Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Nem feltétlenül. Rengeteg általános jellegű gumiszabály van, amit a hatóság saját szája íze szerint értelmezhet, Kínában meg pláne. Velük amúgy sem érdemes vacakolni, ha azt mondják hogy szerintük az úgy nem jó akkor nem jó. Pont.
Belefutott már ebbe más is, megesik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Annyit azért hozzátennék, hogy a szervizes esélyesen azért agitál, mert ők elég jól szoktak járni a biztosítós ügyekkel. Ez persze nem zárja ki, hogy emellett Te is jól járj egy klasszikus win-win szituációban. Én kérnék a biztosítótól egy konkrét összeget, amit a GTK-ra kifizet. Abból már minimális matekkal kiszámolható, hogy melyik verzió éri meg jobban.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Akkor lehet, hogy inkább a férfiaknak, mert nem kell hallgatnom minden egyes induláskor, hogy hogy utálja ezt a szart, és mennyire elege van már belőle, hogy persze, neki jut mindig ez a szar, hogy mikor cseréljük már le végre a picsába. Én jobban bírom a kezelését, mint a feleségem állandó panaszait.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Andras6800
senior tag
Mindenkinek van egy ismerőse aki így meg úgy megszívta bmw-vel. Nekem volt 3. eddig. Szűk ismeretségi körben is volt az elmúlt években 10 amiből csak 1el volt szívás. Egy korai F szériás 3assal. De az is 150 000 km állásnál kattant meg. Az tényleg nem jó omen, mert ehhez fiatal volt.
E46omat16 éves korában adtam el majd 200 000 km-el. Lambd a szonda baján kívűl csak karbantartás ment rá. (130 000 km-el vettem)
E93amat is hajtottam jópár évig. 90 000 km-el vettem és 15 éves korában adtam el 180 000 km-el. 2 baja volt összesen. Emissziós gyertyát kellett cserélni meg az egyik kilincsben a kulcsnélkülis cucc zárlatos lett. De előtte is családban volt az autó. Akkor sem volt semmi baja. Mielőtt előkerül, 6 hengeres diesel, tele extrákkal, szóval volt minek tönkre menni.
Most adtam el a G01esem. Ebben csak 70 000 km volt. 0 kmtől családban volt. Soha semmi baja nem volt.szóval jah, szar a BMW, meg mindenkinek van 1 rokona meg ismerőse aki annyira magyon megszívta. Csak azt felejtjük el, hogy anyázni mindig az jön akinek baja van. Sosem az aki elégedett, így torz a mintavétel.
Továbbá MO-n dívik a kívül BMW belül karácsonyfa. Minden lámpa kiég a műszerfalon mert szervízbe nem visszük, csak ha nem indul. Karbantartani se. Aztán csodálkozunk, hogy ratyi az állomány.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy minden szavadat jól értem, de nekem ebből az jött le, hogy volt 1 hiba az autóban amit a szervíz nem tudott megoldani. Namármost, az nem a BMW mint autó hibája, hogy a magyar szerződött szervízparter egy idióta. És igen, ha valami zárlatos, akkor megeszi az akkut.
"Autobuzi es parameterezoje is volt hozza, az informatikuskent undorito [pozicionalva txt fajlbol felolvasott], nem a kezelofelulet hanem a belseje."
Ezt egyszerűen nem tudom értelmezni, ne haragudj... Az, hogy a SW hogy van a háttérben megírva... hát nem tudom. Ehhez nem értek.
Engem is megszívattak az egyik BMW márkaszervízben. Többet nem mentem oda. Mondjuk én szerencsés vagyok, mert Pest megyében van több is.
Ez a szervízdíjra is igaz. Sokáig egy belvárosi BMW márkaszervízbe jártam. Amikor elkezdte 80 000 Ft-ért felnire szerelt kereket cserélni letárolással, elhoztam a kerekeket és átmentem egy város széli BMW márkaszervízbe ahol harmad ennyiért csinálják.
"A szervizdij miatt sose valasztanam, 1 gumi annyi volt ra mint nekem egy garnitura." itt miléyen gumira gondolsz? Mert ez kb 3 félére is igaz lehet: kerék? Ajtószigetelő? Elősre a kerékre gondolnk, de mivel előtte mondatban ajtóról volt szó, meg annak a hibájáról.. nem egyértelmű.
Keret nélküli ajtó amúgy nekem is volt. Pl E93-ban. 1 gondja volt: Autópálya tempónál ha felhúzod az ablakot nem megy vissza a helyére. A konkrét elérés ismerete nélkül erre nehéz reagálni. De amivel ezt hamar el lehet rontani, ha összefagy a gumi és az üveg télen az utcán és "letéped az üveget a gumiról". Utána elég hamar el tud kezdeni szelelni, meg nem jól zárni.
Így összességében ha jól értem amit a végén írtál: "Szoval kimondottan auto/szervizminosegi gondjai voltak, nem az hogy vett egy hasznalt dizelest ami megadta magat." szerintem nem teljesen korrekt.
Volt szervízminőségi kondja. Igen, ebben igazad van. Volt egy vélhetően SW hiva vagy gyártási hiba melynek kezeléséhez a szervíz alkalmatlan volt. Én is hosszú panaszlevélben kifejtettem még régebben másik márka márkaszervízének, hogyha képtelenek ellátni a véllalt feladatot vegyék le a cégért az ajtóról. Azóta nem is ők a márkaszervíz amúgy. De ez régebbi sztori és nem BMW. Sajnos a sorozatgyártácban vannak hibák. ez kivédhetetlen értelmes keretek közt. Pontosan erre van a garancia.
Az i3-at ahol meg autó minőségi baja volt, használtan vette. És bizony a gumitömítések rendkívül érzékenyek tudnak lenni kemikáliákra meg a használatra. Ráfagyot üveg lefeszítés, meg néha mosókban olyat kennek rá.. felkeményedik a gumi, elreped aztán persze, hogy beázik meg szelel. Én pl évente 2-3x lekentem az összes ajtó gumitömítést Sonax Rubber protect-el. Megháláta az autó. Ahogy pl az E93 a 15 000 km-enkénti olajcserét. 1 csepp szivárgás nem volt a turbón 180 000 km-nél.
Ha a gumi alatt az autógumit érted... Ez meg tipikusan keresléet kínálat törvénye. Bizony a márkaszervízek mindenre is számolnak felárat. Ezen lehet vitázni hogy jó vagy nem jó. De gumicserét eszembe nem jutna márkaszervízben csináltatni. Persze van az a rteg akinek nincs ideje és/ vagy nem számít ez a felár amit otthagy, hogy ott helyben megcsinálják. Ezért megint nem a BMW a szar/ hibás. Fateromtól a VW márkaszervízben akasztottak le annyit a gumicserére, hogy cska nézertt. Dehát céges autó, muszáj mindent ott csináltatnia. Igaz nem is ő fizeti, hanem a cég flottán keresztül. Ő csak aláírja a számlát. Anyukámnak Skoda ugyan ez...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
3 BMW-t fogyasztottam el eddig, a szervizköltségek nagyban függnek attól, melyik típust választja az ember. Korábban írtam, hogy egy lengéscsillapító lehet 120k és 800k is, attól függően, milyen futóművel rendelték az autót. Anno egy Bi-Xenon trafóra kis túlzással a gatyámat is kifizethettem volna ha tönkremegy, míg az akkor még elérhető sima izzós verzió filléres tétel volt. A márkaszervizek itt hitványisztánban márkától függetlenül katasztrófák sajnos, ilyen horror sztorikat bármelyik gyártó autóiról fel lehet hozni.
Nekem csupa pozitív tapasztalatom volt a BMW-kkel, de tény, hogy a leharocolt, külföldről eleve 200k+km-el behozott, majd 50k _valós_ kilométernek bekamuzott autókból rengeteg van, és ezek olyanok is. De ez nem a gyártót minősíti, hanem a magyar neppereket meg úgy általában az országot, hogy itt még autókból is csak a roncstelep minőség fut többnyire az utakon.
Tény még, hogy vannak problémás sorozatok és motorok, amit nem szabad megvenni, de ez sem BMW specifikus probléma, szinte minden gyártónak vannak jobban, és rosszabbul sikerült sorozatai.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Nagyon nem tudsz olvasni, úgy látom. Csak 3x emeltem ki, hogy nehezemre esik konkrétan értelmezni néha amit írsz ékezetek hiányában. És ha végigolvastad, én is az autógumis részt fejtettem ki végül... Kerékcserét példának írtam.
De tudod mit? Részemről legyen akkor igazad
Befejeztem az offolást.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
Tudom, nagyon sokfélék az emberek. Van aki tényleg megáll 200 kilométerenként kávé cigi evés ivás pisi kaki.
Mi nem így vagyunk. Vagy utazunk, de akkor haladjunk, vagy kirándulunk
A mostani autómnak is az a legnagyobb baja hogy kicsi a tank
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Andras6800
senior tag
Ne haragudj, de bizonyos szempontból baromira nincs igazad. Mások oldalról meg nagyon is
Amit elfelejtenek nagyon sokan, az az, hogy az autó egy fegyver... Ha a laptopnak baja van, és elpukkan használat közben... na bumm, nem történik semmi. Max nem tudsz írni PH-ra, vagy elmész venni egy újat valamelyik műszaki áruházba.
Ha az autónak kificcen a kereke, elmegy a fékerő menet közben, abba valaki simán belehal.
Teljesen igazad van/ igazatok van, hogy a legtöbb márkaszerviz félvállról veszi ezt. És elkérnek egy rakás pénzt konkrétan a semmire. Még hátra sem viszik az autót megemelni. Csak kifizettetik. Ilyet is hallottam már többet is. Evvel a hozzáállással lenevelik a jónépet az időszakos karbantartásról és ellenőrzésről. Ez konkrétan hihetetlen felelőtlenség. Én ha tehetném, büntetném. És nem mint csalás, hanem mint közúti veszélyeztetés...
Én ahova hordtam régebben az autómat, ott konkrétan videót kaptam, ahogy alánéznek. Vagy bemehettem és alánézhettem én is. Volt is amúgy meglepetés, amikor alánézve kiderült, hogy el van fáradva a fékfolyadék cső a jobb első keréknél. Az menet közben elpattan.. van kamillázás. Ki kell elmelnem, hogy az egy 7 éves autó volt. Így mint ilyen, nem a "jár a garancia/ nem jár a garancia" hatálya alá esik. Így kicsit összemosok 2 dolgot. De mondjuk avval is sokat spóroltam, amikor kiderült, hogy a hátsó gátlóimról leesett a porvédő. Tized annyi volt a porvédő pár árban, mint a gátló csere, ami hamar összejön porvédő hiányában.Amire írtam, hogy nincs igazad, hogy pl a futómű igenis egy komplex érzékeny rendszer. Nem úgy komplex, mint egy motor. De azt is karbantartani kell. Szétmegy egy stabilizátor pálca azt nem is veszed észre, csak a jó magyar zergepaszta utakon egy kanyarban. Persze, otthon megemelve, megrángatva a nagy hibákat ki lehet szűrni. De nem mindent.
Nekem ez a futómű a vesszőparipám.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
" bonyolultsag az egheto folyadekok [gazok, keverekek] kordaban tartasanal kezdodik"
Hát, nem.
"laptop parhuzam: normalisan akkor viszed szerelohoz, ha baja van"
A laptop és az autó ára között két nagyságrend különbség van, a komplexitásuk között még sok nagyságrend. Teljesen rossz párhuzam.
"klimatizalas, belso ter resz biztonsagi kerdesekbe reszen jot nevettem.."
Nem írtam hogy biztonsági kérdés.
"alig van kopas a visszatermeles miatt, rozsdasosik a tarcsa..."
A fékrendszernél a kopás csak egy tényező.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Bandit21
addikt
Nekem van kollégám akinek januárban lett kész a 11kw + infra átalakítás.
Szomszéd akinek 8 kw + hőszivattyú (neki 10 M volt az egész buli mert padló fűtést és kiépített és korábban már másra el lőtte az otthonteremtesit)
Egyiket sem tartom jó ötletnek de aki elhitte amit mondtak (10 évig marad az éves szaldo az nem hulye volt csak hülyének lett nézve) mi a minimumra mentünk, e autóval elment eddig 6.5-7/év és az osztott tájolas miatt 7.2 panel ment fel.
Úgy gondolom az év fő részében havi 2-400+ lesz, pár hónap nulla körül és december január február meg mint az eddigi 2/3-a lesz a számla.Hogy emiatt a 3 hónap miatt megéri e az a2 mizéria és egy rendes 3f fali töltő? Nem tudom.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Nekem pl az ICE autónál sem szempont a használt alkatrész. Miért lenne akku esetében? No meg minden vevő a gyári alkatrész és költségével számol és utána okosba akarja megoldani. Mivel itt már nem lesz okos megoldás így cinkos összekacsintás és megegyezés sem lesz, vélem.
Azt is fel kell emlegetnem hogy nálam is hozzá kellett nyúlni az akksipakkhoz egy modul miatt. 1,5millió lett a vége - tehát nem a levegőből veszem amit. Persze értem én hogy így meg úgy de a dolog akkor sem változik meg. Egy EVnél nincs sok apróbb dolog amit külön lehet fizetni és aktívan befolyásolja egy autó használhatóságát és értékét, de amikor megérkezünk ahhoz a maradékhoz akkor az messze túlmutat azon amit bárki szívesen felvállalna vagy akár csak fel tud vállalni. Ez tény és nem előítélet. Előítélet az amikor ennek még nincs itt az ideje mégis erre hivatkozva berzenkedik a keményen drogozó kisember. Azt meg nehezen tudom elhinni hogy egy akksinál a használt/problémásat majd pont egy használtra fogja akarni bárki is lecserélni aminél ki tudja hol áll a ketyegő.
Azt viszont nem értem hogy itt elhangzanak számok és tények, de mindig keverednek a dolgok. Ok a teslán kívül nincs más hosszabb idejű tapasztalat de nem csak ők a piac. Ott bizony ott vannak a kóreai és európai gyártók is ha tetszik ha nem. Szóval extrapolálni csak egy gyártóból a teljes piacra minimum önbecsapás.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Chereiose
addikt
Igen, 10A-es a gyári töltője. Tudom, hogy időben alig nyerek vele valamit, így is úgyis éjjel kell tölteni amíg alszik az ember, de talán biztonságosabb, na meg kényelmesebb lenne, én ezt a gyári töltőt nem akarom a falban hagyni, ott lógni ki a konnektorból, főleg, hogy nem zárt garázs van, hanem csak egy tető beálló. És amúgy ha azt a 7,4kw-os töltőt telepítenénk akkor egyből levágná a biztosítékot, mert felakarná venni a max amper számot?
-
axioma
veterán
Azota elterjedt mindenhol, de sehol nem latom azt a korabbi - es szerintem jol vedheto - megkulonboztetest, hogy x ccm (de max. 2000) felett vegyek el a zold rendszamot. Ez azert minimum a range extender-eseket (khm, ide is belokte valaki dicsekveskent a Hollandiabol csak benzin alapon hazahozott i3 rex-rol keszult videot... remelem azota itthon mar arambol kozlekedo tulaja akadt) es tovabbi, valoban arambol is hajtott autok kimaradhatnanak. [Amikor vettuk az Amperat - asszem 1598ccm - me'g boven ez volt a mondas, hogy 1800 vagy 2000 felett lesz a hatar.]
Igen, a motorhanggal kozlekedo zold rendszamos (varoson belul, mert ott jarok) engem is zavar. Es teny, hogy igy is jobb mintha netto fustos lenne (ezt a szanalmas ervet lattam az ellenvelemenyek kozott), de azt alairom, hogy nem annyival jobb, mint a nem plugin hibridek, hogy megkulonboztetest erdemeljen.
Ami meg a praktikumot illeti, lehet hogy be kene utemezni egy soron kivuli muszakit mielott meghozzak ezt a szabalyt... 3 ev az mar pont eleg arra, hogy az ember atrendezze a sorait - legalabbis ahhoz kepest amihez hozzaszoktunk ebben a nulla jogbiztonsagu kornyezetben.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Plusz ott a háttérhatalom/és a gyikemberek...
Amúgy sok app pl a napi fogyasztást csak másnap veszi hozzá az összes -hez.
És igen az app nem tudja mennyi ment el helyben.
App szerinti mínusz 2.5.5 a helyben elfogyasztott nap.
Ez + a 1.8.0 (8?) meg a teljes fogyasztás.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
A parkolás nem alanyi jog. Még akkor sem ha ezt villannyal teszi valaki. Amik nem mellesleg jellemzően nehezebbek mint az azonos ice autó, tehát az infrastruktúrát jobban veszik igénybe.
Fel kellene annyira nőni a társadalomnak itthon is, hogy ne korrupcióval (még ha a jó ügy érdekében is) kelljen már rávezetni a saját jól felfogott érdekére...
Akarod h a gyereked egészségesebb környezetben nőjön fel? Válts! De ne azért mert az állam korrumpál ilyen olyan osztogatással - szerintem.MOD
(#8441) Vesa : én spec a zöldítés miatt akarok váltani. Céges tankolókártyám van uh ha nagyon akarok akkor v8-cal járkálok. De nem akarok. És sajnálom azokat akik nem képesek elengedni valamit. Nyugodtan olvasd meg az autós topikokat, petrol head vagyok.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Szerintem azonos (ha van, mert ugye nem mindegyiknek van azonos párja) típus és modell esetében nehezebb a villany. Talán bocsánatos bűn ha tévednék mert mások az autó-val kapcsolatos elvárásaink és fogalmam.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Annál nagyobb pazarlás kevés van ha arra kényszerítünk embereket, hogy kétfázisos közlekedést valósítsanak meg. Kb olyan a példád mint a medencét belepisilős meg nem belepisilős részre osztani - ugyanabban a brunyában fognak ülni a végén.
Ráadásul a két fázisnak sokak számára nincs is gyakorlati értelme mert egy olyan országban mint pl a mi piciny hazánk ahol távolsági infrastruktúra olyan amilyen ez erősen tökönrúgás szagú.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
cinemazealot
addikt
A Mobiliti sokszor rettentően megbízhatatlan, de voltam már így a MOL-lal is, Lidllel is. Beindítom, egy perc múlva lelövi. Volt már, hogy magára hagytam, és mire fél-egy óra múlva visszajöttem, már csak azt látom, hogy nem ment semmi az autóba. Néha azon gondolkozom, hogy az autó rúgja már a végsőket? De akkor otthon miért működik probléma nélkül az AC töltés?
-
titán
What do you do to mitigate range anxiety? "I charge when I have to."
My final comments: "I drive electric cars for 5 years. I had 4 different models, and 5 different cars. EV range anxiety is a common feeling of ICE drivers."
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Balázzs
senior tag
Gondolom nem csak ide rakta be, viszont érdekes, hogy bárki, aki meglátja, hogy tisztán elektormos autóval érkezem két kérdést tesz fel szinte azonnal:
- Mennyit megy el?
- Mennyi idő a töltés?Alapvető gond, hogy az ICE-s tapasztalatokat, rutinokat, pl. tankolás 5 perc nem lehet átültetni elektromosra egy az egyben.
-
Vesa
veterán
A töltés egy valós probléma. Ha nincs házad, akkor gyakorlatilag 30%-kkal drágábban veszel magadnak plusz kényelmetlenséget. Amíg a töltés nem lesz a füstösnél megszokott módon egyszerű (beállok, 5 perc alatt tankolok), vagy nem épül ki a hálózat úgy, hogy egy társasház előtt minden egyes parkolóhelyhez lesz egy töltő (esélyesen soha nem valósul meg), addig az EV nem lesz opció egy társasházban lakónak. A full extrás családiházból én is könnyen dumálok az EV mellett, mert csak leállok a garázsba és rádugom a kocsit, szóval ennél kényelmesebb megoldás a világon nincs. De ha egy lakásban laknék -és az ingázás nem 10km-t jelentene, amivel akár egy hétig is kihúzhatom a töltést egy nagyobb hatótávú autóval, hanem a nyugaton sokkal életszerűbb 40-50km-t-, akkor a franc se venne EV-t. Hogy aztán még este hazaérve azzal kelljen szórakoznom, hogy a nem pont a parkolóban lévő töltőig elguruljak és ott még várjak további 35 percet, feltéve ha szerencsém van és nem foglalt/hibás az a töltő, mert akkor további komoly szívás/idegeskedés következik.
Eleve már most is csak akkor vagyok nyugodt, ha fel van töltve a kocsi, nem szeretek 60-70%-kkal nekiindulni a következő napnak mert lehetnek hirtelen plusz távok ami nem illeszkedik a napi rutinba -nálunk ilyen elég sokszor van-, és akkor már kérdéses, hogy elég lesz-e az energia. Vagyis még egy 500km hatótávú autónál sem úszom meg a hét közbeni töltést, főleg, mert mint tudjuk, a gyári WLTP az köszönő viszonyban sincs a valósággal.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Az USA-ban sem mindenki ilyen helyen él. Én meg pont arról beszéltem, hogy ha elfogy a családiházas réteg, akkor a többieknél ez a tech. egyelőre igencsak problémás. Nekem úgy jött le a megfogalmazásodból, mintha az USA-ban mindenkinek lenne saját felhajtója. Nyilván csak a kertvárosi részeken és vidéken van így, a nagyvárosokban meg nem, ott ugyanúgy probléma ez. Persze náluk legalább tényleg tolják bele a pénzt, pl. simán kinézem belőlük, hogy a felhőkarcolók mélygarázsában elkezdik /parkoló kiépíteni a delejt és nem csak ilyen mutatóba 2db kábelt kilógatva 150 autónak, mint a világ többi részén.
Így 2 év távlatából azt gondolom, ez egy nagyon szerethető tech., de lakásból szemlélve nem biztos, hogy erre a következtetésre jutnék (biztos, hogy nem).
A tudomány a valóság költészete!
-
tibcsi0407
félisten
Én is így látom, valószínűleg a topiklakók 90%-a dettó.
Annyit még hozzáfűznék, hogy valóban drágább egy EV egy hagyományos autónál, de a prémium gyártók EV-i jóval drágábbak a többiekénél és bizony EV-s szemmel nem jobbak semmivel. (hatótáv, akkutechnológia, entertainment system, stb.)
Pontosan ezért lesz csúnya, amit a BYD művel majd az EU-s piacon, mert nagyon jól össze van rakva és mindent tud, amit egy jóval drágább konkurencia.https://utdetailing.hu/
-
Shadowbull
addikt
Nálad is erősen keverednek a szubjektív és objektív szempontok.
"a muszaki igenyed is fustos-szemleletu"
Egy pillanatig sem vitatkoztunk az én igényeimről.
"A fustos "elmeny"-autozasba, jobb hijan, ezeket szamoljak bele."
Dehogy. Sem az illesztési hézag, sem az üléshuzat, a faberakás nem egyedi prémium tulajdonság. De ez megint nem volt téma.
"a valodi elonyokbe."
Pont a nagy tablet középen meg a gyorsulás az nem valódi előny.
"te tudsz legtobbet az autoiparrol (me'gha csak a fustosekrol is"
Valójában nincs füstös meg nem füstös autóipar. Egy autóipar van, tökmindegy milyen a meghajtás.
"te velemenyedet kene o is mervadokent elfogadja."
Nagyon érdekes ez a korszak amiben élünk. Van egy csomó ember, aki azt képzeli hogy nem számítanak a tények, neki joga van hinni amiben akar. Lásd Schobert Norbi, aki büszkén fel is vállalja, hogy ő nem "hisz" a holdraszállásban.
A gond az, hogy van egy csomó dolog a világon, a tudomány, a műszaki élet azok pont ilyenek, amik nem attól függnek hogy ki mit hisz.
Az hogy a németek le vannak-e maradva EV-ben egy Teslához, vagy BYD-hez képest, az objektíven, tényszerűen vizsgálható kérdés, nem pedig hit kérdése.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szerintem a következő objektív szempontok szerint lehet megítélni az esetleges lemaradást:
- kínálat nagysága, hozzáférhetősége
- elérhető maximális akku kapacitás
- hatékonyság
- gyakorlati hatótáv (nyilván az előző két ponttal összefügg)
- töltési idő 10-80% (azért nem a maximális töltési teljesítmény mert az gyakorlati szempontból kevésbé érdekes).A gyorsulás igazából lényegtelen, azt az ember kétszer próbálja ki, amikor megveszi az autót, meg amikor demózza a családnak. A manapság kapható EVk túlnyomó többsége a gyakorlatban bőven elegendő gyorsulással és rugalmassággal rendelkezik. A gyakorlatban olyan tökmindegy hogy az autó 7 vagy 5 vagy 3 másodperc alatt gyorsul százra.
Az infotainment, a vezetéstámogató rendszerek minősége, az OTA képesség meg nem EV specifikus tulajdonságok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
"Amig nem volt EV, mindenki a gyorsulassal jott az autoiparban, ki egeszen a marketingig!"
De már akkor sem a prémiumság fokmérőjeként. A Ferrari F40 egy kultikus autó, elég jól gyorsul, mégis egy kalap kaki nagyon sok szempontból. 170cm magasság felett gyakorlatilag nem lehet benne egyenesen ülni mert leveri a fejet a teteje, a motortértető kitámasztása kb. egy lada szintje, billeg az egész mint egy amatőr sufnituning autón. Ezzel szemben egy Rolls-Royce limuzin eléggé prémium, pedig finoman szólva nem igazán gyorsul jól.
Könnyen összerakható ez a kérdés, csak meg kell nézni milyen szintű technika és extra lista van a legmodernebb kínaiban vagy akár Teslában, és milyen van egy BMW i7-ben. Persze le lehet ragadni ott, hogy műanyag a lökös -persze vályi, aki teljesen hülye az EV-khez még saját bevallása szerint is, nem képes megérteni, hogy súlycsökkentés miatt műanyag, mert már mi a francért kéne annak acélból lennie amikor teljesen felesleges súly-, szóval le lehet itt ragadni és ignorálni mondjuk egy i7 belső kidolgozását és a rengeteg modern top technológiát ami a műanyag lökös mögött van, csak nem érdemes.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Nincs kizárva. Bár a mostani autómmal tényleg nagyon meg vagyok elégedve, és semmi baja.
Igazából EV akkor jön majd komolyan szóba, ha egyszer már tényleg kiköltözünk vidékre. Itt nem tudok háznál EVt tölteni, úgy meg nehézkes. Ez meg olyan 4-5 év múlva lesz időszerű, ha megérem.
Bár azt megjegyezném hogy a topik címe Elektromos autók.... és nem Elektromos autósok
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Iqos cigaretta
- iPhone-t használók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen