Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dolon75

    aktív tag

    válasz hcl #232 üzenetére

    ezeknél senki nem akarta letolni mas torkán, hogy ezt kell venned.
    persze nem volt klíma kényszer sem.
    Emiatt ez most más helyzet.

    lépni kell, gyorsan, nincs idő várni, de a kereslet mögött nincs kínálat.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • Crus

    őstag

    válasz hcl #232 üzenetére

    Az első EV-k az 1800-as évek végére tehetők... Nem az EV-vel, mint alapötlettel van a baj, hanem az akkutechno nem túl acélos fejlődésével.

    Másikra... Nem az Őrségre gondoltam, hanem Lovászi és környékére, ahol jelenleg vegetál a termelés, pedig csak mélyebbre kellene fúrni, de az "elit" odafent eldöntötte, hogy ezzel az ügyeskedéssel amit tolnak, kevesebb befektetéssel nagyobbat tudnak szakítani.
    Egyébként olyan faxán bejött ez a vergődés az olaj/gáz ellen, hogy most a nép erdőket írt és azzal tüzel, vagy szénnel, néha szeméttel. Soha nem volt annyira katasztrofális a levegő a szegényebb régiókban, mint mostanság. Mert a gáz ugyan nem friss hegyilevegő, de ezerszer kevésbé szennyezi a levegőt, mint a jelenlegi őrület.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz hcl #232 üzenetére

    a gőzgép, benyás autó nem azért terjedt el mert az állam támogatta és az elődjét ellehetetlenítette szabályzókkal, hanem azért mert önerőből jobbak voltak.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz hcl #232 üzenetére

    Belső égésű motornál azt felejtitek ki a képletből hogy megtanultunk kiaknázni új és bőséges energiaforrásokat amik példátlan gazdasági növekedéshez vezettek: Kőolaj és földgáz. Ez a gazdasági növekedés tette lehetővé a motorizációt(és még sok mást pl. nyugat európai jóléti társadalmak kialakulását).
    Jelenleg nincs ilyen tényező, sőt az ellenkezője zajlik, próbáljuk kiváltani a szenet és a Benzin/Diesel üzemanyagokat, Földgázt megtűrjük a megújulok kiegyenlítésé miatt(Ahol ki van zárva a nukleáris energia nincs más opció).
    Litium ionnál probléma hogy mostanra a növekvő keresletet nem tudja kielégiteni a kínálat, folyamatosan megy fel a lítium ára a piacon ami gátolja a megfizethető elektromos autók piacra dobását(Hol vagyok még attól hogy leváltsuk csak a flotta felét EV-re, azt már most döglődik a koncepció). Az elektromos autó hatásfoka elég meggyőző, de ha tényleg zölden akarjuk őket meghajtani az akkumulátor kérdés mellett ott a másik hogy miből akarjuk elállítani a hozzá szükséges energiát? Megújulóból amit nem tudunk se tárolni, se kiegyenlíteni, csak részben lehet megoldás. Valami újat kell találni.
    Statikus energia tárolásra való igaz vannak ígéretes koncepciók(Pl. nátriumos akku.), 1-2 év és meglátjuk mi válik belőle valóra.
    Hidrogénnel: Hidrogén zölden és fenntartható módon vízből lehet elő állitani, önmagában lerontja a hatásfokot, aztán tároláshoz sűríteni kell(Hiszen akkor termeljük amikor túltermelnek a megújulók és akkor használjuk fel amikor energia deficitben vagyunk) mindez olyan energia igény amit megújulóból se látom hogy lennénk képesek elállítani. Lehet földgázból ami nem számít fenntarthatónak, és magát a földgázt is el lehet égetni és a sűrítésé, tárolása is olcsóbb. Ami olcsó az egyben környezetbarát is mert nem kell a finomításához/előállításához rahedli energiát elhasználni(Plusz vegyük hozzá hogy semmi sem 100% hatásfokú, tehát a finomítás során vannak veszteségek).De tegyük fel a metánból előállitott hidrogén zöldebb .Az energia megmaradás törvényét figyelembe véve mégis mennyivel lehet jobb a metánból elállított hidrogén elégetése(egyetlen előnye hogy vízzé ég el, nincs CO2 kibocsátás) mint közvetlenül a metán elégetéséé(amit el tudunk tökéletesen égetni erőművekben, csak CO2 bocsájt ki, egyéb szennyező anyagokat nem)?
    Autónál számít a tömeg és helyigény, szilárd test akksin kívül nem nagyon tudok mást ami ezeknek megfelelne, az meg még odébb van azért.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák