Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz RubbishBin #5655 üzenetére

    Élek a gyanúval, hogy ezek a képek a Fotó-módban lettek már készítve. Az összes ilyen autóbemutató kép ilyen szétmosott háttérrel jött.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz cyberkind #5669 üzenetére

    Alapból több megoldás is van mindenre, feltehetően vagy tucatnyi féle végkifejlettel a fő küldetésszálon.
    A három életút csak bizonyos lehetőségeket nyújt ezen belül.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    Az olasz szinkron-videóból lefordították angolra a Maelstrom banda és a Braindance utáni üzleti megbeszélés szövegét. Akir érdekel, Spoiler tag alatt alant (hosszan):

    Dexter: Nocsak, nocsak, V (hölgy).
    Jackie: Együtt az egész család, végre!
    T-Bug: Ez az első való életben.
    Dexter: A Flathead (robot)?
    Jackie: Lássuk mi van benne....
    Dexter: Nos, akkor...
    Dexter: Most már leülhetnétek a seggetekre.
    Jackie: Szép szoba... hangszigetelt?
    Bug: Jackie...
    Dexter: Nincs ok aggodalomra. Mr. Welles megjegyzése jogos, érzékeny témákról fogunk beszélgetni.
    Dexter: De ha nem probléma, lenne egy kérdésem, V....
    Dexter: Evelyn Parker... Hogy ment?

    V (válaszlehetőségek):
    -Egész jól. Láttuk a Konpeki Plázát belülről.
    -Nem rosszul... De azt akarta, hogy téged kihagyjunk.

    (elsőt választva):
    -Egész jól, azt mondanám. Láttuk a Konpeki Plázát... belülről... azon a nyers BrainDance-en, amit Ő rögzített.

    Dexter: Mh-hm, Bug már mondta.
    V: Tehát, tudod a célpontot...Jorinobu Araszaka. Az uralkodó fia elméletben utódja.
    Dexter: Mh-hm. Az ember, akinek neve milliónyi eddie-t és nincs tehetsége, hogy kihasználja.
    Dexter: Evelyn Parker különleges barátja?
    Dexter: Szóval, csak találkozni akart vele, vagy valami más?

    V (válaszlehetőségek):
    -Ennyi volt. Mi lesz a terv?
    -Parker úgy gondolja, hogy nincs szükségünk rád.
    -Valami nem kóser vele....

    (elsőt választva):
    -Úgy gondolom csak találkozni akart velem személyesen.

    Dexter: Szóval Ő látni akart személyesen, eh...?
    V: Mi lenne, ha végig vennénk a tervek? Mid van számunkra Dex?
    Dexter: Ez. (átadja a kulcsot (shard))
    Bug: Dexter és én már végigbeszéltük a részleteket. A küldetés olajozottan fog végigmenni.
    Jackie: Egy kicsit bővebben is kifejthetnéd, tudni szeretnék mindent.
    Dexter: Egy Delamain jármű fog kirakni a Konpeki Pláza főbejárata előtt.
    Dexter: Simán be tudtok jutni a hamisított azonosítókkal.
    Dexter. Majd Bug segítéségével betörtök a hotel alhálózatába.
    Bug: Az én és a Flathead (robot) segítségével.
    Dexter: Aztán belopakodtok Jorinobu manzárdjába és ellopjátok az Ereklyét (Relic)
    Bug: Nem kell ecsetelni, hogy mindezt mélyen fű alatt kell csinálni. Lehetőleg gyilok nélkül.
    Dexter: T-Bug végig kapcsolatban lesz veletek.
    Dexter: Most még kérdezhettek.

    V (válaszlehetőségek):
    -Nincs kérdés, minden tiszta.
    -A Delamaint fogjuk használni a menekülésre?
    -Mennyi időt biztosítotok a végrehajtásra?
    -Hogy jutunk fel a manzárdba?

    (elsőt választva):
    -Minden tiszta nekem.

    Dexter: Tökéletes.
    Jackie: Van egy (kérdésem): mikor jön az a pont, amikor tisztázzuk mennyiért is vagyunk mi mind itt?
    Dexter: A részesedés újoncoknak ugyanannyi és nem vita tárgya... 30%.
    Jackie: Tesó, 30%?
    Dexter: Az akció minden eleme rizikófaktor. Ezt az árat szabtam meg nektek.

    V (válaszlehetőségek):
    -Nem kevés az egy kicsit?
    -Rendben, Jackie. Ne akarj túl sokat.

    (elsőt választva):
    Ugyan már Dex, nem kevés az egy kicsit?

    Jackie: Várj már ember, ki hozta el a Flathead-et? Ki találta meg az információt a Braindance-ről? És mi vagyunk azok, akik bemennek egy épületbe, amely tele van Arasaka embereivel hogy ellopja a főnök játékát. Mi vagyunk a fronton.
    Dexter: Mmmh, és ki biztosítja a szállítást, a profi netzsokét, a tervet és a bombabiztos információkat?
    Dexter: Biztos, hogy végig akarjuk ezt venni?

    V (válaszlehetőségek):
    -Nem az eddie a legfontosabb.
    -Oké, megértettük.
    -Jackie-nek igaza van, többet akarunk.

    (elsőt választva):
    Nem az eddie a legfontosabb, Jackie.

    Jackie: Uh, elment az eszed, V?
    Dexter: Érdekes, és mi lenne a legfontosabb akkor?

    V (válaszlehetőségek):
    -A kihívás.
    -Hogy emlékezetest vigyünk véghez.

    (elsőt választva):
    A kihívás a legfontosabb dolog. Mindig.

    Dexter: Ti fiatalok mindig túlragyogtok minket, szegény véneket.
    Dexter: Mh, tiszteletre méltó. Csak ezért, de megadom nektek a 35%-ot.
    Dexter: Még egy dolog. A Konpeki nem engedélyez fegyvereket. Biztonsági ellenőrzőpontok, stb.
    Dexter: Vagyis a fegyvereket az autóban kell hagynotok, és a Flathead-et a táskában kell vigyétek.
    Bug: Vettem nektek pár ruhát, ami megfelel az álcátoknak.
    Jackie: Ah... Király.
    V: Köszi T.
    Jackie: Nem akarok türelmetlennek tűnni, de mikor fogjuk látni az eddinket?
    Dexter: Parkertől függ, hogy végzi a dolgát, de azt mondanám, hogy egy vagy max. két hét.
    V: Addig mit csináljunk? Csak malmozzunk?
    Dexter: Csendben maradtok és nem mentek a levegőre, az Arasaka figyelni fog minket.
    Dexter: Most, ahogy néhány görög ember mondta: az élet olyan, mint egy banket. Ne legyél se józan, se részeg.
    Dexter: A hintótok kint vár rátok.
    Bug: Én is jövök. Elő kell készülnünk a folyamatos kapcsolatra.
    Bug: Ha esetleg kell még valami, most vagy soha.

    V (válaszlehetőségek):
    -Minden tiszta
    -Mit gondolsz a tervről?
    -Te és Dex... hogy találkoztatok?
    -Köszi a segítséget a Fosztogatók ellen, Bug.

    (elsőt választva):
    Minden rendben.

    Bug: Akkor munkára
    Jackie: Na, akkor készen vagyunk a melóra?
    Jackie: Gazdagok leszünk, akarod mondani.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz RubbishBin #5692 üzenetére

    Elkezdtem utána olvasni, pontos árat sehol sem láttam, mert komplett Busz hirdetést (wrap) csak egyéni áron adnak. De a többi ár alapján ( pl. emeletes busz hátsó részén [89 font plusz adó] ) olyan 300 font per busz per hét, tehát mondjuk egy hónapra olyan 1200 font nagyságrendet tippelek, plusz maga a fólia legyártása és felhelyezése, mondjuk összesen 2500 font. Felfele kerekítve egy hónap olyan 1,2 millió forint körüli összeg lehet.

    Figyelembe véve mindent, ez nem olyan rendkívüli összeg (brit szinten).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz .LnB #5695 üzenetére

    Tudom, hogy fikázni könnyű, de azért (azzal együtt, hogy a BKV / BKK mélyrepülésben van az elmúlt időszakban) még így is inkább tisztelni kellene a hazai tömegközlekedést. Igen, van jobb nála, nem vitás. De rosszabb is. [Arhangelszk, Oroszország, tavalyi tél]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Deck #5726 üzenetére

    Semmi konkrétat azon túl, hogy több nehézségi fokozat lesz. Tavaly nyáron volt egy info, hogy 'Hardcore' nehézségi szinten az UI ki van kapcsolva. Ez alapján feltételezésem szerint legalább négy féle lehetőség lesz (Easy, Medium, Hard és Hardcore).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    Az edzőteremben, összesen 100x 85kg deadlift és 100x burpee WoD után a földön fetrengek, mikor mondja az edző haverom, hogy eltolták a CP2077-et december 10-ig. Mondom furcsa humorod van.
    Az életben egyszer mond igazat, akkor is pont ezt... :DDD

    Ezt az egészet most már én is nevetségesnek érzem.

    1. megjelenés csúsztatás: Oké, anno 2019 augusztusában bejelentetni, hogy 2020 áprilisban jön a játék, hát, nagy merészség volt. Nem örültem a megjelenés eltolásának, de egye fene, megértem, legyen jól összerakva a játék.
    2. megjelenés csúsztatás: Ezt igazából nem is értettem pontosan. Több idő kell a polírozáshoz? Bakker, ezért csúsztattátok már egyszer el. Oké, legyen jól megcsinálva, de most már jelenjen meg. Minden médiaplatformon, befektetői Q&A-n és belső levelezésben azt írták, hogy a november 19 fix. Ja, mégsem.
    3. megjelenés csúsztatás: Mi van? Probléma, hogy egyszerre 9 platformon jelenik meg a játék? Akkor ne jelenjen meg 9 platformon egyszerre! Egy hete jött a hír, hogy Stadia-ra is november 19-én jön, holott korábban arról volt szó, hogy később jön. Hát akkor jöjjön később. Nem lesz tökéletes a kompatibilitás PS5-ön meg X Box Series S/X esetén? Miért kell a megjelenés napján a next-gen konzolokra is kidobni? Vagy akkor döntsétek el, hogy nem jön a régi konzolokra, és dobjátok ki azt a támogatást, ha már itt lesznek az új konzolok. A Sony és a MicroSoft még fizetne is érte talán. Persze nyilván kismillió felhasználó várja ezekre is, szóval akkor őket hagyják cserben.

    De a pokolba is, saját maguk kormányozták ebbe a helyzetbe a CDPR-t.

    Nem mondom, hogy nem voltak előjelek. Nincs egy hónap a tervezett megjelenés előtt, de még egy fia konzolon rögzített videót vagy screenshotot nem voltak képesek kiadni. Nem nehéz rámutatni, hogy a jelen generációs konzolokon problémás lesz a játék. Miközben a többi kiadó / fejlesztő sorban jelenti be, hogy az új konzolokon melyik játéka milyen felbontásban és milyen képfrissítéssel fog futni, a CDPR lapos kúszásban igyekszik láthatatlanná válni a téma kapcsán.

    Mókás lesz a következő Night Wire, azt hiszem. A felhasználók dörgedelmei teljesen jogosak. Ezt a CDPR szúrta el, nem picit, nagyon. Irgalmatlanul kell teperniük, hogy ezek után a játék tényleg olyan legyen, amilyennek a rajongók várják.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz gyimger #5991 üzenetére

    A rajongói fórumokat nézegettem nemrég és csak remélni tudom, hogy alapos indokuk volt a csúsztatásra, mert nagy a csalódottság.

    Teljesen jogosan. Én is csalódott vagyok.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Prosector #5992 üzenetére

    Valahol valóban üzleti érdek az, hogy egyszerre két konzolgenerációra akarják megjelentetni, plusz PC-re és Stadiára (meg GeForceNow-on is elvben elérhető lesz). Nem lehet egyik vagy másik platformot eltolni, mert azzal sérül az adott platform értéke. Teszem azt nem jönne ki nov. 19-én PS4-re, csak karácsony után - egyfelől a PS4 tulajok lángba borítanák a fél internetet, másfelől a Sony sem tapsikolna, hogy hátrányba kerül a saját platformja.

    Amúgy élek a gyanúval, hogy a Sony és Microsoft platformon való megjelenési szerződésben van egy pont, amelyben szerepel, hogy az adott platformon nem jelenhet meg később, mint más platformokon.

    Csak ugye ezek után ne jöjjön senki azzal, hogy a CDPR csak a játékosok érdekeit nézi. Mert az ilyen esetek után ezt nehéz fapofával végighallgatni... :U

    Nem az a baj, hogy félkész, optimalizálatlan játékot nem akarnak kiadni. Ne tegyenek ilyet. De akkor a megjelenés bejelentését ésszel tegyék. Bármennyire is polgárpukkasztó a "When It's Done" frázis, aki ezzel a szöveggel folytatja a fejlesztést, az legalább nem veszik hülyére a felhasználói bázisukat...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz #32839680 #5997 üzenetére

    Ha csak a Stadia platformmal lenne gond, akkor a PS4 és XBox One (meg XBox Series S/X és PS5) konzolokon készült játékmenet-videókat és képeket már kidobták volna.

    Plusz Mr. Bean szintű öntökön rúgás a CDPR-nek és a Google Stadiának, hogy bejelentik, hogy november 19-én jön Stadiára is a többi platformmal együtt, majd egy héttel később, upsz, igazából semmire se jön nov. 19-én...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz lo_jo #6010 üzenetére

    For The Record: mivel a CDP tőzsdén jegyzett cég, így egy ilyen hírt nem közölhetnek még a cégen belül sem mindenkivel.
    A fejlesztők jó része a Twitter bejegyzéssel egy időben kapott egy belsős e-mailt, nagyjából azonos tartalommal. Ha korábban került volna ki bizonyos belső köröknek, miközben a nyilvánosságot nem értesítik (és így például nem kezdik el kimatricázni mindenhova már a november 19-et), akkor az bennfentes kereskedés miatt megtámadhatja a tőzsdefelügyelet, mivel egy ilyen hír értelemszerűen jelentősen befolyásolhatja a cég tőzsdei árfolyamát.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz elite.cs11 #6042 üzenetére

    [2019 augusztus 19-én jelentették be, hogy jön a CP2077 Stadiára is]
    Azt már akkor jelezték, hogy a Stadia verzió a többi platform után lesz csak elérhető, és csak nemrég jelentették be, hogy a több platformmal együtt fog megjelenni.

    Szóval kétlem, hogy a Stadia megjelenés önmagában ok a késésre. Ugyanakkor azt is kétlem, hogy hivatalosan részletezni fogják, pontosan mi miatt is késett a megjelenés. A játék egy csomó téren utólagosan integrált technológiákat, a Stadia csak egy ezek közül. A Ray-Tracing (és DLSS) tavaly ősszel lett bejelentve, aztán a novemberi megjelenésre való csúsztatás után derült ki a PS5 és az XBox Series S és X megjelenési dátuma is. Utóbbiak azért is fontosak, mert a Sony például a PS4 devkitekhez tartozó szerződést még az előtt módosította úgy, hogy minden Július 19-e után megjelenő PS4 játéknak kompatibilisnek kell lennie a PS5-el. Ez eleve azt jelenti, hogy plusz egy hardveren kell tesztelni a játékot kompletten. Ugyanez feltehetően dettó így van a Series S/X esetén, tehát ez már három platform, ahol tesztelni kell extrában.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz .LnB #6050 üzenetére

    Szinte biztos, hogy nem jelenhet meg több lépcsőben, legalábbis az alap platformokon (PC, PS4, PS5, XBox One és XBox Series S/X) esetén.

    Szvsz pont a szétfragmentálódott konzol hardware nehezíti meg a dolgukat. Eddig azt hallgattuk, hogy azért könnyű konzolra fejleszteni, mert csak egy adott hardwaret kell figyelembe venni. Oké, Sony és MicroSoft, ez kettő. Aztán ebből lett négy (PS4, PS4Pro, XBox One (S) és X), most pedig hét (az előbbi négyen túl PS5, XBox Series S és X)...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    A tegnapi bejelentés után volt egy konferenciahívás a CDP vezetősége által, ennek főbb elemei ( [forrás] ):

    -Eredetileg határozottan bíztak a november 19-ei megjelenésben, de szükség volt még három hétnyi extra időre, hogy lehetőség legyen "ezt meg azt" kijavítani.
    -A döntés nehéz volt, de a játék megjelenése egyszeri alkalom, és az első benyomás nagyon-nagyon sokat nyom latba. Egy jobb első benyomás több eladást jelent összeségében, mint egy esetleg negatív. Nem volt létszükséglet, de meg kellett lépni a játék érdekében.
    -A szituáció jelentősen eltér a korábbi csúsztatásokhoz képest, a PC változat kész és az új generációs konzolokon is jól fut, a cég pedig véglegesíti a jelen generációs konzolokra vonatkozó optimalizációkat. (Ez alig burkoltan a jelen generációs konzolokra mutat, mint a csúsztatás okára - Cifu)
    -Biztosak benne, hogy valami tényleg rendkívülit hoztak össze, és ha megjelenik, mindenki meg fogja érteni, miért kellett ennyiszer elcsúsztatni a megjelenést. Megértést kérnek, és ugyanakkor eléggé stresszes a helyzet az egyik oldalról, de a másik oldalról nagyon határozottan érzik, hogy jó lesz a játék. "Szuper boldogok" a játék minőségével kapcsolatban.
    -Rövidebb eladási idő lesz így, de összességében nem számítanak sokkal kisebb bevételre a csúszás miatt. Nem számítanak értékelhető mennyiségű előrendelés-lemondásra az újabb elcsúsztatás miatt.
    -Az eladási ár terén úgy érzik, hogy abszolút prémium minőséget nyújtanak, így nem kell bármiféle engedményt (olcsóbb megjelenési árat) tenniük.
    -Egyik partnertől sem várható bármiféle kártérítési igény a csúszás miatt.
    -Át kell strukturálni a marketing kampányt, ami nyilván extra költségeket jelent.
    -Az eddigi visszajelzések alapján akik végigjátszották a játékot, olyan játékélményről számoltak be, amelyhez foghatóval még nem találkoztak.
    -A kiegészítőket nem befolyásolja a játék csúszása.
    -A technikai osztályon szükséges lesz bizonyos felépítési változtatásokra, mivel túl sok mindent kellett hirtelen, rövid idő alatt, a fejlesztés utolsó szakaszában összerakni.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Rony949 #6079 üzenetére

    Szigorúan saját vélemény, de ha az ember végigveszi a fejlesztés történetét, láthatja, miért volt minderre szükség: mert a projekt pénzügyeihez és fejlesztéséhez szükséges volt a hype.

    2018-ban mutatták be az első videót a játékból, a trailerrel együtt. Arra voltak kíváncsiak, hogy mi a visszajelzés, és a visszajelzések alapvetően nagyon-nagyon pozitívak voltak (a 48 perces játékmenet-videó ütött, ahogy az első trailer is).
    Ráébredtek, hogy ez a játék tényleg nagyon betalálhat, ezért elkezdtek előre menekülni. Magasabbra rakták a lécet, ehhez pénzre volt szükségük, így többek között a cég részvény-kibocsátásba is fogott (korábban arról beszéltek, hogy a The Witcher 3 több, mint elegendő bázist ad az új játék finanszírozására).

    2019-ben egy sor téren szintet léptek, megnyerték Kenau Reeves-t szinkronszínésznek és marketing-arcnak. Jelentősen bővítették a marketing-csapatot a világ minden részén (Anglia, Japán, Oroszország, Dél-Korea, Brazília, Mexikó, stb.). Ezek egyik feladata az érdeklődés fenntartása. A játék is sok változásokon esett át közben. Bejelentik augusztusban a 2020 áprilisi megjelenést. A CP2077 eddig is nagyon jó várakozásokat hozott, de ez újabb lökést adott a projektnek. Új technológiákat kezdenek beépíteni, mivel az egyik legvártabb AAA játék lett a piacon (RTX, DLSS).

    2020, a magasra rakot lécet egymás után harmadszor verik le. A hype legalábbis október végéig folyamatosan fokozódott, a digitális, TV és most már OOH marketing miatt nincs lassan olyan ember, aki nem halott a játékról. Ez ugyanakkor iszonyatos nyomást is jelent, nem engedhetik meg maguknak, hogy rossz játékot adjanak ki a kezükből. Itt nem fér bele az, hogy a fő megjelenési platformokon (PS4, XBox One) 10-20 FPS-re beszakadjon a játék egy-egy mozgalmasabb pillanatban (lásd Control). Ráadásul bejöttek az új konzolok is a képbe...

    Összességében a helyzet az, hogy feltehetően az eredeti (kevésbé ambíciózus) terveket meg lehetett volna talán valósítani, be lehetett volna érni kevésbé ismert arcokkal (az eredeti Johnny Silverhand egy szőke, sima képű rocker, sokkal inkább emlékeztetett az olyan énekesekre, mint Billy Idol, Axl Rose vagy Steven Tyler) és a többi. De ehhez kellett a nagy hype.

    Szóval szerintem a CDPR nem tehette volna le azt a játékot, amit most le fog tenni, ha csendben, felhajtás nélkül dolgoznak a játékon. Azzal együtt, hogy talán mind jobban járunk, ha így cselekszenek...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz .LnB #6095 üzenetére

    Csakhogy nem mindegy, hogy mikor és hogy készülnek rájuk.

    Gondolj bele, ha áprilisban vagy akár szeptemberben jött volna a játék, akkor lett volna bőven idejük az új konzolokra való rákészülésre. Tehát addig félre tudták rakni a velük kapcsolatos munkát.
    Nyilván kevesebb munkát jelent egy ilyen kompatibilitás-check, mint egy teljesen különálló fejlesztés, de ha mondjuk csak 3-5 tesztert és időnként 2-3 fejlesztőt rabolnak el az ezzel kapcsolatos feladatok, akkor máris azt jelenti, hogy a meglévő konzolokkal kapcsolatos tesztelési feladatoknál kiesik 3-5 ember alsó hangon. Látszólag apróság, de nem elhanyagolható extra ez...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Bad Pritt #6100 üzenetére

    @Bad Pritt: Igen, túlvállalták magukat, erről szól a #6094 ;)
    Feltehetően túl sok mindent akartak, és nem vették észre a jeleket (kicsit nehezemre esik elhinni, hogy nem látták már tavaly is, mennyire problémás lesz a PC-s játékmenet videókat mondjuk 1080p @30 FPS szinten a sima PS4 és a One (S) szintű konzolokon biztosítani. Ott voltak a negatív példák ( PUBG XBOX EDITION, Jedi Fallen Order, Control, stb.), láthatták tehát előre, hogy mivel állnak szemben...

    @.LnB: Tökmindegy, hogy melyik konzol miatt van, a One (S)-t sem hagyhatják parlagon. A probléma az volt, hogy előre bejelentették, hogy PS4 és One is megjelenési platform. Mai tudásunk alapján lehet, hogy jobban jártak volna, ha eleve next-gen címként kezelik...

    @Habugi: Tudod a földön fekvő ember rugdosásáról a véleményem... :DDD :DDD :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz alcsa #6126 üzenetére

    Nekem a Payday2 hivatalos twittere tetszett:

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    A gameinformer cikke szerint ( [link] ) a cégen belül azért nem kommunikálhatnak le megfelelően a késésről, mert a lengyel törvények szerint 1000 fő feletti tőzsdén bejegyzett cégnél NDA lenne szükséges. Megjegyzés: ezzel a jelek szerint adós maradt a cég, egy munkaszerződés módosításának elkészítése azért nem akkora dolog.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Cifu #6076 üzenetére

    [Hivatalosan is elérhető a Q&A átirata]

    Igazából csak három plusz dolgot érdemes kiemelni Adam Kiciński-tól:

    -Úgy gondolom hogy a fejlesztés korai fázisában is játszható állapotba kellett volna hozni a játék. Egy ilyen hatalmas játék esetén túl sok minden került csak a végső fázisban a helyére. Több játszható build-et kellett volna csinálnunk az elején. Főleg a tartalomra koncentráltunk és hogy a legjobb játékot tudjuk kiadni, miközben azt hittük, hogy meg tudjuk szervezni azt, hogy a (végigjátszható?) verziót hamarabb össze tudjuk állítani, mint előtte. (I think we should have had the game playable at earlier stages. With such a big game, too many things may have been put together at a late stage. We should have had more playable builds earlier. Well, what can I add?We’re particularly focused on the content and on delivering the greatest games, but at the same time we believe we can organize the technical side by putting together playable versions earlier than before.)

    -Őszintén szólva egy next-gen játékot adunk ki és mi eredetileg meglehetősen régi gépekre kezdtünk el fejleszteni (We are releasing a game which is, to be honest, a next-gen game,and we’re preparing it for fairly old machines,)

    -Úgy érezzük - talán nem kényelmesen (kuncogás), de bízunk benne és akarjuk a december 10.-ei megjelenést. (We feel – maybe not comfortable [chuckle], but confident and will are releasing on the 10th.)

    Michał Nowakowski még ehhez hozzátett, mivel a kérdések többször visszatértek a konzolgenerációk miatti problémákhoz:

    -(Azzal kapcsolatos kérdésre, hogy a PS4 / XBox One okozza-e a problémát): Nem mondanám, hogy "probléma" lenne, mert nincs baj az Xobx vagy PS4 verziókkal. Optimalizációra van szükséges és így működik a fejlesztéseknél a kiadásig való eljutás. (I wouldn’t say there is a “problem” because there’s nothing wrong with Xbox or PS4 versions –there is optimization to be handled, also because of how we were approaching things from the get-go in terms of development)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz nubreed #6191 üzenetére

    3070/6800 -at nem érdemes 1080p -re venni, ahhoz ezek a kártyák már durván overkillek.

    Várjuk ki a végét, lehet, hogy a mostani játékokhoz overkillek, de semmi sem garantálja, hogy jövő nyáron mondjuk bekapcsolt Ray-Tracing mellett is ugyan ez lesz a helyzet. Az nVidia esetén a DLSS ezen még segíthet, persze...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz bélanéni #6214 üzenetére

    Szvsz nem a High lesz a legmagasabb opció, eleve ma már szinte minden játékban van valami High feletti opció (Ultra, Mein Leben, Hardcore, stb.). Szóval az 1080p @ High teljesen hihető nekem egy GTX 1060 esetén.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz bélanéni #6217 üzenetére

    Konzoloknál inkább az van, hogy persze, 4K-ban élvezheted a játékot, de mindenféle trükkökkel (felskálázás, dinamikus renderelési felbontás, checkerboard rendering, dinamikus checkerboard rendering, stb.).
    A kiadott kép 4K@120fps lesz? Igen. Hogy a háttérben hogyan valósítják meg, az a felhasználók 99%-át nem érdekli...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz bélanéni #6221 üzenetére

    A Detroit Become Human biztos nem a GTX 1060 miatt ment gyengén 1080p-n. Én egy R9 390-essel játszottam először vele, és 40-60FPS-em volt (a 40FPS alsó határ volt a mozgalmasabb jelenetekben, inkább 50-60FPS körüli volt átlagban), márpedig az R9 390-es gyengébb, mint a GTX 1060...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz LK #6250 üzenetére

    Nem harangozták be. A legutóbbi ezzel kapcsolatos az volt, hogy talán Marcin írt arról, hogy már látta a következő játékmenet videó első verzióját.

    Hozzáteszem az elmúlt két napban a CP2077 hivatalos twittere is laposkúszásba ment át (talán egy reakció-tweetje volt tegnap), az ismert CDPR-es emberek hivatalos twiteerjein inkább látni egy-két dolgot, de eléggé bizarr, amikor pl. Lilayaah arról ír, hogy eddig a Watch Dog: Legion-t eléggé élvezi...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz zkxdn #6259 üzenetére

    Rohadt összetett dolog ez.
    A cég egy nyereségorientált részvénytársaság, akárhogy is nézzük. A két alapítónak összesen nincs 25% részesedése (Marcin Iwiński: 12,64%, Michał Kiciński: 10,91%, a cég CFO-jának, Piotr Nielubowicz van még 6,45% és Adam Kiciński-nek 3,32%, szóval nekik összesen cirka 1/3-aduk van).
    Ha a befektetők (részvényesek) úgy látják, hogy valami nagyon mellé megy, akkor akár le is válthatják a vezetést. Tehát tetszik vagy sem van egy ilyen nyomás is.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz cyberkind #6263 üzenetére

    Én nem ettől tartanék.
    Inkább attól, hogy a MicroSoft vagy a Sony fogja magát, és ajánlatot tesz a részvényeseknek. Oké, ez a jelen helyzetben is vagy 10 milliárd dolláros tétel lenne (ha minden részvényre szóló ajánlatot tennének mondjuk 400 zloty-s áron), de ha sokat szánkázik a cég részvényeinek az ára, akkor értelemszerűen annál olcsóbban megtehetnék ezt...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz cyberkind #6265 üzenetére

    Emiatt nem aggódnék, a Sony nemrég kijelentette, hogy tovább fogják vinni a konzol-exkluzív címek PC-re hozását, mert a Death Stranding és a Horizont Zero: Dawn bejött. Szóval especiel úgy tűnik, hogy a Microsoft és a Sony is a saját konzoljára és PC-re fogják a jövőben kiadni a játékaikat - csak a másik cég konzoljára nem. :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz cyberkind #6267 üzenetére

    Én megvártam a Death Strandingot (nem is tetszik annyira, kb. 20%-on ott is hagytam), a többi Sony exkluzív közül meg egy sem érdekel. Most csak azért, mert később jön PC-re esetleg egy olyan játék, ami érdekel, amiatt, nem fogok PS-t venni. A Death Stranding miatt sem vettem.

    Visszatérve a témához: én csak arra affektáltam, hogy adott esetben óvatosan kell lenniük a bejelentésekkel. Hozzáteszem, továbbra sem a vérprofizmus árad abból, ahogy például a legutóbbi csúsztatást intézték. Ez inkább amatörizmus kategóriája. Csak az ilyesmivel nagyon bele lehet nyúlni azért. Szerencsére ahhoz már túl értékesek, hogy az Electronic Arts fel tudja vásárolni őket... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz hombre[EU] #6279 üzenetére

    Jason Schreier történettel kapcsolatban azért vannak bőven árnyoldalak.
    Róla tudni kell, hogy eredetileg a Kotakunál dolgozott, idén áprilisban ment át a Bloomberghez. A Kotakunál is a crunch (fejlesztési túlóra) volt a fő vonala a sikeresebb cikkeinek, illetve a rosszul sikerült fejlesztésekről írt.

    A Bloombernél még nyáron jött egy szivárogtatás arról, hogy a CDPR-nél már megy a crunch. Aztán [tőle jött a kiszivárgott CDPR belső levele a crunchról (6 napos munkahét)] , azóta pattog a dolog rendesen, mivel egyfelől elég támadólag megy neki a CDPR-nek, a forrásai szerint ugyanis a cégnél korántsem megy minden olyan szépen, mint ahogy azt korábban Marcinék lefestették (pl. hogy már tavaly május óta "crunch" van egyes fejlesztői csoportoknál).

    Azóta több téren voltak oda-vissza vágások, például Schreier elfelejtette megemlíteni, hogy a lengyeleknél a túlórát (crunchot) kifizetik, tehát ez nem azonos azzal, amit sok más játékfejlesztő esetén crunch-nak tekintenek (ott nem jár extra pénz a túlóráért). Ez talán apróságnak tűnik, de az is tény, hogy mint "tényfeltáró újságíró", illett volna az ilyesmiknek utánanéznie.
    Ahogy több oldalról is úgy vélték, hogy Schreier eltúlozza a dolgot, és igazából egy, a játékfejlesztői iparban általános szituációt szenzációhajhász módon kihasznál, hogy rossz színben tüntesse fel a CDPR-t, és egyben ezzel minél több olvasót (kattintást, más szóval figyelmet) szerezzen magának. Screier ezekre reagál az általad linkelt módon, miszerint CDPR-esek írtak neki, hogy valójában még annál is súlyosabb a crunch, ahogy ő leírta, mert volt olyan, hogy a varsói irodában bent aludtak egyesek egy időben. Ő meg nem csinál mást, mint ezt közkincsé teszi.

    A személyes véleményem az, hogy biztos, hogy van crunch a CDPR-nél is, ahogy szinte minden játékfejlesztő cégnél. Azonban az is biztos, hogy Schreier látványosan szenzációhajhász módon nyomatja ezt a témát, és tolja tovább és tovább, mintha a CDPR óriási rosszfiú lenne... Holott itt csak egy a sok közül tipikus esetet látunk szerinte. Azzal együtt, hogy Marcin korábbi megjegyzése, miszerint igyekeznek a crunchot elkerülni, most csúnyán visszavág...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz cyberkind #6287 üzenetére

    Ezért írtam, hogy ez kétoldalú dolog.
    Marcinék nagyon elszúrták a kommunikációt, úgy kifele, mint befele.
    Scheier viszont meg sem próbál objektív lenni, a szenzációhajhász újságíró tökéletes lenyomataként viselkedik...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz sittes79 #6291 üzenetére

    Ostobaság.
    Klikkvadász.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz LK #6342 üzenetére

    Cifu : nem tudod véletlenül,hogy a régi W3 csapat részt vesz-e a cp fejlesztésében ?

    Persze, Marcin Momot, Philipp Weber, Tomasz Marchewka, Jakub Szamalek és egy csomó meghatározó ember már a The Witcher 3-on is dolgozott. A csapat több hullámban bővült, először nagyobb mértékben 2017-ben, majd aztán 2018-ban.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz #98320896 #6347 üzenetére

    Eddig sem volt létszükséglet, egy extra feature, ennyi.

    @sittes79: Pedig valójában a GI és a valós tükröződések is nagyon jó effektek. Szóval nincs vele probléma ilyen téren. Erőforrásigényes ellenben, amit eddig is tudtunk. A DLSS Quality mellett ha nem lesznek artifactolások, akkor teljesen vállalható lesz szerintem a CP2077-ben is.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz zkxdn #6363 üzenetére

    Legalább a humorérzékük nem sérült. :D

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz zkxdn #6451 üzenetére

    A Sittes által linkelt Reddites hozzászólás október elejéről van, a Gold bejelentés utánról. Akkor ugye még nem volt szó a december 10-re való további csúszásról (más szóval a hsz. után bő 2,5 hónappal jelenik meg a játék, így érdemes a 4-5 hónapos megjegyzést kezelni). Amúgy a hozzászólást író felhasználót törölték.

    A két dolog egyébként is eltérő dologról ír, az egyik azt írja, hogy 4-5 hónap fejlesztés még ráférne a megjelenés előtt, a másik azt írja, hogy a játék már végigjátszható állapotban van (ezt amúgy már hónapokkal ezelőtt tudtuk).

    A Reddites hozzászóló (ha tényleg CDPR fejlesztő) sem azt írja, hogy a játék nincs kész, csak azt, hogy még lenne vele munka. Ez kb. minden szoftverfejlesztésnél így van amúgy, nem sok szoftver (pláne játék) van, amely a megjelenés pillanatában tökéletes.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz LK #6466 üzenetére

    Én egy magyar Gyógyszeripari cégnél dolgozok,és meg van tiltva hogy a céggel kapcsolatban nyilatkozzunk,facebook vagy egyéb bejegyzést írjunk. Amennyiben ez megtörténik, annak munkajogi következményei vannak.

    Ez a legtöbb komolyabb cégnél így van. Nem csoda, hogy az illető törölte is a felhasználóját, a hozzászólásokkal együtt. Ettől függetlenül nem zárom ki, hogy valóban CDPR alkalmazott, láttam már nem egy olyan esetet, amikor túlságosan is nagy a kísértés, hogy kommentálja az illető a dolgot, és meg is tette.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz VikMorroHun #6512 üzenetére

    Dehogy nem, azon rajongókat, akik már előrendelték arra a platformra a játékot, amelyik késik.

    Plusz szerintem a Sony és a MicroSoft szerződés tartalmazhat olyan pontot, hogy a PS4 / XBox One verzió nem jelenhet meg később, mint más platformok verziója.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz .LnB #6526 üzenetére

    Csak a Kínai piacra, tehát errefele csak a gyűjtőknek, horror áron elérhető... :P

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz cactuar #6533 üzenetére

    Effektíve a Gwent-hez hasonló az eddigiek alapján nem lesz. De mini-játékokból lesz szvsz elég.

    Eddig csak az autóversenyt említették közvetlenül, ami kb. a The Witcher 3-ban lévő lóversenyekhez hasonló lesz.
    Láttunk kvázi utcai harcot még, ehhez hasonló szintén volt a The Witcher 3-ban.
    Csak tippelek, de mivel képen volt lőtér, lehet, hogy lesz egyfajta sportlövész, szituációs lövészet verseny.
    NPC-ket látni valamiféle Go-féle játékot játszani.
    Corpo esetén folyamatosan láttuk a HUD-on a részvényárfolyamokat, tehát egy lehetőség, hogy mini-részvényjátékok lehetnének.
    No és persze ott van a Braindance, mint ilyesmi még.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz #98320896 #6574 üzenetére

    Ahogy már írtam:

    Marcin Iwiński: 12,64%, Michał Kiciński: 10,91%, a cég CFO-jának, Piotr Nielubowicz van még 6,45% és Adam Kiciński-nek 3,32%.
    Ez összesen 33,32%, vagyis az összes részvény harmada van nálunk.

    Igen, nehezen elképzelhető, hogy a kisrészvényesek a meghatározó embereket leváltanák a cég éléről, szóval önmagában egy újabb csúszás esetén én ilyesmitől nem tartanék. De hogy lesz egy-két veretes megjegyzés a részvényesektől, az tuti...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz LK #6607 üzenetére

    Csak trollkodik, egy kétezer éves Youtube videó van a link alatt...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz #98320896 #6617 üzenetére

    Hihetettlen, hogy egy kizárólag Ray-Tracinget vizsgáló teszt alapján előre jósolgatsz megint... :U

    Ray-Tracing nélkül játszol úgy is, nem mindegy akkor?
    Ereszd el és ne kommentálj a RT kapcsán többet, kész... :(((

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz #98320896 #6620 üzenetére

    Az, hogy megint zöldségeket állítasz alátámasztott információ nélkül, irreleváns tényezőkre mutogatva.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz #98320896 #6623 üzenetére

    Ha spekuláció, akkor mi a fenéért pattogsz rajta? Már hetek, hónapok óta azon pörögsz minden egyes topicban, hogy szerinted mennyire gáz az RT és mennyire felesleges, meg különben is...

    Ahogy azt is már kibeszéltük, hogy egy RTX 2080 Super esetén reális elvárás lehet az RT High + DLSS Quality mondjuk FHD, esetlegesen RT Med + DLSS Q mellett 1440p felbontásban. De majd meglátjuk, mi lesz a végén, kész...

    Erre a 3DMark RT tesztje kb. semennyire nem releváns, mert csak és kizárólag a DXR 1.1 RT teljesítményt vizsgálja. Ami egy játéknál nehezen értelmezhető...

    Én utálom a sört, BTW...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    A megálló- és a buszreklám találkozása...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    Bevallom ezt még némi kétkedéssel fogadom, de ha igaz, akkor a New York Times Square-en tegnap este megjelent a CP2077 reklámja. Olyan 1,5-2,5 millió dollár lehet egy ilyen reklámhely ára egy hónapra (viszont csak ezt az egy képet találni róla, ami a kétkedésemet okozza):

    Razer Viper Ultimate X Cyberpunk 2077 színben, extra 10 dollárért (~160 dollár így, ~150$ a sima változat ára).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz shotika #6730 üzenetére

    A GTA-kból nekem is a Vice City volt az utolsó, ami igazán tetszett. A GTA 5. sem rossz játék, de szerintem erősen túlértékelt...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    [Interjú Daniele Duri-val, a CP2077 fő animátorával]
    Azért érdekes, mert az újabb csúsztatás óta ez az első ilyesmi.

    A lényeg:
    -Az inspiráció kapcsán említést tesz a szokásos források (filmek) mellett a [Kowloon Erődített Városról], amely Hong Kong területén egy hivatalosan kínai felügyelet alatti terület volt, amit gyakorlatilag a Triádok tartottak a kezükben, és az 1990-es évekre igen kis területen nagyjából 33 000 lakos zsúfolódott össze, ezzel a legnagyobb népsűrűségű területe lett a Földnek. A bűnözői csoportok rájöttek, hogy ahhoz, hogy az élet elviselhető legyen, szabályokat kell felállítaniuk, és különféle szakmáknak, cégeknek kell megjelenniük. A működő telepről csak két kép, hogy az inspirációt megértsük:

    [Erre még egy marék kép, akit érdekel]

    -A belső nézetes animációkat olyan emberek segítségével finomították, akik gyakorlott fegyverhasználók voltak, hogy a mozgás realisztikus legyen.
    -A MOCAP felvételeknél általában filmekből merítettek inspirációt, így például a corpo jakuzák esetén Kitano Takesi mozifilmeket vettek alapul.
    -Mivel a tradicionális MOCAP nem mindig volt ideális a belső nézetes mozgásnál, klasszikus képkockáról-képkockára típusú animálással dolgoztak. Így csak referenciának használtak GoPro felvételeket.
    -Az NPC-knél MOCAP-ot használtak, de ezt meg kellett bolondítani (felgyorsítani és módosítani), egyfelől a memória-limitáció miatt, illetve hogy az NPC-k kellő sebességgel tudjanak reagálni. Nagyon nem volt egyszerű dolguk...
    -Minden mozgást, amit Night City-ben látunk majd, animátorok dolgoztak ki.
    -Megemlíti, hogy Mike Pondsmith tevékenyen részt vett abban, hogy a hagyományos szerepjátékot átültethessék egy számítógépes játékba.
    -Ezzel kapcsolatban rákérdeztek, hogy a szerepjátékban lévő többi kaszt miért nem jelenik meg a játékban. A válasz az volt, hogy nem lett volna egyszerű behelyezni mondjuk egy Újságírót (Media) vagy egy Zenészt (Rockerboy) a fő történetszálba. Ezért végül csak három kvázi kaszt-hátteret választottak ki.
    -A fejlesztők egy részének az arca bekerült a játékba NPC-ként.
    -A csúszásról kvázi csak annyit mondott, amit eddig is hangoztatott a CDPR: a játék hatalmas, és fontos a fejlesztőknek, hogy a közönség jól fogadja a játékot (ie.: normálisan fusson - Cifu) és a jelenlegi (konzol) generáció egyszerűen nem elégséges. (az angol átirat szerint: ...the current gen is not at the right point).
    -A Home Office-ból való munka befolyásolja a fejlesztést, mivel az együttműködéshez élő csetelés szükséges, ami lassítja a munkát.
    -Mivel a CP2077 szerepjáték, a szintek számítanak, ha fejbe lősz egy sokkal magasabb szintű NPC-t, nem fog meghalni a lövéstől. A hatás látható lesz, például hátraesik, majd feláll, tehát nem fogja szivacsként elnyelni a lövedékeket (bullet sponge). Igyekeztek úgy egyensúlyozni, hogy szerepjáték-szinten és látványban is élvezetes legyen.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    Topikgazda

    válasz Lajmund #6898 üzenetére

    A szerepjátékok örökös rákfenéje az, hogy valahogy mutatnia kell a fejlődést. Ugyan azzal a karakterrel játszani huzamosan unalmas. A korai szerepjátékoknál ez egészen extrém volt, lásd D&D és AD&D, ahol egy 10. szintű karakternek több, mint 10x annyi életereje lehet, mint egy első szintűnek.

    A Cyberpunk 2020 (és általában az Interlock Systemre épülő R. Talsorian Games játékoknál) pont ezt kivédve nincs is dinamikus életerő, a túlélőképességet a páncélzat illetve a mozgékonyság adja meg. Emiatt viszont irgalmatlanul veszélyes dolog a harc, hiszen egy gépkarabély találattól simán padlóra kerülhetsz és pár kör után beledöglesz, ha nem tudod magad összekaparni, vagy nem kapar össze valaki (a Trauma Team lényege szvsz inkább ez volt, hogy ahol a mesélő akarja, ott a játékosok karakterét meg tudja menteni).

    Csakhogy ez egy számítógépes szerepjáték, az ebből fakadó problémákkal. Ha Te egy fejlövéssel le tudod teríteni az ellenfelet, akkor téged is illene egyetlen fejlövéssel leteríteni. Ha érdekel, milyen érzés ez, játssz egy kicsit az Armed Assault III.-al - rövid úton rájössz, hogy jobb, ha mindenhol lehajolva, de inkább laposkúszásban közlekedsz, és hatvanszor meggondolod, mikor húzod meg az elsütőbillentyűt. Mert ha nem így teszel, és csak lazán rohangálsz, mint egy Expendables filmben a főhősök, rájössz, hogy pillanatok alatt szitává lőnek.

    Élethű? Igen. De élvezetes? Hát a felhasználók oroszlánrészének biztos, hogy nem.

    Csak nézd meg akármelyik fegyveres csatát, akár a 2018-as 48 perces videót, akár a 2019-es Deep Dive videót. Ha ez reális lőfegyveres harc lenne, a fikarcnyi esélye nem lenne két embernek tucatnyi ellen szűk térben.

    Szóval itt a CDPR egyensúlyoz. Kell egy pozitív játékélmény. Ami miatt a reális fegyver-viselkedést el kell felejteni. Imitálni kell a valós fegyverek viselkedését, de nem leszimulálni azokat...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák