Új hozzászólás Aktív témák
-
dolon75
aktív tag
-
Crus
őstag
Az első EV-k az 1800-as évek végére tehetők... Nem az EV-vel, mint alapötlettel van a baj, hanem az akkutechno nem túl acélos fejlődésével.
Másikra... Nem az Őrségre gondoltam, hanem Lovászi és környékére, ahol jelenleg vegetál a termelés, pedig csak mélyebbre kellene fúrni, de az "elit" odafent eldöntötte, hogy ezzel az ügyeskedéssel amit tolnak, kevesebb befektetéssel nagyobbat tudnak szakítani.
Egyébként olyan faxán bejött ez a vergődés az olaj/gáz ellen, hogy most a nép erdőket írt és azzal tüzel, vagy szénnel, néha szeméttel. Soha nem volt annyira katasztrofális a levegő a szegényebb régiókban, mint mostanság. Mert a gáz ugyan nem friss hegyilevegő, de ezerszer kevésbé szennyezi a levegőt, mint a jelenlegi őrület.Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
kikikirly
senior tag
Belső égésű motornál azt felejtitek ki a képletből hogy megtanultunk kiaknázni új és bőséges energiaforrásokat amik példátlan gazdasági növekedéshez vezettek: Kőolaj és földgáz. Ez a gazdasági növekedés tette lehetővé a motorizációt(és még sok mást pl. nyugat európai jóléti társadalmak kialakulását).
Jelenleg nincs ilyen tényező, sőt az ellenkezője zajlik, próbáljuk kiváltani a szenet és a Benzin/Diesel üzemanyagokat, Földgázt megtűrjük a megújulok kiegyenlítésé miatt(Ahol ki van zárva a nukleáris energia nincs más opció).
Litium ionnál probléma hogy mostanra a növekvő keresletet nem tudja kielégiteni a kínálat, folyamatosan megy fel a lítium ára a piacon ami gátolja a megfizethető elektromos autók piacra dobását(Hol vagyok még attól hogy leváltsuk csak a flotta felét EV-re, azt már most döglődik a koncepció). Az elektromos autó hatásfoka elég meggyőző, de ha tényleg zölden akarjuk őket meghajtani az akkumulátor kérdés mellett ott a másik hogy miből akarjuk elállítani a hozzá szükséges energiát? Megújulóból amit nem tudunk se tárolni, se kiegyenlíteni, csak részben lehet megoldás. Valami újat kell találni.
Statikus energia tárolásra való igaz vannak ígéretes koncepciók(Pl. nátriumos akku.), 1-2 év és meglátjuk mi válik belőle valóra.
Hidrogénnel: Hidrogén zölden és fenntartható módon vízből lehet elő állitani, önmagában lerontja a hatásfokot, aztán tároláshoz sűríteni kell(Hiszen akkor termeljük amikor túltermelnek a megújulók és akkor használjuk fel amikor energia deficitben vagyunk) mindez olyan energia igény amit megújulóból se látom hogy lennénk képesek elállítani. Lehet földgázból ami nem számít fenntarthatónak, és magát a földgázt is el lehet égetni és a sűrítésé, tárolása is olcsóbb. Ami olcsó az egyben környezetbarát is mert nem kell a finomításához/előállításához rahedli energiát elhasználni(Plusz vegyük hozzá hogy semmi sem 100% hatásfokú, tehát a finomítás során vannak veszteségek).De tegyük fel a metánból előállitott hidrogén zöldebb .Az energia megmaradás törvényét figyelembe véve mégis mennyivel lehet jobb a metánból elállított hidrogén elégetése(egyetlen előnye hogy vízzé ég el, nincs CO2 kibocsátás) mint közvetlenül a metán elégetéséé(amit el tudunk tökéletesen égetni erőművekben, csak CO2 bocsájt ki, egyéb szennyező anyagokat nem)?
Autónál számít a tömeg és helyigény, szilárd test akksin kívül nem nagyon tudok mást ami ezeknek megfelelne, az meg még odébb van azért.[ Szerkesztve ]