-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Creative997 #75011 üzenetére
Attól még nem lesz rendes drón sajnos. De majd meglátjuk, addig minden csak spekuláció.
Ha olyan jól sikerült mint a Nano kamera, akkor rendben lesz
Ha már Kína
-
Sordoran
addikt
válasz
Creative997 #75011 üzenetére
A kínai belső piacos ár sokat nem számít, de támpontnak jó. Az első Neo úgy látom 1300 ¥, míg a 2-es 1500 ¥ náluk. Tehát egy 15%-os emelkedés legalább várható a Neo árához képest nálunk is majd.
-
Creative997
őstag
Neo 2 legjobb és legfontosabb fejlesztése az első generációshoz képest hogy van minden irányba akadály kikerulo rendszere (Lidar és infraszenzorok).
Gyorsabb is, jobb a kamera stabilizátora, kamerája is.
Kínában debütált, kb 70k huf csak a dron ami elég olcsó -
evo87
őstag
válasz
iker62 #75008 üzenetére
Ismerem a lakott taerület drónszabályozás szerinti definícióját természetesen (pedig még kicsi gúnyt is érzek a válaszodban) ... Többek között egyetemi képzés keretei között is ezzel foglalkozom.
Csupán arra kívántam utalni, hogy akik ilyen jellegű munkát végeznek, talán a szükséges feltételek töredékét teljesítik csak. Pont azokat írod, amiket én is felsoroltam, hogy kíváncsi lennék ezek közül mi teljesül.
-
iker62
csendes tag
Gondolom ismered a Lakott terület definícióját.
Ide linkelem hátha másnak hasznos ez az olvasmány.Ez alapján simán elegendő lehet egy pl. esküvői fotósnak drón videó készítéshez, egy MDS, a drón és a kezelő regisztrációja. Például egy kisforgalmú közparkban, kastély udvarban.
Egyébként pont az esküvők azok ahol álltalában több hónappal elölre tudják az időpontot és a helyszínt. Igy akár még eseti légtér engedélyt is kérhetnek. -
evo87
őstag
válasz
mézespálinka #75006 üzenetére
A jelenlegi szabályok szerint valóban ennyi a teendő. Bár számomra mindig nyitott a kérdés, hogy az esküvői fotósok meg a videobloggerek mennyire követik ezeket pl.... abban szinte biztos vagyok, hogy az eskövős drónozások esetén még a drón sincs nyiltvántartásba véve, nem hogy a MDS app használva van... de aztán lehet hogy csak előítéletes és g@ci vagyok.
-
-
deny330
senior tag
A repülés bejelentésre várni kell, vagy csak beküldöm és mehetek? Valami 1 hónapos várólistát olvastam erről, de lehet hülyeséget beszélek.
A tiltott részeket kerülném, repteret abszolút, bár hál isten nem sok ilyen van itt. MDS appot megnézem, ha az általam kedvelt helyszíneken tilos, akkor lényegében felesleges is a beruházás.
Köszi a felvilágosítást! -
válasz
miresz #75003 üzenetére
A te sebességednél és távolságaidnál nincs jelentősége. Max. ha olyan helyen repülsz ahol sok a környezeti akadály, ott jobb lehet. A világot nem fogja megváltani. Ez akkor kell amikor longrange-ezel, és el akarsz menni pl. 6-7km-re. Vagy fel a felhők közé. Bár ott fent tiszta rálátás van, CE módban a stock antennákkal is boldogul az FPV.
-
miresz
veterán
válasz
SeniorTilla #75002 üzenetére
Azt vágom, de a jel erősebb lesz stabilabb lesz a kapcsolat nem? Vagy ezzel nem érdemes foglalkozni?
-
-
miresz
veterán
válasz
SeniorTilla #74999 üzenetére
Köszi! Átgondoltam!
Találtam egy ilyet. [link] ezzel akkor nem érdemes foglalkozni? Mert az itt írt értékek azért jóval nagyobbak az európai "szabványhoz" képest.
Sordoran
Igen ezekkel tisztában vagyok, köszönöm, nem akarok rekordokat döntögetni, de ha fel szeretném küldeni tegyük fel 140m-re akkor az azért menjen. Meg ha erősebb a jel, akkor gondolom nagyobb valószínűséggel jobb a kontakt. -
Sordoran
addikt
válasz
miresz #74998 üzenetére
A magasságra vonatkozott elsősorban a tanács, hogy ne küld magasra, mivel ott fújnak erősebb szelek. Én is futottam már bele, hogy földfelszínen ahol álltam enyhe szellő, gyenge szél volt, de a drón már 120 méter magasan is problémázott a szél miatt. Ez pedig 500m-en még jelentősebb, 2km magasan pedig már nagyon durva is lehet. (hegyeknél hatványozottan nagyobb lehet eltérés)
A horizontális távolság pedig adja magát, én mindig olyan helyzetben próbálok fotókat, videókat lőni vele, ahol ha bármi probléma lenne és lezuhanna akkor gyalog elérjem hamar, biztonságosan, nem akad fenn semmin, nem vízfelület, magánterület, fák fölött lebegtetem stb. Ez pedig több kilométer esetén ugye már problémás lehet.
A többi mini gép se váltja meg világot, minimálisal jobbak, de nem véletlenül ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk.
RC jellel nem foglalkoznék, nem hiszem hogy gakorlati haszna lenne, erősséget tekintve pedig ahogy írtuk nincs értelme erősebb jelnek. Távolságban bőven elég amit tud józan ész szerint is, azon pedig az se segít ha árnyékol, takar valami. -
válasz
miresz #74998 üzenetére
C0 kategóriában 120m a max. magasság. A Mini 4 prot át lehet kéárni C1-be, akkor 500m lesz. A Mini 3 pro eleve tudja az 500 métert, de ha nagyon izgat a legalitás, akkor ezt át kell gondolni
Kb. olyan horderejű dologról beszélünk, mint amikor az autópályán nem 130-cal hanem 145-tel mész.
FCC módban erősebb a rádiójel, jóval erősebb. De ez nem a te problémád, a kis mini 2-vel ez sztem nem érdekes.
-
miresz
veterán
válasz
SeniorTilla #74997 üzenetére
Köszönöm neked is a választ. Mit jelent a ne küld el messze? A magasság még talán elég is lehet. Ez az összes mini gépre vonatkozik? Pl. egy Mini 3,4,5 PRO is " csak" ennyit tud? Mármint távolságra, a magasság az tudom, hogy valami EU-s szarság ismét. Olvastam valami olyat is, hogy az EU-n kívüli gépeknek erősebb az RC jele ezáltal stabilabb a kapcsolat is, és valahogy azt lehet aktiválni itthon is. Erről hallottál? Nem akarok hülyeséget írni de valami FCC mode?
-
válasz
miresz #74992 üzenetére
Ne küldd el a kis Mini2-t magasra és messze sem, mert ha van egy kis szél, bajos lehet a visszajövetel. Fent mindig fúj valamennyire, általában közepes erősséggel, és magasságtól függően változhat is. A nagyobb magasságba a nagyobb, erősebb gépek valók, pl. Air, Mavic sorozat. Ezeknél már 1km a gyári magasságkorlátozás. Feljebb is lehet menni, akkor már szoftveresen mókolni kell.
-
-
Sordoran
addikt
válasz
miresz #74994 üzenetére
Az app-ban van lehetőség a folyamat elindítására (fejből nem tudom hol), és nem igazán visszavonható tudtommal. Fontos, hogy ezzel elveszted a C0 kategória előnyeit (egyszerűbb szabályok), és nyílt kategóriában továbbra is 120m-ig viheted csak fel. Ez viszont már jogi rész, érdemes utána olvasni a teljes szabályozásnak.
Szoftver módosítás, hackelés nekem kimaradt, nem tudok részleteket ezekről. -
miresz
veterán
válasz
Sordoran #74993 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Nem feltétlen szeretném nagyon messze elküldeni, csak jó tudni, hogy ennek a gépnek mi a körülbelüli határa. Mondjuk a magasság az lehetne nagyobb egy kicsit, ez az EU-s marha szabályzás nem a legjobb. Azt még nem írtad le, hogy lehet nagyobb magasságot kérni az appban. A mini 4 Pro- nak is hasonló tudása van range és magasság tekintetben? Olvastam valami olyat is, hogy az EU-n kívüli gépeknek erősebb az RC jele ezáltal stabilabb a kapcsolat is, és valahogy azt lehet aktiválni itthon is. Erről hallottál?
-
Sordoran
addikt
válasz
miresz #74992 üzenetére
Igen, azzal kezdtem, de most Mini 4 Pro a fő gép. Igen, az jelöli a jelerősséget. Ahogy mások videóit néztem, azért 2-es erősség környékén már hirtelen elveszhet a jel, nem tanácsos feszegetni. "Bejön" egy fa közétek és el is veszti. RTH persze ilyenkor hazahozhatja, de ha alacsony a töltöttség és messze van, akkor kérdéses visszaér-e. Lebegés pedig szintén problémás lehet, ha nem jutsz oda elég hamar. Azért első szakadás után még visszajön kis mozgással (fentebb emeled és pozícionálod a távirányítot, magad), de akkor már nem mennék tovább. Én ilyen helyzetekbe még nem kerültem, és ennyire messze se eresztettem el, nem is merném, és eddig szükségem se volt rá. (plusz infó: magyar jogszabályok szerint elég korlátozott távolságba küldheted el (C0 és nyílt kategória), talán 135-150 méter körül, és látnod is kell folyton szabad szemmel. Természetesen reptetheted nagy távolságon keresztül, ha közben pl. egy kabrió/jeep anyósülésén ülve követed
)
-
miresz
veterán
válasz
Sordoran #74991 üzenetére
A C1-et hogy kell igényelni? Neked is SE 2 van? Nem akarom olyan messzire elküldeni, de azért kb 2-3 km jó lenne. Zselicben lakom és szeretnénk csinálni egy videót a helyi önkormányzatnak. Az RC és a drón közötti jelet a képen (nem sajátkép) pirossal bekeretezett ikon jelöli ugye? Ha igen az volt néha , hogy narancssárga színű volt és 2-3-as jelerősség volt rajt. Az még jó?
-
Sordoran
addikt
válasz
miresz #74990 üzenetére
Ameddig van kapcsolat a távirányító és a drón között, addig biztonságos. A gyártó által megadott adatok ugye labor körülmények, de több kilométer távolság működik a youtube-on található videók alapján. A korlátozó tényező ugye hogy ne árnyékolja a kapcsolatot semmi (domborzat, fák, épületek), és hogy mered-e olyan messzire küldeni, van-e értelme.
A C0-s gépeken automatikusan 120m itthon a maximális magasság. Ha igényled az appban a C1-et, akkor lehet több is, elvileg a gép 500m-t tud. Vannak magassági rekordos videók is, hackelt szoftverrel, itt a 2km is elérhető.
Részleteket viszont nem tudok, én meghagytam C0-n a gépet, és nem mélyedtem el szoftvereknél se. -
miresz
veterán
Sziasztok!
Beszereztem egy DJI Mini 2 SE FMC szettet, hogy bele kóstoljak egy kicsit ebbe a világba is, és meg kell, hogy mondjam, tetszik! Több kérdés is felmerült bennem amire valószínüleg ti ebben a topicban tudjátok a választ. A gyártói adatokat azt ismerem, de hátha van tapasztalata valakinek a való életből is. Az első kérdésem az lenne, hogy mekkora az a távolság az ameddig ezt a drónt biztonságosan ellehet küldeni, és vissza is lehet hozni. Kb. 6-700m-ig engedtem el eddig. A másik, hogy a magasság korlátot azt ki lehet- e valahogy tolni egy kicsit? Ill, olvastam külföldi oldalakon ,hogy flash-elik pl. a mini 2 vagy a mini 4K firmware-ét az SE-re. Van értelme? Nem lenne rossz ha tudná a 2,7K 60fps és a 100Mbps.-t.
A válaszokat előre is köszi!
-
vandor01
senior tag
válasz
SeniorTilla #74987 üzenetére
akkuval csak kezipoggyaszban lehet probalkozni!
a feladott poggyaszba soha nem kuldtunk aksikat se most se elotte
az mas kerdes elotte nem ellenoroztek szigoruan a feladott poggyaszt!a max limit 100wh [link]
en is megyek a telen ezeket a kis fos aksikat kameraba max 1S 1000mah
vagy 2S-3S 380mah remélem a kéziben vihetem....mondjuk szoktam EU-n belul Ryanair/Wizz
keziben szallitani lipot 4S-6S 1100mah....
nem volt meg probléma... -
-
Bárkinek aki repülővel megy:
a két fiam most volt Pekingben, Shanghaji átszállással (ne kérdezzétek miért nem egyből Pekingbe mentek ami közelebb van; szervezett út volt, egy fúvószenekarral mentek zenélni, én nem így csináltam volna).
Direkt nem tettük a powerbankot és az Osmo360 kamera akkuit a kézipoggyászba, nehogy baj legyen az akkukapacitás miatt. Erre nem kiszedték a bőröndből, ami poggyász volt? Se só, se beszéd, csak a fólia hiányzott róla amikor megkapták Pekingben. Még a kamera töltőállomása is benne volt, csak akkuk nélkül. Egy papír, egy email, sms mittudomén, semmi értesítés nélkül. Hozzáteszem, a powerbank CE minősítésű volt és nem volt a határérték felett, a kamera akksik meg eleve kicsik... de lehet, hogy összeadva már elérték a határértéket. Basszus ha tudom, beteszem őket egy biztonsági drón akkutasakba, van itthon vagy 5-6 darab. De nem is gondoltam volna, hogy a bőröndből kiveszik.
A fiúk mondták is, hogy a shanghaji átszállásnál a kínaiak köcsögök voltak (valszeg ott vették ki). Plexifal mögött, maszkkal az arcukon, kínai angollal vajon mit lehetett érteni a karattyolásukból? Fel voltak háborodva, hogy nem értik őket.
-
evo87
őstag
válasz
SeniorTilla #74985 üzenetére
Ja meg se várják, hogy beérkezzen a sérült?
-
Szxr ügy, de előfordul. Én kicsit nagyobban nyomtam, MV4 proval, 1,5 napos volt amikor belegangolt egy nagyfesz kábelbe. Van ilyen, ezért van a Care (Casco).
A 400 euró deposit azért van, mert sürgős ügyintézést kértél. A DJI holnap vagy holnapután már ki is küldi neked az új drónt. Új gép lesz, más SN-nel, tehát a magyar regben át kell írni. A care és gari regisztrációban a DJI frissíti automatikusan, ezzel ne foglalkozz. Fogod látni a második gépet a Fly Appban a Device Management-ben.
Ja, a 75 nem az express care díja. Ennyi akkor is, ha nem express kéred. Csak xarul van megfogalmazva az oldalon, először én is ezt hittem...
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Sajna a kis Mini 5-ösömet hamar utolérte a végzet és ma lepottyant (a körülményeket kár firtatni) egy elég rücskös betonfelületre, és eléggé megsérült, a burkolat 1 helyen szétnyílt, az ütközéselkerülő kamerák környezete roncsolódott és a gimbal tartószerkezete is sérült. Szerencsére volt rá Care, amit rögtön meg is igényeltem... itt az ügyintézés elején rögtön levontak 400 eurót, plusz 75-öt az express szolgáltatás miatt. Jól sejtem, hogy ha megkapják a drónt akkor a 400 eurót visszautlaják, csak amolyan letétként vonták le?
Illetve a többi hivatalos dologgal mi lesz, ha majd reményeim szerint cserélik? A biztosítás serial numberre szól, abból újat kell kötni vagy lehet módosítani? Illetve emiatt kell egy új hivatali nyilvántartásba vétel is... ha minden igaz.
-
stef156
csendes tag
válasz
mézespálinka #74979 üzenetére
Szia. A2 csak C2-höz kell. Az Air2s-hez az A1 kompetencia előírásait kell betartani.
-
válasz
mézespálinka #74981 üzenetére
A zoom kamerás gépekkel gyönyörű felvételeket lehet messzebbről is csinálni. Air 3, Mavic 3 pro pl.
-
mézespálinka
senior tag
-
krokk
senior tag
válasz
mézespálinka #74979 üzenetére
Milyen felvételeket szeretnél? mármint miért akarsz fölöttük repkedni? A1 is lehetne elég pl távolabbról készíthetsz felvételt a tömeg felé repülés nélkül. Nekem így nagyon jó felvételeket sikerült készítenem mindig csoportokról A1ben.
Attól hogy bemutató még lehetnek mozgásukban korlátozottak -
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Saját, zártkörű (terület bérelve/foglalva) rendezvényen, Air 2s (c1) drón-al való felvételkészítésre van valamilyen megoldás, hogy ne kelljen A2-es képesítés? (hivatalos bejelentés, a1/a3, biztosítás stb már adott) Igazából az emberek mozgásukban nem korlátozottak a rendezvényen (bemutató, nem koncert vagy ilyesmi).
Vagy a fenti körülmények esetén is elkerülhetetlen az A2?
-
krokk
senior tag
válasz
deny330 #74977 üzenetére
hello, hát nagyjából igen, de lehetnek kivételek...
Ha van rajta kamera akkor regelned kell a gépet illetve magadnak mint üzembentartónak is kell egy reg. Illetve bár nem kell jogsi ha mondjuk a mini 3at nézzük de azért ajánlott (főleg mert ingyenesen leteheted osztrák oldalon).
Ha megvan a gép és regisztrációk akkor még kell mydronespace(mds) applikáció. Ahol még egy reg kell meg a drónod adatai és ha repülni akarsz akkor itt még be kell jelentened mobilról amikor elkezdenéd a repülést.
Szóval ha nincs a közelben reptér, tiltott légtér stb. akkor kb tényleg csak ennyi lenne ha az erdő szélén akarsz pár képet videót lőni
mds appban látod hogy hol tudsz szabadon repülni. Szóval kicsit helyfüggő, hogy mennyire könnyű a repülés. Ha természetvédelmi terület pl az az erdő oda hatósági engedély is kell ami 100 nappal előre beadandó és van egy összege is.
-
deny330
senior tag
Sziasztok!
Évek óta fotózok fényképezővel, anno mikor volt a drónos őrület beakartam szerezni egyet, de a jogszabályok miatt úgy voltam, inkább nem kérek a hülyeségből. Haverom vett egy Dji Mavic Mini 2-t, állítása szerint nem kell hozzá se jogsi, se légtér engedély, se biztosítás (lakott területen kívül) csak valami regisztráció a drónra. Nagyjából utána olvastam a dolgoknak amennyire tudtam, és bevallom azóta a Mini 3-al szemezek, néhány fotó témához jól jönne. Viszont tuti, hogy Ti jártasabbak vagytok a témában mint mi. Szóval tényleg ennyi, hogy kimegyek az erdő mellé a spotra amit megakarok fentről lőni, felrepülök mindenféle humbuk nélkül, a kép készítése után mint aki jól végezte dolgát, mehetek haza, és senki se b@xhat meg érte? -
vandor01
senior tag
Most Vasarnap oktober 12-en Model börze lesz a matyasfoldi repteren reggel 8 tol delig!
[link] -
_PetZ_
csendes tag
Sziasztok!
Esetleg tudnátok ajánlani két értékhatárig 1 - 1 drónt, 50k és 100k a két limit. Repülni szeretnénk megtanulni vele és az se volna baj, ha egy két fotót is lehetne vele csinálni.
Természetesen ha nincs ilyen azt is elfogadom
Elore is köszi
Petz -
Sordoran
addikt
válasz
mézespálinka #74971 üzenetére
Tudtommal az eseti légtér nem ad kizárólagos légtér használatot. Vagyis csak azért mert te kérted, más is kérhet adott területre, és fordítva is.
-
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Eseti légtér igénylés kapcsán azt olvastam/néztem (drone hungary) hogy ingyenes lett, be kell adni 40-45nappal de nem több mint 60 nappal előtte. Légtér.hu térképén keresgélek.
A kijelölt területemre azt írja, hogy valószínűleg nem igényelhető, mert átfed egy másik igényléssel, amit látok is.
Azt szeretném kérdezni, hogy egy eseti légtérben (mondjuk így) 2 drón nem közlekedhet?
Azért kérdezem mert a beadott igénylés egy elég nagy területet lefed (kb 10km * 10km) és 2 egész hónapra, 0-24 órára lett beadva.Még csak ismerkedem, eddig olyan helyen próbálkoztam ahova nem kell, ezért próbálnék tőletek segítséget kérni. Gondolom nem minden nap megy ki az igénylő 0-24-ig, ráadásul 100km2-n elférne 2 drón is. Mik a tapasztalatotok ilyen esetben?
-
Sordoran
addikt
válasz
SeniorTilla #74969 üzenetére
Semmi, teljesen gyári, egyedül oldalán van azonosításra papír ragasztva, de simul hozzá, nem tud belekapni a szél.
-
-
Sordoran
addikt
válasz
SeniorTilla #74967 üzenetére
Igen, csak furcsállottam mert eddig nem volt ilyen gondom. Volt amikor majdnem feladtam az elkészítését mert 3x is félbehagyta, de kivártam, és később újra próbáltam. Ahogy sógor mondta: most kell próbálgatni, mert most vagyunk itt.
-
-
Sordoran
addikt
Hétvégén voltam erre-arra és csináltam gömb panorámákat (Mini 4 Pro). Viszont többször is félbeszakadt a készítése, arra hivatozva hogy mozog a drón. Volt enyhébb szél (talaj szinten alig, de 120m magasan lehetett), de nem jelzett a gép erős szelet, és ugyan úgy fölöttem volt. Elég bosszantó, hogy valamikor tényleg az utolsó képeket kezdte mikor megszakadt. Tényleg ennyivel érzékenyebb? Sok műhold, sok fény volt, tehát adott volt lehetőség tartani pozícióját. Egy széllökés és nem tudja folytatni?
-
-
-
vandor01
senior tag
huuu... koszi..... de okosabb nem lettem azaz donteni nem tudok...
a kaos az marad a fejben mert vegul is mind ket verzio muxik
gogle 2 vagy gogle 3 mindketto jatszik a 03-04-es unittal.....
épiteni varialni barmelyikkel lehetkerdes mennyit szanok ra es milyen kinalatok vannak 1-es vagy 2-es avata ugyileg...
utanna meg épiteni lehet ezt azt is....gyanitom 2-esbol egyre tobb lesz es fiatalabb frissebb jobb allapotuak...
na mindegy.... majd figyelek tovabb
-
válasz
SeniorTilla #74961 üzenetére
szép gyűjtemény
És kösz az összefoglalót. Nekem volt a fejemen 2 meg v2 és úgy rémlik a v2 nem volt kényelmes. De annyira meg akartam jegyezni, hogyha veszek majd egy ilyet melyik a jó, hogy simán lehet már összekeverem, és a v2 volt a jó, nem a sima -
válasz
Pulsar #74960 üzenetére
Avata 1-hez: Goggles V2, Goggles 2 vagy Goggles Integra
Avata 2-höz: Goggles 2, Goggles Integra vagy Goggles 3, N3 (az N3 olcsó de xar, ezt ne erőltesd)Én a V2-t szeretem a legjobban, ez a legkényelmesebb és ebben a legnagyobb a kép mérete. A fejed méretétől és alakjától is nagyban függ ám, melyik a kényelmes!
Goggles V2 és Avata 1 axis, ez a legtutibb kombó, nekem. Az avata 2 a goggles 3-mal sötétben is használható, mert jó a kamera fényérzékenysége.
Itt egy régi kép az FPV flottámról:
-
válasz
vandor01 #74958 üzenetére
ó, itt nem ér véget a kérdés hegy, mert pl az Avata 1-hez volt olyan ahol goggle2-t adtak, és van amihez googlev2-t. Ha szemüveges vagy, a google2 jobb, mert van benne dioprtia állítás, a v2 nincs, viszont több olyan véleményt hallottam hogy a v2 kényelmesebb mint az újabb 2-es
A goggle3 szemcsi még jobb, de itt már a pénztárca is kérdés, mert nyilván a goggle3 az O4-el jobb mint a goggle2 O3+, viszont Avata2-hőt már goggle3 kell
-
-
vandor01
senior tag
vilagitson fel valaki.....
sok sok analog gepem van fontolgatom hogy digitalist is tartanek....
melyik vonalon erdemesebb elindulni? mar kovetni sem birom a sok valtozast...gondoltam veszek DJI megoldast egy AVATA-t.... aztan epitenek is....
az AVATA-bol már 2 verzio is van
az 1-es ami megy a 2-es cuccokkal szemcsi 2 TAV 2
azt van a 2-es ami mar a 3-as cuccokkal megy szemcsi 3 TAV 3...egyaltalan mi mivel hogyan megy?
mit erdemesebb venni a 2-est vagy a 3-ast?
mi mivel compatibilis vagy mindegy? minden jatszik mindennel a Dji-in belul?
főleg ha a kesobb epiteni szeretnek mas gépeket erre a megoldasra?
melyiket erdemesebb venni a 1-est vagy 2-est?
eroteljesen FPV-s megoldasra megyek ra....az egermozis meg motion controlos TAV nem erdekel.... habar ki tudja?
vagy inkabb a Dji-s megoldasnal van jobb esetleg hasonlo de occobb config?
caddx-nek is van digitalis cucca Walksnail ...
aztan RunCam nak is aztan HDzero..szoval melyik vonalon erdemsebb elindulni?
-
vandor01
senior tag
ja ezek lakasba valok es jon a tél....
pont faja lesz karira husvetra keszen alltok komolyabbra!
ezek pont arra jok hogy apa fia megtanulja merre az elore hatra jobbra ballra le es fel.... kialakuljanak "motoros" idegmozgas agy es ujjak kozott....
tudjad a stickeket finoman mozgani ne pedig rangasd mint a bolond...
de lehet 1db nem eleg mert hamarabb befosik mint kialakul aminek kikene
veszel 2-3 darabot esetleg meg extra aksikat toltovel max sum 20e ft....
a tulelik akar kesobb is jo bohockodni -
A214
aktív tag
válasz
SeniorTilla #74955 üzenetére
Értem én, de most 100k eszközzel mégse álljon neki gyakorolni.
Egy alap rutint szerezzen,aztán majd komolyabb dronra váltunk ,beruházunk. Még 10 éves sincs a kapitány. -
-
A214
aktív tag
Köszönöm a segítséget
Azért próbáltam hasonlót mert az összefoglalóban is az ajánlott kategóriában szerepel 10.000 Ft-ig kefés motoros
- Eachine E012
De úgy látom ez már kifutott széria.
Biztosítás,, tükör stb. kérdés :ennyire irányíthatatlan jószágok ezek? Szabadban mire kell vigyázni? -
-
-
-
-
Sziasztok! Hétvégén szombaton tinywhoop versenyt és találkozót tartunk az Óbudai Egyetemen. Akinek van kedve elnézni jöjjön el.
Facebook esemény is van hozzá ahol minden infót megtaláltok, illetve tudtok regisztrálni ha versenyeznétek is. Nézelődni, dumcsizni természetesen nem kell regelni. https://www.facebook.com/events/747044978151783
-
evo87
őstag
A DJI gyári Store-ban most akciósan 1010 euró a Mini 4 PRo fly more combo...az azért elég derék ajánlat. Lehet hogy arra érdemes lecsapni.
-
válasz
deathcrow42 #74940 üzenetére
A goggles3 megy vele, az 5-össel már nem, ahogy írtam. (sajnos a DJI bizonyos funkciókban butítja az új modelljeit, aki régóta van a szakmában ezt szépen figyelemmel kísérheti). RC2-vel megy a Mini4 és G3 együtt, illetve a Motion RC3-mal is. Egy MRC3 20e Ft, megéri beruházni rá.
Én tegnap repkedtem az Air 3-mal a felhők között G3 és MC3-mal, király volt. Az FPV-vel is felmegyek sokszor, de annak 6 perc egy menet (mondjuk az olyan, hogy megéri). Az Air 3-nak majdnem 40. Sokkal-sokkal több időd van lézengeni a habok között. A head tracking-gel körbenézel és 360 fokos panorámád van bárhol bármikor. Ezt nem tudja más (monnyuk az Air 3 ki van nyitva, de alapból is felmegy 1km-re)
Nekem nagy csalódás volt a MV4 pro hogy nem megy a goggles-szal. Kár, kár, kár...
mert a vas baromi jó lett.
-
válasz
SeniorTilla #74939 üzenetére
Mini 5 pro-nak csak a holnapi tízerjét láttam még
Googles 3-t ajánlanád az RC2 mellé, vagy akár helyett a Mini 4 prora?
-
Talán fontos infó, hogy a Mini 5 pro, az Air 3s és a Mavic 4 pro nem mennek a Goggles 3 szemüveggel. Semmilyen szemüveggel. A Mini 4 pro és az Air 3 igen, így ezekkel tudsz olyan dolgokat is, amiket az újakkal nem. Nyilván ez egy szűkebb réteget érint, de aki egyszer kipróbálta, hiányozni fog neki. Baromi jó ám a szemüveggel körbenézni ott ahová elrepültél, és egészen más látvány is, mint a kis távirányítón látni a képet
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
SeniorTilla #74936 üzenetére
Mint írtam, álló helyzetben túlmelegedett. Kivettem az akksit és tényleg forró volt.
Csak nem értem, hogy mitől melegszik, csak a kommunikáció üzemel ilyenkor rajta. A telefon sem lesz ennyire forró, ha be van kapcsolva a GPS és a mobilvétel, wifi. -
válasz
Rodzser Mór #74932 üzenetére
Miért kell? Soha egy minimhez nem kellett ventilátor, még fw frissítés alatt sem.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
mitlageri #74934 üzenetére
Köszi, rápróbáltam. Drónt hozzá tudtam adni, meg nagy kínszenvedés által kipróbáltam a bejelentést, de a területre (lakcím közeli) azt írta, "A repülés korlátozott területet érint.
A LHTRA11C azonosítójú időszakosan korlátozott légtérben a polgári repülés tiltott 2025-09-15 09:30 időponttól, 2025-09-15 15:00-ig. Az állami repülést engedéllyel hajtom végre.". szóval rányomtam a mégsé-re. de hálistennek lefoglalta a légteret így is, ráadásul, mivel 2x nyomtam a mégsé-re mert nem tűnt el az ablak, így 2x foglalta le más foglalási id-vel...utána pedig kiírta hogy már van oda bejelentésem, szóval az ablakot be se tudtam zárni, mert nem akartam bejelenteni így..
-
mitlageri
csendes tag
válasz
mézespálinka #74933 üzenetére
Egy igazi hulladék az app, próbáld meg a webes változatot, hátha az működik:
https://app.mydronespace.hu/ -
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Hobbi célból belefogtam a drón reptetés kipróbálásába. Hivatlos úton, vizsga pipa, biztosítás pipa, bejelentés pipa (még nem hagyták jóvá).
Viszont addig gondoltam a mydronespace használatát elsajátítom.
Nos friss androidos rendszerem van, de egyáltalán nem működik. Megtaláltam a user manual-t is. A képernyők sem stimmelnek. de a legnagyobb baj, hogy nem tudok drónt hozzáadni, nem működik a kereső, nem tudok "légteret foglalni", de hibaüzenet sincs. Konkrétan mint ha nem működnének a gombok. Van esetleg erre valakinek tippje?
csatolok egy két képet, arról sajnos nem tudok, hogy a gomb nem reagál semmit. -
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
SeniorTilla #74927 üzenetére
1. Amúgy nem volt lemerülve az akku. 50% fölött volt, mert 2 LED világított és a 3. villogott. Emiatt sem tudtam először, hogy mi a baja, miért villog sárgán. Mindeközben ugyebár szinte 0-ra lehet meríteni repülés alatt a drónt. 60%-os töltöttséggel még bőve lehetne repülni 15 percet. Vagyis nyugodtan engedhetné párosodni a táviányítót és a drónt
2. ezt nem tudom, hogy benne van-e a kezelési útmutatójában.
-
Grillo
őstag
válasz
Rodzser Mór #74926 üzenetére
Vannak aktív hűtésű drónok, ott nincs ilyen gond. A Minik pont nem ilyenek, a Phantom 4 pro meg igen.
Ha ilyen vágyad van, akkor legalább egy ventillátort érdemes elé rakni, hogy hűtse, pl. frissítés, vagy más beállítások közben. -
válasz
Rodzser Mór #74926 üzenetére
1: lemerült akkuval nem szállunk fel
2: passzív hűtéssel nem hagyjuk állni a gépet 15 percigezek fontos szabályok, ezért kell megtanulni a használatát először
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
SeniorTilla #74925 üzenetére
Pedig olvastam, hogy feltöltve kell/érdemes nekikezdeni. De szerintem az nincs benne, hogy emiatt nem is fog csatlakozni, el fogom olvasni újra.
Ennek ellenére tartom, hogy sokkal felhasználóbarátabb lenne, ha nem a csatlakozást tiltaná, hanem csatlakozna a 2 egység és a felszállási parancs kiadásakor tiltaná a felszállást, illetve már előtte a képernyőn fogadna az üzenet, hogy nem elégséges az akku töltöttsége, töltsem fel, hogy felszállhassak. -
válasz
Rodzser Mór #74924 üzenetére
A használati utasításban benne van
csak azt nem szokás elolvasni
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
SeniorTilla #74923 üzenetére
Erre sehol nem hívják fel a figyelmet. Az app kiírhatná, hogy melegszik a készülék, kapcsolja ki, vagy repüljön vele (hűtse).
Közben sikerült párosítani. Feltöltöttem teljesen és így már sikerült. Ezt is kiírhatná az app, hogy alacsony a töltöttség, töltsem fel a párosításhoz. Mert valamennyire kommunikált a távirányítóval, mert a sűrű sárga villogás előtt egyszer pirosan és a zölden villant. Meg egyébként is tutira kommunikálnak, mert elég közel voltak egymáshoz a megfelelő pozícióban.
-
válasz
Rodzser Mór #74921 üzenetére
Nincs benne ventilátor, nem szabad így használni
-
Rodzser Mór
senior tag
Most már a távirányító és a drón nem is akar csatlakozni egymáshoz.
A drón ledje sárgán villog gyorsan.
Van valami gyári alaphelyzetbe állítás, vagy mi kéne hozzá, hogy lássa a távirányító a drónt? -
Rodzser Mór
senior tag
Sziasztok!
Mavic Mini nem repült sehova, csak a telefonnal+távirányítóval volt összekapcsolva közben állt a padlón kb 15 percig. És ezután túlmelegedési üzenetet dobott a DJI Fly applikációban. Ez normális, hogy ennyi állás után ilyet csinál? Elég meleg is a gép, majdnem forró.
Ez így most elég aggasztó nekem.Emlékeim szerint korábban is volt ilyen, hogy csak állt, de nem adott ilyen túlmelegedési üzenetet. Bár megfogva gépet elpakoláshoz, meleg volt a géptest. Szintén nem repült akkor, csak böngészgettem az applikációban a beállításokat néztem.
-
Mini 3 pro-t. A sima Mini 3 is hasonló minőséget tud fotóban (videóban már nem), de nincsenek külső szenzorai, azért nem tud védekezni. A repülése is más mint a pronak. Driftel oldalra fordulókban, ezért bele lehet vele gangolni a fákba, stb. A pro irányítása pontos, nem csúszik ki oldalra.
A Flip valóban egy zsákutca, én sem ajánlom.
-
evo87
őstag
Sziasztok! Szeretnék belekóstolni a drónozás világába és nyilván ehhez eszköz is kell. Szeretnék értelmezhető minőséget, de közben túlzásba sem akarok elsőre esni. Indulásnak a DJI kínálatából a Mini 3, a Mini 4K és a Flip tűnt jó választásnak, de visszaolvasva itt a Flip nem számít ajánlottnak. A 4 Pro nekem már túlvan az ingerküszöbömön. A fentiek közül leginkább melyiket ajánlanátok, illetve van egyéb tuti tipp? Köszönöm.
-
Sordoran
addikt
válasz
mézespálinka #74914 üzenetére
A3-ban lehet vele repülni. A többit már leírták a többiek.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
mézespálinka #74916 üzenetére
A hazai KTI e-TITAN ingyenes online tanfolyamára ugyan tudsz jelentkezni, a tananyagot is végig tudod csinálni, de (az immár fizetős, offline) vizsgára jelentkezni már 3 hónapja nem lehet. Ezért én is az osztrák oldalon vizsgáztam le online, ingyenesen, gugli-fordító segítségével. Ezúton is köszönöm a tippet a topiktársaknak érte.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
Marci112233 #74915 üzenetére
Köszönöm én is ezen gondolkodtam éppen!
-
Marci112233
addikt
válasz
mézespálinka #74914 üzenetére
Osztrák vizsga ingyenes, és nekifuthatsz többször is ha nem sikerül elsőre. Fent van a tananyag is ami segít a vizsgára felkészülni is. Google fordító adott, és jó hozzá.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
Sordoran #74910 üzenetére
és ebben az esetben, hogyan használható legálisan? (bocsi a fura kérdésért, de nekem még nincs meg a vizsgám, egyelőre mérem fel a terepet, hogy mi fér a keretbe és milyen lehetőségeim vannak). Ahogy nézem -fiktív adatokkal - biztosításkötés esetén is kell a besorolás. Ha pl. Air2-nek nincs, akkor ez nem megoldható?
-
-
wapee
tag
DJI 3 MIni RC-vel volt tegnap olyan, hogy a drón elég közel volt de magasabban kb 6-7m távra olyan 2m. Elvesztette a jelet. Elkezdett home-ba jönni aztán meg is lett a jel. Előtte mentem vele nagy kört magasan, utána se volt vele probléma. Csak nem értettem mi lehetett. Közelbe semmi még egy pózna se. Se ember se telefon (enyémen kívül) semmi. Max arra tudok gondolni, hogy túl magasan volt a távolsághoz képest.
-
Sordoran
addikt
válasz
mézespálinka #74906 üzenetére
2024. január 1-től kötelező besorolni az EU-ba hozott drónokat. Vagyis ha ez előtt került az EU-ba, akkor nincs kategória jelölés. (raktáron porosodhattak hónapokig is, szóval elméletben akár 2024. év közepén is lehetett találni boltokban jelölés nélküli drónokat)
-
válasz
Viktor S #74908 üzenetére
plusz az Air 2s kompatibilis az RC-RM330 kijelzős távirányítóval, a többi nem
-
Viktor S
csendes tag
válasz
mézespálinka #74906 üzenetére
Talán az, hogy korábban jelent meg.
-
válasz
mézespálinka #74906 üzenetére
Az Air 2s-nek nagyon jó kamerája van. A többinek csak átlagos. Ezért van az árkülönbség.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
Viktor S #74904 üzenetére
Köszönöm! Azt lehet tudni, hogy az Air2 miért nem kapott besorolást? (esetleg ennek lehet köze hozzá, hogy relative normáis áron vannak használtan?)
@krokk: igen, első. igazából használtan nézegetek mi az ami ~150k (350eur) körül van és azokról nézek review-kat. Air1 van kollegámnak, annak láttam a produktumát, akkor tetszett meg. Igazából azért az air1-2-esetleg 2s ami megtetszett, mert a review-k alapján a miniknél jobbak.
-
krokk
senior tag
válasz
mézespálinka #74903 üzenetére
Az Airek azok C1 szerintem mind a 2-es és 3-as széria mindenképp. Ha jól értem első drón lenne? miért egyből C1es kategóriával szemezgetsz? Kisebb drónnal (C0) lehet jobb lenne kezdeni. Szerintem használtan mini 3 vagy 3 pro pl hasonló árakban vannak.
-
Viktor S
csendes tag
válasz
mézespálinka #74903 üzenetére
https://eudroneport.com/blog/list-of-certified-drones/
-
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Hol tudnék tájékozódni dji eszközök besorolásáról? Most nézegetem használtan mi férne bele kipróbálni a hobbit. (tanfolyam, vizsgát találtam, biztosítást találtam) Azonban a kinézett drónok kapcsán nem találok egyértemű infót hogy milyen C kategóriába sorolandó. Van esetleg valamilyen összesítés? (dji honlapot is néztem). (egyébiránt Dji Air, Air2 és Air2s -ek között szemezgetek)
-
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Veszélyben vannak az adataid? Gond van a WD népszerű HDD-ivel
- Path of Exile (ARPG)
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- OLED monitor topic
- Gyúrósok ide!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Macbook Pro 2019 // i7 // 16/512GB // Számla+Garancia //
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 2600 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB Zalman T4 PLUS 400W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T440s - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 2024 M4 Max 48GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPad air 4 64GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest