Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #136059 üzenetére
-
npera
újonc
Egy technikai kérdés (igen, ilyen is van). Messenger alatt gépelve kábé másodpercenként jön egy betű. Ez feature vagy hiba? Egy ideig simán ment, most meg lassú.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136076 üzenetére
Ezeket ritkán szokták meghajtani, mert akkor tipikusan oda is csavarják egy fa köré. Ha tényleg hajtod, akkor a gatyád is rámegy a kopó-fogyó alkatrészekre, borzalmasan darálja magát a technika pályán hajtva. A gumik árából szerintem egy család elég sok hétvégi bevásárlása kijönne huzamosabb ideig. És akkor a fékek és futómű alkatrészekről még szó sem volt. Meg ezeken egy gyertyacsere sem triviális.
McLaren kocsikon a motorhoz hozzá sem férsz, nincs felnyitható géptető. Mindent IS a szerviz kell csináljon, gondolom jó olcsón.
-
npera
újonc
Megnéztem, az 570 már ki is futott (legacy modell). A legkisebb modell is 600-as....
-
npera
újonc
Ez tényleg így fog kinézni majd?
Introducing the Cybertruck production version, now with even worse proportion. Note how the shoulder line is now completely flat and the front is shorter.
Doug saying the Cybertruck is ugly has finally become true.
I know that with bigger tire it may help a bit, but ehhhhh..........Alexis De Jesús Moreno De la Cruz
The real cybertruck looks like someone tried to do a low budget replica of a Cybertruck lol[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #136080 üzenetére
Valami elképesztő oboázás volt még ebben a Wish-es formában is kiadniuk, semmi nem működött rajta úgy, ahogy gondolták volna elsőre. Gyakorlatilag meg kellet tanulniuk újra autót gyártani, hogy legyen belőle valami. A hívők mondjuk így is zabálni fogják, mert ugye pickup és Amerika és Tesla, szóval az eladások miatt nem aggódom
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #136093 üzenetére
Ha nagyon ráérsz, akkor van olyan akksi töltő, ami tudja "átmozgatni" és azzal érdemes lehet mondjuk évente kezelni. De ha nincs, akkor egyszerűen megvárod, amíg feladja, aztán új akksi bele.
Vagy veszel olyan EV-t, amiben nincs 12V-os akku és direktben hajtja az elektronikát egy DCDC-n át. Tovább lehet spórolni vele
Rifterben gondolom dízel a motor és akkor van valami böszme nagy akksi benne. Sanszos, hogy nem ugyanaz a méret.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #136101 üzenetére
A termikus terhelés durva SuC esetén. Gondolj bele, hogy először felfűtik az akksit jó forróra, aztán elkezded tölcsérrel tápolni bele a delejt, miközben izomból hűtöd, hogy ne gyulladjon ki az egész. Ehhez képest az AC-töltés igen kíméletes, a teljesítmény befelé a töredéke.
A legjobb kábé 20 (30) és 80% között tartani, de kémiától is függ. Ha jól értem az LFP kevésbbé degradálódik a 100%-ra töltéstől. Ha nem megy hosszabb távot az ember, akkor érdemes 80%-nál abbahagyni a töltést. Egy hosszabb futam előtt éjszaka fel lehet húzni 100-ra, aztán akkor másnap ugye le lesz fogyasztva menet közben.
Egyre több specifikus kémia van már, mindegyik másra van optimalizálva.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Tipikusan 25-26 perc szokott lenni az út hazafelé, de ma sikerült 24:01 alatt. Átlag 24,8 km/h és max 45,8 km/h.
Amikor éppen elkezdtem örömködni, hogy sikerült elsőre 24 perc körülre berakni az időt és megnéztem a Polar Flow alatt az időket, akkor jöttem rá, hogy volt már előző héten 23:32 is 25,3 km/h átlaggal
Elég sokat számít, hogy hozzá voltam szokva a kábé 18 kg-os bringához, a mostani pedig sárhányóval kábé 11 kg (szárazon 10,3 kg).
-
npera
újonc
válasz eattila #136113 üzenetére
Ez a melós menetem, először keresztül kell tekerjek a falun, ott mindenféle kerékpárúton megyek, pár kereszteződésnél lassítok, mert nem látni be jól. Utána amikor kijutok a faluból, akkor el lehet kezdeni tolni neki erőből, ott nincs váratlan kereszteződés kábé a feléig. Ott van egy gigantikus építkezés, ahol megint lelassul az ember vagy meg is kell állni forgalomtól függően. Utána megint kitágul a terep és lehet haladni, de onnantól végig emelkedő van gyakorlatilag. Aztán kész.
És most jut eszembe, hogy hazafelé menetről volt szó, tehát fordítva az egészet
-
npera
újonc
MY24 PS2 LR SM 1000 km challenge. Elég jó. Nem csúcs, de elég jó. Ez most a legjobb Volvo BEV
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #136123 üzenetére
A kaszni rohadása egy érdekes faktor Tesla esetében. Alig van rajta festék, szóval simán átrohadhat ha picit sósabb a levegő, mielőtt a hajtáslánc feladná.
Japánban már jó ideje küzdenek a Vehicle to Grid koncepcióval. Nem hülyeség, mert ha dedikálsz mondjuk 50%-ot a kapacitásból és beállítod, hogy reggelre legyen garantált 150 km range, akkor a hálózat tud pufferelni. Persze itt jön be a képbe amit Jahno szokott feszegetni, hogy ehhez azért kell elég komoly infrastrukturális fejlesztés is, hogy az összes alállomás is képben legyen, ne csak random levágjon mindenféle biztosító és aztán brownout pár kerületben...
Ha valaki napelemmel küzd, akkor egy BEV simán lehetne puffer arra is. Akár csak lokális üzemben, hogy a ház szipókázik belőle amikor nem süt a Nap, nem kell az egész utcának arról mennie.
-
-
npera
újonc
válasz qnadam #136135 üzenetére
Igen. Ennyire primitív cuccok ezek, hogy semmiféle védelem nincs sem a napelemben vagy a "tömbben", hogy valami tartományban ad le? És ennyire csirke inverterkről van szó, hogy képtelen kezelni a betápot a napelem felől? Ez így ijesztően fos setup....
Én ahhoz vagyok szokva, hogy van akár LV, akár HV feszültségekről beszélünk vannak megadott tartományok, amiben mozoghat a feszültség. És akkor a teljesítményelektronika azt tudja ha törk és ha szakad és mindezt legalább 15 éven át -40 és +58 fok ambiens között. Aztán ha a belseje mondjuk 200 fokos, akkor is.
Lehet az automotive picit robosztusabb cuccokból építkezik
-
npera
újonc
válasz WiZARD #136138 üzenetére
Arra tudok gondolni, hogy ha vannak fogyasztók és termelők és a normális "egyensúly" felborul (elég sokan táplálnak vissza a hálózatba, mert éppen süt a Nap, de a fogyasztás marad a default szokásos), akkor ezt a helyzetet csak egy dedikált load balancerhez hasonló megoldás tudná kezelni. Ugyanúgy, ahogy a fogyasztást is ki kell egyenlíteni egy adott topológiában a visszatáplálás is hasonló helyzet csak másik irányban.
Ez elég combos költség lehet nagyobb léptékben gondolkodva, mert kell kommunikáljon egymással minden pont és a hálózat is. Onnantól kezdve kell valami standardnak megfelelni, kell algoritmus, ami vállalható módon lépteti a betáp mértékét, hogy az egész hálózat egyenletes terhelést kapjon és ne legyenek oszcillációk sem.
Nem igazán vágom a hálózatos témákat, de a paraszti logikám valami ilyesmi irányba tereli a gondolataimat.
-
npera
újonc
válasz Jahno #136163 üzenetére
Ja-ja, a standardokat tipikusan seperc alatt megírják, lezongorázzák az egyeztetéseket és utána release. Aztán már csak be kell implementálni, conformity és mindenki boldog.
Egy példa. Kínai ECE UN R85 megfelelője a GB/T-18488. Ennek a 2015-ös kiadása van érvényben. De már évek óta megy a remissz az új kiadáson, ami elvileg 2024 nyarán lesz éles. Pikk-pakk.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #136164 üzenetére
Itt délutánra tele lett egy csomó máskor üres parkoló kocsival, aztán az ipari elkerülő úton majdnem a körforgalomtól állt a sor az építkezésig (most biztos tudjátok egyből melyikre gondolok ).... Néztem is, mint a hal a szatyorban, ahogy a bringaúton kábé 47 km/h tempóval elsuhantam mellettük
-
npera
újonc
Miért nem raknak oda pár akkumulátort inkább???
Dízelgenerátorok is besegítenek a Tesla néhány töltőjénél...
A portál egyik szerzője azonban kiszúrta, hogy a Harris Ranch Supercharger fő állomásaitól távolabb, egy Shell-benzinkút mögött kisebb dízelmotor-állomás helyezkedik el. Ez bekapcsolódik az áramtermelésbe, ha gyorstöltők üzemeltetéséhez erre szükség van. Annyiban nincs szó újdonságról, hogy ne lett volna ismert a Teslának ez a megoldása.
Először Edward Niedermeyer újságíró hívta fel rá a figyelmet 2015 májusában. Ami érdekes, hogy az eltelt nyolc évben nem változott a helyzet. Ez alatt ugyanis nagy utat tett meg a zöldenergia termelése az Egyesült Államokban is.
Az nem derül ki sem a korábbi, sem az újabb jelentésektől, hogy az elektromos autók ellátáshoz termelt áram mekkora arányát adják a dízelgenerátorok. Erre még azok az alkalmazások sem tudják a választ, amelyek a töltők energiaforrásait követik. Az viszont tény, hogy Elon Musk, a Tesla vezére azt ígérte, hogy a gyorstöltők 2017-től teljesen alternatív módon termelt elektromos energiát fognak szolgáltatni.
A villanyautók hívei részben azzal válaszolnak minderre, hogy ha csak a csúcsterhelések időszakában lépnek be a dízelgenerátorok az áramtermelésbe, az érthető. Minden elektromos rendszernek szüksége van az extrém igények kiszolgálására képes technológiára. Másrészt úgy vélik, hogy bár a Tesla nem tökéletes, de még mindig közelebb van ehhez, mint amit más autógyártók kínálnak.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #136195 üzenetére
A valódi ok nem teljesen tiszta, mivel rekord eladások mellett rúgnak ki 1300 embert. De az indokok között olyanok vannak, mint:
- félvezető hiány
- acél hiány
- magnézium hiány
- üveg hiány
- gumi hiány
- logisztikai zavarok
- megnövekedett alapanyag költségek (SEK vs EUR árfolyam katasztrofális már egy ideje)
- háború okozta zavarok a piacokonGyakorlatilag előre készülnek egy húzós 2024-re, amikor alighanem erősen fog szorítani a kelepce.....
-
npera
újonc
válasz ezittketto #136227 üzenetére
Automotive nem. De minden más ipari szektor igen.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #136231 üzenetére
Már hónapokkal ezelőtt bejelentették a sajtóban, aztán pár perccel később az intraneten (szokás szerint)...
-
npera
újonc
válasz Grillo #136238 üzenetére
Ez mekkora arc már
Főni azzal kezdte, hogy mivel többen jelezték neki, hogy ne a fél órás világgazdasági kitekintéssel kezdjen, így nem tud kitérni a fizetésemelésre sem, úgyhogy köszi, hogy eljöttetetk, jó étvágyat. Pont.
Ilyenkor ha páran csak simán elküldik a picsába és hazamennek rögtön, akkor mi van? Mert az egyfajta szimbolizmus is lehet akár....
-
npera
újonc
Egy vágóhídon a motorgyár gyártási processz mérnökök kaptak egy finom ultimátumot az október közepén esedékes pogrommal kapcsolatban (ez az 1300 fős leépítés). Bemondták nekik, hogy ha meg akarják tartani a melót, akkor költözzenek egy Skövde nevű kisvárosból Göteborgba. Kábé 160 km és 2,5 óra kocsival egy irányban.
A probléma az, hogy Göteborgban "picit" drágább az ingatlan, egy igen nagy családi ház kerül max felébe Skövdében. Egy hetük volt válaszolni. A válasz az lett, hogy az egész processz team felmondott. Szóval október közepétől ha leáll valami az elektromos gépek termelésében, akkor teljesen kezdő processz mérnökök fognak asszisztálni Göteborgból. Nem ismerik a sort, nem ismerik a gépeket, nem ismerik a processzt, nincs kapcsolatrendszerük a gyári dolgozókkal. Good luck with that.
Amikor az arrogancia és a tudatlanság irányít, akkor az eredmények csodálatosak tudnak lenni. Persze a HR kommunikáció az emberközpontú munkahelyet sugalmazza erősen, csak éppen a valóság nincsen sehol ehhez képest.
Gond egy szál se, majd megoldják. Azért vannak ott, hogy oldják meg
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136247 üzenetére
Picit optimistán tekintesz a "lehetőségekre". Már meglévő line éles termelésben fut egy adott generációs elektromos gépen. Van benne komplexitás és ha leáll valami, akkor prontó kell megoldani, nem majd valamikor.
Egy sima "állomás" debuggolása is eltarthat hetekig, ha nem ismered csínját-bínját.
Meg van egy félig kész következő generációs line, amit most agilis módon át kell rakni egy teljesen más site-ra. Az sem 5 perces manőver.
Ebből nagyon nehezen tud bármi jó kisülni sajnos. Az új felelősök agya, az fog kisülni kábé 5 perc után
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136247 üzenetére
Valami ilyesmit képzelj el, csak még jön hozzá az inverter, meg a reduktor, aztán end-of-line testing, meg audit testing, meg Conformity of Production testing. És az egész előtt nyers öntvények és azok megmunkálása. Van benne kis komplexitás.
-
npera
újonc
Királyság, megint lesz surströmming party a dízeles kollégáimmal. 30-án 5-kor kezdünk, aztán másnap délutánig ereszd el a hajamat....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ahogy nézem volt negatív gyorsulás rendesen, minden légzsák kinyílt és még a borulókeret védőoszlopokat is fellőtte a pyro töltet, hogy a fejük ne szakadjon le ha fejre állna az egész miskulancia....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Svédország. Ez még nem Nyugat, mert az Helsinki.
Asszony beszélgetett tanár barátnőkkel. Az egyik egy gettóban dolgozik, kevés Joakim és Hanna van, de annál több Rashid és Fatime. Idén őszre 37 (!) db gyerek tűnt el úgy, hogy a nyár folyamán elvitték őket a szülők "haza" és nincs semmi lepapírozva. Lányok ilyenkor ugye simán lehetnek kényszerházasítva valami szakállas idős emberrel, kissrácok pedig vagy terroristaképző táborba mennek vagy büntetőtáborba ha nem a sharia törvényeknek megfelelően viselkedtek a nyár folyamán. Afganisztánban a kisfiúkat berakhatják hárembe is, mert a nők a csador miatt teljesen elvesztették a nemi jellegüket, ezért a gazdag vénemberek kisfiúkat tartanak háremben.
Szép új világ....
Új hozzászólás Aktív témák
- EVGA X570 Dark RITKASÁG!!!! 2 hetet használt.
- Beszámítás! ASUS B450M R5 3600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RTX 2060 6GB Rampage Shiva ZALMAN 600W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700 16GB DDR4 480GB SSD RTX 3070 8GB AeroCool Aero One Seasonic 650W
- SAPPHIRE RX 6800 XT 16GB GDDR6 NITRO+ SE Eladó! 145.000.-
- Beszámítás! ASRock H510M i5 10500 16GB DDR4 240GB SSD 2TB HDD RTX 3070 8GB Rampage BE QUIET! 650W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs