Új hozzászólás Aktív témák

  • pitman

    őstag

    válasz dorog.zultan #1162 üzenetére

    A direkt fény nem biztos, hogy megfelelő lenne, főleg mivel az olajfestmény esetleg csilloghat. Szerintem az tűnik a legegészségesebbnek, ha szórt fényt kap, úgy, hogy az egyenletes eloszlású és fényerejű legyen minden oldalról. Egy ablak esetén az ablakkal szemközti falon középen tudnám elképzelni a dolgot. A fényképező az ablak előtt, annak háttal, ha elég messze van a képtől, valószínűleg nem fog nagy és éles árnyékot adni, te pedig félreállsz a fény útjából az expozíció alatt (távkioldó, önkioldó).
    Végülis ha lehetőséget van a képet oda tenni, ahova jónak látod, valószínűleg nem lesz probléma (akár más helyszín is jó lehet, ha úgy látod).

    Ha még nem láttad a helyszínt akkor esetleg érhet meglepetés a falak, mennyezet, padló (szőnyeg) színe miatt is, mely szépen elszínezheti a képet. Esetleg a napszak megválasztása is fontos lehet, attól függően, hogy mikor milyen módon és hova vetődik a fény.
    Ahhoz, hogy a színhűséget biztosítani tudd, célszerű lehet RAW-ba fényképezni, valamint a festményt lefényképezni egy elé tett, fénymérésre használatos szürketáblával is. Ezzel egyrészt beállíthatot a megfelelő expoxíciós időt, valamint az utófeldolgozásnál a helyes fehéregyensúlyt is.

Új hozzászólás Aktív témák