Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Szomszéd Toyota Corolla hibridjét egyszerűbb volt bebikázni. Géptetőt kinyitottuk, ott volt elöl a két pólus. Rákapcsoltam a saját kocsinkat, aztán a másik egyből feléledt. Amint volt 12V a vezérlőknek és lefutott az izolációs teszt már kattant is a kontaktor és a HV-akksit rákapcsolta a kocsira. Onnantól a DCDC töltötte az ólom akksit és bódottá.
-
npera
újonc
válasz Grillo #141153 üzenetére
Én végső soron elvagyok a macskával, ha odajön simulgatni. Van olyan, hogy ledőlök gyerek ágyára, amikor ott figyel a macska, aztán alszunk egymás mellett gond nélkül. Néha felmásznak rám dagasztani és dorombolni.
De zéró hiányát érezném, ha nem lenne. Sok logisztika van velük, koszolnak és rosálnak minden szomszéd virágágyásába, meg járdára amikor hó van és nem tudnak hova rosálni. Aztán lehet szedegetni utánuk, meg hallgatni a szomszéd vekengését, hogy jaj-jaj odarosált valami macska. Van a környéken vagy egy tucat, de persze mindig a mieink a gyanúsak.... Eat local, rosáljál local.....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Most nagyon laza voltam és 3 hétig ment egy lánc. Ma lemostam és ment fel a másik. Holnap akkor hangtalan suhanás lesz melóba. És elvileg csak picit fog esni....
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #141204 üzenetére
Ah!
Nekem egyszer volt érdemben használatban az 53:11 áttétel, amikor közvetlenül vásárlás után meghajtottam a bringát egy hosszú meredek lejtőn. Akkor valami 72-vel mentem az óra szerint, de alig láttam a széltől úgy könnyezett a szemem.
Az eredeti gumival műveltem mindezt, ami állt 4 évet felpumpálva. Szét is nyílt hosszában a hátsó abroncs, meg az oldalfala elkezdett összeomlani és lett rajta egy rohadt nagy dudor. Ezt otthon észleltem. Akkor picit sóhajtoztam.
Utána vettem új GP4000 abroncsot és hozzá sem nyúltam a bringához, amíg át nem raktam a friss gumikat és tömlőket.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #141214 üzenetére
Ó, nálunk a bringák szépen el vannak rakva. Gyerek két bringája bal oldalon, asszonyé jobb oldalon. Az enyém plafonról lóg szemben, az outi meg asszony bringája felett a falon.
Ha szerelek bringát, akkor addig a többit ki kell rakjam, de egyébként benn vannak.
Fiamnak van rollere is. Meg van két szánkó a polcon. Más jármű nincsen a sufniban
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #141272 üzenetére
Sisakokat én berakom a gyerekek (és asszony) bringás kosarába. Meg vannak tanítva, hogy vagy felakasztják a kormányra vagy tegyék a kosárba. Ja, egy szett kocsi kerék nálunk is van.
Az én bringáim azért lógnak a plafonról vagy a falról, hogy ne csűrjenek bele a küllőkbe valamit. Hasonló elővigyázatosság
Most szívkodom magamat, hogy a jelenlegi layoutot át kellene csinálni. Jelenleg az egyik oldalon az előző tulaj által berakott 70-es évekből származó fiókos konyhabútor van. Sok fiók van benne, amit használok bringás szerszámoknak. De van alul egy nagyobb ajtós része, ami viszont üres.
A másik falon egy IKEA Expedit polcrendszer van, ami számomra nem előnyös.
Ezért azt tervezem, hogy kirakom ezeket a bútorokat és lesz helyette egy rendes kis méretű barkács munkaasztal. Mögötte falra felakasztva szerszámok. Szerszámos dobozok és fiókok a bringás szerszámoknak.
A hátsó falon egy rendes polcrendszer, amire fel tudok pakolni nagyobb méretű dolgokat is rendszeresítve. Akkor a kocsi kerekei is sokkal jobban elférnek. Van asszonynak pár bőröndje is ott, ami szintén sokkal jobban elférne. Meg a magas nyomású mosó, a téli abrcsoncsok a bringára, a kerti szerszámok. A bringás szerelőállvány. Meg a kerti slagok és hosszabbítók.
És akkor lecserélem a világítást is, felrakok LED-es armatúrákat, hogy a téli bringás szereléseket jó fényben tudjam csinálni.
Szóval tervek vannak.
Amivel elégedett vagyok az a hangrendszer. Van egy IKEA Eneby hangszóró, amin tudok zenét hallgatni szerelés közben. Az jó dolog. A hangja nem hifi, de szereléshez "táskarádiónak" pont elég.
-
npera
újonc
Ha valaki nyomja a mantrát, hogy a hibrideknek nincs jó hangja, bezzeg régen minden jobb volt....
10 minutes of pure Cadillac V-Series.R LMDh sounds in action at Imola Circuit!
-
npera
újonc
válasz Samott #141300 üzenetére
Arra Winkler mondta, hogy "béget". Amit módjával tudok csak megérteni, mert próbáltam Toyota és Lexus kocsikat abból az időszakból és ésszel hajtva normális automatás hangja volt. Padlógázt nyomva felmegy a fordulat kábé 5k RPM-re, aztán akkor hangja van. És akkor az szerinte "béget".
Ha értelmesen vezet az ember, akkor nagyon ritkán van padlógáz. Szóval ez a bégetés nekem kicsit fake news.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Vodike #141404 üzenetére
Nekem is ilyesmi van melóban. Gyakran dobja a kontaktot valahogy, elkezdenek a kijelzők villogni (2 db 24"-os megy rajta), aztán akkor legjobb inkább kihúzni, mert percekig tud villogni. Nem tudom, hogy ez valami "vágóhíd-specifikus" IT-malőr-e, de szaggat tőle a gép. A kurzor néha laggol, meg meg-megakad a gép tőle.
A korábbi DELL-dokkolók egyszerűen csak működtek. Bedugtad, ment. Ezzel gyakran van baj. És nem is mindig ugyanott ülök, tehát nem egy darab bizonyos példány.
Mondjuk a vágóhídon az IT legendásan pocsék, szóval simán lehet valami corporate logic nyűg igazából.
-
npera
újonc
válasz Jahno #141408 üzenetére
Itthonra vettem egy sima kis USB-C adaptert, ami csinál HDMI-t, meg van rajta pár USB-csati egérnek. Amikor home office van, akkor a gépet a normál asztali billentyűzet helyére rakom és bedugom az adaptert. Akkor a monitor kapja HDMI-n a jelet, az egeret meg kihúzom a normál gépemből és bedugom az adapterbe. És mivel idevezettem egy extra ethernet kábelt is, ezért azt is bedugom a laptopba. Akkor gigabiten éri el a routert, nem kell keresztülvilágítania az egész házat térátlóban. A billentyűzet nem téma, egész kezelhető a laptop saját billentyűzete.
Töltőt vettem íbéjen, működik.
-
npera
újonc
Még mindig futnak a Hitachi 3T diszkek a NAS-ban, de mivel 2011. novembere óta mennek, ezért szerintem idén már veszek újat helyette. Alighanem Seagate Ironwolf 10T lesz, 2 db. Ha jól emlékszem, akkor egyszerűen berakom a 3-as és 4-es baybe, ott megcsinálom a volument rajta, majd egyszerűen áthúzom a dolgokat. Aztán akkor a régi diszkek mennek a fiókba.
-
npera
újonc
válasz Jahno #141412 üzenetére
QNAP TS-419P II a delikvens.
A terv az, hogy megcsinálom majd a volument (sima mirror), aztán felmountolom az új köteteket és szépen apránként kézzel (windózból, mint bogarak) áthúzom a dolgokat lépésenként. Valami wizarddal automatikusan nem akarok próbálkozni, mert akkor fogalmam sincs mit akar művelni a háttérben.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #141382 üzenetére
Láttad már? Érdekes már az intró is. Nem is tudtam, hogy Carmack is benne volt az űriparban.
Why NASA's First Landing On The Moon in 50 Years Matters - It's Commercial, Cryogenic & Confused
Scott Manley
-
npera
újonc
-
npera
újonc
1500-lovas drag Corvette vs Top Fuel. 13-percnél kezdődik az eksün.
-
npera
újonc
Olvastátok, hogy Mercedes-Benz elengedte a víziót? 2030 után is lesz ICE náluk. Akkor most alighanem leráznak pár majmot a fáról, ahogy egy tapasztalt kollégám mondotta régen....
Kíváncsi vagyok, hogy a "BEV only" OEM-ek közül kinek fog először elkezdeni rezegni a térde.
-
-
npera
újonc
válasz Sipi- #141492 üzenetére
Arra tudok gondolni, hogy a sok youtúbos rivjúver totál segg a témához vagy egyszerűen csak egy adott vázlatot mondanak el. Vezetni iszonyatos. Teljesen döglött kormányzás, béna fékérzet, iszonyatos formájú és anyagú ülések. A driver alert állandóan csipog, de legalább ha kikapcsolod, akkor következő indításnál újra beindul. A hatótáv gyötrelmes, a csomagtartó egy vicc. Minden amit tapintasz kábé PET-flaska vagy nejlonzacskó érzetet ad. Az RWD a 200 kW erővel túl sok arra, amire majd használják. Az AWD a papíron 3,6 másodperces 0-100-al pedig agyhalott, mert 90%-ban vezetni nem tudó illetők lesznek benne utasok a kormány mögött.
Szép új világ, köszönöm nem kérem....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Óóó, már vágom a centit. Még 3 nap. Csütörtökön reggel bemondom az unalmast. Az irónia, hogy a helyettesítő főnök (egy nagyon kedves leányzó a csoportból) aznap délutánra tervezte az első 1:1 meetinget, amikor az éves teljesítményemet átnézzük és előkészítjük a fizetésemelési procedúrát. Az "igazi" főnököm apai szabadságon van fél évig. Háááát, ez most eléggé elő lesz készítve...
-
npera
újonc
válasz Sipi- #141514 üzenetére
Nem, arra gondoltam, hogy reggel amint bemegyek fel is mondok levélben, hogy le legyen dokumentálva. Svéd törvény szerint elég szóban, de én régimódi vagyok és írásban fogok. Aztán persze oda is megyek hozzá (tőlem 3 méterre van az asztala, gyakorlatilag következő sorban háttal nekem), aztán élőben is el tudom mondani.
Nem tervezek semmiféle mókás elemet belevinni, csak szépen tisztelettel és tárgyilagosan.
-
npera
újonc
válasz NauTiLUS_HUN #141515 üzenetére
Júúúúúj
Semmi ilyen svéd csavart (éééérted???) nem terveztem, egyszerűen csak átesünk rajta, mint az ablakos tót....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ez jó. Tengeralattjáró indítása. Elég sok része le van takarva vagy ki van pixelezve. Ahogy nézem:
- szonárok nagy része
- torpedóvetők
- vontatott szonár
- csavar
- a torony előtt valami vészdokkoló esetleg (vagy sodorvonalat detektáló cucc) -
npera
újonc
válasz zetor2000 #141531 üzenetére
Ja, akkor lenne 1 nap átadni mindent. 2 nap felmondási idő rulez
Június 3-án kezdek csak. Addig ugyanúgy megy a meló elvileg (!), de igazából érdemes lenne erősen koncentrálni a dokumentációra, oktatásra és úgy általában nem új dolgokba belekezdeni, hanem a meglévőket befejezni és szépen pontot tenni mindenre. Aztán utolsó héten akkor már csak a számítógépet kell letakarítani és utána megy a tripla wipe rajta és kiosztják valami másik delikvensnek gondolom. Vagy megy vissza a HP-hez, aztán meg lehet venni Lengyelországból használtan. Fogalmam sincs mit csinálnak vele. Addigra le kell vegyem róla a matricáimat is, mert fel van dekorálva RC-témájú matricákkal természetesen. But of course.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #141538 üzenetére
Mai autóipar kezd teljesen megőrülni. "Szerencsére" most megint jön egy komolyabb kijózanodás nemsokára. A következőket látom az üveggömbömbe nézve:
- Kína szó szerint lefejezi a saját autóiparát, marad majd max 15 OEM a jelenlegi közel 100 db helyett
- VW egy durva krízisen megy keresztül
- Mercedes, BMW, Audi erősen átgondolja a stratégiát. Több hibrid, kevesebb BEV. Vélhetően mint a Toyota kábé, maximum 1/3-ad volumen lesz BEV
- Tesla bemutatja nemsokára a Model 2-est, az gigantikus pofon lesz mindenkinek. Kábé 6 év múlva érik utol a többiek megint
- Amcsi piac kábé beleáll a földbe, Mustang, elektromos pickupok és hasonló őrületek eltűnnek
- kamionok BEV-esítése lassul, de 7,5t-ás cuccok szerintem lesznek Scania, Volvo és lehet egyéb OEM-től isEgy dolog nem lesz sajnos: olcsó autó. Az az idő elmúlt. Még a hibridek is vagyonokba fognak kerülni. Egyszerűen saját magát fojtja meg az ipar a sok szabályozással és egyhalott kibocsájtási normákkal.
Ha a tengerjáró hajókra tennének katalizátort és szabályoznák a kibocsájtást, akkor az hatna is. De Európa ha átáll csak kerékpárra akkor sem tudja "megmenteni" a világot kibocsájtás tekintetében.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #141543 üzenetére
Ja, végső soron "rezervátum-üzemben" fog ez még működni. Amikor MadMaxolják majd a 68-lovas 1,3-as Swiftet, mert az még SW-update nélkül is el tud indulni. És 27 HUF bele a légszűrő. Meg a 13"-os abroncsokba sem rokkan bele az ember. Míg a 22"-os malomkerekes SUV-os kollégák majd csúszkálnak a tükörradiál bakeliten és a vasig kopott fékkel csikorgatnak. Amíg a SW le nem tiltja az egészet.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #141611 üzenetére
Április 18-án lesz "csoport aktivitás" és én búkolom a kocsikat. Lehet ki tudjuk kölcsönözni a 900-lovas Lotus Eletre SUV-ot, ami gyakorlatilag a Lotus és Colin Chapman bemocskolása. Egy nagy disznó SUV kábé 900 lóerővel és bőven 2t feletti tömeggel. Iszonyatos fékek, iszonyatos nyomaték, de egy in your face dizájn nagy gombóc az egész. SUV-nak sportos, de ki akar SUV-al "sportolni"?
Még nem tudom melyik kocsikat kapjuk meg, de nagyon remélem, hogy nem rakja senki tetőre egyiket sem.
-
npera
újonc
válasz Sipi- #141629 üzenetére
Ja, reggel 8 után nem sokkal. Főnököm 9-re jön, már negyedkor jött a chat, hogy akkor a délutáni 1:1 beszélgetésen erről fogunk beszélni.
Furcsa érzés most. Részben elképesztő felszabadulás, részben pedig "jesus, what have I done" jellegű.
Egy jó kis idézet:
"I've seen things you people wouldn't believe... Attack ships on fire off the shoulder of Orion... I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain..."
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #141632 üzenetére
Bringával jöttem ma is
Reggel még nem ömlött az eső, de 9-kor elkezdte és egész nap ömleni fog. Cserébe olyan szél fújt, hogy a nyílt terepen kábé 16-17 km/h-val tudtam csak haladni. Ott részben oldalról is fújt és olyan erővel jöttek a lökések, hogy tekergette az első kereket és rá kellett dőlni a széllökésekre. Persze amikor vége van, akkor meg ugye elkezdesz kanyarodni a dőlés miatt. Mókás.
Az út kábé 2/3-ad részénél el kell kanyarodjak egy domb irányába, ott is jól fújt a szél, de az élvezet csúcsát a dombra felére és elkanyarodva értem el. Ott van egy töltésen egy teljesen nyitott terep, a szelet semmi nem fogja. És fullba szemből fújt az utolsó emelkedőn. Ott 11 km/h tempóval haladtam és meg sem fordult a fejemben, hogy gyorsítsak.
Ha ugyanígy fog fújni hazafelé, akkor nagyon durván tudok majd haladni. Meg ázni is, mert addigra igazán beindul az eső a prognózis szerint. Mondjuk mindegy, van nálam cipővédő kalucsni is, szóval tökmindegy az eső.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #141635 üzenetére
Egész évben megyek. Ha nagyon durva a jég (a latyakba belefagy a bringák és babakocsik nyomvonala), akkor pár napot szünetelek, mert nem akarok zakózni. A tapasztalatom szerint hiába van szegecses gumi a bringán, ha ilyen belefagyott nyomvonalak vannak. Akkor a vékony kereket (28 mm-es tipikusan, télen mondjuk 35 mm-es abroncs) simán megvezeti és az valami elképesztően veszélyes. Egyszerűen kimegy oldalra a kerék elöl vagy hátul, aztán csinálj valamit hirtelen.
Ha kocsit tesztelek vagy rigben tesztelek, akkor szoktam pauzolni, mert olyankor tipikusan olyan korán kezdek, hogy a bringás logisztikával együtt már túl korán lenne a kelés. De ha mondjuk 8-kor indul a teszt, akkor tudok bringázni rigteszt idején is.
Most kábé 52 méter emelkedés van 10 km-re. Ha a másik vágóhídra járok, akkor kábé 14,5 km és kábé 95 méter emelkedés. Háromnegyed óra kábé egy irányba.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #141644 üzenetére
Ez jól hangzik, ha rendesen betép az ember. De ha ténylegesen tolóerővel akarsz gyorsulni, akkor nem szeretnék a kocsi mögött állni, amikor indul.
Kanyarban oldalirányban "lefúj" fúvókákkal? Mekkora gázáram kell ahhoz és mekkora gázsebesség, hogy egy közel 2-tonnás kocsit érdemben befolyásoljon?Mekkora hangerőt jelent egy ilyen fúvókás rendszer. Megannyi kérdés.....
-
npera
újonc
Ez most vicces. A főnököm jövő héten beszél a menedzsment tímmel, addig még nem lehet elmondani másnak. Kivéve egy kolléganőt, aki a "segédem" a csoporton belül és együtt vagyunk rendszermérnökök elvileg. A kollegina marokkóból jött és különféle kalibrációs témákban dolgozott Stellantis csoporton belül, de például autót vezetni alig tud. Cserébe nagyon ügyes Excel alatt és agyzsibbasztó feladatokat is tök jól le tud vezényelni. Szóval abszolút nem reménytelen bizonyos feladatprofilokra, de vágódhídon belül még nagyon új. Alighanem a meglehetősen komplex teszteléses feladatokat nem neki fogják majd átadni....
Jövő héten én pont szabin leszek, de utána majd kíváncsi leszek a reakciókra. Főleg előző főnök reakciójára, aki kitalálta, hogy a radaros vágóhídra menjük látogatásra. Tapasztalt finn kollégám figyelmeztette, hogy ez veszélyes lehet, mert hátha megtetszik valakinek, aztán majd át akar oda menni. Ah, ugyan már... Háááááát.....
-
npera
újonc
válasz Jahno #141671 üzenetére
Ja, rizikó mindig van.
Azt el tudom képzelni, hogy mekkora móka lehetett. Van egy listám, hogy miket csináltam itt, el is kezdtünk beszélni róla a főnökömmel, hogy képbe kerüljön. Akkor még nem is tudták, hogy elfelé mutat a kocsirúd. Inkább az volt a cél, hogy legyen valami fogalma az új főnöknek, hogy mit is csinálok és mivel foglalkozik a csoport.
Egy teljesen más profilú csoportból rántottak át ide, ahol most vagyok. A koncepciót senki nem érti, mert az eredeti ötlet nagyon hamar bedőlt, aztán 2-3 iterációból jutottak el oda, hogy az új organizáció legyen az, ami. Közben teljesen elvesztették a valóság és a megvalósítandó célok közötti kapcsolatot, így az új konstelláció nem annyira win-win, inkább lose-lose sajnos.
Mindegy, több is veszett Mohácsnál....
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #141673 üzenetére
Kérdezte a helyettes főnök, hogy van-e valami lehetőség még? Tudnak-e ajánlani valamit vagy adott-e valami más főnök valami ajánlatot? De mondtam neki, hogy már alá van írva minden és gyakorlatilag csak a felmondási időt kell kitöltenem. Akkor nyelt egy nagyot és mondta, hogy sajnálja és sok szerencsét kíván.
Tutira lehet felmondási potenciállal "alkudni", de még sosem próbáltam. Ha elegem van egy helyből, akkor keresek másikat és átmegyek. Akkor már kár maradni picit több bérért, aztán még jobban vágyakozni máshova.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5 5600Mhz/ RTX 3070 8Gb/500Gb M2 SSD/700W Bronz 2-3 Év gari
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Cooler Master V550 V2 White Edition 550W Gold Fehér Moduláris Tápegység
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- AORUS P850W 80+ GOLD Modular - AKÁR MÁSNAPI KISZÁLLÍTÁS!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest