Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Kijöttek az új V2-es XNOVA 2207 Lite Racing motorok. Elképesztően jól néznek ki, a piros részek miatt ez nagyon gyors lehet.
Egy dolgot viszont nem értek. A kv "elég" magas (1980 kv), de "csak" 1,7 kg körül húz az 5146-os proppal.
Míg az RCinpower 2107,5 motorka hasonló kv-val valami 1950 gramm körül húz nem ennyire durva proppal.
-
npera
újonc
válasz Samott #133535 üzenetére
Az egész BEV-koncepció halott, ha nem lehet értelmesen tölteni. Jelenleg képtelenség "csak úgy" tölteni. Mindenféle agyhalott applikáció kell, meg RFID és extrém esetben előfizetések is.
Az appok még jobbik esetben is hagynak kívánnivalót maguk után. Rosszabb esetben fagynak, dobják a kapcsolatot. Tesla Björn valami videóban mutatta, hogy egy Tupperware edényben viszi a sok különféle RFID tagot és kártyát magával. És külön mobilt tartott a sok agyhalott applikáció kezelésére.
A Mercedes EQC bevezetésekor a Mercedes megpróbált egy olyan csomagot megalkotni, hogy a kocsi megvásárlásával kapsz egy mindent magába foglaló előfizetést, ami kezeli a töltési mizériát és nem kell kézzel regisztrálgatni egyenként.
Ehhez képest a Tesla bedugom és működik megoldása tényleg egy másik dimenzió. Az egész EU és iparág tetű hozzállása is kellett ehhez a helyzethez, hogy évtizedek alatt képtelenek voltak valami értelmes törvényi környezetet megalkotni az elektrifikáció érdekében.
-
npera
újonc
válasz Samott #133538 üzenetére
Göteborg városa ezen is túltolta. Úgy értem IS....
Van egy városi AC töltőhálózatuk, 22 kW-os oszlopok itt-ott a városban. Többnyire bekrepált töltők, némelyik működik. A koncepció az, hogy fizeted a parkolási díjat, ami 24 órán át hétvégén is aktuális. Nincs ingyenes időszak, mindenhol és mindig kell fizetni. Legfeljebb éjszaka olcsóbb rátával. Belvárosban akár 30 SEK per óra is lehet a díj, éjszaka 2 SEK.
A parkolási díjon felül fizeted a töltést. És nem szerények. 7 SEK per kWh egyes helyeken, máshol 5,5 SEK per kWh. Ez nem DC-töltés, sima AC kerül ennyibe.
Az app egy katasztrófa. Kell regisztrálni, aztán utána egy ideig működik és utána dobja a kapcsolatot és ennyi volt. Lehet vásárolni előre megszabott mennyiséget kWh-ban, aztán találd ki, hogy most 15 kell vagy 30 vagy 50 kWh. Mert ugye fejből tudod. Addig tölt, aztán dobja a sessiont.
Ha előfizetsz és úgy regisztrálsz, akkor lehet egyéb mennyiségeket is tölteni, de kábé Ionity DC-töltés árban mérik a delejt. Agyhalott.
-
npera
újonc
válasz Jahno #133541 üzenetére
Minden parkoló. Motorkerékpárra is. Ha csak úgy megállsz vele, akkor megbüntetnek. És a te felelősséged, hogy miként "rögzíted" a parkolójegyet, ha papír alapú jeggyel akarsz operálni. Ha elfújja a szél vagy megázik vagy egy jótét lélek elviszi akkor sajnos így jártál és jön a bünti.
Életvíz!
-
npera
újonc
válasz Samott #133554 üzenetére
Ha nagyon erősen absztrahálok, akkor értem a gondolatmenetet. De ha egyik napról a másikra mondjuk tokyoi árak lennének az utcai parkolóhelyekért, akkor kábé csődbe menne a nagyvárosi autósok többsége és adhatná el a kocsit gombokért. Nagyon durván megreccsenne nagyon sok ember.
-
npera
újonc
válasz Jahno #133569 üzenetére
Én pont így vagyok. A belvárost gyakorlatilag nem látogatom. Nem vásárolok ott, nem megyek oda, nem fogyasztok ott semmit. Ha nem lehet normálisan közlekedni, akkor szájonárá
Bringával is agyhalál az egész, még azt sem voltak képesek megoldani. Szóval nem csak a kocsi a gond....
-
npera
újonc
Van baj....
-
npera
újonc
válasz Samott #133627 üzenetére
Hol legyen az a vagyoni helyzet, hogy "megengedheti magának"? Mert nem minden élethelyezet ugyanaz, nem mindenki ugyanolyan minta szerint él. Ha csak annyi a kritérium, hogy legyen pénze mélygarázsos újépítésű lakásra vagy családi házra saját beállóval, akkor a "fűnyíróelv" elég durván tud ám aprítani egy csomó olyan ember között is, akiknek az aktuális élethelyzetét nem ismered.
Jók ezek a drasztikus megoldások mondjuk Észak-Koreában, mert egyirányú a folyamat a megmondástól a végrehajtásig. De ugyanezt a metódust civilizáltabb világban nem olyan könnyű végigvinni imho.
-
npera
újonc
válasz Samott #133635 üzenetére
Értem én, de azt te is érted, hogy ezzel nagyon sok ember/család reccsenne meg, akik most is a határon balanszíroznak és ha nincs autó, akkor nem jön ki a rutin.
És persze lehet feszegetni, hogy legyen mindenkinek spórolt pénze és takaró, meg nyújtózkodás, de azért sejtjük, hogy az átlag nem 100 tartalék bitkoin mellett él egyik hónapról a másikra...
-
npera
újonc
válasz hobizoli #133641 üzenetére
Nekem most kábé 24-25 perc bringával az út, kocsival dugótól függően több vagy kevesebb. Tömegközzel éppen egy óra alatt lenne.
Emlékszem, amikor nem volt még autónk és Törökbálintról elmentem CORA busszal a CORA áruházba vásárolni és vissza. Egy igazi kaland volt. Egyrészt az időzítés, hogy a fagylalt ne olvadjon fel, amíg várok kinn a 35 fokban a buszra, de ne is késsem le. És aztán a cekkerrel pingvinelni a megállótól a házig, ami egy jó kis séta.
Egy néni az előttem levő üléssorból hátrafordulva meg is kérdezte, hogy akciós volt-e a WC-papír, de csak azt tudtam válaszolni, hogy ezt vettem le a polcról és nem néztem az akciós cédulát....
-
npera
újonc
válasz eattila #133668 üzenetére
Csak a láncaimat veszíthetem. Szó szerint, ugyanis most hétvégén lecserélem a 114-szemes túl rövid láncot egy megfelelő hosszúságú 116-szemesre. Ezután tudok váltani akár az első három lánckerékre is, csak nem szükséges, mert nem megyek közel függőleges emelkedőn....
-
npera
újonc
Megcsináltam a személyiségi és dedukciós netes tesztet most délelőtt. Kíváncsi leszek mit mondanak majd, mert a személyiségi teszt számomra igen nehéz volt. Amikor egymással konfliktusban álló kérdések között kell választani és egyikkel sem értek egyet, akkor az szerintem nem könnyű. Lehet pont ez a lényege, hogy a kisebbik rosszat választod, de amikor egyik oldal sem érvényes a gondolkodásmódomra, akkor az picit kellemetlen.
Meglátjuk. A dedukciós jobban ment, ott mintákat kellett választani egy mátrixban, hiányzó kockákat berakni.
-
npera
újonc
Menet közben esett ki az akksi a kínai BEV-ből....
Teljesen frankó, úgy értem mi lehet a legnagyobb baj ezek után?
-
npera
újonc
Már 422 km van a bejárós kecskében, Strava log szerint. Május 21 óta ennyi volt a melóba járás, plusz még egyéb kisebb utak, amiket nem mértem. Csomagot felvenni, boltba elszaladni és hasonlók.
A bringa parkolását megoldom, a melóban garázsban áll, itthon meg a sufniban lóg a plafonról...
-
npera
újonc
Csak hogy relevanás is legyek. Itt egy svéd cargo bike, ilyesmiket látok itt-ott a belvárosban. Erősen kiemelik, hogy 6%-át fogyasztja egy kis elektromos furgonnak, de elég ránézni, hogy lássuk a kapacitásban a különbséget.
The bike had a light cargo 4-5 trays of bread and 1-2 trays of mail.
A Nissan e-NV200 was used as the test electric van. The battery of the van was fully charged before the routes were driven. The automatic air conditioning system was set to 20°C, the steering wheel heating was activated and the stereo turned on.
Különféle utakon tesztelték Göteborgban, vannak térképek. A vicc az, hogy én errefelé vélhetően bringáztam már különféle okokból, tehát nem teljesen ismeretlen a terep.
Azt kell mondjam, hogy persze el lehet bohóckodni egy ilyennel és 4-5 tálca kenyér és 1-2 doboz levél mázsás súlyát példásan cipeli, de egy furgonba azért "picit" több fér és akár hűteni is lehet a szállítmányt.
-
npera
újonc
válasz Samott #133737 üzenetére
Nem tudom mi a terelés. Megmutattam egy cargo bike megoldást, amit láttam is élőben. Ettől függetlenül az árufeltöltés nagy többsége furgonnal megy itt is. Ugyanis az tud tömeget és térfogatot vinni.
A kisebb furgonok is kábé 3x ennyi cuccot visznek, de a még éppen 3,5t alatti emelőplatformos furgonok rohangálnak kábé mindenhol IS a városban. Ezekkel lehet hűtött friss árut vinni, ezek tudnak közel tonna cuccot vinni hamar és megbízhatóan. Jó móka a cargo bike valami nem túl komoly etapon lehetőleg nem túl komoly emelkedővel és tipikusan kis tömeg/térfogat szállítása esetén.
A kényszerítve egyre drágábbá tett autózással kapcsolatban már elmondtam, amit akartam. Nem célom ismételni. Neked minden adott, hogy ne érintsen, a város nagy többsége pedig iszonyatosat szopna. Értem a gondolatmenetet, de nem értek egyet vele, hogy ezt egyoldalúan bevezetve eljönne a kánaán.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #133740 üzenetére
Ja-ja, teljesen jól értem. Gyakorlatilag meg lehetne csinálni a szerencsétlen riskás lótifutit cargobike üzemben.
Shanghaiban sok ilyet fotóztam, van egy komplett albumom.
Akkor azok csinálnák a dugót, mert kábé 13 db cargo bike kellene egy furgonhoz. Sehogy nem jönne ki a logisztika, viszont iszonyatosan durva közelekedési káoszt és baleseti statisztikát generálnának.
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, unikornis kanopi? 2 darabból áll, a turtle mode "szarv" levehető.
Óriási különbség lett a felület minőségében. Ezt 40% infillel nyomtam, az előző nem turtle szarvas változatot 50%-al. Az tükörsima, ez elég recés felület lett.
-
npera
újonc
Csiszoltam, takarítottam, aztán pedig festettem. A tetőablak körüli kis "alagutat". Létrán állva teljesen nyújtott karra elérem a plexit, így tudtam maszkolni (maszkolás Paganínije), aztán pedig egy vékonyabb ecsettel kenegetni. A kis festékes vödröt a létra fellépőjére raktam, így nem kellett fel-le rohangálni.
Alulra terítettem fóliát, így nem volt rizikó, hogy csepegtetek. Egy csepp sem csöppent le, persze, mert ha van fólia akkor miért is cseppenne....
-
npera
újonc
válasz Jahno #133789 üzenetére
Ó, ezek a TV-be épített "okos" fícsörök valami parádésak. Nekünk a lányom ugye lapáttal beverte a TV-t még kiskorában, aztán vettünk egy másikat. Abban is van valami részben okos cucc, de annyira atom pocsék, hogy pár próbálkozás után inkább feladtam.
Most van egy Siómi Mi valami sztrímelős dobozka rákötve, azzal olyan egyszerű a Netflix és svéd TV kezelése, hogy még asszony is tudja. Csak néha kérdez
-
npera
újonc
Offtopic...
Harry utazik EQXX gépkocsival. Ez az aminél erősen ráfeküdtek a hatékonyságra.
-
npera
újonc
válasz Grillo #133793 üzenetére
Ó, az ilyesmi csodajó. Amikor háton fekve fej felett lehet küzdeni. Kedvencem a kocsiban az HVAC venti motorjának cseréje. Akkor a legegyszerűbb, ha háton fekszel a küszöbön, aztán a fejed és torzód részben belóg az utasoldalon a lábtérbe és fej felett lehet különféle csavarokkal mókázni. Jóga utána már nem is kell
-
npera
újonc
Kicsit megkésve, de elkezdtem nézni a Grand Tour Scandi Flick epizódot és azt kell mondjam, hogy Captain Slow becsapódása a sziklafalba (az alagútban) nem volt piskóta.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #133809 üzenetére
A hozzám legközelebbi LIDL az 1 óra ingyen töltést adott kábé fél évvel ezelőttig. Akkor minden mókamester ott lógott. 1 db oszlop volt, ami tudott AC-t és DC-t is egyben, előtte 2 hely.
Amióta fizetős azóta nincs akkora tolongás, előtte 3-4 kocsi is állt sorban. Ami mókás, ha a full órát kihúzza valaki egy nagyobb BEV-el vagy éppen betompult Leaffel kábé 7 kW-al DC-töltve...
Én egyszer tudtam ott tölteni és akkor is csak AC-n mindig lógott rajta valaki.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #133812 üzenetére
Itt az ment, hogy az egész indus család benn fekszik a Model Y-ben mondjuk és a gyerekek hátul verik egymást vagy ipadoznak, anyuka alszik az anyósülésen, apuka meg nyomkodja a mobilt és szúrós szemmel néz bárkire, aki nézi, hogy meddig tölt még.
Persze a BBC pártatlanság érdekében megjegyzem, hogy más etnikum is töltött, voltak effendik is
-
npera
újonc
válasz Phülöp #133818 üzenetére
Ma pont voltam LIDL-ben, de nem mértem
Bementem, felmarkoltam egy kosarat, aztán át a zöldségesen. Hagyma, paradicsom. Tovább a felvágottakhoz, ott füstölt szalonna. Tovább a sajtokhoz, ott német szeletelt trappistaféle (tilsiter). Onnan tovább a kassza felé, aztán fizetés és ki. Szerintem max 5-6 perc a saját szkennelős kasszás szüttyögésemmel együtt is.
Nem szóltam senkihez, mert szociális voltam
-
npera
újonc
Ma elpacsáltam egy órát kábé a telefonnal. Az IT behívta a iPhone XR telefont, hogy túl régi és cserélni kell. A rutin szerint igényeltem egy újat, standard 13-as sziFon. Ma megjött. A telepítés kábé 15 perc volt mindenféle felerőltetett védőszoftver felrakásával, meg a 2-utas hitelesítés belövésével különféle appokon.
De utána a másikat le kellett nullázni. Mindig elfelejtem hogyan kell, de a lényeg az, hogy Find My iPhone ki legyen kapcsolva, aztán Apple ID le legyen nullázva és csak utána jöhet a full erase. Mire ezt kisilabizáltam (leginkább az első lépést) addigra befontam a hajam.
Most várja a dobozban, hogy leadjam, addigra a recepció ugyanis bezárt. Majd holnap.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #133842 üzenetére
Ezek mekkora Excel táblák már? Én 16 gigás i5-ös 4-magos gépen 3D-s modelleket nézek (hajtásláncok és egyéb alrendszerek teljes kocsi szintjén), valós időben mérek 1 kHz-es frekvenciával kábé 200 paramétert CAN-ból és analóg csatornákon és simán megy a gép vele. 256 gigás SSD-re, amin még van kábé 80 giga hely a sok céges cucc mellett.
Előtte egy 8 gigás 2-magos i5 volt, azon picit már cinkes volt a memória hiánya, de a 16-gigáson röhögve elvagyok.
A CAE-t futtató kollégáim 32-gigás i7-es és i9-es gépekkel nyomulnak, de a CAE-nek kábé az Isten gépe sem elég....
-
npera
újonc
-
-
npera
újonc
Királyság, most telefonált az állványos munki, hogy holnap felrakják. Egy teljes héttel korábban. Akkor el tudom kezdeni a festést már a hétvégén is akár, ez profit....
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vicces képek
- eGPU tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen