Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3195 üzenetére
Így értettem, hogy a miénk 2,5 év alatt nem ment annyit, mint Dönci fél év alatt szerintem.
Nem gondoltam, hogy ütöd-vágod. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3197 üzenetére
Nyugodt vagyok. Bár sokkal nyugodtabb lennék, ha mi is hajtanánk bele a Lodgyba néhány km-t, mert akkor el jutnánk ide-oda nyaralni, de most megint másra kell a lóvé. Elég gáz.
Most is hőszivattyú felé kacsintgatok. Ha így marad minden, éves 700.000-1.000.000 magyar valután veszek piaci áras gázt, így még egy 3.000.000 hőszivattyús befektetés is 4 év alatt térül meg. Arról nem beszélve, hogy sem gázveszélytől, sem nyáron átmelegedett lakástól nem kell tartanom majd. Csak éppen nem esik jól a hirtelen jött kiadás. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3202 üzenetére
Szomorú ezt olvasni. Főleg úgy, hogy a miénk is mindjárt kifut a gariból.
-
kelly416
veterán
válasz szaki04 #3206 üzenetére
Hát... Elég fura. A Lodgy nem csinál ilyet, a céges S-Cross sem, de még a 97-es Fordom sem. Kigyorsítaskor közelébe érve a beallítottnak már nem gyorsít oly intenzíven, van amikor kicsit átcsúszik rajta, de ilyen1-2 km/t-t max, ami majdnem észrevehetetlen.
Vagy más a hozzáállásunk és én sokkal könnyebben elengedem ezt a +5 majd intnezív lassulás dolgot, de nem hinném.
-
kelly416
veterán
válasz tordaitibi #3216 üzenetére
Hény lovas, hány hengeres, mekkora súlyú is volt a kotkoda és mennyiben más a Sandero? Változás van, csak úgy mint a mobiloknál. Nem a kevesebb fogyasztás a lényeg, hanem az, hogy egy napot elmenjen nagyobb teljesítménnyel is. Itt is nagyobb a teljesítmény, a fogyasztás megmaradt.
Egyébként a Lodgy (ameddig néztem az elején) eléggé közel volt az igazsághoz, 2-3 decivel mutatott kevesebbet a tankolás után számoltnál, szóval ott nem annyira nagy a kamu.
-
kelly416
veterán
válasz tordaitibi #3218 üzenetére
Megismételem. Sokkal nagyobb a teljesítmény, nagyjából a duplája. A fogyasztásod mit sem változott, ezek szerint sokkal takarekosabb az új motor. Ha ez is 43 lovas lenne, kb. 2/3 ennyit fogyasztana.
Plusz tegyük hozzá, hogy sokkal kisebb méretben csinálták meg mindezt, azaz a technika is sokat fejlődött. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3221 üzenetére
Helyes, helyes. Szeretem, ha gazdája van egy autónak.
Jó utat, kevés hülyét! -
kelly416
veterán
válasz szaki04 #3228 üzenetére
Tablet van a műszerfal tetején és nincs vezeték nélküli AndroidAuto? Azok nem párban járnak?
Na de mindegy, a kérdésed tekintetében lényegtelen a dolog, ha kábelen nem stabil a kapcsolat, akkor az nem túl jó. Én a céges S-crossal szenvedek néha így, de az másfél havi ta egy hétig van nálam, túllépek a dolgon. A mi saját Lodgynk viszont tökéletesen muzsikál.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3243 üzenetére
A 75 majdnem fél ár. Az azért tényleg eléggé kevéske, ha nem használtad. Állítólag nemsokára kilőnek a gumi árak is, én lehet, inkabb megtartanám a helyedben. A nyári nyárra jó, a 4S meg ősztől tavaszig nagy hó kivéeelével jobb mint a téli. Nagy havak meg már sajna nem igazán vannak, úgyhogy pont van két szetted.
De azon meglepődtem, hogy a CEC5 kisebb méretben drágább, mint a CEC6 nagyobb méretben.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3253 üzenetére
Látod? És még így is kellett torony sapágyat meg lengéscsillapítót meg gólyalábakat cserélni. Mi lenne, ha arra is járnál?
De látom, mész rendesen, nem egy kis városkában terítesz.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3255 üzenetére
És nyilván sok más ember szerint is. Én innen Szentesről is érzem a különbséget egy Békéscsabai és egy Kecskeméti út között is, de ha Csabáról Mezőhegyesre kell mennem, akkor inkább kerülök Orosháza felé például, mert az alsóbb rangú utak sokszor olyanok, hogy elharapom a nyelvem egyedül is az autóban, amikor nem beszélek, csak simán ülök és vezetek.
Mindjárt gondoltam.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3257 üzenetére
A Lodgy-nak sima olajcsere meg olajszűrő csere volt 70 perc (mert minden megkezdett óra fizetendő) cirka 90.000Ft tavaly tavasszal. Az idén tavaszi teendőkben pollenszűrő csere volt csak, cirka 30.000Ft és max. fél óra "átnézéssel" és a szerviz ikon kiütésével.
Ha meg akarod venni, sokat spórolsz a szervizköltségeken.
Ha nem feltétlen kell, akkor számolj magasabb szervizdíjjal, mert ez már most sem ennyi lenne amit írtam. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3272 üzenetére
Ahogy mondod.
-
kelly416
veterán
válasz szaki04 #3275 üzenetére
A MOL hálózaton belül 1x tudsz naponta elméletileg. De MOL kútón kívül van még egy csomó szolgáltató, ha nem vagy hozzá kötve a MOL-hoz (nálunk a céges autókat csak ott lehet céges kártyára tankolni, minden más saját zsebre menne), van 50 litered Shell-nél, 50 az OMV-nél, 20 a Lukoinál, és így tovább.
Gyakorlatilag több helyről hallottam, hogy piaci áron az összes üzemanyag eladó, olyankor a MOL sem feltétlen csipog be a rendszerbe.
Szerk.:
Aztán, hogy utólag mit tesznek? Szerintem "csak" piaci áron fizettetik ki Veled a második 50 litert.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3277 üzenetére
Ok, de ha véletlenül nagyon sokat mennél, akkor Te tankolhatsz 2x is 50 litert egy nap, nem?
Tudtommal ez a teljes hálózatra kitetjedő limit csak a MOL kutakon van. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3281 üzenetére
Eleve a minőségi fóliát is cserélni kellene pár évente, nem? Lehet, rosszul tudom, de az UV kikészíti, törik, serül és a ragacs leszedhetetlen spec. anyagok nélkül.
Hátsó küszöbre, hátsó lökösre a csomi bajárathoz én is tettem, de azok kis felületek. Azokkal megbírkózom, ha majd vakarni kell a ragacsot. De egy egész ajtóról vagy motorháztetőről... kösz, de kösz nem.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3289 üzenetére
Mi meg mentünk egyet Szentes, Veszprém, másnap Tihany, komppal Siófok, Veszprém, ma komppal Siófok, Budapest, Szentes.
Itthon kérdezem az asszonyt, hogy a tankolási bizonylat? Kidobtam. Így fogyasztottunk amennyit fogyasztottunk, nem tudom kiszámolni.
De a legjobb út Kiskunfélegyháza - Csongrád között volt. Otthon, édes otthon. -
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3291 üzenetére
Ne is mond. Tegnap a fiam egy térelválasztó oszlopok közé kiakasztott lánc "kerítésnek" nyitotta neki az ajtót, 5 pöttyben ment le a festék az éléről. Pedig nem tudom hányszor elmondtuk már nekik, hogy nem kivágni kell az ajtót, főleg amikor tudjuk, hogy van a közelben valami.
-
kelly416
veterán
Egy kis ritkaság.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3310 üzenetére
Nálunk is 1 gyerekülés benne a 2,5 éves, és két 12-14 éves trónol hátul.
Annak idején néztem Fordot, Peugeotot, Renaultot, és főként anyagi megfontolásból lett a Lodgy, de ha ez lett volna élhetetlenül szűk, másikat veszünk. Nekünk kell a csomagtartó is az 5 fő mellé.
Szerintem a Jogger sem sokkal keskenyebb, viszont jó eséllyel még masszívabb az utascella, de senkinek nem kívánom, hogy tesztelje.Egyébként meg nyugi, a CrownVic-be sem kényelmes hátul 3 felnőttnek meg a Lodgy-ban sem.
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #3311 üzenetére
Na tessék, egy kis összehasonlítás. (Ha volt.már, bocsi.)
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3318 üzenetére
Jelen helyzetben hónap/Ft, de lassacskán nap/Ft árfolyamot kellene írni.
-
kelly416
veterán
Egy kis helyzetjelentés.
Elszaladtunk Marosvásárhelyre egy esküvőre, Szentes, Makó, M43, A1, A10, A3, szinte végig pálya, 498km/39L azaz 7,83 literes átlag 2 főre klíma nélkül.
Hazafelé "rá értünk" a jól bevált útvonalon jönni, Marosvásárhelytől Kolozsvár utánig pálya, onnan Bánffyhunyad, Élesd, Nagyvárad, Berettyóújfalú, Kőrösladány, Gyomaendrőd, Szarvas Szentes mind autópályamentesen, 420km/28L azaz 6.66 literes átlag úgy, hogy Királyhágón is nyomtam neki felfelé, előzni imádok, sokszor szaladtunk 120-130-at is amikor 3-4 kamion mellett mentünk el egyszerre, de igyekeztem 100 körüli utazót tartani egyébként. Ja? Meg hazafelé azért már majd 2 órát klímáztunk is.Egyébként jól teljesít, jól mozog városon kívül is 2 fővel meg egy táskányi ruhával. Egy fenékkel nyomtuk végig, hazafelé ki kellett nyissam a csomagtartót a határon, mindkettő út kényelmes volt nekünk.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3323 üzenetére
Nyilván a homlokfrlület és a váltó sem oda van normalizálva, stb... Nem is gondoltam róla sosem, hogy pályára való, csak ha valaki olvasná aki ilyen vásárlása előtt áll, egy kis infó.
Azok néha jó, néha borzalmas utak. Körösladány Gyomaendrőd között már akkor jártunk, amikor.még 20 volt az ajánlott sebesség azon a szakaszon, mert 1 sáv volt és az is tele hatalmas lyukakkal. Valahogy hozzá szoktunk, amikor megcsinálták akkor meg fantasztikus volt. Most megint romlik elég jó ütemben.
Néha a gyerekekkel sem kell. A legkisebb bírja legjobban a legnagyobbal karöltve, a középső behányós, nyavalygós, ha nem szórakoztatjuk. Ha van szólánc, vagy bármi egyéb móka, akkor vele sincs baj, 5-6 órás utat is végig üli gond nélkül.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3325 üzenetére
Áh, eleinte elindultunk Deszkről Szentesre, Szegeden már ment az "ott vagyunk már?". Kemény harcok voltak, ameddig ezt elértük.
De utasként lehet, hogy én is nyifognék néha szívesen, ugyhogy Te sem biztos, hogy simán bírnád annak ellenére, hogy vezetve mennyiket lecsavarsz egy-egy hónapban.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3328 üzenetére
Azt a legnehezebb sok embernek. Én is ezért szoktam le a motorozásról, mert ha még volt is utasom, nem sokat tudtunk kommunikálni.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3333 üzenetére
Dehogynem. A ladások sem így csinálják. Cementes zsákot bele!
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3359 üzenetére
Ameddig morog, addig jó. Majd ha ugat, akkor lesz a baj.
Szerintem féltengely az elmondasod alapján. Csapágyak szokása a morgás, ha kanyarban teszi, akkor féltengelynek illene lennie. Nem nagy móka, nem sok pénz, de ha szétugrik (volt már ilyenben részem), akkor onnan sehova tovább.
Szerk.:
Mármint önerőből. Ledifferál, kihajt a szétesett felére és a másik oldalt meg sem hajtja, így nem lesz ami előre (vagy hátra) vigyen, onnan csak vintatva vagy tréler.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3361 üzenetére
Okés. Hátha az, mert azzal egy óra alatt végeznek, plusz egy futóműállítás, ha kell.
Tegnap letoltunk cirka 1100km-t a Lodgy-val. Nem mondom, hogy nem volt fárasztó, de más autóval is az lett volna. Odafelé nem számoltunk semmit, hazafelé 510-520km-re tankoltam 16.700Ft körül ársapkával. Nem akarok számolni, fáradt is vagyok és még dolgozni is kell, de ha valakit érdekel, hajrá. A lényeg, hogy az autó jól viselkedett, minden rendben volt. Hazafelé főttem be kicsit az ülésbe, de rájöttem, hogy belső keringetésre áttettem egy bűzös helyen és ott felejtettem. Azt vissza kapcsoltam külső levegőre és minden ok. 120-ról is jól vette a lapot 170-ig a német pályán, amikor előzni kellett, de egyébként tempomat 110-120 utaztunk szinte végig. Szentes, Nagylak, Marosvásárhely és vissza. Szegény autó mindjárt jobban tudja ezt az utat mint én.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3363 üzenetére
Az szomorú. Nem is nagyon értem, miért van kanyar közben nagyobb fékhatás (kormányszervó bedolgozna a fékkörbe is kicsit?), hiszen másképp miért morogna csak kanyarban?
A Te szempontodból az a lényeg, hogy meg van a hiba és javítják. -
kelly416
veterán
válasz Flowtation #3366 üzenetére
Nekünk nem volt gond a lámpákkal eddig, most hét végén cseréltem egy bal drl izzót. De Édesanyám Cliójában is kiment a bal hátsó fék pénteken meg a futóban is emberkedett az egyik izzó, úgyhogy vettem 5-5 darabot mindkettőből. Bár csak annyi az eltérés köztük, hogy az egyik sima (a Lodgyé) a másik bilux (mert fék és helyzetjelző egyben). Viszont a Lodgy táskájában a gyári izzókészletben volt drl izzó, azt ki tudtam cserélni helyben, csak az izzókészletben kellett cserélni az izzót. Nem mindenki kap tépőzáras tatyót elakadásjelzővel meg izzókkal és eü dobozzal? Azt hittem gyárilag adják minden új autó mellé, ha már mi is kaptunk.
-
kelly416
veterán
válasz plömplöm #3368 üzenetére
Mi mindig kapcsoljuk a lámpát ha városon kívül megyünk, mert a drl nem világít hátul és a KRESZ előírja lakott területen kívül a jármű első és hátsó megvilágítását jó látási körülmények között is. Ilyen szempontból a kis város nem előny. Így sem kellett még izzót cseréljünk, pedig 25 ezer már benne van. De tenyleg.relatíve sokat van kapcsolgatva.
Köszi a tippet, akkor majd jó kis longlife izzót teszek bele, ha majd kell.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz plömplöm #3371 üzenetére
KRESZ II. fejezet, 44. paragrafus (nem találom a jelét):
"Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."
Igazad van, amikor én tanultam, még másképp írta.
Én is megoldottam, csak mi felkapcsoljuk a lámpát. :DÉrtem én, hogy nem kötelező, szerintem nálam sem volt már az amikor átvettük, de benne volt. Nincs bő lére eresztve, de van.
#3373:
Igazad van, a mi adónkból vannak, de annyian mászkálnak lakott tereten is ködlámpával, holott csak a fejében van a köd, és nem szólnak nekik. Szerintem vagy divat, vagy azt hiszik, az a menetfény.
De a lényeg, a rend éber őrei nincsenek hekyzetük magaslatán, legalábbis mifelénk. Sajnos. Elég sokan kezdenek kiábrándulni a szervből, pedig szükség volna rájuk. -
kelly416
veterán
-
kelly416
veterán
válasz plömplöm #3388 üzenetére
Nekünk a Lodgy-nál sem elég belepukkantani néhány légkört, törölni is kell a riasztást. Én sem egészen értem ezt így, de ameddig nem törli valamelyik családtag 1,5 légkörön és nem nyugszik bele abba az autó, addig jó így is.
A többi autómon nem volt ilyen flanc, mégsem maradtam sosem levegő nélkül (azaz kétszer, de az egyik durrdefekt volt a másik meg padka, hiába is fújtam volna mindkettőt). -
kelly416
veterán
válasz LamerGyuri #3389 üzenetére
A második bekezdést is olvastad? Szerintem érti.
Anyám 2gen 1.4 Cliójával szaladgáltam egy hetet, azzal is éreztem városon kívül, hogy "már csak azért is megelőzöm ezt a kis szutykot" emberek vannak az úton. De a Lodgy is így szokik járni, mert olcsó szutyi. Persze amikor tudni kéne felmérni távolságot, szemből érkező sebességét, akkor sokszor elröppenek az ilyenek mellett meg a teherautó mellett ami mögé "beragadtak", aztán ha elment szemből a forgalom, akkor hirtelen 160-nal előznek vissza, mert nekik megy a gép.
Igen, a kis autó, olcsó autó, régi (nem prémium) autó mind erre készteti a népek jó részét. Sajnos. -
-
kelly416
veterán
válasz plömplöm #3429 üzenetére
Én most kerestem felnikupakot. Vegyétek csak meg ezeket 4000-ért, én örülnék, ha csak ennyit kellene költenem. Ráadásul még újíthatom fel, ha nem karcos, leharcolt állapotban akarnám feltenni, de ennyit most egyáltalán nem tudok erre áldozni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest