Új hozzászólás Aktív témák

  • grHawk

    aktív tag

    válasz nubreed #31565 üzenetére

    Én szeretem az SC-ED témát, és pont azért, mert míg a két játék és azok fejlesztői közt példamutatóan nagy a baráti kapcsolat, addig a két játék támogatói között baromira ellentétes a dolog.

    (Tudom Duvi, hogy ezzel rossz fát teszek a tűzre és sokszor át lett már dumálva ez a példa, de nem mindenki mondta/mondhatta el amit szeretne, és nem mindenki hallotta azt, ami esetleg rávilágítana számára dolgokra, továbbá az Elitehez kapcsolódik, pont a fokozódó konkurencia téma miatt, így talán nem kapok fülest, ha most írok egy hsz.-t a témában. :D)

    Először is az SC és a "néztem róla videókat" dologgal kapcsolatban: próbáld inkább ki. Legyünk őszinték, mindenképpen megfogod venni. Jól néz ki, ígéretes, szereted a sci-fit, azaz tuti, hogy valamikor rávetemedsz a megvásárlására. Tedd meg most. Kipróbálhatod a klienst (ami jelenleg inkább egy tech-demó, mintsem játék), valamint követheted a fejlesztéseket. És most saját tapasztalatból mondom: vannak dolgok, amik elképesztenek, hogy egyáltalán meg akarnak valósítani, nem, hogy még, mikor meg is valósítják, és vannak dolgok amik igazán... elszomorítanak a jövőjével kapcsolatban. Ez pedig olyan, ami videókon nem jön át. Van egy olyan érzésem a játékkal kapcsolatban (több tucat óra "játszást" követően), hogy olyasmi lesz mint az Arma. Rengeteg részlet működik egyszerre egy adott tevékenységnél és ez rendszeres KIKÜSZÖBÖLHETETLEN bugokat hoz létre. Olyan dolgokat, amik akkor is megtörtének, ha nyolcszor lefixelik. Mert valami folyton nem fog klappolni. Na most ezt ellehet játszani egy tech-demo szerű alpha verzióban, de egy anaconda értékű hajóval már nem lenne muris egy bug miatt megsemmisülni. Az, ami annyira jó benne, hogy részletes, lehet, hogy ez lesz benne a legrosszabb. DE! Ne felejtsük el, hogy ennek még ki kell jönnie élesbe és eddig csak egy dolog alapján lehet saccolgatni a potenciálját, az pedig a kipróbálás, nem a videó nézegetés. Az felületes és hajlamos pozitív irányban megtéveszteni, ami a te szemszögedből negatív, értelemszerűen. Vedd meg, mert úgyis megfogod, próbáld ki, mert úgyis kiakarod, és dönts az alapján.

    A fokozódó konkurencia témához: nem csak az SC jelent "konkurenciát" az Elitere nézve. Úgy, ahogy korábban a második világháborús témák, majd a fantasy témák, majd a zombis/posztapokaliptikus témák, most a sci-fi témák uralják a piacot. Mozik, sorozatok, játékok, könyvek, ebben a témakörben jön ki jelenleg a legtöbb produkció. És így a játékokat említve csak most jelenleg közel 4 tucat sci-fi játék fut alfa/béta/korai hozzáférésű/greenlight verziókban, nem beszélve a már kijött játékokról. Ezek mind-mind konkurenciák, hiszen a TÉMÁBAN játékostömegeket képesek lefoglalni. Azt vettem észre, hogy az Elite pont jókor lépte meg a nyilvánosságot és az egész release-marketinget. Időben kinn volt, időben játszható és időben megszerezte azt a játékosbázist, amit fenn tud tartani. Mert hiába hagyja abba valamelyikőtök, az esetek többségében mindig visszatér. Én is ezt teszem és rendszeresen találkozom az ismerős arcokkal a közösségben. Lényeg: nem félteném az Elite sorsát, és felteszem ők sem féltik. Van egy stabil állomány, ha pedig tartják magukat a "van még mit mutatnunk" formához, akkor nem lesz probléma, még ha 2 évente is kapunk 1 szezont.

    Viszont sok dolog nem tetszik jelenleg, és úgy érzem az irány rossz. Ezzel nem mondom, hogy veszteni fognak embereket, de az biztos, hogy vonzani sem. Például itt ez a dolog, hogy nem akarják erősíteni a közösségi faktorokat. Nem adnak lehetőséget a játékosok organizációjára, hogy egy átlátható rendszeren belül láthassuk egymást, kapcsolatba léphessünk, esetleg ráhatással legyünk dolgokra, és nem azért mert sokan vagyunk, hanem mert közösen tesszük (a klánrendszerről beszélek). Nem támogatják a meglévő frakciókat, vagy ha igen, minimálisan és erősen részrehajlóan. Lásd: a Canonn player group a legismertebb, mert az idegen témákban ők az elsők (és itt említhetném, hogy van köztük ED fejlesztő, vagy hogy a felfedezéseik javarészt nem a játék fondorlatának megfejtésén, hanem a játék hibáinak, játéktechnikai jellemzőinek kihasználásán virágzik, mint pl. a töltőképernyő ideje bolygóra ugráskor, amivel a ruinokra bukkantak). A többi (egyébként több, mint 500) playergroup le van sz*rva, beleértve az SSL-t is. Kaptunk egy frakció nevet egy adott rendszerben és ennyi. Nem azt mondom, hogy mindenkivel egyenként foglalkozzanak, hanem, hogy hozzanak létre egy rendszert, ami megteszi ezt. Arról ne is beszéljek, hogy a multicrew-wing összeférhetetlenség, ami csupán a balansz problámák elkerülése végett nincs benn (Braben mondta), konkrétan nem engedi, hogy együtt játszunk. Nem engedi. Van egy játékelem a játékban, ami megakarja akadályozni, hogy együtt játszunk. Miért? Hogyan? Ki csinál ilyet?

    Összefoglalva: nem kell félteni az ED-t, szerintem. Összehasonlítani meg pláne nem, mert még nincs bármi, amivel megtehetnénk. Perzisztens, online űrszimulátor, ennyi működő featurerel, ilyen komplex háttérszimulációval, ekkora mértékű játéktérrel nincs még egy. A témában lehet, hogy több tucatnyi játék jön ki, de nem olyanok, mint az ED és nem is valószínű, hogy, ha egyáltalán jön ki hasonló játék, az jobb lesz, tekintve, hogy addigra az Elite már jóval tapasztaltabb lesz. Így azok, akik ezt a fajta játékot szeretik, annak hiába a konkurencia, az Elite első lesz ebben, még, ha az SC ki is jön. Mert nem ugyanaz az irány.

    Persze mindez a SZERINTEM kategória, hiszen én is csak egyszerű játékosként látom a dolgokat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák