Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1255 üzenetére
Áh, feleségemnek jó így, ahogy van, úgyhogy szerintem marad.
-
kelly416
veterán
-
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1295 üzenetére
Ülj bele, aztán majd megtudod. Vagy nem abban ültem? Valami suv-ba beültem a szalonban, cipőkanállal tettek be. Utána bele csüccsentem egy clio-ba (mert abból több is van a családban csak öregebbek, de nem ilyen picik) és lám, az tágasnak érződött. Egyébként a családban van grand scenic, az sem igazán tágas a lodgy-hoz képest. Önmagában nem kicsi, de sok ment rá a "dizájnra", és kevés maradt az utasoknak ahhoz képest, hogy külsőleg kb ugyanakkorák.
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1298 üzenetére
Én 169 "mély" vagyok, ahogy a barátaim csúfolni szoktak, úgyhogy Neked sem lesz tágas. Nem, mintha soványka lennék, de a sejhajom mérete mit sem befolyásol azon, hogy a fejem felett sem volt már sok hely. És nem, nem álltam az autóban ekkor a további fricskák elkerülése végett.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz konyi79 #1311 üzenetére
Látod, ezért szerettem a fókát, mert az a 320NM oda tudott hatni előzéskor. Hidd el, azzal is ugyanezt tapasztaltam, 70-el kullog, aztán meg nyomja, amikor belekezdek az előzésbe. A Lodgy-val bele sem megyek ilyenekbe sokszor, már csak mert a család is ott van, meg mert nem megy úgy, főleg így bejáratósan. Meg ölni sem akarom. De tényleg elképesztően barom néhány volán mögé csücsülő egyén, főleg, ha legalább 3 számjegyű paci van alatta, már övé a világ.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1316 üzenetére
Én is agyaltam már rajta, főleg a taxisaink miatt, akik rendszeresen gyalogláb a forgalmi sávban állnak bekönyökölve vagy feltámaszkodva a kolléga autójára és úgy beszélgetnek. Többször jeleztem a redőnységnek is, de a legértelmesebb reakciójuk az "...és ez ön szerint szabálytalan?" mondat volt. Azóta bújkál bennem a kisördög, hogy beküldök majd több felvételt is róluk, de akarja a fene, hogy megbüntessék őket, csak gyalog húzzanak már át a járda felé beszélgetni. De ugyanúgy a rend éber őreiről is van néhány képem már tilosban parkolásról, meg videóm is lehetne nem egy, 20-as táblánál min.50-ről, bár ezt igen nehéz lenne bizonyítani. Ilyen ez a kis város.
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1319 üzenetére
Nem vagyok állszent, mentem én 180-at is a fókával például, de ha tökszósz vagyok és benézek egy helyzetet vagy csak úgy natur elkezdenek engem előzni, nem taposom a gázt, hogy meg ne tudja tenni, hanem tartom az addigi tempót, vagy ha kell, szitkozódva ugyan, de fékezek és beengedem a marhát, aki nem tudja felmérni az előzéshez szükséges követelményeket. De a sok idióta aki csakazértis rádtart mert őt nehogy megelőzze akárki (és tapasztalom ezt céges S-Cross 1.6 TD vagy anno a fókával is, nem kell hozzá Dacia) nem közútra való, hanem bányába. Vagy oda se.
-
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1321 üzenetére
Nem beszólni akarok, de azért a fóka is minőségibb és csendesebb belsőt adott 13 évesen jóval kevesebb pénzért, de volt 1999-es kombi 626-osom, azok a kényelmes ülések és az a variálható, praktikus beltér is messze jobb volt a Lodgy-hoz képest. Csak a Mazda rohad, a Ford-hoz szaki kellett volna nem barbár és máig meg lenne... De mondhatom kollégámat aki 20 évnél öregebb 7es bömbivel krúzol, maga tartja karban, mindene flottul működik. Na jó, a telefont sosem próbálta, de minden más király, nincs kiülve, kiszaggatva a bőr még a pilóta ülésen sem, nincs lelakva sehol. De gazdája kell legyen egy autónak, hogy a gyár által megálmodott képességeit nagyjából tudja hozni ennyi idősen, és a legtöbbnek sajnos csak tulajdonosa van.
Sajnos tényleg igaz nagy általánosságban amit írsz, de ha a minőségibb járgány meg volt vigyázva, akkor az még 15 éves korában is tud minőségibb lenni, mint ezek újonnan. Lásd az esetemben például a fűthető szélvédőt, automata ablaktörlőt vagy az automata klímát, ami a fókában mind volt, de ebbe felárért sem tudtam kérni. -
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1326 üzenetére
Én egy ideig paraszt voltam ilyen helyzetben, rákészültem (azt hittem mindenre, de mint kiderült, csak majdnem) mindenre, és kevésbé fékeztem, húzodtam le, mint egy igazán defenzív pilóta. Nem generáltam még veszélyesebb helyzetet, csak kicsit hagytam főni a saját hülyeségében azt, aki kiszorult előzés címén. Aztán egyszer teherautó előzött teherautót velem szemben, lassítottam módjával, messziről integettem nemzetközileg, és amikor visszahúzott a saját sávjába az előzés befejeztével, akkor tűnt fel mögötte, a másik teherautó mellett a kaffermerdzsó a mágnes szemű matadórokkal (Hadházi után szabadon), csak épp vesés autó volt nem csillagos. A tesó két kézzel kapaszkodott a kormányba és odafagyott. Természetesen a gázra is, így szemernyit sem lassított. Persze mehettem le az útról. Szerencsére nem volt árok masfél méteren belül, így még vissza is tudtam kanalazni a ringatózó seggű kombi 626-ot az útra, miközben a teherautók mögött felgyűlt 8-10 autó kb. mindegyike veszélyben volt, úgy csúszkált a fara a kombinak. Szerencsére megúsztuk (mármint én és a szembe jövők is) köszönhetően a felelőtlenűl csúszkálós fiatalkoromnak, mert reflexből ment minden, agyalni nem volt időm. Azóta én is sokkal hamarabb lassítok, mert mindig hoz még valami meglepőbbet az élet.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1328 üzenetére
Sajnos vagy szerencsére nekem volt az elmúlt 30 évben legalább 5-6 régi de újonnan drágább autóhoz szerencsém. Passatok, Fiestak, Clio (ok, 1996-os, de a franciák legalább kényelmesek), Zafira A, Focus 2, 626, Avensis T22, Proton Persona 315 , amire emlékszem rendesen, meg volt Citroen CX de akkoriban nem vezettem még. Egyik ebben jobb, a másik abban, de az új autó "képességeivel" egyik sem ér fel, egyik sem annyira megbízható, költségmentes vagy rizikós. Ez elvitathatatlan tőle.
Pl. a Zafirám 2000-es kiadás, 2L dízel. 4x impulzív villanyablak, 1 gombos tempomat, ezekben a Lodgy előtt áll. Nincs S&S rendszer ami nekem előny, másnak lehet, hátrány. Több szempontból logikusabb vagy praktikusabb a beltér, több a tárolórekesz. Szóval az űrtechnika nem annyira űrtechnika a fejegységet leszámítva.
Viszont én nem cserélném le csak ezekért a Lodgy-t, ha az enyém lenne, de a feleségemé. Szívesen lecserélném egy Sandero-ra is az Opelt mindezek ellenére.Hát... az automata klímát én is hiányolom, de sajna nekünk nem járt a Lodgy-ba sem.
-
kelly416
veterán
válasz AMD Power #1348 üzenetére
Attól függ, de ha kell a kényelmes beszállás opciója meg nem is vagytok sokan (1 vagy max. 2 gyerek), akkor az S-Cross megfontolandó, mert kényelmesebb és minőségibb érzetü az utastér a Lodgy-hoz képest, könnyű parkolni vele, dinamikusan megy és szerintem nem csúnya egyáltalán. Bár nekem az új Ignis is "annyira csúnya, hogy már szép", de legalábbis érdekes és polgárpukkasztó megjelenésű. Az új Swift is szép, bár akkor már inkább az új Clio, az még szebb, csak az utóbbi kettőben a földre ülsz, amikor beülsz, annyira alacsonyak. Nekem ez nem lenne gond, én szeretek ott ülni, de az én vagyok.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1355 üzenetére
Igen, nekem is ez jött le. Ugyan a Toyota praktikusabb, nagyobb, síkpadlós, bőven műszerezett ... csak épp drága.
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1360 üzenetére
Nálunk is az volt, de azért nem mondanám a Lodgy-ra, hogy jobb abban amiben nem jobb. Az, hogy nekünk megfelel a kisebb beltér meg a nem sík padló, az egyéni igény. Az, hogy jobb motor van benne benzinesből legalábbis és jobb a menetdinamikája, az lehet kimondott előny. Az is, hogy több az üveg és kevesebb a lemez a szükséges látómezőben, de ne a bejövő napfényre hivatkozzunk, ami még fóliazott autóban is kellemetlenül meleget csinál mostanság.
-
kelly416
veterán
Ne csináld már. Mi 7en mentünk Balatonra tetőboxal, fiam 140cm környéke, a lányom már 160 felett van, simán el voltak hátul. 2 baj volt, nem ment hátra levegő, de ki nyitották az ablakot, meg nem hallatszik hátra a zene, de egy bluetooth hangszóró ezt orvosolja. Ennek fényében külföldi nyaralásra is simán elindulunk majd 5en (boxal vagy nélküle, még nem tudom), nem csak a madaras tecsóba. Simán jó ez az autó, főleg ennyi pénzért. Én Ford nemtudommiafenét néztem, de hosszított kasztni 300.000 felár és csak abban van 3 sor ülés, de a harmadik még így is még plusz 300.000, és akkor már csak dízel... fel is adtam gyorsan. A Doblo-t én is egy pillanatra mutattam meg feleségemnek, első ránézésre leszavazta.
Ez az autó kiváló a mi lehetőségeinkhez és kereteinkhez. És gyanítom nem egy család van még ugyanebben a topánkában.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1364 üzenetére
A 6-os váltó végáttétele is ugyanott van, ahol az 5 gangosé, csak rövidebbek picit az áttétek. Aki szeret kavarni, mint én is, vagy próbál minél idealisabban közlekedni, annak jó a 6 sebesség, könnyebben megtalálja az optimális tartományt, aki meg nem szeret váltani, annak van lehetősége 1-2-4-6 fokozatokat használni akár, mert elég nagy az átfedés, jól ki lehet húzatni. 4-6 megoldast én is rendszeresen alkalmazom lakott terület elhagyása esetén. De igazából komoly előnye szerintem nincs az 5-ös váltóval szemben.
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1367 üzenetére
Látod, én viszont bajban lennék, vagyok. Egy régebbi idők tisztességesen megcsinált autóját szívesebben vennék, mert azok még jó eséllyel autók lesznek amikor ezeket a maiakat (3 henger hengerlekapcsolással meg start/stop és társai) már kidobtuk. Azokból sem olcsó az, ami jó karban van most is. Nem igazán tudnék most szalonból úgy kiválasztani autót, hogy tartósnak is gondoljam. De valószínűleg akkor már egy Volvo mellett tenném le a voksom, ha ennyire nem számítana a lóvé. És lehet, még így is inkább választanék egy megkímélt V70R-t.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1370 üzenetére
Sőt, az 1.33 TCe-t is oda adom egy próbakörre, ha felénk jársz valamikor. Már, ha kíváncsi vagy rá.
-
kelly416
veterán
Azért fura, hogy egy tesztelőnek nem szúrt szemet a hátsó sor középsőre fellapozhatósága és ezzel egyúttal hatalmas csomagtartó létrehozása úgy, hogy végszükség esetére még nálad marad a két plusz ülés is. Na de olvasom tovább a cikket, hátha találok mást is. Eddig eléggé objektív, nem próbálja kendőzni a valóságot, ez a teszt kissé jobban tetszik mint az előző összehasonlítós.
Szerk.:
Végigolvasva is sokkal jobb ez a cikk szerintem.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1380 üzenetére
Szerintem a gyár megint a Dusterre koncentrál, Lodgy marad az, amiből sok van, és mivel mostanában kevesen vesznek dízelt, abból az erőforrásból több maradt, úgy gondolnám. De lehet,hogy tévedek.
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1397 üzenetére
Én igyekeztem az olcsó kategóriában maradni, de ha el lehet engedni a fantáziát Rönyóéknál, akkor már Laguna. De nem kell nagy autó a Lodgy mellé, úgyhogy kb. Clio RS akkor már. De alapjáraton egy sima "fapad" Clio is elég lenne, csak az a bizonytalanság a javítási költségekben szűnjön meg, ami a használtakban benne van, főleg a 20 év körüliekben.
De egy Sandero is teljesen jó lenne nekem, még akkor is, ha 3-5 éves. Csak klíma legyen benne és működjön. Vagy villany hátsó ablak, birom a huzatot, csak ne kelljen mindig hátra kalimpálnom ezért. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1404 üzenetére
Hát igen, erről van szó. Ezért is írtam, nekem elég lenne a 75 lógyenge, csak villanyablak legyen hátul. Annak idején MK1 Fiesta 1.3benzinnel tanultam és ökörködtem évekig. Ment keresztben, ment 150-nel, ment sárban, hóban, ment 6 emberrel hangfalakkal, számítógéppel és más aproságokkal megpakolva télen beöltözve, pörgött, forgott előre és hátra, amcsi filmek sztárfordulója, a "rükiben padló, kormány elcsap, 180-at fordul az autó és megy is tovább előre azonnal" is jól ment vele a 4 sebesség ellenére is... csak már nem igazán lehet olyat venni, vagy horror áron. 77-es kiadás volt alattam, az mostanra már kissé múzeális lenne.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1421 üzenetére
Ha nincs harmadik, akkor is jól jöhet nagyobb dolgok cipelésénél, nyaraláskor ha sokat szeret bepakolni a család (mert annyival nem is drágább és nem is nagyobb, hogy az év többi részében hátrányt jelentsen az a pici többlet ami ilyenkor előny), ha van még babakocsi vagy sajnálatos módon kerekesszék, vagy akármi egyéb történés van. Szóval szerintem összességében nem olyan sokkal több egy kombinál, amit nem lehetne elviselni a hétköznapokban (járulékos költségekkel együtt sem, mint többlet fogyasztás vagy biztosítás), de persze túlzásokba sem kell esni feleslegesen. Ha egy kombi bőven elég, akkor felesleges ez.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1425 üzenetére
Én tegnap néztem Sandero-t kíváncsiságból, és automata klíma kérhető bele. Komolyan? De a Lodgy-ba nem tudtam kérni sehogysem amikor megrendeltük.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1431 üzenetére
Értem én, de egy meg másfél éve sem láttam Lodgy-ba automata klímát, meg MCV-ben sem (mert azt akartam venni először, ameddig nem jött az állami támogatásos opció), és valószínűleg másban sem volt a Duster-en kívül. Most meg a Sandero-ba is lehet kérni... Nem azért, mert lusta vagyok tekergetni, hanem mert hajlamos vagyok úgy felejteni, én jól bírom a hideget, de a család többi tagját megfagyasztom akaratlanul. De mindegy. Ez van. Ebbe már utólag úgysem tesznek digit klímát.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1433 üzenetére
Nem hiszem, hogy csak ennyi lenne, mert automatán válogatja a befúvás helyét is, nem? Lábra, fejre, ablakra... De nem tudom, lehet elég lenne. Viszont amikor lefoglalóztuk az autót akkor a Duster-be már hónapok óta volt automata klíma.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1445 üzenetére
Tudom, mert ilyen van a céges S-Cross-ban, ismerősék Grand Scenic-jében, és több más autóban is. Auto funkcióban mindent állít magának, ahogy jónak gondolja. A Lodgy-ban szerintem bowdenes a legtöbb opció (mint a fényszóró magasság állítás is, azon betojtam), ezért nem tudnám feltételezni, hogy csak a kezelő egységet kellene cserélni. Bér lehet abban is a mozgató motor, csak kissé meglepő megoldás lenne szerintem.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1450 üzenetére
Mert használtan klímásat éppen nem találtak. Nem tudom, miért vesznek egyaltalán klíma nélkül autót az emberek. Annyira melegek vannak már nyaranta, hogy sok esetben elviselhetetlen, főleg, hogy a huzatot sokkal kevesebben bírják, mint a klímát. A Zafirámban nincs klíma mert valahol ereszt, szerelőre várok. Tegnap is mentem szerelőhöz, 1 óra oda, 1 óra vissza, én bírom a huzatot, ha más is lett volna az autóban, aki nem bírja, meg is őrültünk volna.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1456 üzenetére
És elég csak "családon" belül átugrani a csomagokért. Már a Renault is csomagban próbál mindent adni, sok olyan dolgot ami nem kell egy olyanhoz kötve, ami nagyon is hasznos lehet. Félő, hogy ide is átgyűrűzik majd ez, bár a Lodgy esetében honlapról egyetlen dolgot találtunk, ami nem kellett, a bővített térképcsomagot.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1458 üzenetére
Annyira kevés "extrát" tartalmaznak még most, legalábbis magasabb felszereltségi szinten, hogy nem nagyon tudnak csomaggal sem felesleges dolgokat eladni. Vagy hoznak még be egyéb lehetőségeket is, vagy max. ülésfűtést sóznak rá olyanra, akinek nem kell, mert Renaultnál is automatán behajlós tükör van (jó, nekem kis városban felesleges, másnak lehet, jól jönne mondjuk...) meg hátsó villanyablak van összeházasítva asszem pont ülésfűtéssel, és vezetéssegítő eszközök vannak csomagban, mint pl. tempomat az adaptív tempomattal meg a gyalogos vészfék rásegítéssel. Ebből is max. a sima tempomat kellene nekem, de másnak lehet, jól jön a másik kettő és neki eben guba, hogy csomagban vagy egyesével választja ki ezeket.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1460 üzenetére
Igazából nem ez volt a szándékom.
Megpróbálom értelmezhetően: Eddig kevés olyan opció van, ami felesleges lenne szerintem. De félő, hogy az újabb szériánál már vagy hoznak majd be feleslegesen sokba kerülő dolgokat amiket csak hasznos dolgokkal egy csomagba árulnak, és beállnak ők is ebbe a sorba, vagy remélem maradnak az eddigi legózható formánál még akkor is, ha kevesebb extrát árulnak, mint társaik. De mivel a Renault és a Dacia egy család, félő, hogy mennek majd a nagytesó után.
Hát... sokkal ez sem lett tisztább. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1463 üzenetére
Ja? Nyugodtan. Én viszont tudom magamról, hogy néha cirkalmasan fogalmazok, ezért nem vettem a lapot.
-
kelly416
veterán
Ismerősnek a cégnél vágták rá az ajtót, pontosabban a szél, a nem egészen fél éves autóra. Ha nem emlékezett volna, melyik kollégája parkolt mellette, csináltathatta volna zsebből. Pedig egy túrban járnak 3 műszakban, még ha nem is egy csarnokban dolgoznak, együtt érkeznek, egy helyen húzzák az igát sok-sok éve. A fószer nyitotta a 20 éves nemtudomminek az ajtaját, a szél kivágta és persze nem fogta annyira, hogy ne tépje ki a kezéből. Ok, csak horzsolás és festés pici horpadással, de így a biztosító inkább ajtót cserélt nála, mert pont a lemez élét (övvonal asszem annak a becses neve) rogyasztotta meg és nehéz lett volna kiszedni belőle. Ezek után egy ismeretlentől ne várjunk semmit.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1487 üzenetére
Már bocsánat, de mit is várunk ennyi zsetonért? Amikor a Merci meg az Ódi is narancsbőrös, mert már ott sem az a minőség mércéje, akkor ennyi pénzért ne várjunk már golyóálló lakkréteget a prémium festékréteg felett. Sajnos már semmi nem olyan, mint 15-20 éve, és ezt kár is emlegetni. MK1 Fiesta volt alattam pár évet, a lemez kirohadt itt-ott a festék alól,.de a festék még összetartotta és nem lyukadt ki. Ez most elképzelhetetlen, hacsak nem ez a gallyálló matt rücsis festék van ráfújva, ami majdnem divat lett a terepjárósok közt, bár lehet, az sem bírná.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen