-
Fototrend
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
// Cifu // ++ Nem azért a 20 creditért, de nem lehet tovább élni az életet a nélkül, hogy megpróbálja mindenki meggyőzni másikot szubjektív dolgokról? Az, hogy valaki TPS vagy FPS nézet párti, egy dolog. Kinek ez jön be, kinek az jön be. Lassan már a sarki drogos utcalányról is tudjuk, hogy neki belső nézetből jobb, vagy ha hátulról nézzük. Lépjünk túl rajta. A játék a hírek szerint FPS nézetű. Pont.
++//Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz GypsFulvus2 #259 üzenetére
Régi vágású RPG-k? Mint az Ultima Underworld (1992)? Mert hát az is FPS nézetű szerepjáték volt. Még az Elder Scroll's: Arena (1994) is a "régi vágású RPG-k"-nek nevezettek előtt jött ki.
De ha őszinték akarunk lenni, a klasszikus RPG-k, mint Wizardry-sorozat (1982-2011), Bard's Tale sorozat (1985-1988), a Might & Magic sorozat (1986-2014) a Dungeon Master sorozat (1987-1992) vagy az Eye of the Beholder sorozat (1990-1993) mind-mind FPS nézetből játszódott, még ha a korai játékokban ugye csak 90°-onként tudtunk fordulni.
Szóval bocsánat, de az elmélet egy ici-picit fals. Szerintem...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz Hintalow #268 üzenetére
Gondolom ezzel a karakterosztályokat ki is írtották a játékból, tech/orvtech, rocker, vagy céges formájában nem lenne ez túl élvezhető, hisz ők max valami kis pisztolyt használnak, azt sem túl gyakran.
Tavaly ellentétes hírek jelentek meg ezzel kapcsolatosan. Az egyik hír a volt kiugrott ex-CDPR-esektől, hogy túl ambíciózusak voltak a tervek, és bár voltak karakterosztályok, sőt, karakteralkotás is, menet közben ezt visszavágták, és előre generált karakterre akarták szabni a játékmenetet, ami miatt egy csomó elvégzett munka ment a levesbe.
Később viszont Mike Pondsmith (aki külsős tanácsadóként részt vesz a fejlesztésben) azt nyilatkozta, hogy benne lesznek a kasztok. Nem sokkal korábban beraktak plusz információkat, mely szerint a kasztok meglesznek, de menet közben döntheted el, merre is halad a karaktered, tehát ez már megerősített hír.
Gondolom ezzel a karakterosztályokat ki is írtották a játékból, tech/orvtech, rocker, vagy céges formájában nem lenne ez túl élvezhető, hisz ők max valami kis pisztolyt használnak, azt sem túl gyakran.
Márpedig szvsz megoldják. Ha belegondolsz a Netrunner se pisztollyal fog hadonászni...
Ajánlom egyébként a trailer alapos végignézését. Effektíve az összes kaszt benne van, Rocker (az ezüst csaj a fellépésre megy az ajnározó tömeg előtt), Solo (pisztollyal ül a köztéren), Céges (ezt nem nehéz megtalálni ), Nomád (ebből is több jelenet van, a "kis család" összeállásból, illetve az a jelenet, amikor a Trauma Team jön valakit kimenteni, miközben az egyik családtag géppuskával válaszol) Fixer (robot-bemutató), Netrunner (a hálózatra kötött ürge kinyírója) és így tovább.A közelharcra kíváncsi vagyok, azért a szabálykönyvekben legalább annyi közelharci fegyver/cyberware van, mint lőfegyver. És azért egy wolverrel vagy ripperrel kicsit élvezetesebb harcolni, mint x+8-ik gépfegyverrel.
Én továbbra is maradnék a lőfegyvereknél... De szerintem megoldják, a trailerben és a eleve, már a teaserben is voltak karpengék...
Meghát a rendszernek pont az a bája asztaliban, hogy mivel szintlépések sincsenek, mindegy hogy mennyire vagy tápos, egy db szerencsés lövésbe ha belenézel, neked annyi. Ezt nemtudom hogy lehetne ide átteni.
Simán. Mindig is utáltam a szerepjátékokban a szintrendszert, amikor 60-70-80 szintesként kisújjal nyomod le ugyanazokat a szörnyeket / ellenfeleket, amiket a játék elején vért izzadva, mindenféle potikat / egyszerhasználatos cuccokat ellőve tudtál lenyomni...
Remélem azért itt is el lehet majd hurcolni a halottakat illegálban elbizniszelni a szervbankokba
Trauma Team van, szvsz ez is benne lesz.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Akkor vegyük át:
-FPS RPG, ahol nem feltétlenül az akcióról van szó, hanem egy FPS RPG-ről, amelyben vannak FPS lövöldözős elemek
-Lesznek skillek (Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech, Cool)
-Lesznek perk-ek (mint a Cyber Obesity)
-Nem lesznek fix kasztok, alapvetően a történet alakítása határozza meg, melyikbe pottyansz bele
-A játékos karaktere 'V' lesz, aki lehet férfi vagy nő
-Teljes karakter-generálás lesz
-Lesz meghatározható háttértörténete a karakterednek
-Direkt azért dolgoztak a nappali megjelenésen, hogy elkerüljék a Blade Runnerhez való hasonlítást, miközben megőrizzék a Cyberpunk hangulatot
-Természetesen lesz folyamatos napszakváltozás
-Lesznek vezethető autók és motorkerékpárok
-Különféle lőfegyverek és közelharci fegyverek lesznekA magyarázat egy része amúgy eléggé érthetettlen (pl. a kasztoknál előhozza a Rockerboyt és a Corporate-t, de nem egyértelmű, hogy is érti ezt).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz GypsFulvus2 #271 üzenetére
Megbocsáss, de Te kezdted a magyarázatot azzal, hogy akik "régen" RPG-ztek, akik nehezebben barátkoznak meg az FPS nézettel, míg akik FPS játékokkal kezdték, azok könnyebben. Erre reagáltam, hogy az FPS nézet nem a Doom-al, de még csak nem is a Wolfenstein 3D-vel kezdődött...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Ahogy nézem, a trailerhez szánt koncepcióképek még nem voltak:
"A vörös szőnyegen"
"Még nem halt(am) meg"
"Kössünk üzletet"
"Trauma Team munka közben"
"Élet az utcán"Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
A pálya méretéről van infó?
Night City a Cyberpunk világának "fő" helyszíne, ez egy, a valóságban nem létező város, valahol délre San Francisco-tól. A lakossága a Cyberpunk 2020-ban cirka 5 millió fő volt, tehát nem megapolisz, "csak" egy nagyváros. Persze ez változhat a játékban.
Jól értem, hogy ez egy GTA szerű nyílt térkép lesz?
Alapvetően jól, amit még nem tudni, hogy pontosan mennyire lesznek nyíltak az épületek, értsd: bárhova be tudunk menni, vagy csak kiválasztott helyekre.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Pont ez az, ami nekem egy kissé gumicsont válasz.
Az "unalmasabb generikus" épületbe mi fog beleszámítani? Egy gazdag playboy háza? Egy felhőkarcoló penthouse lakosztálya? Vagy egy hétköznapi emeletes ház, amelynek a földszinti szuterénjében designerdrog-labot üzemeltet egy félnótás? Ezek ne lennének érdekesek?
Megértem, hogy játékfejlesztési szempontból szívás lenne minden házat és épületet bejárhatóvá tenni. De játékmenet szempontjából sose tudni, hogy mikor lenne jó behúzódni valahova az üldözők elől, és ilyenkor engem zavar, hogy amúgy a betonfalon is átmenő bivaly főhös bután áll egy hétköznapi bejárati ajtó előtt, és nem tudja se feltörni, se betörni, se kinyitni, se semmit csinálni. Mert játékmechanikailag bonyolult megoldani.
Valahol bíznék benne, hogy szabadon bejárható lenne teljes Night City, a csatornarendszertől kezdve az összes felhőkarcoló tetejéig. Tudom extrém elvárás, de miért ne?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Leginkább sehogy.
Pedig jó lenne, ha úgy működne, mint pl. a Hitman játékban, csak ugye ott erősen tömörített a bejárható terület. Itt meg marad a GTA szerű megoldás...
Félreértés ne essék, megértem a miértet, csak arra mutattam volna rá, hogy mi a probléma ezzel.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz FoxiestFox #301 üzenetére
Egyik, hogy semmit sem hagyna a fantáziára, ami egy olyan játékban, aminek az univerzuma masszívan a fantáziád köré épül, megengedhetetlen.
A fantáziával magyarázod azt, hogy egyes (történet szempontjából fontos) ajtókon a legkülönfélébb módokon be tudsz menni, másokon viszont még a páncéltörő gránát sem segit?
Másik, és fontosabb, hogy mit tenne ez a játékmenettel. Mindenki úgy játszana, hogy menne lakásról lakásra, épületről épületre, és kilootolna mindent, amit tud. Semmi értelme sem lenne a világon, a játék nem loot szimulátor.
És a helyi biztonsági szolgálat, illetve a rendőrség, esetleg rosszabb, egy komplett nomád gang addig malmoz a sarkon, amíg végig mész a lakásokon?
Pont ez lenne a lényeg. A lehetőséget megadni, de a vele járó kockázatot is. Nem erről szól egy szerepjáték?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz cyberkind #314 üzenetére
Saját meglátásom a témában:
1.: A trailer dolga az, hogy bemutassa milyen lesz a játék. Ha direkt feltupirozzák olyan effektekkel, nagyobb felbontású textúrákkal, részletesebb modellekkel, mint amit a játékba raknak, akkor az átverés és mélyen elítélendő. A legjobb példa ugye az Alien: Colonial Marines esete volt...
2.: A két videóverzió közötti különbségek pár dologba betekintést engednek, például nem lehet eldönteni, hogy tényleg nem prerenderelt videót nyomtak be: a járókelők egyik része dinamikus, nem látni a másik verzión őket, de akkor a fix elemek hogy is kerülnek bele? Nem dinamikus mégse a járókelős rész?
Fent az XBOX, alul a Youtube (PC?) verzió, a járdán átkelő piros ruhás alak és a fehér szoknyás azonos, ahogy bal oldalon a fekete-sárga felsős nő és mögötte a kukáknál a koldus(?). Az autók szintén azonosak, bár az Xbox-os verzión a zebrától jobbra, a hátsó szedán orrán mintha valami effekt félrement volna...
3.: A "Glorious PC Master Race" rajongói csillapodjanak le, érdekes módon "Shot 2" képen az XBox verzió hátterében látni többet. Erre persze nehéz alapozni, lehet, hogy a PC-s képnél a LOD beállítás le lett húzva. Minden esetre ennél a képnél egyértelműen az Xboxos verzió részletesebb, jobb oldalon a messzeségben az oszlopok előtt és körül kukákat vagy dobozokat látni, hátrébb pedig útelválasztó betontömböket, a PC-s verziónál nincs ott semmi. Kicsivel feljebb, a repülő járműtől jobbra, a sötét cső mögött az Xbox-os verziónál egy kékes/lilás reklámtáblát látunk, a PC verziónál nincs semmi:
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Az is lehetséges, hogy az NPC-k egy része dinamikus, míg mások scripteltek. Ez pl. tipikusan így működött a Mass Effect-ben. Voltak NPC-k, akik mozogtak, jöttek-mentek egy helyszínen, míg mások mindig ugyanott álltak vagy ültek.
Yepp, de itt például a zebrán átkelő két karakter is azonos, tehát nem csak statikus karakterekről van szó. De igen, ez egy logikus magyarázat.
Ahogy a kérdőjel is utal rá, egyelőre nem egyértelmű, hogy a screenshot PC verzióból származik.
Hint: a lenti képeket én raktam össze, a PC? felirat is tőlem származik, nincs megerősítve egyértelműen, hogy PC-n készült. Ahogy az sem, hogy az XBox-os verzió XBox-on - igaz, onnan kihagytam a kérdőjelet. Shame on me...
A W3 esetén is túlzásnak éreztem a problémázást, mert bár a képek részletes elemzésével fel lehetett fedezni némi downgrade-et, de ettől még a látvány maximálisan csodás volt, a játékmenetre nézve pedig semmilyen hatással nem bírt,
Szigorúan saját vélemény, de a The Witcher 3 esetében a fő téma az volt, hogy mennyire másképpen néz ki a játék, mint a 2013-as / 2014-es bemutatókban. Azóta tudjuk, hogy különféle megvilágítás / színvilágot megváltozató addonokkal egy része ennek emulálható, tehát egyszerűen a grafikai finomhangolás miatt lett más a grafika. A másik rész (por, nagyobb látótávolság, légköri hatások, más (részletesebb) karaktermodellek) pedig feltehetően az optimalizálásnak esett áldozatául.
Utóbbi terén én mondjuk speciális nézetet képviselek: kár volt kivenni ezeket, nyugodtan bent maradhatott volna ultra-szuper részletességként. Aztán ha az aktuális kártyákkal nem lehet kihasználni, akkor válat von az értelmes játékos, és játszik Med vagy High beállításokkal.
Csak persze van egy hangos réteg, aki sír, ha a felső, vagy felső-közép kategóriás kártyáján nem tud a legmagasabb grafikai beállításokkal értelmezhető FPS-t kapni, mert hát neki az jár, és micsoda dolog, hogy van olyan grafikai beállítás, amit nem tud kihasználni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Beszámoló a demóról @ WCCftech
Röviden:
Az első részben V és partnere, Jackie egy banda által elfogott kiborgot akar kiszabadítani, Sandra-t, akit szét akarnak bontani pótalkarésznek. A benyomás végig 1+, a szöveg végig profán, Sandra meztelenül fekszik egy jéggel teli fürdőkádban, és ahogy kiemeljük belőle, közeli képet kapunk a mellbimbóiról.
Ezután egy kicsit "hétköznapi" részek következnek (vagyis a játékos két küldetés közötti lötyögése), láthatjuk a Blade Runner utóérzés lakását, a Night City utcáit, beszélgetést a gengszterekkel, meglátogat egy ripperdoc-ot (akik a kibervert építik beléd) hogy pár téren feltuningoljon, és járkál az utcán a sportkocsijával.
Aztán jött egy akciórész, egy Pszicho-Banda ellopott egy drága cuccot a Militech megacégtől. A megacég bíz meg minket, hogy szerezzük vissza, és itt több lehetőség merül fel erre, a demóban azt választják, hogy megpróbálják visszavásárolni. A végén ez rosszul sül el, és persze harcra kerül sor, ahol a banda vezére egy exoszkeletonba bújva akarja életünket megkeseríteni. Itt jön a bullet-time, ahol a boss gyenge pontjait is megtalálhatjuk.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Bocsi, de mi a f@szért kell bemutatózni olyan videókat, amiket aztán nem tudnak a végleges játékban megvalósítani?
Itt nem arról van szó, hogy mi az "elég", hanem arról, hogy bemutatták, hogy "ilyen lesz", oszt nem olyan lett. Teljesen érthető, ha ilyenkor a várakozások terén felcsigázott játékosok csalódottak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz [Prolixus] #433 üzenetére
Az a suhogós mackófelső nekem is feltűnt.
A novellás kérdést meg szerintem úgy kellene feltenni, hogy ki nem olvasott ilyeneket még?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz [Prolixus] #436 üzenetére
Tisztázzuk: a Cyberpunk 2013 / 2020 / 203X és 2077 esetében mindössze két dedikált novella létezik:
The Ravengers (1995)
Holo Men (1996)Ennyi. A Neurománc, Snow Crash, Hardwired, stb. csak az alaptéma tekintetében hasonlóak, de a világ egyáltalán nem egyezik. Az Altered Carbon és társai hasonlóan, bár az már inkább megy a tágabb Sci-fi felé.
Szóval ha innen nézed, akkor nem Cyberpunk olvasnivalót keress, hanem olyan olvasnivalót, ami olvasmányos, szórakoztató. Izlések és pofonok, de én akkor már inkább ajánlom figyelmedbe Ian Watson Warhammer 40k novelláit (Space Marine, Inquisitor (később Draco címmel jelentették meg újra), Harlequin, Chaos Child).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
A Neurománcban Chiba City volt a történet elején feltűnő város neve, és japánban volt.
Mike Pondsmith (a Cyberpunk szerepjáték írója) egy csomó írásból merített ihletet, Neurománc, Hardwired, stb. egyes városnevek és cégnevek is feltűnnek a szerepjátékban, amelyek a novellákban voltak előtte.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz [Prolixus] #442 üzenetére
Akkor Hardwired-sorozat szerintem.
BTW, nem szántam lekezelőnek, sorry, ha annak tűntem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz VikMorroHun #545 üzenetére
Összesen 88 szavazat van eddig, finoman szólva is kis merítés (azokat mozgatja meg inkább, akiknek nem tetszik az FPS nézet, és TPS nézetet szeretnének).
Egyébként berakni az FPS és TPS nézetet is azért nem olyan egyszerű, hiszen rögtön mindkét nézetben lehet tesztelni, például hogy a videóban is látott párbeszédeknél hogyan néz ki a TPS nézet (gondold el, hogy a kamerát lehet folyamatosan "alagútba" terelni, például ha autóba ülsz, most ez nem probléma)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
A hivatalos fórumról egy kis gyűjtés:
Q: Milyen gépen futott a Gameplay demo:
CPU: Intel i7-8700K @ 3.70 GHz
MB: ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING
RAM: G.Skill Ripjaws V, 2x16GB, 3000MHz, CL15
GPU: GeForce GTX 1080 Ti
SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe
PSU: Corsair SF600 600WQ: Lehet majd autót / járművet lopni?
Igen, lehet.
Q: Lesz 'ragadós' fedezék (Sticky Cover, ami kvázi előre beállított)?
Nem, nem lesz.
Q: Lesz(nek) olyan mini-játékok, mint a Gwent a The Witcher-ben?
Ebben még nem vagyunk biztosak, de lesznek olyan 'aktivitások' (feladatok, versenyek? - Cifu), amelyekkel találkozhat a játékos.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
Topikgazda
@duvi (#564): Tisztázzuk, a lenti gépkonfig az volt, amin az újságíróknak bemutatták a Cyberpunk 2077 gameplay demót (részemről a hiba, hogy ezt nem tisztázam ott és akkor).
A most nyílvánosságra hozott videó a hírek szerint pár részletben eltér attól, amit ott mutattak, simán elképzelhető, hogy ezt 4K-ban vették fel, a gép, amin futott pedig két 1080Ti-vel bírt például - mert erről nem szól a fáma.
@VikMorroHun (#565): Ugye tudod, hogy a gameplayben nincs egy másodpercnyi TPS nézet? Nem tudom mit néztél, de lehet a Cseh 2-őt, mert a gameplay videóban csak külső nézet van egy átvezető videóban (7:58-tól) meg az autós résznél (pl. 25:42-tól)?
@Chronos85 (#568): Az "eredeti" Cyberpunk neve Cyberpunk 2013 volt. Aztán a második kiadásé Cyberpunk 2020, majd a harmadiké Cyberpunk 203X. A számítógépes játék címe azért lett Cyberpunk 2077 szerintem, mert amennyire anno még 1988-ban hihető volt, hogy 2013-ban olyan sötét és high-tech lesz a világ, ahogy a szerepjáték lefestette, ma elég nyílvánvaló, hogy nem hogy 2020-ban, de még 2039-ben se lenne ilyen a világ. Tehát egy kicsit messzebb helyezték a jövőben. Ez egyébként logikus, hiszen több teret ad a háttérvilág kidolgozására (a Cyberpunk 2020 egyik nagy változása éppen az volt, hogy "frissítette" a még hidegháborús alapra építkező 2013 háttértörténetét - beleépítették a valóban megtörtént eseményeket).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
VikMorroHun azt írta, hogy a demóban is mutatták a TPS nézetet. Nem, nem mutatták a "demóban", akár a trailert, akár a gameplay videót nézzük. Az autóvezetésnél van külső nézet. Az nem egyenlő a TPS-el.
A fejlesztők pedig többször kijelentették, hogy First Person onlynak készül a játék.
Q: When do you go into Third Person?
June 16/18 Kyle Rowley: "Just cut scenes and vehicles (optional). "
Q: Does the view stay in First Person while aiming from cover?
June 16/18 Kyle Rowley: "Yes, always remain in FPP."
Q: Is dialogue a third-person cutscene? Like Witcher 3?
June 16/18 Kyle Rowley: "Hey! It doesn't mean dialogue no. All dialogue options are done in FPP. This ensures we keep a seamless FPP perspective to maintain immersion."
Kyle Rowley a játék Associate Design Director-ja.
Nyugodtan lehet cáfolni linkekkel, forrásokkal, ha másképpen tudja valaki.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz FoxiestFox #581 üzenetére
A The Witcher 3-at hogy tudták akkor végigjátszani?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz FoxiestFox #583 üzenetére
A The Witcher 3 főhőse egy ősz hajú, szakállas férfi, Gerald of Rivia...
Ott nincs opció, hogy női hátsót nézz, nincs karakteralkotás.Egyébként a női hátsónézés nem a Tomb Raider sajátja?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Számtalan HUD elem opcionális lesz, tehát akit zavar például a célpont feje felett "ugráló" sebzésszám, az kikapcsolhatja majd:
Q: Will the HUD and Damage Numbers above the heads be adjustable?
Aug 28/18 Marcin Momot: "That is exactly our plan. A lot of HUD elements (including damage numbers) will be optional. "
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz VikMorroHun #613 üzenetére
Mintha nem lett volna még kismillió sikeres FPS nézetű szerepjáték...
A Bethesda játékai (The Elder Scrolls sorozat, a Fallout-ok többsége), System Shock-ok, Vampire, Deus Ex...Beágyazható Youtube videón a likek száma sem számít sokat (ezért szokták a "like" vadászok letiltani a beágyazást)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Az biztos, hogy aki játszott a Witcherrel, azoknak a nagy része ezzel is fog. Hozzájuk kell igazodni, illetve az RPG rajongókhoz. pl. Mass effect sorozat is zseniális. Vagyunk elegen a piacon, akik már most előjegyezénk a játékra, hogy ne kelljen kompromisszumot kötniük senki kedvéért, szerintem már bizonyítottak.
Látom még mindig nem érted: a fejlesztők maguk választották az First Person nézetet, mert úgy vélik ez illik az adott játék műfajához.
Valóban bizonyítottak már és nem is kötnek kompromisszumot: ezért nem lesz Third Person nézet a játékmenetben, kivéve az autóvezetéskori (opcionális) külső nézetet...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz FoxiestFox #623 üzenetére
Pont ezt akartam írni. A trailerben látott metró térkép jó viszonyítási alapot ad, ráadásul ne feledjük, hogy itt több tíz emeletes épületek is lesznek, tehát nem csak területileg, de vertikálisan is méretes lesz a játéktér. Nem mondom, törhették a fejüket a programozók, ha a gameplayben látott világ valóban akkora lesz, ahogy ebből következnie kellene....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
A Trailer, amelynél még ugye nem lehetett tudni, hogy FPS vagy TPS nézet van, pedig 15 millió megnézés felett jár, és azt alig lájkolták többen, mint a játékmenet videót (341 ezer lájk). Szóval ez a Youtube like dologba bármit is belelátni eléggé erőltetett dolog...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Hát én azért csodálkoznék, ha valóban minden szint bejárható lenne, elég visszanézni azt a részt, ahol kijövünk az apartmanunkból, a szembe lévő lakótornyon végigpásztáz, és a felső szinteken mozgást se látni.
Szóval én azért arra számítok, hogy ha mindent nem is, de nagyon sok épület, beleértve a toronyépületeket is, bejárható lesz. Szóval a játéktér gigászi lesz majd...
De erre van egy jó idézet:
“Let me put it this way: when I drive around in Night City, it feels absolutely like a real city. It doesn’t feel like a city in miniature.”
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz Fitzgerald #638 üzenetére
Most már a hivatalos fórumra is lecsapott a tisztítótűz: automatikusan zárják/törlik az FPP / TPP témakör miatt nyíló topicokat, illetve törlik az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz VikMorroHun #646 üzenetére
A piaci igényeket te honnan is ismered ennyire jól? Ha érveket írunk le az nem is számít, csak mantrázod a zöldségeket tovább...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz Hintalow #649 üzenetére
Na igen. Nagyon kíváncsi leszek, hogy oldják meg az emberség (humanity) pont kérdését.
Ugye a Cyberpunk szerepjátékban anno megjelent egy zseniális gondolat Pondsmith-től: mi a hatása annak, ha egyre több szervünket cseréljük le mesterségesre? Logikusan gondolkodva az egész testedet lecserélheted, ha van rá pénzed, és persze a mesterséges erősebb, masszívabb, mindenféle kütyük vannak bennük, szóval nincs "limit", nincs visszatartó erő, hogy meddig mehetsz el. Akart egy technikai határt, hogy azért mégse teljesen gépekkel játszunk, ezért szőtte bele az emberség / humanity kérdéskört, vagyis hogy minden egyes beépített implantátum csökkenti az adott személy empátiáját.
Ezért a karakteralkotásnál az egyik stat az EMP (Empátia), az emberséged pedig EMP x 10, vagy egy 5-ös (2-10-ig) EMP-ű karakternek 50 Humanity-je van (így lehet valahogy helyrerakni azt, hogy a videóban látott kiberszem 4 Humanity-ba kerül), és ha 40 alá csökken a Humanity-je a beépített kiberware-től, akkor 4-es, ha 30 alá, akkor 3-sra csökken az EMP-je. A játékmechanika szerint 3-as EMP-nél már veszélyeztetve vagy, hogy eluralkodik rajtad a kiberpszichózis, amikor a kiberware-től feltuningolt tested miatt lenézed a "hagyományos" vagy "gyengébb" embereket. Ha az EMP 0-ra csökken, akkor a karakter végleg kiberpszichózis áldozata lesz - jön a C-SWAT, és lenyom, mint a bélyeget...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
Eddigi állításaid és azok tényekkel való kapcsolata:
#565: Ugye tudod, hogy már benne van a játékban a működő TPS nézet?
Nem, nincs a játékban működő TPS nézet, leszámítva az átvezető animációk egyes részeit és az autóvezetéskori opcionális lehetőséget, még idézve is lett a játékfejlesztőktől (Kyle Rowley: "Just cut scenes and vehicles (optional). ")
#613: Aki FPS-t játszik, azt nem fogja érdekelni a hosszú, több féle módon teljesíthető küldetések. Csak lövöldözni akarna. Szerepjátékosoknak nem kell annyira a belső nézet, anélkül is bele tudják élni magukat.
Fel lett sorolva egy nagy adag FP nézetű szerepjáték (The Elder Scrolls-széria, Deus Ex-széria, System Shock-játékok, Vampire, stb.), amelyek eléggé sikeresnek mondhatóak...
YouTube-on 4 nap alatt 6,6 millióan nézték meg a demót, abból kemény 334 ezren mondták, hogy tetszik is nekik.
Hogy ez a következtetés marhaság, meg lett cáfolva a #626, #628 és #631-es hsz.-ekben.
#658: Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért. Ha a CD Projekt Red meg tudta oldani, hogy ne kelljen, az más. A piaci igények felmérése viszonylag egyszerűen ment: ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla. 1-2 év és kiderül, nekik bejön-az, ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem sikerült.
Mármint micsoda? Üzletileg sikeres FP nézetű szerepjátékot csinálni? Nézz már körül!
A Skyrim (szintén PEGI 18+ besorolás, tehát még ez sem lehet korlátozó tényező) esetében az első két nap 3.4 millió példányt adtak el, 2011 év végéig (vagyis nagyjából 2 hónap alatt) pedig 10 milliót. Ha ezt az adatot hozza a Cyberpunk 2077 (amire az általános hype és a gameplay illetve a trailer nézettsége alapján minden esély megvan), akkor cirka 500-600 millió dolláros bevétel lesz, ebből nagyjából 300-400 millió dollár maradhat az ő zsebükben (a többi az értékesítési csatornák részesedése). Csendben jegyezzük meg, hogy a Skyrim-ből több, mint 30 millió példányt értékesítettek a 2016 novemberéig .
Most térjünk vissza a te saját becslésedre (#646), mely szerint a The Witcher 3 játék 81 millió dollárba került, és itt dupla annyian dolgoznak. Számoljunk 200 millió dollárral, mert ez egyértelműen nagyobb játék lesz, tovább készül, stb. Ha csak 50%-os részesedéssel számolunk, és 60 dolláros árral (vagyis példányonként 30 dollár folyik be a CD Project Red-hez), akkor 6,666 millió példányban kell értékesíteniük a játékot ahhoz, hogy nullszaldón legyenek...
Hát... majd meglátjuk, a pesszimista véleményed mennyire fogja megállni a helyét...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
7 millió dollárnak megfelelő zlotyit kapott a CD Project Red még 2016-ban, nem dedikáltan egy játékra, hanem négy meghatározott fejlesztésre ("élő" város szimuláció; többjátékos fejlesztések; filmszerű élményt nyújtó nyílt-világú fejlesztés és animációs fejlesztések az arc- és test-mozgás fejlesztésére) kapták a pénzt.
Egyébként az én számításom egyszerűen csak arról szólt, hogy nagyjából mennyi játékot kellene eladni ahhoz, hogy a felvázolt fejlesztési költségek megtérülhessenek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Ebben a CD Project Red támogató és nem támogatott!
Az eredeti hír szerint a feltételek között szerepel, hogy a játék költségvetése legalább 500 000 zloty (~135 ezer amerikai dollár) és maximum 20 millió zloty (~5,4 millió amerikai dollár), az elnyert támogatás 40-80%-ot tehet ki (ie.: legalább 100 000 zloty önerőre van szükség) illetve maximum 3 évig tarthat a fejlesztése. A teljes támogatási büdzsé 73 millió zloty, vagyis nagyjából 20 millió USD.
Szóval especiel itt nem kap a CDPR állami pénzt, hanem ad a pályázó kisebb cégeknek.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz gyuromoj #682 üzenetére
Van egy kis fáziskésése a Gamestarnak, mert ezt a hírt még augusztus 27-én jelentette meg.
Egyébként ez valahol érthető, mert kb. semmi lényegi info nem jött ki az elmúlt egy hónapban. A Hype kezd lanyhulni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
válasz kekesi132 #692 üzenetére
A szerepjátékok szabálykönyvei általában nem csak szabálykönyvek, hanem általában az adott világ háttértörténetét is bemutatják. A Cyberpunk 20xx (az első kiadás 2013, a második 2020, a harmadik 203x évszámmal jött ki) is ezek közé tartozik, így a szabálykönyvből megismerheted a világot. Ehhez hangulatos kis pár soros szövegek vannak a szerepjátékban.
Ahogy mások is írták, már csak azért is érdemes elolvasni, mert a Cyberpunk 2077 játéktechnikailag merít a szerepjátékból.
A Cyberpunk 2020 szabálykönyv kijött magyarul is anno, ahogy leírták, beszerezhető magyarul, és hozzá lehet férni alternatív forrásokból is.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Teljesen rendben van. Ebben a világban nem igazán tudom elképzelni a klasszikus vidéki életet, viskókkal és egyebekkel.
Pedig ki van dolgozva az is a szerepjátékban.
Viszont azt is írja, hogy semmit nem generálnak procedurálisan, ami azért kicsit furcsa. Egy ekkora területet kézzel megcsinálni nem tudom mennyire lehet, ez azért valószínűleg elég rendesen be fogja határolni a bejárható épületek számát.
A Witcher 3-ban sem volt minden épület teljesen eltérő, észre lehetett venni, hogy mely épületek kerültek a helyükre "copy->paste" módra. Itt ugyan ez lehet, csak a lépték más, megcsinálnak egy 30 emeletes tömbépületet, majd lerakják egymás mellé őket, és kész is a lepukkant lakótelepi régió...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In