Új hozzászólás Aktív témák

  • GalaHU

    őstag

    válasz SityiSXT #737 üzenetére

    Tudom, hogy ilyen módszerrel diktál Mills bácsi, de nekem az a bajom hogy nem konzekvens. Kvázi ugyanolyan erősségű kanyar néha 3-as, néha 4-es, teljesen bizonytalan. Néha a szűkül az 2-3 egységgel szűkebbet jelent a végére, néha meg egy kis törést, amit szinte ugyanazzal a sebességgel végignyomhatsz.

    Arról már nem is beszélve hogy a "Caution!" jelzést is rosszul használja, egy elnyújtot 5-ös/6-os kanyarból jövő 1-s elé közvetlenül már hiába teszi oda, kizárt dolog hogy le tudj lassulni, pláne laza murván vagy vizes aszfalton. Az egész kombináció elé kéne a figyelmeztetés, hogy legyen értelme.

    Mondjuk ha már itt tartunk akkor feleslegesen részletes az erősségek megadása, bőven elég lenne az itthon Ferjáncz által meghonosított 6 fokozatú francia-skála, ez a valóságban is működőképes. A hagyományos analóg órán a 6-os szám felől közeledsz, az 1-es az óramutató 1-es szám felé vezető útja, így a 3-as a derékszög, a 6-os meg a visszafordító, és kész. A balos kanyarok meg ennek a tükörképei... Mindig tisztán hallod, és tök jól lehet vele modellezni az ívváltozásokat, pl J23, és elbírja a kiegészítő infókat ha kell.

    A kanyarok sebességfokozatra történő felírása egyébként is nagy rutint igényel, már a pályabejáráson tudnod kell hogy a versenyautóval milyen tempóban fogsz odaérni, és az autód és a saját képességeivel tisztába lenni, hogy mennyivel fog átférni. Arról már nem is beszélve, hogy esőben rögtön borul a matek, állíthatod át magad fejben, hogy kvázi mást csinálsz, mint amit lediktáltál. Nem lehetetlen, de nagy rutint igényel, a "statikus" adatokkal azért egyszerűbb dolgozni.

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

Új hozzászólás Aktív témák