-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #67693 üzenetére
GM 5L40-re gondolok (e39 25d), és ezen szeretnék, mert mióta kitakarítottam a szívósort, ledugóztam, meghajtottam, szöges ellentéte a korábbi viselkedésének. Eddig nyomatékból lehetett autózni vele, nem váltott vissza, ha csak nem nyomtam meg a kickdown gombot, azóta viszont már 90ről egy közepes gyorsítás is visszavált. Olyan érzésre, mintha gyengébb lenne, de ha S-be rakom és 5.ben hagyom, onnan gyorsítva tökéletes az ereje. Ezért akarnám resetelni. Mondjuk azt is jó lenne tudni, hogy egy jó, nem retkes szívósoros és friss turbós, patika 25d mit tud, de ilyet még nem láttam, csak nem érzem az autót 163 lóerőnek. Jelenleg olyan, mintha egy nagy turbolyuk lenne, akkor megy, amikor van nyomás, de az később jön meg.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #67695 üzenetére
Na de ennyivel, hogy ilyen módon érezhető?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #67697 üzenetére
Nyilván nem olyan, mintha nem menne a turbo, de érezhető. Valszeg a váltó is meghülyült kissé. Viszont valszeg igaz, hogy ettől lehet, mert először nem dugtam vissza a csappantyú szelepét, és akkor végig nyitott állapotban volt, akkor is gyengébbnek éreztem alul. Majd megszokom akkor, vagy lesz kis korrekció chip-el.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #67707 üzenetére
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #67693 üzenetére
Sikerült am, jobb lett jócskán az autó, nem is vált vissza fölöslegesen, ha gurulok, akkor nem teszi azonnal magát "üresbe", hanem szépen tartja, hamarabb is lockol
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67736 üzenetére
Az automatas kinlodas olyan, hogy 1x kell megcsinalni, ha baja van. A ZF jobb, a gm kevesbe. Rohadni fog, de ha jol kikasztnizzak, plusz uregvedo, baja nem lesz. Egy szep es jo e39 3m kornyeke, ami patika.
Az e39 6hp valtoval lenne az igazi, de olyan nem megy ra konnyen, de van aki e46 6os valtot tesz a 5os hazaba es azt teszi ala. Egyevkent egyjo valto + atalakitas kb 400-500e ft. Annyi 1 jo automata ala
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67781 üzenetére
Ha átrakod P-ből D-be? Mindegyik ránt 1 kicsit.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
https://www.youtube.com/shorts/h2uellFUvTo
Ilyen, amikor recseg a váltó?Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #67787 üzenetére
Egyébként a képeken látható problémák olyan apróságok (ideértem az ablakmosót is), amik kb 1 nap altt javíthatóak, vagy filléres dolgok, mint a vontatóhorog takarója, a csipás csomagtartó, ami asszem műanyag, nem is fém, stb. Ugyan ilyenek az enyémmel is voltak, amint megcsináltam fillérekért, felment az ára kb azonnal. Rengeteg kis apróságon múlik. Ennél az autónál nem tudni a motort, milyen, de a cserélt ATF már pozitív, főleg ha még nem állt meg. A wandler megint olyan 100-150k cseréje, plusz ATF/szűrő (ha új, csak ATF), azaz kb 300e ft. A motor megint olyan, hogy ha csapágyazni kell, meg gyűrű, pár száz ezer ft. Viszont ha rákölt erre az autóra 1 millát, lesz 10 évre egy jó autója. Láthatóan nem rohad, szóval kasztnizni nem biztos, hogy kell rajta, csak a festést javítani, ah kihúzzák belőle. Egyáltalán nem tűnik rossz alapnak.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67783 üzenetére
Belső:
Egy fullos takaításért 80 ezret fizettem.
"Ez a csavar sem tudom mennyire gyári ott"
Gyári.
Motortér:
Ablakmosó csöve kő kemény, az törni si fog, de nem nehéz a csere. Nálam szét volt esve több ponton, 2 új fúvóka megoldotta. Viszont ebben van xenon mosó is. Kicsit beletoldasz és jó, a teljes javítás/csere sem egy érvágás.
Olajsár: Ennek kéne jobban utána nézni.
Tárcsák: Ez a legkevésbé probléma, amúgy is instant cserélném.
Élmény:
"akkor recsegne, mikor elfordítom."
Toronycsapágy? A szervót akkor tudod tesztelni, ha álló helyben tekered, és ha van kicsi ellenállása, de mozog, akkor jó. Jártam már úgy merciben, hogy menet közben állt el a szervó, eldurrant a csöve.
"A futómű talán jó, de nem nagyon tudtam kipróbálni."
Felhúzza az ember a gumikat a csillapítón, ha olajos, akkor csere mind. Nálam elöl kiment a gumi, első 2 cserés volt, a hátsó 2 csillapítóm 22 évesen a gyári sachs. Valszeg semmit sem tart, de röhögve átment a műszakin. Szerelő szintén azt mondta, hogy nem cseréli, mert még jók (2 új van egyébként nálam tartlékban)
A e39 futóműnél a gyenge pontok a lengőkarok, amik hamar tönkremennek, plusz az állító csavarok, meg szeret rohadni a stabrúd és kikopni a pálca. 250e ft volt nekem MINDEN cseréje, ami ide tartozik, és nem lemförder. Akkor valszeg 2x ennyi lenne. Van, aki csak azt cseréli, ami rossz, van aki párban, van aki tojik rá. Ha nagy sebességről fékezik az ember és ráz, akkor a tárcsa félrekopása is lehet, plusz az első alsó lengőkarok hibája is. Ilyenkor érdemes inkább mind a kettőt cserélni.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz szőröscica #67792 üzenetére
Hát igen, ha e39 és benzin, akkor már v8, még ha csak 245 ló, akkor is kább azt hallgatnám Az ára az túlárazott, de kb függetlenül ártól, ezek a problémák élni fognak. Nem 1 olyan túlárazott e39et látok 1.5m-ért, ami sokkalta szarabb állapotó az enyémnél is, pedig én már 1m+-nál járok ráköltésben, és 1m-et sem tudnék érte kérni
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #67793 üzenetére
"Motor / váltó. Ezt nem tudja senki."
Egen. És ebből már mind a 2 csak anyagárban kiteszi az 1 millár, munkadíj nélkül. A sok használt prémiumnál kb ez áll fent, ritka az, amirek öltenek is. Inkább használják, feszítenek vele, de nem költenek, amikor kell, csakk ozmetikázzák a problémát.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #67797 üzenetére
Azert egy e46 320d (csak pelda) es egy e46 g power m3 kozott eg es fold a kulonbseg. Soha nem lesz 1 liga, es meg ujkoraban sem volt az. Egyik kvazi versenyauto, masik napi hasznalati targy. E39bol is a patika v8 a draga, sor6 nem lesz az, ha csak nem n54 kerult bele valahogy. Fullosan felujitott m54b30 sem lesz draga, hacsak nem kovacsolt beles es turbos. De az mar megint nem napi hasznalati targy
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz nincsnév007 #67801 üzenetére
Elfognak tűnni, mint az e36ok, olcsó, hirtelen mindegyiket elbontják, és hopp, nincs. Be is akarok rendelni csere cuccokat, tárcsát, csillapítókat, karokat és elrakni a pincébe, aztán idővel lesz annak értéke Bilstein b4 gátlókat meg brembo tárcsákat, ha atét nem is.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #67804 üzenetére
"Csomóan ezzel a szöveggel jönnek, akik el akarják adni a kocsit, hogy ennek lesz értéke pár év múlva,"
Nem sok prémiumról mondható el ugyan ez. Audikról pl biztos, hogy nem, E39, E38ról igen, a merciknél meg a w210-et csak a motorja miatt szeretik, w220 meg le van élve, abból is naaaagyon ritka az, ami jó is. Abszolúte nem vagyok elfogult, sőt, személy szerint jobb szeretem a mercedeseket, ha tehetném, azzal szaladgálnék, de ebben az ezrefordulóban a BMW volt a jobb.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz chess001 #67809 üzenetére
A dízeleket, meg úgy dobálják 100e környékén az emebrhez, hogy vigyék Bár egy jó 3 ezres benzines nyomatékban ott van, mint egy 25d, és nincs is vele injektor meg turbo sé egyéb probléma, szóval meg is értem ezt az árat
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
Akkor hogy tiszta legyen, úgy értettem ezt, hogy egy bontott gyári, amit meghónolnak, fengerfejeznek, olcsóbb így is, mintha egy kovácsolt beles, turbós motort raknának össze, és nem úgy, hogy gyári dugó és maxpeedingrods hajtókarral összepakolják, meg ebay kittel. Hanem úgy istenesen egy rendes turbós motort. Ahhoz képest wiseco M52B28-ba kovácsolt dugó 500e ft. És ez csak a dugó. Plusz minden más hozzá, nem olcsó. És még kell neki elektronika is.
Egy D1 dízel is lehet 1m+ ft, ha kap egy felújított HF-et, 6 új, nem "bemért, jegyzőkönyves" injektort, csapágyat, új gyári dugót, stb. Ahhoz képest a szívóbenya persze drágább, mert építik bele mindenbe is, ugya ez igaz a M104 merci motorra, hogy fujja boldog boldogtalan és viszi driftre.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #67827 üzenetére
6HP-s 540i-t? tudtommal nem megy rá, ahogy a 25d-re sem megy rá a 6hp. A gyári automata, GM és ZF5HP meg hát, hagy némi kívánnivalót maga után.
Plusz a tény, hogy 27 évesen nem feltétlen ez a prio, de attól még 540i jöhetne, csak rákölteném az életem mire rendbe rakom De kövi projekt lehente az is[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #67836 üzenetére
alpina modot, X5 wandlert, kb ennyi, van egy német fószer, aki a siemens sg20 (vagy gs20?) TCU-t programja, egy 30i-je van, retek gyorsan vált, salig csúsztatja a wandlert, mindig lockban van, kevesebbet is fogyaszt, nem is nyirja az olajat. Írtam neki, majd átírja dízel GM-re is és árulni fogja a TCU-t. Megveszek majd egyet, ha végre eladó
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz TonTomika #67838 üzenetére
- Úgy általánosságban milyen gyakran mennek tönkre / kopnak el a porlasztók?
Attól függ. Piezo kényesebb ha jól tudom, de sokmindentől függ. üzemanyag, mennyire tapossák, stb. Egyébként nézd meg, hogy mennyi 1 felújított, és számolj abból 6 darabbal, akkor nem ér meglepetés.
- Az automaták mennyire üzembiztosak?
6HP eléggé, a 8HP sem szar fajta, ha olajat cseréltek benne. Ráadásul 6 és 8HP mod-al tudod őket állítani és tuningolni is. Stage 1-el már gyorsabban vált. Ilyen pl nincs 5hp-ra.
- Reális mindkét típusnál, ha 1m-val számolok az extra költségekre?
Röhögve
- Vétel előtt mindenképpen elvinném a Wallisba (Pesti autó esetén ha engedik) egy állapotfelmérésre, ott azért ki tud derülnu ha nagy gubanc van vele és igazából GTK-s a kocsi?
Hát ha gépre dugják, jobb esetben látni, minden más akkor, ha az allját lebontják és átnézikGyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67850 üzenetére
Mi az auto pontosan? Mert asszerint lehet adni méretet
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67853 üzenetére
Minden motorhoz ezeket irják:
17x8.0 et:35 225/45R17
17x8.0 et:35 225/45R17 front (gumitop.hun van cc2 ebből)
17x8.5 et:37 255/40R17 rear (ebből nincs 4 évszakos sehol)[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz Tsebacsi #67860 üzenetére
Majd lerendezik annyival, hogy ez a motornál egy feature, a szervíz kicserélte, mindent megtett, és jön 1-2 belső égésű BMW motor poén és kész. Kurva gáz, hogy visszahívásnál sem tudták orvosolni ezt. Mondjuk nálam rögtön egy EGR kikötéssel kezdődött volna a művelet.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67863 üzenetére
18asban 1 széles a szett? Mert akkor azt nézhetnél. Vagy ha rámegy, akkor akár 16os szettet, mert ebből kiindulva nem használod hülyére az autót, fölös oda a 255 meg társai.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz Chris0321 #67865 üzenetére
asszem pont nem igaz, hogy a keskenyebb a jobb, mert a hóra való tapadást a gumiba beragadt hó bizotsítja, és nem az éle, a nagyobb felület pedig plusz éllel jár, ami pedig jégen fog, szárazon megy egyértelműen a széles gumi a jobb. Nem rosszabb a keskenyebb, de nem kéne különbség legyen a 2 között. SLK200-on 205 és 225 volt a téli, de úgy csúszkált, hogy ihaj.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67867 üzenetére
8.5J-re? 255 a max és 225 a min. Egyébként nem kéne, hogy összezavarja. Alapból is van eltérés a 225 és 255 között, ha azt teszi fel az ember gyári méretben
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67869 üzenetére
Fogalmam sincs hirtelen. Qru-t keresd meg a Felni és gumi topicban, vagy ott jártál?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
Én lerendeztem egy új szett Nokian waterperoofal, meg egy új szett iCept RS2-vel. Mind a kettő idei. A nokian 5e km után gyárinak néz ki kb, annyira nincs gyilkolva
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #67880 üzenetére
https://m.youtube.com/watch?v=CyH5xOcsXxs&t=1s
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz H.Ezredes #67884 üzenetére
Gondolom emiatt is szokták a meglévő fékhűtést lecserélni még jobbra, pl a védőlemezre csavaroznak fel konzolt és a beömlőt kötik be oda gégecsővel (am ilyet 3d-ben terveztetni akartam/akarok pre facelift e39re), vagy pakolnak fel drága racse (Ferodo raceing asszem ilyen, 2x annyiba is kerül, mint az ate, viszont gyári helyére mehet) tárcsát és betétet, vagy egy az egyben lecserélik jobbra, ami tényleg pályára való.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz chess001 #67886 üzenetére
Persze, mindegyiknek van kompromisszuma. Csak a sima, gyáriak hamar túlmelegednek, sőt, aki nem pakol alá drágát, csak odadob egy racse betétet az is előrébb van. Van pár videó, hogy a ferodo race ds2500 mennyire megégett a zöld pokolban, de utcán talán élvezhetőmm, vagy ha ritkán veretik vele a hungaron, még belefér
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
-
tasiadam
veterán
válasz chess001 #67903 üzenetére
Mondjuk a BMW-t sem értem, hogy csinálnak 1 moduláris motorcsaládot, mint 6-4 és 3 hengeres motorok. B38, B48 és B58. Ehhez képest a B38at egyből kukázták és összeraktak egy 4 hengeres 1.6ost. Szerintem cost saving tekintetében alapból nem volt értelme ennek a lépésnek, hogy összeraknak egy B és D38-at, majd 1 gen után kuka.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz brumi1024 #67905 üzenetére
1-esnél maradt a b38, meg gondolom a hibridekbe és am inikbe kerül, bár ezt nem tudom, csak hogy a 3masban is volt 3 hengeres dízel és benzin is. Nem is értem, hogy a 16 és 18i-ben miért ne lenne elég egy B37 vagy B38. (Nem is értem, hogy miért nem D38 meg B38 )
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz Shadowbull #67907 üzenetére
Gondolod, hogy nem az EGR, mint eddig?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
E39 m57-be az e60 m57 kartelgaz szuroje jo, mert az a "lecsapato" es nem a szuro? Mert nyaron csereltem a szurot, es ott most ki van csapodva meg olajos alatta a katalizator, szepen ott tavozik az, aminek nem kene. Meg nem szedtem szet, makd szombaton nekiesek, de inkabb raknek ala 1 pecsapatot mint szurot. Valszeg fos volt a Febi szuro es eddig birta.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen