után és nem volt üzemszünet, ezért 4 év után kivágjuk az összeset és Toyota hibridek jönnek azonos kategóriájú Kia-k helyett…tudnék mesélni, kb 50 autó tapasztalatából elég meglepő dolgokat (nem csak Kia).

    © asszongya'hogy

Új hozzászólás Aktív témák