Új hozzászólás Aktív témák

  • Bujdy81

    csendes tag

    válasz npera #136109 üzenetére

    Ezen cikk után elkezdtem kicsit utána olvasni és pár gondolatom van, ha hülyeség, javíts ki, kérlek!

    Az LFP kémiájú akksikra 2500-5000 ciklust írnak élettartamra. Pár helyen akár 20.000 ciklust is, de legyünk pesszimisták, számoljunk 3000 ciklussal.

    A DoD paraméternek 80%-ot olvastam, tehát nem szabad nullára meríteni, csak 20%-ig. Amennyiben elhisszük, hogy a Tesla hagyja nullára merülni (nem hagyja), akkor azt jelenti, hogy a névleges kapacitás 80%-át használhatjuk.

    Nekem autópályán egy seggel kb. 300 km-t bír a kocsi, városi tötymörgésben inkább 600 km-t. Vegyes használatra saccoljunk 400 km-t. (Pont ma próbáltam, hogy 418-ról indul és ha majdnem betartom a KRESZ-t és csak kicsit megyek vadabbul, mint a Rifterrel szoktam, akkor több km-t tudok menni, mint amennyi a hatótávból fogy)

    Fentiek alapján az akksi élettartama pesszimista becsléssel kb. 3000*400*0.8=960.000 km.

    Ez egy 60 kWh-s, kis akkus Tesla. A kocsi élettartama kb. ennek maximum a fele. Tehát lesz egy kb. 50%-ban elhasznált akkum, amikor kuka az autó.

    Kérdés: miért nem kötelezi az EU az EV gyártókat, hogy oda-vissza inverter legyen a kocsiban? Fenti példával egy átlagos napon, ha a napelem teletölti a kocsit, akkor 30 kWh áramot feltölthetek a hálózatba éjjel, mert az a használat úgyis puffer (nyilván, ha másnap utazok messze, akkor nem töltöm fel). Ha 10 óra az éjszakai használat, akkor az 3 kW feltöltés. Ha lenne 200.000 ilyen EV Magyarországon, akkor az már 600 MW olyan "erőművi kapacitás" ami "az utcán hever"...

Új hozzászólás Aktív témák