Új hozzászólás Aktív témák

  • Laca 012

    őstag

    Egy kis infóra lenne szüksègem ha valaki képben van és több tapasztalata van.
    Ha a 250mm-es vázhoz ajànlott motorok pl 1806 és 2204 akkor mégis a méreten kívül mi lesz a különbség a viselkedèsükben?
    Pèldànak okàèrt Emax:

    Motor MT1806 2204
    KV KV2280 KV2300
    Trust 460g 440g
    Cells 2-3s 2-3s
    Framework 12N14P 12N14P
    Propeller 5"-6" 5"-6"
    Lenght 26.6mm 32.2mm
    Shaft 2mm 3mm
    Diameter 23mm 27.9mm
    Weight 18g 25g

    Tehát ugyanazzal a propellerrel, akkuval, esc-vel mi lesz a különbség?
    A nagyobb átmérőjű motornak elvileg nagyobb forgatónyomatéka kell, hogy legyen, de a nagypbb átmérőjű forgó fémtömegnek nagyobb a lendülete - ellenállása is..
    Pl. stabilizációs szempontból mi az előnyösebb pl. lebegèsnél?
    -A nagy súlyú forgó tömeg giroszkópikus hatàsa érvényesül e akármennyire?
    -A nagyobb átmérőjű motor (a nagyobb nyomatéka miatt) tud-e gyorsabban felpörögni ha szükséges a korrekcióhoz egy széllökés esetén, vagy amikor veszíteni kell a fordulatból pont emiatt lassabb?
    -Repülési időhosszban a nehezebb motor nyilván negtív tényező, de energiafelhasználás szempontjából melyik lehet előnyösebb?

    Amit csak lehetett elolvastam e téren, de mindenki le van ragadva a propeller átmérőjénél, pedig szerintem a motor mechanikai méretéből adódó különbségek is megérnek egy misét.. Nem hinném, hogy tökmindegy..

    Másik kérdés a propeller rögzítés.
    A speciális rögzítések kivételével (pl. amikor a propeller közvetlenül több csavarral a motor palástjához van rögzítve nem is a tengelyhez) 2 féle gyakori módot látok.
    Az egyik amit a repülőmodellemnél is használok a tegelyszorítós-kúpos "tokmány" elvűt és a szimpla menetest amit egy anya zár. (Pl. DJI )
    Ebből az anyásból van 2féle forgásirányú 2féle (irányú) menettel. (A kúposból létezik egyáltalán balos?) Véletlen fellazulás ellen ez egy jó megoldásnak látszik, de...
    -mivel a menet egybe van esztergálva a forgórésszel, ha a menet sérül akkor gondolom kuka.
    -látok egy lapolást a menet alatt, az csak ellentartáshoz van pl. villáskulcsnak, amikor meghúzom az anyát, vagy a propeller addig lecsúszik és így biztosítva van az elfordulás ellen? (Nem igazán láttam ilyen lapolt furatú propellert)

Új hozzászólás Aktív témák