Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Ma úszás után bevásároltunk. Ömlő esőben pakolom be a gyerekeket a kocsiba. A fiamat csatoltam be az ülésbe a bal oldalon, erre a mellettünk álló Renaul Clio gépkocsiból egy szőke lyenő (hülyenő) elkezd dudálni rám, hogy csukjam be az ajtót és húzzak el onnan, mert ő ki akar tolatni alászedett kormánnyal. Megkérdeztem, hogy mi a baja és utána el is küldtem a pokolba. Nem akart problémázni valahogy. Az emancipáció tetőzött nála alighanem.
Utána az első zebránál átengedek egy gyalogost, hogy át tudjon kelni. A szembejövő inkább rágyorsított és bőven 50 felett húzott el kábé 1 méterre a gyalog előtt. Fantasztikus tahó emberek vannak. Inkább veszélyezteti a gyalogost, de nehogy már meg kelljen állnia a fűtött autójával, amíg a gyalogos az esőben caplat két szatyorral.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #12601 üzenetére
Vagy egy durván leárazott Sail Racing 50 kts...
Az eredeti árán botorság megvenni, de leárazáskor harmad áron teljesen oké. Polárral kiegészítve lehet vele hetyegni ide-oda a skandináv mediterráneumban. Ha meg tényleg hideg lenne, akkor van rendes télikabát verzióban is. Még konzult koromban gyakorlatilag utánam vágták, kár lett volna ellenkezni.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #12622 üzenetére
Reggel jövök melóba. Agyhalott audista lyenő (hülyenő) bekanyarodik elém a bringaúton keresztül. Rajtam lámpa, fényvisszaverő a bringán elöl, oldalt. Narancs kabát fényvisszaverővel, nadrágon fényvisszaverő, kesztyűn fényvisszaverő. Tehát azt nem lehet mondani, hogy nem látszom. Annyira határozottan akart bekanyarodni előttem, hogy inkább megcéloztam az elejét, hogy akkor már üssön el jól, mire olyat satuzott, mint az állat. Utána elküldtem a 3,14-csába, mert úgy kívánta a kedvességet. Úriember vagyok, na.
-
npera
újonc
Az amcsi gyárban vannak külön szabályok amik Svédországban nem igazán értelmezhetőek....
“With a permit from South Carolina or other recognized state, you can carry a loaded concealed handgun in a vehicle on or about your person”
Zsír....
-
npera
újonc
Iszonyatosan kiábrándító hangja van a motornak és a váltónak. Semmi involváló nincs benne, inkább csak izomból idegesít a hangja.
Hot Lap - Mercedes-AMG GT R PRO on the Nürburgring Nordschleife
-
npera
újonc
Van nálunk egy kibérelt Jaguar i-Pace gépkocsi. Az 51. héten kipróbálom én is. Aztán vesznek is egyet. Az le lesz tesztelve rendesen, meg szétszedve atomokra. Vicces, hogy a lassan érkező Polestar 2 picit erősebb lesz. A 3-as meg nem picit.
És az egésznek semmi értelme, mert egy normálisan megcsinált BEV az inkább hatékonyságra van optimalizálva és nem maximális sebességre. Hopp, a majd utána jövő skandináv OEM új terméke pont arra lesz....
-
npera
újonc
Kedves Nepperűző!
Mindig is szerettem a kicsit magasabb értéket és kényelmet nyújtó autókat, s jelenleg is szeretnék azok közé az apukák közé tartozni, aki ha elviszi a fiát a bölcsibe az anyukák megjegyzik miből szállt ki.
El kell keserítsem a levélírót. Ehhez inkább egy kerékpár kell, amit télen-nyáron használ az ember és lehetőleg utánfutóval viszi a gyerekeket az oviba/bölcsibe. Na, azt megjegyzik az anyukák
-
npera
újonc
Valamiért lekapcsolódott a feliratkozásom a ruszki kress videós csatornáról. Most akkor újra be van kattintva.
-
npera
újonc
Finn autóteszt. Az aszfalt nem is látszik, csak hó van. És egy jávorszarvas kikerülős manőver havon. Meg sok ejszakükkimállihuoszta.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
M-61 Vulcan ágyúval a tetején. Nagyon szépen hullámzik a titán lap (tömb inkább) a becsapódás energiájából. És nagyon szépen ringatódzik minden a Priuson is amíg fut a sorozat. Valós időben elég hamar lefut a sorozat, de közben majdnem feláll hátsó kerékre a Prius.
Only in America. Küldi a szabadságot szépen.
-
npera
újonc
Mai esemény a közlekedésben. Haladok melóba szépen jogkövető módon, a főépület egyik recepciója fölött van egy domb, lefelé pedig egy kellemes kis S-kanyar. Nekem inkább egy sikán. A legtöbb autós levágja a kanyart, simán átjönnek a sávomba. Ezért nevelem őket szépen, egészen a felezőig behúzódva kanyarodok. Ma egy lyenő (hülyenő) vágta le a kanyart egy Mazda 3-al. Szépen jött nekem, én meg tekertem neki. Akarok új bringát, így becéloztam a bal fényszóróját. Aztán csak elrántotta a kormányt és ment vissza a sávjába.
Nem akarnak ezek új bringát venni nekem, úgy nézem. Az utolsó pillanatban becsicskulnak, vagy lemennek inasba (Totalcar)...
-
npera
újonc
válasz #09908736 #12744 üzenetére
Nekem a Yaris Hybrid még közel 70-nél is bevillantotta az EV ikonkát gyorsforgalmin haladva néhány másodpercre egyenletes tempomatos haladásnál. Lehet, hogy éppen egy pillanatra elvette a gázt, de csodálkoznék ha sokkal nagyobb akksis és erősebb elektromos motoros RX képtelen lenne 45-nél gyorsabban haladni elektromos segítséggel.
Azt elhiszem, hogy EV-módba kényszerítve a hajtásláncot (ami abszolút nem az optimális erre a HEV koncepcióra) limitál a szoftver 45 km/h sebességre. Ugyanis nem erre van kitalálva. A lényeg, hogy az elektronika szépen zsonglőrködik az ICE és az EV között szépen optimalizálva az osztriga közepére.
A Toyota nem akar belemenni a feleslegesen nagy akksis PHEV irányba, amivel a többi gyártó szívatja magát. Szépen kivárnak.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nekem a különféle tisztítószereket nem bírja a bőröm, ha takarítok akkor úgy kiszárad a kezemen a bőr, hogy kitöredezik és krémezni kell. Más algériám nincsen. Svédországban nagyon sok algériás van, amikor meghívunk valakit enni akkor mindig kérdezgetni kell, hogy kinek mi az allergiája. Nekem ez teljesen szokatlan, amikor én nőttem fel akkor nem volt ilyesmi. Gondolom allergiás emberek akkor is voltak, de egyszerűen nem volt téma.
Amikor oviban szoktattuk be a lányomat és ott kellett lenni egész nap vele, akkor együtt reggeliztünk. Ott volt külön "vaj" a laktózérzékenyeknek, valamint a tejallergiásoknak is. Amikor kentem magamnak kenyeret akkor állatira kellett figyelni, hogy ne keverjem össze a késsel őket (rossz dobozba rakjam vissza). Valamint saját kaját sem vihettem be, nehogy valami allergiás rohamot okozzak vele.
A gyerekek semmire nem allergiásak, de a fiamnak ugyanolyan érzékeny a bőre, mint nekem. Remélem ennél komolyabb baj sosem lesz.
-
-
npera
újonc
PI Planning volt egész nap, holnap is az lesz. Ebéd előtt elkezdett gyengélkedni a Jira szerver. Ebéd előtt összeomlott. Aztán egész délután halott volt a szerver. Ami PI Planning alatt nem előnyös. Délután 4-re visszajött az interface, de a teljes backlog üres az összes boardon.
Ez alighanem vicces lesz.
Kíváncsi vagyok, hogy mit alkotnak a rendszergazdik holnapig. Az egész éjjel előttük áll vélhetően. -
npera
újonc
-
npera
újonc
Na, most megy a JIRA.
És bár ma is PI Planning lesz elég sok embernek, de ez az üzenet van a rendszerben.
PLEASE NOTE: If you experience slowness in JIRA, hold on for a while and try half an hour later
Ha-ha-ha!
-
npera
újonc
És.... vége is. A JIRA újra lefeküdt. 8 perc múlva PI Planning. Ez jó lesz.
Akkor marad a PostIT és ragasztgatunk ide-oda...
-
npera
újonc
Finneknek boldog Mikulást!
-
npera
újonc
Itt mi most PI Planning alatt tudtuk meg, hogy story point alapon kell tervezni az incrementet és nem órákkal. Ez azt is jelenti, hogy bár van mondjuk 81,6 story point a csoportnak az incrementre, de egy story point lehet mondjuk 4 órás vagy 20 órás is attól függően, hogy ki hajtja végre a feladatot. Tehát a story point és az idő között nincs kapcsolat. Viszont a 81,6 story point az 4 hétre van berakva, tehát mégis van valami kapcsolat az idő és a pontok között.
A legjobb az, hogy a story point esetén nincs logolva az idő, hanem amikor vége a feladatnak, akkor zárod a pontot és megy a done oszlopba. Viszont akkor a burndown charton nincsen zöld vonal a riportolt órákkal, valamint az RTE story point alapokon sokkal cikk-cakkosabban megy lefelé.
Nekem most van összesen 4 story pointnyi melóm 4 hétre, ami elvileg 4 nap lenne, ha lenne kapcsolat az idő és a pontok között. De nincs.
Kezdem nem érteni ezt az egészet. A pozitívum az, hogy a backlogból be tudok szipkázni új elemeket, ha valami csoda folytán túl hamar készen lennék.
Kíváncsi vagyok, hogy a középkorú és nyugdíj előtt álló kollégák a hétfői standupon mit fognak majd mondani, amikor még a JIRA kezelésével is durván hadilábon állnak, nem hogy a story pointok felett kezdjenek el aggódni. Kicsit olyan ez, mint egy furcsa novella....Nothing beats an agile team
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #12987 üzenetére
A SCRUM-apostolok arroganciája arra emlékeztet, mint amikor a liberálisok valójában a fasizmus határán egyesúlyozva boszorkányüldözik azt aki nem velük béget. Ha sokat akadékoskodsz, akkor te leszel az akadály ami miatt nem működik a SCRUM és miattad nem érik el a kitűzött célokat.
A portán pár komolyabb tudású idősebb csóka lett kipucolva az utóbbi 2 hónapban, mivel nem sikerült jól beilleszkedniük a SAFe-környezetbe. Csak ilyen kis Master Black Belt seggdugaszok, akik igazából semmit nem tettek hozzá a waterfall alatt a cég eredményeihez...
Amin én most kicsit fenn vagyok akadva az paradoxon. Ha a story point teljesen független a feladat végrehajtához szükséges időtől, de a csoport velocity az viszont tizedpontra meg van szabva ugyanebben a mértékegységben akkor hogyan fogják korrelálni az eredményeket a tervvel? Mivel az egész SAFe a folyamatos lessons learned és iteráció megvalósulása papíron, ezért hiányolom a kapcsolatot a fentiekben. És ha már a projektek teljesítéséhez szükséges mérföldkövek nagyon is keményen bele vannak betonozva a naptárba, akkor miként lehetséges teljesen függetleníteni a valós időt a feladat végrehajtását megalapozó mértékegységtől. A következő prototípus széria legyártásához szükséges szerszámok berendeléséhez rendelt mérföldkő nem változik attól, hogy egy story point 4 óra vagy 24 óra. Viszont az előbbi esetben van esély lefixálni a dizájnt, az utóbbi esetben halottnak a csók.
Ha pedig egyáltalán nem logolsz időt a rendszerben, akkor miként követi a projekt, hogy mennyire áll jól vagy rosszul a fejlesztés? Mert ha egy 4-hetes sprint egészét kiteszi egy komolyabb user story és nincsen lebontva, akkor optimális esetben a sprint végén dirac delta mentén leesik az RTE az adott feladaton 1-ről 0-ra. Közben fingja nincsen senkinek, hogy mennyire megy jól a meló.
Közben az eladások szárnyalnak, megint új rekordot döntenek a portán. Trillárom-trillárom. Csak nehogy elfogyjon a szerencse....
-
npera
újonc
válasz Samott #12997 üzenetére
Mi HW-t fejlesztünk. A mi "sprintjeink" kábé 1 év időtartamúak. Nem 2 hét. És nem C++ alatt kódol mindenki, hogy bárki bárkinek a feladatát bármikor átvehesse, hanem nagyon-nagyon specifikus kompetenciák vannak, amiket gyakorlatilag lehetetlen helyettesíteni elfogadhatatlanul komoly időveszteség nélkül.
Persze mindenre rá lehet erőltetni mindent, csak most 3 PI után sem látom azt az elsöprő előnyt amiről annyit vekengtek az agitátorok.
Nagyon is jól értem, hogy miről szól a SCRUM és a SAFe, csak éppen azzal nem értek egyet, hogy ezt büntetlenül rá lehet erőltetni specifikus HW-fejlesztésre. Lesznek veszteségek és nem feltétlenül balanszírozzák ki a beígért előnyök a hátrányokat. Teljesen képben vagyok azzal is, hogy átállás esetén az output egy ideig alacsonyabb és utána jön a javulás. Szóval nem csak a kifogásokat keresem és hogy miért nem lehet valamit megcsinálni. Helyettes PO vagyok a csoportunkban, elég komoly mértékben benne vagyok a koordinációban is. A fentiek ellenére sem tudom megérteni, hogy miként bírták ezt a maszlagot bekajálni a vezetőségben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs