-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
Haliho srácok.
Lassan érik nálam egy autócsere és a BMW-k is a látóterembe kerültek (van még terítéken Citroen, Peugeot, Mercedes).
Nagy elvárások nincsenek, meg 10M sem lesz rá sajnos, szóval nem is lehetnek.
Jelenleg kb 25%-ot látok rá, hogy ebbe az irányba indulok, de gondoltam utána kérdezgetek kicsit a dolgoknak.A kiszemelt példányok E46 325i-k lennének.
Ha sikerül idén összehozni a bulit, akkor lehetőleg Németországból hoznám be a gépet. Ezért nem játszik a 320 és a 330 sem, mivel az egyiknél ugyan annyi a regadó, a másiknál pedig szinte a duplája.
Extrák közül igazán csak két dolog érdekel, a klíma és a nem teljesen alap ülések. Ezen kívül ha vannak benne dolgok az nem zavar, de nem is jelent plusz pontot nálam.
A karosszéria típusa sem izgat, bár tény, hogy a coupe-t és a kombit favorizálnám.Mivel BMW-vel eddig összesen max 5 órát töltöttem együtt, azt is egy X5-el, szóval érdekelnének azok az apróságok amikre érdemes figyelni.
Mik lehetnek a motor bajai, mennyire megbízhatóak (M54B25)? Karosszéria hol hajlamos öregedni? Mik a gyermekbetegségek, amik előjönnek mindenhol? Mikre tudok rákérdezni, ami alapján kiderülhet a turpisság?A válaszokat előre is köszi.
-
Xero
nagyúr
válasz dragonfx #15451 üzenetére
Csak 2002 utániakat nézek, mivel tudtommal azóta van M54B25.
A sok futás nem tudom kinél mit jelent, azért van bőven gép 60e és 130e km között, ami azért nem kéne, hogy sok legyen.
Amit kinéztem gépet, ma sikeresen elvitték (2005-ös ezüst full extra M-esített gép).
Ezek a befutók jelenleg:
BMW 325 Ci!M-Paket!Navi-Plus 16:9!Leder!VOLL!
BMW 325 M-Clubsport-Paket *16:9NAVI /1.Hand /Einzelstück*
BMW 325 Ci 51k km
BMW 325 Ci-///M Sportpaket-Navi Prof 16:9-Leder-18"
BMW 325 Ci-M SPORTPAKET-LEDER-XENON-NAVI PROF-MOD 03szerk: Autómatát vagy smg-t annyira nem szeretnék, de a jobban felszereltek bizony nagy számban vannak ezekkel szerelve.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Na és akkor még összeszedtem párat ami nem coupe (egy kombi csöndes pusztító is igen jó lenne):
BMW 325 i touring M-Sportpaket
BMW 325 iA tour. M-Sportpaket II Leder-Navi-Xenon-SD
BMW 325 i MPaket II Edition Sport
BMW 325 i Edition Lifestyle
BMW 325 i Automatik Touring SMG (Navi Xenon Leder)
BMW 325 i Edition Sport
BMW 325 i, M SportpaketVélemény?
-
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #15501 üzenetére
Tőlünk nyugatabbra szinte mindenhol több a szervíz költség, de úgy is dolgoznak. Barátnőm apja itthon csináltatta meg a nagy szervízt a Sharan-on, de azért mikor hazamentek (München mellett), átnézette ott is. Azzal a lendülettel csináltak meg rajta újra mindent, mert vagy szar minőségű termékeket raktak be, vagy egyszerűen szarul dolgoztak.
A Briteknél, meg köztudottan elég durva biztosítási kilengések vannak, viszont tudtommal, vannak olyan tényezők, amikkel meg simán nullázható a biztosítás is.
-
-
Xero
nagyúr
válasz dragonfx #15632 üzenetére
Az-az 1.6-os feltöltött motor valószínűleg a PSA-val közösen fejlesztett motor lesz. Van belőle 200LE-s változat is, de sokat panaszkodnak rá hiába volt év motorja. Hullanak 207THP/RC-ből és Mini-ből is.
Ha kap egy bikább intercoolert, a ki és belégzést átalakítják, akkor lazán van benne 230-240LE, de hosszú távon nem tudni mennyire szereti a motor még. -
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #15641 üzenetére
Ezekből a számításokból mindig kimarad a szervízköltség. Ez általában azért érezhetően magasabb egy dieselnél. A másik, hogy bizonyos éves futás alatt pláne nem éri meg.
Ami pedig számomra még zavaróbb, hogy kis távolságokra szintén nem reális megoldás, mert csak legyilkolnám a turbót pillanatok alatt.
-
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #15644 üzenetére
Én a jelenlegi évi 15k km-el nem is igazán tudom merre gondolkozzak határozottan. Még mindig pörög a fejben a 325i, egy 320d de teljesen más típusok is. Szívem szerint vennék egy öreg hátul kaparós valamit 180-200 LE körül pályanapokra, hétköznapokon pedig teleportálnék.
-
Xero
nagyúr
Ez alapján szerintem az 1-esben is a PSA féle 1.6-os kerül.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz Lion81 #38027 üzenetére
Kint legalább 2013 előtt is le lehet kérdezni. Nekem is a rohangálós e46 2008-ban kintről jött. Először leinfoztam kint 2005-2008 között, majd 2013-tól itthon is, így legalább tudtam, hogy nagyjából stimmel a km. Szervízt kint szintén megtudakoltam, itthon pedig megvoltak végig a számlák.
Egy szó mint száz nem ördögtől való a kinti autó, sőt.
Ahogy már fentebb írták, LCI előtti nem biztos, hogy jó választás, bár nyilván itt is állapotfüggő. Egy normálisan szervizelt régebbi simán lehet jobb, mint egy lefingott későbbi modell. A 20i pedig nagyon vékonyka abba a bódéba.
Automatat megint csak nem értem. 60e-ként kap új olajat és szűrőt, hidegen nem gyilkoljuk és kutya baja.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Newlachka #38037 üzenetére
Erről beszéltem. Szép meg jó, hogy már itthon is megnézhetjük ügyfélkapunk keresztül, de 2013 előtti időszak még homályba vész.
Nekem annyi szerencsém volt, hogy az első itthoni tulaj márkaszervízbe hordta itthon is, amiről megvolt minden papír, majd a harmadik tulaj (akitől én vettem) szintén minden számlát elrakott. A gyári bőrtáskán túl kaptam még két ugyan akkora stóc papírt.
Mondjuk én már ott elhittem mindent, hogy a fickó közölte, hogy az asszonyé volt de Lexust akart, és nem fér a garázsba. Majd kinyitotta a 4 beállós garázsát és ott pislogott rám egy 67-es Mustang, egy Prelude és egy másik Lexus. Mindegyik patika állapotban. Onnantól nem görcsöltem túl a dolgot.
Másfél hónap alatt ki is derült, hogy egy jobb hátsó lengéscsillapító gyengélkedik és az aftermarket immo egyik eleme lemerült. A gátlóról szólt, meg fel is tűnt próbaúton, az immohoz pedig még elemet is adott. Szóval ritkán, de ki lehet mindent fogni.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Ha már itt tartunk. Nézegettem a hátsó lengéscsillapító cserét E46 touringnál.
Ha jól láttam atomjaira kell szedni a hátsó traktus belsejét. Arra gondoltam, hogy rásegítek a szerelőnek és én szétkapom valamelyik szombat-vasárnap és úgy átviszem hozzá. Viszont ha már ott járunk gondoltam kicserélem a hátsó hangszórókat. Sokat nem akarok variálni a hifivel, jó nekem a gyári navi, csak az előző rohangálós egy hangminőség versenyre épített autó volt, ami után azért fájdalmas az alap hifi, ha csak egy évig is lesz első számú autó, akkor is.
Mivel ez most a napi rohangálós, így minimalizálni akarom a kieső idejét.Egy szó mint száz, hátsó lengéscsillapító cserénél mindenképpen bontódik a bele gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Newlachka #38041 üzenetére
Kb ugyan ez a kis rohangálós most itt is, csak fl, de nincsenek ilyen szép modell fotóim róla.
Megnéztem viszont anno ezt. Minden gyáriMondjuk sok semmit nem is akarok variálni rajta. A busz kormány kicsit zavar, és a hifi hnagszórók ahogy írtam is, de azon kívül max kap még egy szett 16-os gyári felnit télire és slussz.
Valójában egy baleset miatt kellett pár napon belül valami rohangálni. Eredetileg egy w204 250cdi lett volna honapokon belül, de abból azért nehezebb lett volna találni egy szép-jót egy hét alatt. Ezekből meg van kínálat. Meg csak kevésbé rizikós kiadni 1.5M-t így mint 9M-t.
Annyi eredménye lett ennek, hogy már nem W204 a célpont egy éven belül, hanem egy F31 330d lesz a célpont. A 30d még kérdéses, hiszen az még nem cserélődött a FL során ahogy a 20-25d. Lehet egy 25d is elegendő lesz, ha sikerül találni egy jól felszerelt szép darabot FL után.
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #38044 üzenetére
Nincs igazán bajom a négy hengerrel. Ettől egyik sem ráz jobban úgysem. Inkább a megbízhatóság a fontos, a normális teljesítmény és a fogyasztás. Most eljárogatok 6-7 körül úgy, hogy nem kímélem, pályán is 140 fölött az átlag.
(#38045) CharlieDrop: Ez az E46 győzött meg az ellenkezőjéről.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz NyalokAA #38062 üzenetére
E90-el szemben engem a némileg megbízhatóbb dízel motorok és a kicsit puhább futómű győzött meg. Viszont a futómű dolog az E46-al elszállt (csak m csomagos E90-eket vezettem). Az E46 alap futóműve pont jó.
A motor már nehéz ügy. Az OM651 ugyan hangosabb és nyersebb, de a nagyobb lökettérfogat miatt úgy gondoltam talán kevésbé fog megdögleni. Nem is hallottam annyi rémtörténetet róla.
Ezért is várom/vártam, hogy a 30d-k is frissítést kapjanak, ne csak a 20-25d-k. Persze ez is olyan dolog, hogy az idő dönti el eléggé megbízhatóak-e.
szerk: Részemről most az E46 adott kb egy évet. Illetve én úgy érzem legalább egy évig jól megleszünk. Addig figyelem mi változik. Ha más nem levadászom egy 25d-t F31-ből.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz CharlieDrop #38064 üzenetére
Sok sok évig kőkemény autókkal jártam. Jellemzően aftermarket utcai-sport gátlókkal-rugókkal. Nekem elegem volt belőle. Már minden repedést és kavicsot ismerek az utakon név szerint.
Igazán az E46-al nincs bajom. Ahol kell bekanyarodik, amit kell kirugózza. E36-ból is csak 325 m csomagossal mentem, illetve szétbarmolt 323 kabrióval. Egyik sem tűnt jobbnak. Compactból volt E46 eddig, de ott legjobb tudomásom szerint hátul valami E30 származék megoldás van.
A gumiban lehet igazság, de valószínűleg a sport futómű még inkább elvett az élményből.
Engem is a megbízhatóság húzott a W204 felé a kényelem mellett, mivel megjelenésben a BMW-k mindig is jobban tetszettek. Ezért is mondom, hogy kivárom mit produkálnak a faceliftelt F30-ak. Több ismerős/haver hajt magán-céges autóként pre lci F30 320d-t. Sok panasz nem volt rájuk. De tényleg kivárok, 10M környékén azért nem pár nap alatt vásárolok már.
A merci motorja viszont traktor. A szó minden értelmében. Hidegen kb mintha nagyapám röffentette volna be anno a zetort. A legviccesebb egy faceliftelt w212-ben vagy w205-ben. A 320 nagyon messze van tőle. Az selymes v6.
-
Xero
nagyúr
válasz Gsx-rr #38069 üzenetére
5 nap alatt azért sokkal hamarabb találni E46-ból. Ebből volt piszok nagy kínálat. Tény és való, hogy hihetetlen dolgokat is láttam. 1.59-ért hirdetett 320d, ami érkezésemkor bikáról is alig indult, majd 5 perc járatás után úgy állt meg, hogy az órák a helyükön maradtak pl.
Ez nem veszít már akkorát az értékéből, így nyugodtabban vettem meg hirtelen felindulásból. -
Xero
nagyúr
Valamelyik égéstérben volt téma. Ott beszélt Novoth Tibi a különböző gépekről, megoldásokról stb. Ha jól rémlik elég erős kezdeti befektetés kb mindegyiknél, és a "megmunkáló" anyag is költséges legyen az dióhéj vagy akármi. Számoljunk még mondjuk netto 2-3 óra munkával ami magában 20-50e környékén van. Itt inkább az lehet a magyarázat, hogy a mai kokszolódó szarráhegyezett motorok mellett túl nagy az igény a szolgáltatásra és kevés a szolgáltató.
-
Xero
nagyúr
válasz thEndeR #38140 üzenetére
A bőr állapota alapján valóban olyan 50-el több lehet benne. Nem sokból tart alváz alapján lekérdezgetni kint is, bár kb mindegy.
Ebben is már elvileg megerősítették a pillangókat, de én ledugóznám. Mondom ezt úgy, hogy még nálam is várat magára a művelet. Elvileg kb ugyan az a motor van benne nekem is (2005 E46 20d).
Ékszíjtárcsát kicseréled és jó pár évig nincs vele bajod.
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #38208 üzenetére
Nekem még van kb 3-4000 hátra olajig az E46-on, de erősen gondolkozom az at olaj-szűrő cserén is. Papíron kb 2 éve kapott újat, azóta van benne úgy 30-40e km, de hidegen ici picit gyanús a dolog. Valamiért az az érzésem, hogy nem töltötték fel anno szügyig és hidegen az 1-esbe (vagy talán üres, tudja a bánat) visszarakosgatást azért érzem meg. Nem lenne még annyira időszerű de valahogy a lelki békém így lesz meg.
-
Xero
nagyúr
Ha már itt tartunk.
A gázolajos állófűtés mennyire gáz mélygarázsban? Most ugyan nincsen, de F31-be szeretnek. Így talán kímélném picit a motort. Sajnos legtöbbször mélygarázsban állok, konnektor nem opció. -
Xero
nagyúr
válasz CharlieDrop #38245 üzenetére
Ahol most allok ott siman lehet 0 vagy az alatt sajna, kozel a bejarat. De igazan 10-15 is lehet akkor is elgondolkoznek a motor kimelese miatt. Meger par decit, hogy ne legyen teljesen hideg uzemben.
Szerk: Persze ez jovo zeneje, hiszen az F31-re csak 2018-ban kerul sor, ha a fl modellek ara beszedul az en tartomanyomba.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #38295 üzenetére
Ha 90-110 között poroszkáltam 100km-t, majd szügyig töltöttem a 20d-t, simán behazudja az 1000km+t, de a valóság inkább 7-800km.
-
Xero
nagyúr
A hang elég erős érv a 4vs6 henger vitában egy prémium autónál. Kevesebb vibráció, normálisabb hang. Nem is az erő számít. Hétköznapokra a 190LE általában bőven elég.
szerk: Én is csak ezért gondolkozom 30d-n F31-ből. A 150LE-vel is bőven elközlekedem kb mindenhol, de a simább járás és hang egyszerűen vonzóbb. Persze ellenérvnek ott a magasabb fogyasztás és költség.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Szabó0922 #38416 üzenetére
Ami olcsóbb abból valószínűleg már kifogyott a csillámpóni és a p*ncimágnes. Persze lehet kapni a wallisnál p*ncimágnes utántöltő adalékot, de az már nem lesz olyan mint az új. Csillámpónit Unixnál érdemes venni, van ATE, Brembo. Viszont ha feltöltötted újra csillámpónival, akkor ugyan ott leszel pénzben.
Valójában km teljesen mindegy. Ha 250e Km van benne, de azt mind pályán tekerték bele, simán lehet jobb mint egy 100e Km-t futott városban használt gép. Ami olcsóbb az valószínűleg régebbi, kevésbé felszerelt, jobban lehasznált. Meg kell nézni, ki kell próbálni, elvinni egy jó szerelőhöz, utánanézni a szervíz múltjának mindegyik kiszemelt áldozatnál.
Részemről LCI modellt vennék, ha van ennyiért a piacon, tempomattal, sport üléssel, multi kormánnyal, xenonnal, automatával (ez nekem számít közlekedő edénynél).
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz molnarpeter #38419 üzenetére
Szerintem igen, de ha figyelnek a lancra es a vezeto muanyag biznaszta, az is elketyeg.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz Skimaster #38433 üzenetére
A 330xd valóban nem néz ki rosszul. Ha valós az előéletre utaló szöveg akkor piszok jó vétel. Engem a multkormány hiánya, az iDrive, az xdrive valamint a sedan forma tántorítana el.
Mondjuk az xDrive síeléseknél biztos piszok jól jönne néha, de feleslegesnek érzem a plusz hajtásból fakadó plusz súlyt az év fennmaradó 340 napján, valamint a döglöttebb kormányzás sem az igazi.
Mindenből ki lehet fogni. Én is úgymond kifogtam. De nyugodt szívvel én nem ebben az ársávban nézelődnék. Ha pedig többet kell rá költeni, akkor ugyan ott vagyunk ahol a part szakad nem?
F31 30d-t is lehet lőni már 5-6M-ért mégis 10M körül szánok rá min. Nem véletlenül. Ott is tuti ki lehet fogni valami kezdeti modellből egy jót, de ugyan úgy be lehet szaladni nyitott szájjal a f*szerdőbe.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Skimaster #38435 üzenetére
Ezt én is néztem amikor szóba került a téma, de ez pont 25d. Igaz 6 henger, de akkor sem 30d. Ettől eltekintve rendben van.
Én is szívtam már meg (első és hátsó hajtással egyaránt) pl Kitzbühel-ben, vagy Alpe d'Huezben, de egy jó gumi és hólánc páros mindenre megoldás. Én inkább szívok plusz fél órát a lánccal, meg a tili-tolival, mint egész évben az egyéb baromsággal.
Bár a pre-lci hátsó lámpák számomra még mindig emészthetetlenek.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Vagy jövő ilyenkor? Akkor legalább már nem csak a rohangálós E46-al állíthatok oda.
Hozzá tartozó kérdés: Az lci f30-nál stand alone opció a fekete első lámpa? Vagy shadow line? Esetleg led-hez kötődik? Vakarom a fejemet, mert nem mindegyiken látom, de nem igazán látom át a logikát.
-
Xero
nagyúr
válasz H.Ezredes #38447 üzenetére
Nem vitatom, de én már úgy vagyok vele, hogy a gyári specifikációkhoz nem nyúlok. Kinőttem abból. Guruljon le a sorrol úgy ahogy nekem tetszik. Nyilván akinek igazán csak a 6 henger a lényeg, és nem zavarja, hogy ici-picit gyengébb, akkor simán jó vétel. Természetesen a jó állapot, felszereltség nekem is előbbrevaló lenne mint az erő ha a 25d vs 30d viszonyában nézzük.
szerk: Én a szaladgálós E46 vadászat egy hete alatt láttam olyan trágyákat, hogy az eszem megállt. Pedig az 1.4-1.8-as ársávban nézelődtem, és E46-ból annyi van mint a szemét. Tényleg láttam olyan dolgokat, hogy nem hittem el.
A kedvencem az indulni csak két bikáról és egy toyota yarisról hajlandó gép volt, ami nemes egyszerűséggel pár perc járatás után simán megállt. De úgy, hogy minden mutató ott maradt ahol volt. Közben persze a berohadt jeladók, vagy egyéb huncutságok miatt úgy világított mint egy karácsonyfa. Sajnáltam, mert ránézésre valóban kevesett futott, szépen felszerelt és szép belsejű dög volt. 1.49-ért volt hirdetve, a kereskedésben a papíron 1.79 szerepelt, de 1.45-ért simán odaadta volna. Persze ilyen szopórollerre nem akartam felülni. Mondjuk nem is bánom, mert kézi 6-os volt benne, mászkálni pedig az automata jobb nekem. Végül amit megvettem kb ugyan ezt tudta, csak m csomag nélkül, mk4 navival, igazolt múlttal, járó motorral.Ilyen volt a bele, nagy kár érte (most látom, hogy még az ülés-bőr is ugyan az volt benne mint az enyémben csak pici használtabb):
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Gsx-rr #38451 üzenetére
Jó kérdés. Ez úgy rajtam maradt még az előző autóról.
Sok német ügyfél megszólt (szerk: nem is megszólt, de sokan szóvá tették kérdően) azért, mert öreg autóval érkeztem. Aztán mindig jött a magyarázat, hogy évi 50e km-nél nem fogok egy €30e-os autót koptatni. Így született kb az elnevezés. Aztán amikor azt kiütötték alólam, az e46 vette át a szerepét. A beszerzés is ezért volt sürgős.
Valójában most alternatíva nincs is, hiszen csak ez van közlekedni még jó pár hónapig. Szóval nincsen Mercim.
szerk2: De így visszaolvasva tényleg nevetséges.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz CharlieDrop #38453 üzenetére
ERP rendszert fejlesztek-adok el egyedi megrendelések alapján kkv-nak, jellemzően német területen. Sok esetben tárgyaltam közvetlenül tulajjal - ügyvezetővel.
Leginkább azért vontak kérdőre, mert adtam egy €10e+-os ajánlatot általában és nem igazán tudták összeegyeztetni az €1500 értékű autóval.
Plusz volt olyan fémmegmunkáló gyártulaj aki konkrétan közölte, hogy nem bízik meg olyan emberben aki nem nagy értékű autóval érkezik, hiszen az is a sikerességet, így a szakértelmet tükrözi. Van benne igazság, de na.
szerk: Amúgy pont ez után a megjegyzés után kaptam vérszemet és úgy voltam vele, hogy üsse kavics veszek valami impozánsabbat. Ez volt kb 2013-14. Akkor megnéztem kint sok E92-t, Z4-t, S5-t. Majd kb a 15. után realizáltam, hogy az addigi bevételem harmadát kellene ellocsolnom egy autóra, aminek az értéke csak romlik, lényegesen többe fog kerülni egy-egy 2-3000km-es körút, így hagytam a fenébe. Mai fejjel már nem bánom. Irracionális döntés lett volna, hiszen nem volt még meg a kellő háttér ezekhez.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz molnarpeter #38457 üzenetére
F31 a cél. Gyakran rakom szügyig ha síelek, plusz valamiért perverz módon jobban tetszenek a kombik. Lehet elgármánosodtam.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #38486 üzenetére
Közúton kimotorozhatatlan kb.