Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
NEBÁNTSDMÁÁÁÁ!
Milyen hiszti ment a tök felesleges játékokon... most hogy a szentBMW is implementálta most már nem felesleges...
JA! és amúgy a béna Teslában még Bundesliga sincs....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
Most megnéztem a BMW-t. A haverom 2020-ban vett 320d-t 14M-ért hatalmas flottakedvezménnyel (ha jól emlékszem -15%) nagyon alap változatot, 4 kerék egy kormány, semmi sincs benne, iszonyat egy vacak, most 9-ért vannak hahu-n. -5 millió. Ha valaki beesett utcáról, és csak 5% kedvezményt adtak neki (teljes áron még kutya se vett 3as BMW-t), akkor 15,5-ből már 6,5 millió volna a bukta.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Minden autó ilyen... be lehet szállni, jókor, jó koncepcióval, meg ki lehet szállni belőle, jól, de lehet szarul is venni és rosszul kiszállni és ezek tetszőleges variációja.
Kár ezen rugózni... elég csak megnézni az I3-ak árait, mi volt az elmúlt 2 évben... először lement (én akkor vettem) majd felszökött a fenébe... most megint kezd racionalizálódni, de még most is fentebb van, mint 2,5 éve. Szerintem egy I3S 120Ah-s (38 kwh) 12-13M Ft jelenleg, azért valljuk be, nagyon vicces, ha nézünk egy új MG4-et (50 kWh), ami nem sokkal drágább, vagy egy használt standard range Teslát (51 kWh), szintén lehet azonos km futással venni, 12-13M között. Szerintem sok árcsökkenés nincs már a modell3-ban, most jól lehet beszállni. -
Chereiose
addikt
Mennyi idő alatt adják vissza a pénzt általában? Ez elég negatív azért, pedig a szolgáltatásuk nem rossz, sok szabad hely van, indul azonnal stb.
Másik, az a 4700 Ft-os havidíjas előfizu az megéri? Vagy ott kötelezően 12 hónapra muszáj szerződni? Ugye úgy 0.20€/kwh lenne a töltés ami akár pár töltéssel visszajönne. Meg talán nem vonogatna le 2x a kártyáról sem..
-
Chereiose
addikt
De akkor ezt hogy gondolják, töltök 20-30 ezerért mondjuk és akkor random 1 hónapra elszednek tőlem még egyszer annyit, miközben az a pénz pont kéne mondjuk még egy töltésre?
Egyiknek se vagy nem tudom, nekem egy Springem van, csak random ezt láttam, hogy havi 4700-as passporttal 0.20 centért adják kwh-t.
-
axioma
veterán
Arrol nem is beszelve, hogy kis sebessegnel nagy gyorsulas az ion-omon is van, de az me'g nem latott 110km/h-t sem, nagy ritkan az M0-n megyek a 110-es szakaszon de annyira nem nyustolom (nem is arra valo). [Jo, sose me'rem a gyorsulast plane nem 100-ig, de kihasznalom a piros lampanal tobbiek ele indulas es hasonlo szituaciokban.]
[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
Igen érdekes lesz ez. Kíváncsi leszek, mit hoz ez magával... lásd kínai piaci árverseny. VW azt találta mondani, hogy nem nagyon tudja olcsóbban adni az EV-ket, mert így is alig keres rajta. Remélem nem hozza el ez az EV haldoklását.
Azért az nagyon érdekelne, hogy a Teslának ez az árcsökkentősdi mennyire fér bele a budgetbe.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
Andras6800
senior tag
Igen, igazad van. Azért is írtam, hogy széleskörű a probléma, nem a 4-es BMW hibája.
Nekem ez a komment tetszett a legjobban:
"The problem is automotive designers not understanding how wireless charging works. Wireless charging always generates more heat than regular charging. At home, your wireless charger sits on a table or desk out in the open where the heat can disipate. And often times you aren't using your phone when it's sitting there charging. But for some reason car makers always put the chargers in a cubby so there's limited airflow, and often times you're using CarPlay or Android Auto which makes the phone even hotter, and if the sun hits the phone just right it gets even hotter. Car makers need to start putting cooling vents in the charging pad, similar to what Samsung does for it's fast wireless chargers."
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Minél több pénzed van, annál nagyobb az az összeg ami nem számít, amivel nem foglalkozol.
Van aki nem megy el a város másik végére azért hogy kicsivel olcsóbban vegye meg az étolajat, mert nem számít. Van aki nem szarakodik a szervizzel, megy a márkaszervizbe, mert tökmindegy. Van aki meg privátjettel repked és nem kereskedelmi járattal, mert neki az az összeg tökmindegy.A motiváció ugyanaz, csak az összegek mások.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tibcsi0407
félisten
Nem 100%-osan hoztam el, pontosan már nem emlékszem, talán 92 volt benne. A képen éppen 19%-on volt. Kb 400-450 km a reális ezzel a használattal nyáron, ami nem rossz, ahhoz képest, hogy még szokjuk egymást. Volt azért néha pár sport mód - padlógáz szakasz benne, amikor fülig ért a szám. Durván az i3-asunk dupláját tudja hatótávban, pont ezt vártam tőle.
19-ről 100%-ra 6 óra volt a töltés itthon 11kW AC-n. Az sem rossz egyáltalán.[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
-
Shadowbull
addikt
TMY 2020 márciusa óta van kínálatban, 2020Q1ben speciel 21,9% volt a Gross Margin, amúgy A gross Margin pont nem egy jó mutató ,abban egy csomó költség nincs benne, nem is egyformán számolják a cégek. Tudom hogy a teslások miért szeretik, azért mert amikor veszteséges volt a cég, lehetett erre mutogatni.
A jövedelmezőséget jobban mutatja az EBT ( earning before taxes), ez a Teslánál 2022Q1ben volt a csúcson, 19,3%-kal, utolsó negyedévben 11,8% volt.
Nettó nyereségráta 10,8%, amiben ugye benne van a kiskereskedelmi árrés is, amit a többiek odaadnak kereskedőknek, ezért ez tulajdonképpen csapnivaló, a legszarabbak között lehet az autóiparban.
VW például egy gyenge negyedév után 6,2%-ot produkált előző negyedévben, ehhez jön hozzá a legalább 10-15%-os kisker árrés, azaz összesen 16-21%.
(Mercit, BMWt elő sem hozom, ők minimum a dupláját termelik ki a Teslához képest)
Valójában a Tesla szénája áll elég szarul, és romló tendenciát mutat.
Nyilván csődbe nem mennek, de a Tesla a saját tőzsdei túlértékeltségének a fogja lett. Musk beígérte az évi 20 milliós eladást 2030ra, a nép meg hozzágondolta hogy ezt világrekord jövedelmezőség mellett fogják elérni.
Tavaly nyáron nyilvánvaló lett hogy vagy a növekedést választják, vagy a szép marzsokat.
Előbbit választották. Nyilván a tőzsdének idővel leesik hogy mi a helyzet, ezért Musk most új mesével próbálkozik: nem is számít az autón elért nyereség, mert majd óriásit szakítanak az FSDvel.
Az látszik hogy a sztori már fárad. Majd kiderül mennyire veszik be a befektetők.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Minden autógyárnak vannak hosszú távú beruházásai, ezek gyakorlatilag folyamatosan jelentkeznek. A jövedelmezőség összehasonlításához kénytelen vagy ezt is belevenni.
(Példa: a BMW relatíve kis cég, de tavaly 7,8 milliárd euró volt a beruházás, 6,6 milliárd a fejlesztés. Teslánál tavaly ugyanez 7,1 MRD / 3 MRD USD)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
Ehhez képest Tesla:
Property, plant and equipment
2022 nyitó: 18,884B
2022 záró: 23,548B
Operating lease right-of-use assets (kínai ingatlan 50 éves hasznosítási jog területnövekedése beruházásként)
2022 nyitó: 2,016B
2022 záró: 2,563Béves beruházás egyenleg: +5,21B
Tényleg, pont mint a BMW.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Na, nézzük részletesen, a félmondatokba elrejtett dezinformációkat és tévedéseket is.
Te elkezdted összekeverni a cég mérlegkimutatását a beruházás mértékével. Attól még hogy a mérlegben leírják a már nem használt, lebontott, stb. eszközök, épületek, berendezések aktuális értéket, az nem jelenti azt hogy nincs folyamatos beruházás.
Eleve ott indul a dolog, hogy minden típus 7-8 évente cserélődik, ami önmagában milliárdos nagyságrendű beruházásokat igényel típusonként, és ilyen típusból van vagy két tucat. Épp most volt hír, hogy az új 5ös szériagyártása beindult Dingolfingban, és ez önmagában több mint egymilliárd eurós beruházást igényelt ott. Építettek új gyárat? Kívülről nem, mert az már ott van vagy 50 éve. Csak közben párszor kidobták a cuccokat és újakat rakták be.
És nem csak a gyárban van beruházás, a beszállítóknál is van, aminek a jelentős részét szintén a BMW fizeti."egy befektetés volt egy kínai autógyártóba (Investments in subsidiaries), amit ráadásul nem is most hajtottak végre, hanem évekkel ezelőtt, csak most lett lekönyvelve"
Na itt is nagy a kavarodás. Semmiféle "kínai autógyártó"ról nincs szó. Ez a BMW-Brilliance kínai vegyesvállalat többségi tulajdonának a megszerzése.volt (75%os tulajdon) amit tavaly Q1ben véglegesítettek, és számolták el a könyvekben. Ez egy egyszeri tétel volt, semmi köze az átlagos beruházási összegekhez.
"Ami nélkül szimplán veszteséges lett volna a cég, ugyebár"
Butaság, nem lett volna veszteséges, nagyon nem. Ahogy írtam, az elszámolás Q1ben történt, és az összes többi negyedév is vastagon nyereséges volt.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
A Model X alapverzió 49M, annyiért már kapni i7-et. Az i7 alapverzióban nincs két motor, de az autó minősége így is magasan veri az X-et, mert minőség szempontjából azonos mindegyik verzió. Tehát nincs két motor, de van sokkal jobb futómű, sokkal minőségibb anyagok, sokkal több olyan extra ami az X-ben nincs. Éppen ezért az összevetés teljesen korrekt volt, mert innentől csak az a lényeg, hogy kinek mi a fontosabb. Ha valaki a két motorra gerjed, az Teslát vesz (megjegyzem, a két motoros xDrive60 is 52M-től indul, szóval mindössze 3M a difi és akkor még ez az előnye sincs már meg a Teslának), akinek a minsőg, a kényelem és az extrák, az i7-et. Nem írtam viszont arról, hogy i7 M70-et kapni ennyiért, és "fullosról" sem beszéltem. Utóbbi eleve értelmetlenség, mert a Teslába fele annyi (és fele olyan minőségű) extra sem érhető el, mint az i7-ben, tehát amikor valaki "fullos " Tesla X vs. "fullos" i7 összehasonlítást tesz árban, annak kb. annyi értelme van, mint "fullos" Lada árát összevetni egy "fullos" Audi Q8-al.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
"Egyáltalán nem az a méretkategória."
De, pont ugyanaz a kategória. Gyakorlatilag egyforma nagyságú a két autó. [link]
Hogy belül milyen a kialakítás, az megint teljesen más téma."ügyfelek is csalódottak a iX-ben"
Igen, persze. (Ásít).
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Teljesen más helyzetben van a két cég, a Tesla tavaly annyi autót gyártott, mint a BMW durván 20 éve. Ezért a mérlegük is értelemszerűen teljesen más. Ettől függetlenül a BMW többet ruház be mint a Tesla, és többet költ fejlesztésre is.
És akkor a BMW egy kis cég, egy VW Konszern vagy Toyota még többet költ.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Tévedni méltóztatol. A BMW nem foglalkozik a Tesla árazásával. Merci és Audi, ezek a direkt konkurensek, amik figyelembe vannak véve, illetve néhány típus esetén a Porsche is.
Amúgy kíváncsi voltam mennyire igaz Magyarországon hogy az iX-et nem keresik, ellenben a TMX-et igen. (ugye ezt állítottad fentebb).
No, Magyarországon május végéig eladott a Tesla 14 darab Model X-et, a BMW meg 106 iX-et.
Azaz több mint 7x annyit....Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
szerinted...
4mm2 45méteren 16A-nél 7V, mértem, mert ez van kiépítve nálam
25A-en max 15fokban ha nem süti a nap... Néha a számítások nem a legjobbak.
Egyébként nemrég megköveztek, mert azt mondtam, a 3% fesz esés megengedett, és nem kell aggódniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
nem volt kedvem számolni sokat, de gondolom, ha 52%-al nagyobb az áramerősség, ellenben a hossz az csak 35%-al rövidebb, akkor magasabb lesz a feszültségesés.
szerencsére lineáris képletek, így próbáltam egyszerűsíteniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs