-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #38489 üzenetére
Nem is a sebesség a baj, hanem a többi közlekedő. Nem tudják felmérni hogy egy motor mekkorát gyorsul-lassul, simán kihúzzák eléd, és onnantól kb baszhatod.
Dobtam el motort, igaz pályán ahol szépen kicsúszol a bukótérbe, de ugyan ez közúton kapufa lett volna. A bőregér ruhát így is fel kellett újítani. Na most az ökörállat ha ráadásként farmerben és dzsekiben motorozik, akkor csontig hatol a beton egy 140-es tempóról.Én azt mondom, hogy szép dolog a motor de max pályára. Esetleg valami 125-ös robogó városba, mert BP-en fixen az a leggyorsabb, de ott is ésszel húzni a kart és figyelni minden ökörre.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Én is úgy vagyok vele, ha már választani kell, akkor a jobb hátra. Mivel arra kevesebb ráhatás van mint az első tengelyre, így ha valami kaka van, akkor kevésbé lehet összeszedni.
RWD-nál, meg pláne, ha valamikor el akarok indulni mondjuk egy havas-jeges emelkedőn.
szerk: Ha már a gumi téma. Tegnap nézegettem nyárigumikat. Új szettet akarok tavaszra. Michelin, Conti és a Pirelli között vacilálok.
ADAC teszteket iránymutatásnak veszem, de igazándiból nem sokat segítenek, hiszen 205/55R16-t nem tesztelnek, aztán ki tudja mennyi a difi. Contival az a bajom, hogy rft, így tuti, hogy kevésbé kényelmes. Michelin-nél nem láttam, Pirellinél opcionális.Kinek mivel van tapasztalata? Más autókon próbáltam már mindent (Barum, Bridgestone, Michelin, Conti, Yokohama), eddig a Michelin-Conti volt a kedvenc. Pirelliről még nem formáltam véleményt, hiszen nem új gumik, de erősen gondolkozom rajtuk.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #38614 üzenetére
Sokat megyek, de kicsit tartok az "eco" gumiktól. Szép meg jó, hogy nem kopnak el egy-két év alatt, de mi van ha pontos egy kritikus szituban nem tapadnak be rendesen?
szerk: Most látom csak, hogy Michelin-nél nem az az eco gumi.
Egészen konkrétan amiket nézegettem:
Conti PREMIUMCONTACT 5 V91 - 23e/db (C/A/71)
Michelin PRIMACY 3 V91 - 27e/db (E/A/70)
Pirelli P7 CINTURATO V91 - 23e/db (B/A/72)[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz STC Speed #38645 üzenetére
Nyilván csak egy 1-2M értékű E46-nál mérlegelni kell, hogy 70e 4 gátlóért, vagy 140e a "gyáriért" (mondtam valamit, fogalmam sincsen mennyi lehet). Nem látom igazán értelmét. Ok ablaktörlőből megveszem a gyárit, mert marginális a különbség, de ennél azért kissé felesleges befektetés.
-
Xero
nagyúr
válasz chess001 #38648 üzenetére
Ki írta hogy fontosabb? Egyszerűen ott kicsi az ár difi, így teljesen mindegy. Egy fődarabnál elég tetemes az autó értékéhez képest. A Sachs gátló, ATE fék, Pirelli gumi pedig minden csak nem gagyi.
A Sachs gyári beszállító. Ugyan az mint a gyári.
Jó pár barátom dolgozik autóiparban, hidd el nincsen külön sor a gyári és az aftermarket motyónak. Vagy úgy gondolod megéri nekik fejleszteni egy szarabbat?
Lehet jobbat venni, de ami cikkszámra azonos a gyári alkatrésszel, az pont elég is közútra. Érthető?
-
Xero
nagyúr
válasz CharlieDrop #38659 üzenetére
Még jó, hogy csak oda járok.
Benzinből amúgy nekem az osztrákkal kb 10%-al jobb volt anno a fogyasztás. Dízelt még nem próbáltam, de kíváncsian várom. Viszont nekifutok az omv gázolajnak is hátha.
-
Xero
nagyúr
válasz chess001 #38669 üzenetére
Segítek: Van olyan, hogy gyári alkatrész, amit a gyári megrendelések alapján gyártottak, paramétereztek, auditálták stb stb. Erre rányomja a gyártó a plecsnijét és a marginját. Az, hogy az OEM market mit kínál még jelenleg pont mind1. Itt most a gyári alkatrész vs. Sachs kérdéskörről volt szó, de úgy érzem ezt nehezen sikerül felfogni.
-
Xero
nagyúr
válasz chess001 #38674 üzenetére
Akkor kissé elbeszéltünk egymás mellett.
De akkor amit én tudok autóiparban:
Egy gyártó megadja a paramétereket, hogy mit vár el. Próbagyártás, auditálás stb. Jönnek a darabok. Ezt felmatricázzák és kinyomják. Na pontosan ugyan ezek a termékek mennek ki OEM-ként is. Itt most VW, Mercedes, Audi, Suzuki stb márkákról van szó.
Viszont! Pl egy Webasto-nal már más a lányka fekvése, hiszen ő alkatrész közvetítő a VW csoporthoz pl. Ott simán előfordulhat, hogy nem ugyan onnan jön a gyári és az utángyártott motyó, így lehet bőséggel eltérés is.Gátlócserénél pedig nyilván nem mindegy, de én pl lehúztam sok-sok évet kőkemény Weitec futóművön. Köszönöm szépen de elég volt. Én pl pontosan ezért ragaszkodom a gyári minőségű és keménységű, nem M-es futóműhöz. Közútra 20d-hez, de még 30d-hez is bőségesen elegendő. A játszós, hétvégi autó, ne adj Isten egy M az már teljesen más történet. Oda én is akár a gyári M-től is komolyabb gátlókat pakolnék be.
Viszont az E46 nem képvisel olyan értéket, hogy besétáljak a Wallisba és megrendeljem hozzá ugyan azt BMW matricával. Így megfelel ugyan az BMW matrica nélkül.Na és itt jöttem az ablaktörlő lapáttal. Az olyan pici értékű alkatrész, hogy a gyári és egy Bosch között van 2e Ft difi. Nekem pedig nem ér 2e Ft-ot, hogy bogarásszam melyik Bosch azonos vele. Így rárakom a gyárit és kész.
Nagyjából én így gondoltam a dolgot.
ui: Én pont nem Unix-Bárdiból rendeltem, ha a germánoktól, mert nem vagyok teletömve kedvezménnyel mint a lakosság fele.
-
Xero
nagyúr
válasz H.Ezredes #38697 üzenetére
A mai világban kicsit indokolatlannak érzem a dolgot. Számomra pl egy 5-ös touring jobb opció, de nyilván a 7-es hátul kényelmesebb. Keresztkölkeim is úgy utaznak mögöttem, hogy mind a kettő kezében tablet vagy telefon, tehát a builtin megoldás felesleges. Mire akkorák lennének, hogy kevés legyen a hely, már saját autóval járnak, tehát ez sem szempont.
Ráadásul mivel 90%-ban egyedül utazom, pont felesleges a 7-es mérete. Persze ha valaki a két szép szememért a fenekem alá tolná, nem zavarnám el. -
Xero
nagyúr
Állítólag 8 series leak!?
Egész pofás, bár a zongoralakk...
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Skimaster #38746 üzenetére
Nekem 6.8 az átlagom BC szerint E46 20d automatával. Ebben van 20% BP dugózás, 60% pálya 150 és 20% 90 főút. Kb ez a realitás. Az 5L közeli érték akkor reális ha 90%-ban 80-110 között megyek hosszú utakat.
Ha egy e61 25d-vel ami automata benéz néhány dugóba pesten heti egyszer, és pályán sem 110-120-al halad, akkor inkább a 8-9 lesz a reális.
Persze minden sofőr függő, 0.5-1l-t tuti le lehet faragni, de na...
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #38803 üzenetére
A WTCC a szabályozás miatt kedvezett a dízelnek, míg Le Mans a műfajból fakadóan adta ki.
Nem véletlen, hogy az E90 M3 motorja is pörgött mint a háborodás. Vagy ott a Porsche GT3. Az is pörög amennyire csak bír. Igenis az örömautózáshoz kell az, hogy "megöld" a motort, visítson. Legalább is nagyon sokunknak. Szép meg jó, hogy a megfújt motorok nagyobbat tolnak, erősebbek, de más, teljesen más a dolog.
-
Xero
nagyúr
válasz Gsx-rr #38821 üzenetére
Valahol egyet is értek meg nem is.
Egy újabb, jobb autóra ugyan úgy el kell költeni ennek legalább a felét. Pl váltó olaj-szűrő alap, ahogy az egyéb folyadékok is, valamint a gumizás is ennyi vagy több.
A csöveket nem tudom, bár szerintem az inkább túlbiztosítás még ilyen korú autónál. -
Xero
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #38897 üzenetére
Bejáratás után ajánlott. Első 1-2000-nél ugye nem is pörgetjük a fordulatszámot max a feléig. Akkor egy olajcsere, és onnantól mehet ami a csövön kifér.
-
Xero
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #38900 üzenetére
Gyártó ilyesmit nem is fog közölni, kivéve az egzotikumoknál (pl AMG-knél tuti van ilyen). Ez kb ugyan olyan mint a gyári periódus vs. 10e km.
szerk: Amúgy rémesen egyszerű. A gyártás során kialakuló apró egyenetlenségek lekopnak és bekerülnek fém őrleményként a kenési rendszerbe. Ez tök normális, csak hosszú távon nem biztos, hogy jó, ha ezek ott úszkálnak 10-15e km-t és rosszabb esetben kényesebb helyekre eljutnak, vagy eltömítenek bizonyos járatokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #38927 üzenetére
Én is sokkal rosszabbra számítottam az 5-ös automatától. Relatív élhető darab. Nyilván egy kickdown-nál gondolkozik picikét, de papás haladás közben szépen kirakosgatja a fokozatokat. Találkoztam már sokkal rosszabbal is.
-
Xero
nagyúr
válasz lali81 #39041 üzenetére
Ha már itt tartunk. Egy baja van az E46-nak, az pedig az utasoldali deréktámasz. A kompresszor dolgozik ahogy állítgatom, viszont nem fújja magát. Mi lehet a gond? Lyukas-lecsúszott cső vagy a "lufik" lehetnek lyukasak? Mennyire macera megbontani és megcsinálni?
Annyira nem életbevágó, mert 95%-ban egyedül mászkálok vele, de szeretem ha minden hibátlan az autókon.
-
Xero
nagyúr
válasz molnarpeter #39051 üzenetére
Ty Ty. Na ebből tényleg csak a két süni bolha a grízes. Rászánom valamikor magamat.
-
Xero
nagyúr
válasz TheProb #39057 üzenetére
A normális állapotú coupek elkezdtek szerintem felfelé mászni. Az M3-ak, már bőven 1-2 éve másztak fel.
Lassan a piacon ritkaság belőlük a normális állapotú. Pár év és ugyan ez lesz a sedannal és touringokkal is szerintem. Iszonyú sok a leharcolt fos, így nem nehéz elkérni többet egy-egy jobb példányért. -
Xero
nagyúr
válasz Gsx-rr #39064 üzenetére
Anno valamelyik talán távol-keleti országban járt a TG, és ott volt róla szó, hogy az egyik okos kitalálta, hogy mától jobb oldali közlekedés van. Csak az a bökkenő, hogy az autópark 95%-a pedig jobb kormányos volt.
Amúgy én is hülyeségnek tartom. Persze ők figyelnek meg nem úgy előznek hogyne. Aztán amikor kidugja a nóziját egy kamion mögött, hogy belássa az utat, csak közben kisasszézik az autó 4/5-e is a szembe sávba, akkor jönnek a gondok.
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #39091 üzenetére
Nekem is az szúrt szemet
-
Xero
nagyúr
Az a baj, hogy nagyon sokan beleugranak "vakon" az ilyen vásárlásokba, pedig még egy öregebb vasnál is elhanyagolható az autó értékéhez mérten az utánajárás költsége.
Én pl kb 15.000 Ft-t költöttem lekérdezésre és utánajárásra. Ez ugyebár az itthoni adatokat és a BMW-nél lekérhető adatokat jelenti kint kettő autóra. Tehát ez az E46 esetén az autó árának az 1%-a volt. Ha elsőre jót fogok ki, akkor 0.5% lett volna, de azért számoljunk kevesebb szerencsével.
Egy 10M-s autó esetén akkor így beszélhetünk a vételár 0.1%-áról. Ezzel megtudhatjuk, hogy mennyi a valós futás, a márkaszervízben mit-mikor kapott, illetve azt is megtudhatjuk ha biztosítózva volt.
Ezen felül még kell egy 20-as átvizsgálásra és meg is vagyunk. Ismeretségi körben úgy látom, hogy egyszerűen az emberek lusták és hiszékenyek nagyon, nem veszik a fáradtságot még egy 10M+-os autónál sem ezekre a lépésekre.
A másik megoldás, hogy Premium Selectiont veszünk, ott a picivel magasabb árral biztosítjuk be magunkat egy időre.
-
Xero
nagyúr
válasz majnkopf #39125 üzenetére
15e esetemben kettő és fél autó volt. Három itthoni lekérdezés és kettő kinti.
A szervíztörténet valóban hiányozhat, de legalább a km-t kérdezzük le. 700 ft könyörgöm.@Bezol: A km-t vizsgákon is jegyzik, szóval legalább az utóbbi 6 év tendenciájából lehet tippelni.
Az így javított törésbe bele lehet szaladni, de ez ilyen.Pusztán azt mondom, hogy adjuk meg magunknak a lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Skimaster #39127 üzenetére
Síelésnél sem must have annyira az x-drive bár nyilván megkönnyíti az életet. A következő nekem is lehet, hogy x-drive lesz, de a döglöttebb kormányzást és a magasabb fogyasztást nem biztos hogy be akarom dobni azért, hogy évente 3-4 hétig könnyebb legyen. A legtöbb normális terepre fel lehet jutni lánccal is, ha pedig leszakad az ég, akkor max óvatosabban jövünk le, ott úgysem segít az x-drive.
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #39130 üzenetére
Azért volt már szerencsém olyan égi áldáshoz (kép, a közelebbi elő tetőn az ott mind friss hó egy éjszaka alatt), hogy a hókotró bobcaten kívül maximum a helyiek mertek megindulni a 4x4 furgonokkal, mindenhol lánccal és parketta gázon. De ilyenkor szépen venni kell még egy napijegyet és csúszni még egy picit, vagy pedig beülni kajálni valahova. Addigra úgyis lepucolják.
Vagy járjon mindenki Zermattba síelni, oda autóval úgysem mész fel, a vonat pedig felvisz ha esik ha fúj.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #39138 üzenetére
2.5-ből inkább egy szép E46 coupe.
Ennyiért én nem mernék se E90-t se E60-t venni. Valahol a duplájánál kezdődnek a valóban elfogadható példányok.
-
Xero
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #39239 üzenetére
Ne...
-
Xero
nagyúr
válasz Gsx-rr #39353 üzenetére
Oke mások vagyunk.
Én ugye pont ilyen cipőben jártam októberben. Kellett valami 1.5-2M között, ami kényelmes, dízel, nem tetű lassú csak kicsit, relatív megbízható és fenntartható olcsón. Na ennek az E46 felelt meg leginkább.2M alatt kb 5-10 db olyan 6-os Golf van itthon, amiben legalább van egy tempomat és nem járta körbe háromszor a Földet. Ezek is jellemzően 1.6 TDI-k, tehát még lomhácskák is kissé.
E46-ból Dunát lehet rekeszteni, ennek megfelelően a fenntartása is racionális. A 20d és 30d sem egy ördöglakat, szóval ott sem lehet olyan nagy tételeket ellocsolni.
Én így gondolkoztam.
(#39355) audi100td: Na én ezért választottam az E46-ot. Megkérdeztem a szerelőmet, hogy mi az a dízel 1.5-2-ig max amit megvehetek és el tudok vele mászkálni legalább egy évet. Erre mondta, hogy vagy bármi M47TUD20-al, vagy pedig a 90 vagy 110 lovas TDI. Na ez utóbbiak már jócskán idősebbek általában, így elég gyorsan kiestek a szórásból.
Biztos van egyébként még jobb alternatíva, de nekem pl nem volt időm nézelődni túl sokat. Esetleg valami koreai modell, bár ott nem tudom mekkora az automata aránya, de talán ki lehet fogni még garanciális darabokat is.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Szabó0922 #39420 üzenetére
Jézusereje...
Egy E46 amivel érdemes foglalkozni valahol 1.2-1.8M között van. Ez alatt maximum romot veszel, amire úgyis ráköltesz annyit, hogy 2M legyen a vége.
Ha valóban M packet kell, akkor vegyél olyat eleve, ami már VIN alapján is M-es.
(#39425) lali81: Ránézésre annak sem való. Lelakott fapad.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen