-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
válasz
vandor01
#75024
üzenetére
Persze, az én dji neo-m fullhd 30fps képet csinál, ha csak 4m/s-mal megyek meg is van a 18 perc.
Ha 8-cal, akkor 12-13 perc.
A neo 2 akkumulátora meg annyival nem lett jobb. A 2 tengelyes gimbal annyit nem ad hozzá, de kétségtelen, hogy 120 méter magasban legalább nem csak ferde képet tud készíteni. -
-
-
-
válasz
vandor01
#74958
üzenetére
ó, itt nem ér véget a kérdés hegy, mert pl az Avata 1-hez volt olyan ahol goggle2-t adtak, és van amihez googlev2-t. Ha szemüveges vagy, a google2 jobb, mert van benne dioprtia állítás, a v2 nincs, viszont több olyan véleményt hallottam hogy a v2 kényelmesebb mint az újabb 2-es

A goggle3 szemcsi még jobb, de itt már a pénztárca is kérdés, mert nyilván a goggle3 az O4-el jobb mint a goggle2 O3+, viszont Avata2-hőt már goggle3 kell
-
-
-
-
válasz
vandor01
#74544
üzenetére
Ez egy légi jármű, ennek megfelelő szabályozással.
Ha jól tudom, a légi járművek lakott területek feletti repülése eleve nagyon szigorúan szabályozott.
Amúgy érdekes kérdés a drónok és az személyiségi jogok kapcsolata. A szabályozás eleve csak komoly kompromisszumok árán lehetséges, és már a jelen realitásokkal is komoly konfliktusai vannak. A technikai fejlődés pedig ezt tovább súlyosbítja, súlyos önellentmondásokat erősítve. A kép- és hangfelvételek tilalmának jelenlegi koncepciójának folytatása szerintem a "másik oldal" egyre komolyabb jog- és érdeksérelmével fog járni. Kicsit hasonló helyzetben vagyunk, mint a XIX. század végén, amikor az instant fotók elkészítésének lehetősége alapjaiban forgatta fel a világot és életre hívott egy új jogágat.
MaCS
-
-
-
-
-
-
-
-
válasz
vandor01
#74190
üzenetére
Jaja. Nem kell ezt a tiltás ennyire komolyan venni. Vagy annyira kell, amennyire a pályán a köcsög BMW-sek (mondhatom, mert én is az vagyok) betartják a 130-at. Vagy a 3x10km-es feleslegesen lezárt szakaszon a 80-at. A drónozás ettől legalább 3 nagyságrenddel veszélytelenebb.
-
Creative997
őstag
válasz
vandor01
#74097
üzenetére
Köszi. Egyelőre még próbálom felmerni az itteni piacot, hogy megeri e. Igen, gyakorlasnak nem akarok drága gepe(ke)t venni, szimulátor, meg bennt (2 emeletes házban lakom, úgyhogy jó terep a manoverezeshez. Az hogy ősz meg tél itt nem számít sokat, bármikor eshet az eső (csendes eső, nem monszun), de télen se zuhan nagyon 0 alá, nem vészes. A tengerparta se tervezek menni (szél).
Tavaszra, nyárra talán osszeszedek némi skillt.
Aksit szállítani miért ilyen sok idő? -
válasz
vandor01
#74099
üzenetére
Jaja!

Ismerős repcet, kiszelni a piacból annyi részesedést, amennyit lehet.BMW is csinált hasonlót, amikor piacra dobták a 2-est és az X1-et. A márka alapelveinek a megcsúfolása volt, olcsó gagyi motorok elsőkerék hajtással, (rendes) autóra nem is hasonlító megjelenéssel. És tessék, megvették.
Nekem már gezd gusztustalan lenni, ahogy a zzokosokk memmonnyák a jutúbon, hogy ez mennyire f*sza. Sponsored by DJI.
Most ment Halász Jutka nénitől a Sehall-Selát-Dömötör.... hát eszembe jutott a célközönség

-
válasz
vandor01
#74099
üzenetére
Igen, ez is egy nagyon reális forgatókönyv, és nyilván számoltak is vele a DJI marketingesei.
De szerintem nagyon nem elhanyagolható az a széles réteg sem, aki egy érdemi 249 grammos drónt már anyagi és/vagy komplikáltsági okok miatt nem vesz meg, ez viszont eladja magát azzal, hogy tulajdonképpen magától működik, olcsó, és jópofa felvételeket lehet vele készíteni.
Ha pedig az 1. pontnak megfelelően kapudrogként működik, még jobb!
MaCS
-
twine
veterán
válasz
vandor01
#73891
üzenetére
Egyébként rémlik,hogy amikor bejött a 4.4.X BF verzió, olvastam/hallottam valahol ilyen hibáról(amit leírtak)...Azt viszont meg nem mondom hol..de most próbálom belelovalni magam abba, hogyan allitsam be a pid értékeket ha egy sárnehéz GoPro -t is cipel a gép....uh. ha ismét belefutok valahol, majd linkelem...
tuti hogy volt ilyen hiba ...
-
válasz
vandor01
#73846
üzenetére
A vita személyeskedős oldala ugyan nagyon nem tetszik, de egyeértek azzal, hogy a jelenlegi szabáyozás, annak ellenére, hogy volt és lehetne sokkal rosszabb is, erősen megkérdőjelezhető.
Mondom ezt úgy, hogy jó néhány, drónnal okozott szamélyiségijog-sértési ügyem volt már, tehát értem a probléma lényegét.
Azzal úgymond hivatalból egyet kell értenem, hogy a szabályok mindenkire vonatkoznak, de a jelen állás szerint senki se csodálkozzon azon, ha azokat sokan nem tartják be.
MaCS
-
kyle_
tag
válasz
vandor01
#73613
üzenetére
Szia!
frissítettem az fw-t de! amit a kinai irt hozzá, hogy a darwint-t kell rátenni az hülyeség volt,
nem látta a távirányítót, illetve nem működtek a motorok
Matek f411 fw kellett rá, a következő gondom van most, akksit rákötöm pár másodperc és kikapcsol (több akksival tesztelve...)
mi lehet a gond?
köszi a segítséget -
válasz
vandor01
#73624
üzenetére
Hát azért én ebben nem lennék biztos. Biztos nem jószándékkal jön, ha sötétedés után jön. Sunyít. Még az is lehet, hogy valamelyik hatóság drónja az, és megfigyel valamit. Nő-e a fű rendesen a tanyán pl?

Sötétedés után jó képeket lehet csinálni, de ahhoz nem kell ilyen alacsonyan lenni. 100 méter magasságból egy közepes Mavic vagy Air modellel olyan képet csinálsz esti félhomályban, hogy megszólal.
Vagy infrával nézelődik, annál nem tudom, mi a hatásos távolság, ahonnan még látni is valamit. Azt tudom, hogy sokkal kisebb a felbontás, talán ezért kell lent lennie alacsonyan.
-
vandor01
senior tag
válasz
vandor01
#73620
üzenetére
aztan lehet teljesen normalis csavo es jol lehet vele beszelgetni
vagy munkajat vegzi? felmeri a foldjeinek vizmennyiseg es mutragya mennyeseget!
uldozo a vadkartevoket... vagy csak 1xruen dronozgat jatszik etc...etc
nem kell azonnal rosszra gondolni?
a sok kormanypropaganda miatt mar mindenki "lölö"-nek kepzeli magat?
-
-
-
Mtomasz81
tag
válasz
vandor01
#73596
üzenetére
ok köszi Megpróbálom azt előbb, de várok még 1-2 napot mert nemrég hoztam be. Ha nem jön be akkor dobnál egy linket milyen másik töltővel próbáljam meg? Szét lehet szedni az akksit, mert vannak rajta csavarok. Később azért mindenképpen rendelek hozzá akksit. Szerinted jó lehet a 2019-hez a 2020, 2022-es akksik? Mert ugyanolyannak tünik
-
válasz
vandor01
#73592
üzenetére
Az elektronikával egybeépített, R1 fogyasztónak szánt akkuk elvben megvédik magukat. Ez azt jelenti, hogy egy olyan feszültségszinten kapcsolják ki magukat, ahonnét még van némi tartalékuk a gyors leépülési szintig. Ennek a beállított szintje gyártói döntés eredménye, de általában 6-12 hónap önkisülési időt még kibírnak a komolyabb károsodásig.
Ez persze így sem tesz jót nekik, de ettől még nagyjából használhatók maradhatnak.
MaCS
-
Mtomasz81
tag
válasz
vandor01
#73592
üzenetére
Köszi a gyors választ! Átkeftem egy kis hajnyírógp kefével. Mostmár forog rendesen. Lehet hülyeséget kérdezek, de mg nem csináltam ilyent. Az NiMh töltés mit jelent? A drónba tegyem majd bele és egy teló akksi töltőt dugjak rá a mini usb csatlakózba és figyelni a ledeket?
-
Markizmark
addikt
válasz
vandor01
#73568
üzenetére
Cinewhoopoznék, most van egy Mobula 7HD de frsky, érzem a hátrányait a ház körül. Kádár kocka már kiárnyékolja sajnos. Szóval a cél az ennél hosszabbtávú whoopozás. Nem tudom hány mW kéne, gondolom a kommunikáció 2 irányú szóval hiába erős csak a táv.
Szóval vennék egy elrs whoopot is, mivel a vevő asszem ezekben nem nagyon cserélhető. -
válasz
vandor01
#73563
üzenetére
Nekem több okom is van arra, hogy ezekkel a jelenségekkel találkozom.
Egyrészt: ügyvéd vagyok. Tehát valóban "forgok" bűnözői körökben, még ha nem is foglalkozom klasszikus büntető joggal.
Másrészt: kapcsolatban vagyok naturista szervezetekkel, akiknek tagjai pedig igencsak komoly személyiségijog-sérelmet szenvednek ez a pofátlan drónozás következtében.
MaCS
-
válasz
vandor01
#73561
üzenetére
Az igazán idióta szabályozáson azért nagyjából túlléptünk. A jelenlegi már sokkal védhetőbb, de nekem nagyon hiányzik a támogató jellegű kommunikáció. Magyarországon a hatalom valahogy kényszeresen a dörgedelmes tiltás hangján szeret szólni, ami mindent eggyel rosszabb színben tüntet fel.
Engem is iszonytatóan bosszant a jelenlegi szemlélet, és zavarnak a megkötések. Hiszen tudom magamról, hogy nem élnék vissza a lehetőségeimmel. Ellenben konkrétan sok olyan embert ismerek, akiknek nagyon komoly károkat okozott a drónozás, és bizony olyanokat is, akik ezeket a károkat okozták, okozzák.
MaCS
-
válasz
vandor01
#73559
üzenetére
Én már évekkel azelőtt foglalkoztam drónos ügyekkel, hogy egyáltalán élő drónt láttam volna. Ezek olyan ügyek voltak, amelyekben valakit ténylegesen komoly érdeksérelem ért, azáltal, hogy suttyók a szellemi színvonaluknak megfelelően drónoztak.
Ennek nagyon összetett problémarendszer áll a hátterében, amelynek az érintőleges megvitatására sem lenne elég egy egész estés beszélgetés.
A lényeg az, hogy van ugye a technikai fejlődés, amelyik elavulttá teszi a magánszférával kapcsolatos fogalmainkat, valamint van az amúgy is elmosódott határokkal kijelölt morált is figyelmen kívül hagyó emberi magatartás.
Számtalan területen szükségszerű az a fajta kompromisszumos jogalkotás, amelyben a leghülyébbekhez kell igazítani a szabályokat. (vö. KRESZ) Ez értelemszerűen érdeksérelmet okoz a nem túl hülyék oldalán.
Hát, valami ilyesmi történik ma Magyarországon.
Gyanítom, hogy ez egy olyan problémakör, amelyik az eddigi fogalmaink szerint egyszerűen nem kezelhető kielégítóan -- márpedig éppen ezen erőlködünk.
Én inkább azon az oldalon vagyok érintett, amelynek a jogait a drónozás potenciálisan sérti -- mégis úgy gondolom, hogy egyszerűen át kell értelmeznünk a fogalmainkat.
Csahogy a társadalmi morál ezzel nem tarthat lépést.
Szóval szerintem de facto lehetetlen jó szabályozást alkotni.
MaCS
-
ArthurShelby
addikt
válasz
vandor01
#73507
üzenetére
Annyit hozzátennék, hogy a barátaim elmesélése alapján, akik amerikában/ausztráliában/kínában élnek/jártak mutattak rá nekem, hogy a gdpr milyen fontos dolog. Sokkoló pl ami kínában megy, de azért ausztrália se smafu.
Szóval rengeteg bosszantó dolog van a gdpr-ban, de valahol azért hasznos (megkockáztatom, hogy fontos). -
Schaf
tag
válasz
vandor01
#73473
üzenetére
Látod?
Azért az elmúlt napok fényében ezen a posztodon jót mosolyogtam.
Apropó... szerzői jog mond valamit? Ha már akkora arccal harcoltál itt a "reklámok" ellen?
Nyilvános fórumban egy-egy ilyen kép sokba kerülhet... a szabály leszarása, meg a "nem tudása" meg nem mentesít.
-
-
-
Schaf
tag
válasz
vandor01
#73459
üzenetére
Látod? De én sose mondtam, hogy nem akarok menőzni... 🤣🤣
Sosem lehetett ilyeneket csinálni a városban, és az EU-ban kb. sehol nem is lehet, ugyanis nem elsősorban a repüléstől fosik az EU, hanem a GDPR szabályok megsértése miatt.
Mindig lesz valaki, egy szomszéd, egy járókelő, akinek nem tetszik a zümmögésed és még több menő lesz aki ha pl. megengedik mondjuk az 5m magasságot, akkor majd bemagyarázza, hogy neki 10 kell, aztán 100 aztán 1000....
Látod.... neked sincs fingod se, hogy miért pont 400feet az a magasság, ameddig valamelyest szabadjára vagyunk engedve... pedig fontos, ráadásul nemzetközi szabályozási oka van.
De ha otthon akarod nyomni, csinálsz egy 3m magas lugast, az alatt, vagy a lakásban azt csinálsz amit akarsz. (azt hagyjuk, hogy ez mekkora baromság szerintem is, az másik kérdéskör).
-
Schaf
tag
válasz
vandor01
#73450
üzenetére
Mi szükséges hozzá?
Kevesebb dolog, mint 2021 előtt.
Játszótéren meg ne repkedj.. menj ki a zöldbe a szabadba.. hisz nem az a fontos, hogy ki látja milyen menő vagy. Vagy mégis?

Na ez utóbbi esetben, még sajnálni sem tudlak az EU rendelet szabta feltételek miatt.
A repülés nem jog, hanem LEHETŐSÉG. Ha nem tudod/akarod a szabályait betartani, játsz mással.

-
Schaf
tag
válasz
vandor01
#73429
üzenetére
Rossz helyen kopogtatsz.
Ahogy írtam én az olyanokból is élek, mint te.
Szóval nyugodtan ízlelgesd még az előző válaszom.
Nekem édes mindegy ki hol mit csinál.. az sem érdekel, hogy ezek szerint téged is csak az a szabály érdekel ami a te jogaidat védi.
Magyar vagy te is. 🤣🤣
Ha pedig problémád van a szabályokkal, lehet írni az EU-nak. Akár naponta... hátha...
Ugyanis mindez (sok más állatsággal együtt) nem magyar találmány.
-
Schaf
tag
válasz
vandor01
#73427
üzenetére
Szerintem mindenkinek a saját felelőssége, hogy mit tart be. Van aki azzal menőzik, hogy a Váci utcán robog 130-cal... és van akinek ez is tetszik.

A szabályok nem ismerete nem mentesít, meggyőzni pedig senkit nem akarok, hiszen én azzal keresem a pénzem egy részét, hogy a szabályokat be nem tartók miatt újabb és újabb hülye jogszabályokat hoznak, amit meg kell tanítani.

Szóval ki-ki kedve és igéne szerint...
-
El Joe
tag
válasz
vandor01
#73359
üzenetére
Nálam elérték, hogy a szabályokat csak egyfajta iránymutatásnak tekintem és - az esetleges következmények tudatában - csak a számomra logikusnak és relevánsokat tartom be.
Ne legyünk álszentek, vallási és politikai hovatartozás nélkül is egyszerű józan paraszti ésszel belátható, hogy ez az “ellehetetlenítő” drón tv, az oknyomozó politikai újságírást volt hivatott megregulázni. Ergo, szív mindenki.
A gdpr meg a másik fele (sajnos munkaköri ártalom gyanánt nap mint nap találkozom vele)…cc:Spec. : nem (csak) neked céloztam, de meguntam, hogy idézd be! Ne azt! Ezt! stb., amikor kb 2 kattal meg lehet találni. Téged meg felültettek a hullámvasútra és magadtól mentél még 2 kört

Peace! -
cd334
tag
válasz
vandor01
#73312
üzenetére
Az fpvgarage.eu én is ajánlom, nagyon segítőkész emberek vannak ott. Megnézheted náluk a távokat szemüvegeket, hogy melyik jön be neked. Hívd fel őket nyugodtan.
Én a 3" felöl indultam neki az FPV-nek annó, de mint kezdő sikerült egy nagyon bika gépet összerakni és valahogy nem sikerült összebarátkoznunk. Aztán elkezdtem whoopozni és kisimult a világ. De ez tényleg egyéni, hogy ki mivel érzi jól magát.
Vannak épített whoopjaim és BNF gépeim is minden aspektusát élvezem a hobbinak. Szerelés pedig a hobbival jár, akármivel is kezded.
Protokoll:
Nekem volt crossfire(nagyon nem jött be), de nekem az ExpressLRS jött be(whoopoknál már lassan ez a default). Sokat fejlődött.
Nekem is 4in1 távom van külső ELRS modullal, így nagyon sok protokollt le tudok fedni. -
vandor01
senior tag
válasz
vandor01
#73142
üzenetére
Péntek 13....
a masik gepemen jol meghuztam a propot le is tort a csavar....
Forester 2205 2300KV.... Ilyent is keresek 1db-ot de lehet 2-3 vagy akar egy set is!
de lehet mas tipus is de akkor 4-5db kellene DE max 30gramm/db!
ha valakinek van vmi elfekvo regi tipusu motorjai vagy akar ujfajtak is ??
2204 2300/2600KV max 22g
2205 2300/2600KV max 30g
johet az uzi!
-
-
Sirandrish
legenda
válasz
vandor01
#72939
üzenetére
Nem tartunk még ott hogy az emberek nem úgy tekintenek más javaira (lehet ez egy drón is), hogy a másik azzal "menőzik". Én már többször sétáltam/túráztam olyan helyen ahol "belebotlottunk" drónozó emberkékbe, de soha eszembe sem jutott hogy az illető azért van ott hogy engem felvegyen, vagy hogy előttem villogjon vele.
Mindenesetre ha a kérdés megszületett, akkor legyen rá válasz is. Eszembe sem jut mások előtt villogni, és dolgozni sem akarok vele. Viszont szeretném megörökíteni azokat a szépségeket amikhez eljutok mondjuk a Mátrába, vagy a Bükkbe, csak ezentúl más látószögből. Ennyi! Teljesen hobbi céllal venném, és igyekeznék úgy repkedni vele hogy az soha senkit ne zavarjon semmilyen szinten.

Igazából még azon gondolkodom hogy az én céljaimnak elég lenne-e a Mini SE, vagy inkább a Mini 2 lenne jobb választás..

Hja és mi van akkor ha megadom az adataimat az osztrák oldalon, aztán megbukom. Ha újrapróbálkoznék, gond nélkül megadhatom újra az adataimat? Nem fogja kiírni hogy most buktál meg hülyegyerek?

-
-
vandor01
senior tag
-
Peaceliker
addikt
-
cd334
tag
válasz
vandor01
#72766
üzenetére
Általában motorfüggő a shaft a standerd méretek 0.8, 1.0 és 1.5mm. A 0.8mm a legkisebb motorokra jellemző. A 0802 motorok általában 1mm shaftal jönnek, de láttam már 1.5mm shaftosat is. Az a lényeg hogy motorhoz kell venni propellert. Megnézed milyen motorod van és ahhoz veszed, figyelni is kell, mert egyfajta propellerből gyártanak különböző méretű lyukkal is.
-
DJGABI
addikt
válasz
vandor01
#72720
üzenetére
Nem tiszta, mihez kell a fw frissítés? TC-nél is az volt a 0. lépés, hogy BetaFlight frissítés.
Első körben érjen ide, de egyelőre szerintem maradok a gyári setupnál. A Trashcan még mindig repülne, ha nem állok neki átépítgetni

Cinecan vázban volt az, nem tudom megfelelne-e az átépítéshez. Azt mondjuk olvastam hogy gyenge az UR85 váza, de jussunk el először oda, hogy repül egyáltalán.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Ambiano GT-EWM-03 kompresszoros, háztartási jégkockakészítő 150W 1.8L eladó 2 év garanciával
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Krups EA81 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Capriolo Oxygen 29" MTB Új
- Kuriózum: Ozark Trail (amerikai) fejlámpa 600 lumen
- 205km-t futott! Dualtron Togo limited elektromos roller
- 157 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060 (ELKELT)
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3755, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3127, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség
Legközelebb már tudni fogom


És megúsztad?




