-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
zombei
aktív tag
válasz
Grillo #74288 üzenetére
Egyedül annyi a Tello hátránya, hogy a védőkkel együtt csak bent lehet használni, kint ha fent marad elviszi a szél. (Legalábbis nekem mikor volt, akkor ez volt a tapasztalat.) Nélküle viszont elég stabil még kicsit szelesebb időben is, illetve újat szerintem már nehezebb találni.
Esetleg ha még teszel hozzá, és egy DJI Neo-t vesztek azzal biztos könnyebben beletanul, meg lehet te is elszórakoznál vele néha.
(Az olyan 80-90e között elérhető.)
-
válasz
Grillo #74273 üzenetére
Megpróbáltam, de Neó belehalt. (amúgy még így is repül, hogy lóg az antennája, bitang kis jószág)
Manuálban kellett volna, de úgy nincs az a faxza drónos, aki be tud bújni az ágak közé oda a fa közepébe, ahol az avat volt. Az Avata RTH-zott mert elment a jel, és amikor visszajött még én is láttam a szemüvegben, ahogy telibe belerepül a fába. Nem is értem, hiszen akadálykerülése van. Normál módban volt RTH-ban és mégis csont nélkül belement.
X alkalommal repültem neki a neóval, hogy lelökjem, de nem sikerült. Be volt szorulva egy Y ág közé. Mivel fejjel lefelé volt, a motorokat nem kapcsolta be, csak turtle módot lehetett indítani, de úgy nem szabadult ki. A végén manuál módban indítottam, úgy beindultak a motorok, és rángattam a gépet amíg ki nem szabadult. Így leesett az avata is, de avarba, nem lett baja. A Neo 3x a földútra esett, ami betonkemény volt
-
Sordoran
addikt
válasz
Grillo #74123 üzenetére
Lehet ráhibáztál a Sátoraljaújhelyivel, az kb. 700 méter hosszú és 80 méter magasan fekszik. Viszont azon tömeg van (mikor voltunk nyáron 230 fő volt egyszerre rajta), lakott területen belül helyezkedik el. Nem tudom most mennyien szoktak lenni.
Ha eltekintünk jogi dolgoktól, csupán technikai szemmel nézzük, akkor is eléggé necces a dolog. 100k alatt nem hiszem hogy van gép ami megfelelne (újonnan), a hatótáv is necces (ha híd egyik végén állna kezelő pl., másik oldalt már nem lenne jel), és azért szeles is az idő két hegy között ilyen magasságban ami egy kis gépet eléggé megkínoz. Egy komolyabb gép bérlése esetleg megoldás lenne, vagy tényleg megkérni valakit.
Amennyiben jogi oldalát is nézzük, úgy pedig nagyon rizikós a dolog, teljesen pirosban lennétek. Nem lehetetlen, van hely környéken ahonnan fel lehet szállni és oda repülni, de a plusz távolság miatt itt is csak gép bérlés a megoldás. -
Sordoran
addikt
válasz
Grillo #74121 üzenetére
Ilyenre konkrétan rá se mertem kérdezni, mert ha szóba hozom az eseti légteret, megint lehurrognak, hogy túlságosan szabálykövető próbálok lenni.
Viszont tényleg jó lenne tudni hol van ez, és milyen hídséta. Nem mindegy, hogy lakott területen belül vagy kívül, forgalom mentes, kis forgalom vagy főút. Valami kis csoport, vagy 1-2 személy, vagy tömeg rendezvény (hatóság által biztosított aki beleszólhat). Jah, és belföld vagy külföld egyáltalán. -
-
Sordoran
addikt
válasz
Grillo #73995 üzenetére
Köszi, ez egy hasznos oldal, itt legalább rá tudok menni és kiírja milyen légtér is az.
Így már világos, hogy amit a mydronespace app-ban pirossal jelölnek az tiltott és kész, de nem ártana ott is megnézhetővé tenni hogy mégis milyen korlátozások is azok. Pl. amit kérdeztem, Nyíregyháza 20km sugarú köre, az a háború miatt, idővel talán megszűnő korlátozás. Értelme mondjuk nem tudom mennyi, mert a keleti határ felé menve csak van olyan rész ahol szabad a pálya, holott az közelebb van a háborúhoz...
Tényleg nem felhasználóbarát ez a drónozás itthon, lényegében megalkottak egy jogszabályt mert EU miatt kötelező volt, de amúgy leszarják hogy mennyire megkeseríti a hobbi drónosok életét. Másik példa ugye, hogy nincs olyan hogy reggel felkelsz és úgy döntesz megrepteted a drónt a hátsó kertben. Nem, mert 30 nappal előbb kérj engedélyt, és fizess be egy nevetséges összeget... Ilyenkor elgondolkodom, hogy a YT videósok, vagy falunapos felvonulást videózók vajon megteszik-e ezt. -
válasz
Grillo #73995 üzenetére
Na, az meg tényleg pilótavizsgás a rövidítéseivel. Néztem egy időben azt is, aztán feladtam. Szórakozik ezzel ilyen szinten a tököm, amikor azt látom, hogy olyan kérdéseket tesznek fel a FB csoportokban, hogy teljesen egyértelműen halvány lila fingja nincs az embernek semmiről, de azért repked a falunapon, meg kilométereket VLOS-ban... Amíg az ilyeneket nem kezdik el tömegesen megcseszni, addig engem nem érdekel ilyen szinten. Tömeg felett nem repülök, 120 fölé nem megyek, lakott területen belül nem repülök. Hogy így van értelme egyáltalán? Nyilván nincs, ezért pihen a táskában a Spark hónapokat, mire rászánom magam, hogy elővegyem. Tavaly kétszer repültem ki 3 akkut, és ennyi volt. Negyedévente előszedem megtölteni az akkukat, meg szobán belül kicsit megmozgatom a gépet, hogy ne álljon be, de ennyi. Ez a szabályzás a lakott terület, mint fogalom bizonytalanságaival, meg a csomó korlátozással egy eltúlzott rosz vicc. Az A2-őt is érdemes volt megcsinálni, a régi drónommal törölhetem vele a seggem. Az éves biztosítást is kábé csak poénból fizetem be, mert értelme semmi.
-
válasz
Grillo #73993 üzenetére
Amúgy nem értem, miért nem látszik ez egyértelműen a mydronespace-ben. Értem én, hogy az ős drónosok egyrésze (egy kis szelete) hardcore légügyi fetisiszta, aki csipőből kivág minden négybetűs rövidítést, és fejből fújja a szabályzást, de ezek hobbi drónok, lakosságnak készülnek, ahogyan az MDS is. Teljesen egyértelműen jeleznie kellene a programnak, hogy a beadott géptípusnak és kategóriának megfelelően adott időpillanatban, adott lokáción fel lehet-e szállni 120-ig, vagy nem. Ide értve a lakott terület, természetvédelmi terület kérrdéskörét is. Az embertömeg az egyetlen, amit rá kellene bízni a kezelőre, mert az nem várható el, hogy egy MDS percre pontosan kövesse, hogy mikor hol hány ember álldolgál éppen a drón hatósugarában. Kivételt jelent persze az előre bejelentett rendezvények tömkelege, amelyeket szintén fel kéne vinni az adatbázisba, hogy ha ilyenen akar felszállni valahol az egyszeri user openben, akkor egyértelműen megkapja a tiltást rá.
Sajnos az van, hogy két éve próbálom megérteni és gyakorlatban alkalmazni a szabályokat, de még így sem minden egyértelmű. Lehet, hogy az én hibám, de a kérdések alapján úgy látszik, nem éppen. Ezért lenne jó az MDS-t klasszik igen/nem üzemmódra fordítani, és kivenni a végfelhasználó kezéből a mérlegelési jogot, egyben korlátozni a tévedés lehetőségét. Bekapcsolod, zöld, repülsz, piros, elmész haza. Pont.
-
-
-
Quaresma
aktív tag
válasz
Grillo #73792 üzenetére
Köszi az infókat. Van a pakkban + propeller és 2 akksi is. Az állapotukat nem tudom, arra még rá kell kérdeznem. Nem vágnék filmes karrierbe, csak a nyaralások emlékeit szeretném kicsit feldobni.
Inkább attól tartottam csak, hogy régi típus révén, hamar megadhatja magát, lehet esetleg olyan probléma, ami miatt érdemes kerülni ezt a típust stb.. De ebben az ársávban akkor ezzel érdemes lehet játszadozni.
-
válasz
Grillo #73689 üzenetére
Nem tudom, hogy mi volt regisztrálva, mi nem, de valószínűbb, hogy nem. (Úgy az általános realitásokból kiindulva.)
Nekem a képernyőt mutatták, amelyen nagy betűkkel a "Nemzetbiztonsági Szakszolgálat" jelent meg, alatta kékkel valami "Authetication" link, amire rákattintva egy telefonszám-beadási mező ugrott fel.
A gazdája azt mondta, hogy még nem látott ilyet az otthoni, azaz vidéki kisvárosi repüléseik során. A program maga a DJI play-es appja volt.
MaCS
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Grillo #73369 üzenetére
Hali!
Valakinek van tapasztalata skydio-val?
Jól látom, hogy már iszonyat nehéz hozzájutni?
A webshopban sincsenek, megszűnt amazonon is. Olyat találtam (contact sales), hogy add meg előre minden adatod, és akkor utána beszélünk veled. -
Schaf
tag
válasz
Grillo #73367 üzenetére
Több részből áll a kérdés, és mivel nem vagyok jogász, nem vállalkoznék a teljes bizonyossággal jó válasz megadására, de nézzük a feltételeket:
785/2004/EK RENDELET:
Fogalommeghatározások:
....
„kereskedelmi tevékenység”: ellenszolgáltatás fejében végzett tevékenység.Azaz ha bármilyen ellenszolgáltatást kapsz, vagy kaptál a repülésért, vagy a drón jogi személyé, akkor ez gazdasági/lereskedelmi tevékenységre használt drón, aminél mellékes, hogy éppen ott és éppen akkor mire használod.
Amennyiben a saját privát drónoddal készítesz képeket, amiket ingyen adsz valakinek és az illető is ingyen, nem gazdasági célból használja fel, akkor elvileg nem lenne szükség biztosításra.
Ezzel együtt pár 10 EUR egy évre nem a világvége. -
twine
veterán
válasz
Grillo #73046 üzenetére
Én biztos vagyok benne, hogy "de"...
Mármint bármilyen cinewhoop jellegű drón lehet ez, ami DJI AIR unit-al van szerelve, vagy Vistával...
tknof1871:
"Ott a DJI logo is a videon."Annyit írnak, hogy a DJI FPV szemüvegének közvetített, és rögzített képét látod...
Egy évvel ezelőtt ez még nem az AVATA volt. Akkor még csak a DJI FPV Combo-ja volt piacon ilyen szemüveggel, de az FPV gépe meg nem ilyen a DJI-nak.
Ez bármilyen Cinewhoop jellegű gép is lehet... -
Skynet258
veterán
válasz
Grillo #72964 üzenetére
Ez a MyDroneSpace egy szar, sokat elárul az is, hogy konkrét videó lett róla nemrég, hogy állítólag működik.
Nekem szerencsére nem volt probléma iPhone alatt, GoodID is ment elsőre, program is működik, de biztosan tré mert annyian írták a neten, hogy valami kell legyen vele. Talán droid alatt még instabilabb, passz.
Amúgy én megcsináltam a vizsgát meg mindent ami ahhoz kell, hogy legálisan röpködjek lakott területen kívül. Én úgy apellálok, hogy azért az ellenőrző szervek nem minden tagja gyökér, így ha valamit nem is szabályosan csinálok és ezért odajönnek, látják, hogy nem fullba telibeszartam az egészet, hanem próbálkozok betartani a dolgokat (még ha kb nem is lehet így ebben a formában) és akkor azt mondják jóvan hülyegyerek, legközelebb figyelj jobban. Legalább a szándék megvan, hátha ez elég lesz ahhoz, hogy kihúzzon az épp aktuális csávából - annyit meg akkor már megért a dolog.
De amúgy felküldöd 200 méterre (persze ezzel már szabályt sértettél, mert 120m a max amíg mehetne) vagy 300-ra, ott már nem is lehet sem látni, sem hallani, a természet közepén nem fog azért annyira feltűnni senkinek. Persze a leszállás felszállás necces lehet, de azt sem sok ember között kell abszolválni és ennyi.
Próbáltam keresni konkrét eseteket amikor valakit megvágtak lakott területen kívüli drónozásért, nem sok minden találtam. -
Sirandrish
legenda
válasz
Grillo #72957 üzenetére
Én most szedtem le mindkét alkalmazást, és semmi. Most kipróbáltam hogy letörlöm a GoodID-t, majd újra leszedtem és kezdtem előlről, de most a címet nem megadtam, hanem hagytam hogy a jelenlegi pozíciómat használja címnek, de így is ugyanaz. Mail/telefon megerősítve, de hiába. Sikertelen bejelentkezés.
Az olvasottak és tapasztaltak alapján úgy veszem észre hogy idehaza nagyon kevesen repkednek full hivatalosan/szabályosan -
Marci112233
addikt
válasz
Grillo #72901 üzenetére
Mindenképp kell akkor jogsi meg regisztráció és biztosítás is? Ezek nélkül nem használható? Úgy sem hogy mint írtam, csak saját kültéri mezőgazdasági területeink fölött menne pár méter magasságban? De nem menne éjjel nappal, csak néha egyezer kétszer. 250k manapság nem annyira eget verő összeg amivel tanulgatni lehetne mindenféle papírok és egyéb nélkül,(Bár lehet csak nekünk az.).
-
Schaf
tag
válasz
Grillo #71605 üzenetére
Az egy dolog, hogy egy merevszárnyú modellezőnek tudnia kell a dolgokat, de egy drónosnak is a merevszárnyút.
A2-nél pedig a kompetencia szint már olyan témákat is érint, amit nem lehet csak úgy bemagolni. Vagy érted, vagy nem. Ha nem, akkor simán megbuksz az A2 vizsgán, mert a kérdéseket úgy teszik fel.
A2 felkészítő egyébként van már több is, különböző árakon. -
vandor01
senior tag
válasz
Grillo #71602 üzenetére
na de egy 50-120g-os whoopal bokrok kozott ugralni? meg a 40meter magassag is sok lehet! de a 3-5 perc repidovel talan a 120m magassag is tavolinak tunhet persze nem lehetetlen
csak felesleges mert nem erre van kitalalva csak jatek....
az EUs szabalyozas is tele van faszsaggal de azert 120m-ig rahadja az emberek jo belatasara a legterhasznalatot.... de persz ez csak addig lesz mig valami hulye mas hogy nem gondolja azt csinal vmi hulyeseget ugye ami mar parszor megtortent.... aztan azok is atveszik a HUN-os innovativ szabalyzast meg az APpot! -
vandor01
senior tag
válasz
Grillo #71593 üzenetére
na tessek....
jogsim is van meg ebben elek olvasom kukkolom lesem mi mennyi meg hany meter.....en 120m-re emlekszem de lehet a HUN ban bevezettek a 40m-es erteket is...
ez van el kell fogadni!de mint lathato sikeres lett a 20 evig keszulodo egyseges europai drontorveny.... amit az innovacio jegyeben a masik nagyon okos banda meg tovabb bonyolitott..... szoval megmondani serobol hogy mik is a szabalyok?
Elektresz....
sajnos magad kell csinalni ha szolgad nincs olvasni keresgelni analizalni a kulonbozo elgondolasokat patika merlegen mericskelni es collostokkal meregetni....
megprobalhatjuk osszefoglalni a lenyeget! a reptetes kondicioi legterengedely nelkul?CSAK az ALAP:
- jogsi kotelezo egyeb szabalyok betartasa tavolsag emberektol epuletektol etc
- cam-os gepet csak regisztracioval
- mind ket szam lathatolag rajta a gepen na ja 100mm-es gépre?
- 250 grammnal nehezebbet csak biztivel
- csak lakott teruleten kivul (ez pontosan mi?) 40m magasig
- szemmel kovethetoen csak latotavolsagban nem lehet km-re!
- FPV-zni csak kepzett figyelovel anyuka kistestver kutya macska nem jatszik
- App hasznalata kotelezobiztos lesz meg mas is?
es biztos vagyok benne itt a forumon MINDENKI 1x vagy tobbszorosen vagy folytolagosan megallas nelkul torvenyserto lesz mert vmi tuti hibazik? 40m helyett 42m vagy fak moge takarasba repul az FVP-es vagy pont nincs figyelo vagy 2-3-4-5 géppel reptet es majd persze 5 percenkent ki be ki be jelentgeti az App ban mikor melyikkel repul!?szoval igy keszulj!
-
válasz
Grillo #71064 üzenetére
Akkor magyarkozlony.hu, onnan is letölthető pdf-ben.
-
Djuree
félisten
válasz
Grillo #64994 üzenetére
ja, tudom, hülye is vagyok sajnos, én mindent így cserélgetek, legalábbis műszaki dolgokat. aztán meg feleszmélek mennyi pénzt otthagytam egy drónért és elfog a lelkiismeret, hogy elmehettünk volna az árából 10 napra külföldre fullos ellátással és utána meg belegondolok hogy de ez mégiscsak jobb.
más: van egy 7 töltéses hibátlan x8 akksim és nincs rá szükségem...
-
Toncsi
aktív tag
-
Geller72
veterán
válasz
Grillo #61802 üzenetére
Én erre azt szoktam mondani, hogy mivel működés közben minden melegszik, olyan ez a dolog, mint a beton. A hűvös jó neki, de a nagyon hideg nem. Repülés közben melegszik az FC, a motorok - az ESC-ek - a kábelek és az akku is. Ha repülés végén megfogod az akut, elég meleg. A propoknak nem olyan jó a nagyon hideg, rideggé válik és eltörik mint egy ropi. Szvsz. fagypont körül már ne repülj.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest