Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz eattila #21797 üzenetére
Haladok én, megyek a megengedettel vagy +10 óra szerint.
Amit nem szeretek az példaul olyan szitu, hogy jön mögöttem a barom olyan közel, hogy nem látszik a lámpája, de nem előz. Vagy a fekvőrendőrre feltolna 50-el, mert ő ugratni akar, de amikor én 20-30 között venném a fekvőrendőrt (hogy a lengéscsillapítók és szilentek nem k*ródjanak szét), akkor agresszívan rámereszti a kocsit és úgy tol.
Amikor több sáv van, leelőz azt juszt is bevág elém egy kocsihosszon belül. Vagy amikor megy előttem, index nélkül elkezd kanyarodni és lassul, lassul, majd elképesztő tetű módon lekanyarodik. Ugyanez körforgalomban. Vársz, hogy elhaladjon, erre index nélkül kihajt az előtte levő kihajtón. Vagy ugyanez kereszteződésben.
Valami elképesztően mélyen van a közlekedési kultúra, ha még lehet ezt kultúrának mondani.
Minden nap amikor nem autóval megyek egy áldás igazából....
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #21808 üzenetére
Ez teljesen alap itt.
Most le van csukva az észak-nyugati szomáli drogbáró család legtöbb tagja, de az alsóbb rangú kisfőnökök ugyanúgy lövik és robbantják egymást. Simán lehet olyan, hogy fényes nappal képkarabélyból megsoroznak egy lakótelepi házat nagyjából abba az irányba, ahol az illető lakik. Akit "figyelmeztetni" kell.
A múlt héten felrobbant egy BMW X5 menet közben egy gyorsforgalmi úton, ott feltapasztottak az aljára egy pokolgépet. Elcseszték, mert túlélte az illető, túl erős volt a padlólemez.
Egy időben kézigránátokat támasztottak kihúzott szeggel a kerék alá, aztán elinduláskor felrobbant.
Jelenleg a bandaháború nem korlátozódik egyik városrészre sem. Amikor meglátjáj egymást akkor napszaktól és helyszíntől függetlenül azonnal tüzet nyitnak. Ha éppen nem célzott likvidálás megy, amikor odamennek és kivégzik a másikat.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #21849 üzenetére
Ojdå, ahogy a svéd mondaná. Akkor most elindultál azon a vonalon, amit Nova vázolt fel. Apránként felújítani a gépet, de mivel a modern rendszerek sokkal komolyabb szilárdságú interfészeket feltételeznek, ezért gyakorlatilag mindent ki lehet cserélni. Például a modern "patkófék" simán összeroppantja a régi felnit, mert nem olyan erőhatásokra tervezték.
Innentől ez egy szép projekt lesz, majd örömmel olvasom a különféle állomásokat. Drukkolok!
-
npera
újonc
válasz #09908736 #21840 üzenetére
Most amit írok azt egy csipet sóval kezeld és kábé úgy, mintha csak fotelből okoskodnék.
Értem a problémát. Ez elég személyhez kötött, mindenki máshogy reagál a különféle inzultusokra. Feleségem teljesen kiborul amikor a helyiek g*ciznek vele, én meg hangosan beleröhögök akárkinek a képébe, aztán utána küldöm csak el a k*rva anyjába. Más a toleranciaszint.
Szerintem azt gondoljátok el, hogy ha váltotok, akkor hogyan lehet a kárt minimalizálni. Értem ez alatt a gyerekek beilleszkedését az új helyen. Más iskolarendszer, új osztálytársak, új környezet, adott esetben évvesztés suliban.
A másik dolog, hogy a váltást ne melekülésként vezessétek le, hanem inkább előkészítve és lehetőleg mindkettőtök (és a gyerekek) számára előrelépésként. Kvázi egyidőben új melót kezdeni gyakorlatilag mission impossible, de ha sikerült minimalizálni az alkalmazás nélkül eltöltött időt akkor azért az mind lelkileg, mind anyagilag pozitív.
Ami nálam kritéria az innen (Svédország) elköltözésre:
- ha a gyerekek nem érzik jól magukat
- ha a feleségem vagy a gyerekek biztonsága nem teljesül
- ha az adórendszert annyira meghúzzák, hogy gyakorlatilag akármennyit kereshetek de nem marad elég belőleÉn kábé teljesen immunis vagyok a svédek hülyeségére, de a feleségem és a gyerekek nem. Nálunk a család érdekei és a nagyobb értelemben vett család állapota egy komoly trigger a költözésre.
Én Európán belül sehova nem akarnék költözni, mivel az összes nyugati demokrácia ugyanaz pepitában. A külföldieket ugyanúgy megvetik és szétszopatják, csak a finom részletekben van különbség. Jártam már elég helyen, hogy ne legyenek illúzióim. A különféle fogalmatlan rajongó blogok (hogy milyen jó itt, meg ott) teljesen súlytalanak számomra, már túl sokat láttam ahhoz, hogy a mesékben higgyek.
Mire anyám és anyósom odaér a végső fázisba addigra alighanem mi hazamegyünk, addig asszony dolgozik itt pár évet, aktivizálja a nyugdíjalapját, a gyerekek pedig felszednek +2 nyelvet. Utána kábé már csak jól kell interjúzni Magyarországon és utána hawaii. A sz*rrá adóztatás helyett inkább adókedvezményeket kapok, van értelmezhető időjárás és kaja, valamint az emberek nem mozgó élőhalottak.
A ti esetetekben a külföldi munkatapasztalat alighanem már előny új pozíció érdekében, asszonyt pedig próbáld olyan irányba terelni, hogy otthon el tudjon indulni. Ha kalapálsz bele elég önbizalmat és motivációt, akkor nem lehetetlen.
Ismét mondom, csak gondolatfoszlányokat írtam le, nem akartam fotelből hegyibeszédet intézni.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21855 üzenetére
Én Gabibácsi helyében vennék egy Cube Hyre Race bringát.
- 29"-os kerék
- 160-as hydrós fékek
- 8-as agyváltó (évente olajcsere)
- szíjhajtás (durva időjárásban is 10k km élettartam)
- méd in dzsörmeni850 EUR körül van. Ide-oda bringázni csak úgy gyakorlatilag tökéletes.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #21858 üzenetére
Igazából jobb, ha befogom a pofámat (ez kábé egy mottó lehetne. Jut eszembe, ez volt az újévi fogadalmam, hogy többször fogom befelé a gigantikus pofámat....)
Tehát.
A fantasztikusan középszerű Nishiki PRO SLD bringámat kábé 2017 körül elkezdtem fejlesztgetni. Mostanra oda jutottam, hogy a váz, a kerekek és a kormány eredeti. Meg a sárhányó. De mindent lecseréltem rajta.
Abba jobb nem is belegondolni, hogy ha az összes alkatrész árát hozzáteszem az akkori új árához a bringának, akkor mit kaptam volna helyette. De ellenpólusként ott van, hogy a legtöbb cuccot akkor cseréltem, amikor valami elkezdte megadni magát. Szóval ez is egy elég nehezen megítélhető dolog.
Mindazonáltal. A bringa nagyon sok élményt adott. Nélküle durván megfolytam volna. És 2014 óta kábé 200 bejárós nappal számolva megspóróltam napi 20 km-re eső benzint. Kábé 10-literes fogyasztást számolva az napi 2 liter. Egy hónapban 40 liter. Egy évben 480 liter. 5 év alatt 2400 liter. Plusz a kocsi kopása és ebből adódó költségek.
-
npera
újonc
Képzeljük el az autóipart, amelyben többé nem lehet versenyszám az autók végsebessége. Ha ez megvan, képzeljük el az európai közlekedést olyan autók nélkül, amelyek 130 km/órás sebességnél gyorsabban haladhatnak. Mindkettő utópisztikus, és ez még csak az Európai Bizottság egyik ötlete abban a csomagban, amelyet éppen most próbálnak lenyomni a gyártók torkán. Most még nevetgélünk, pedig 2022-től egy egészen új autós világ következhet, mert állítólag így kevesebb lesz a baleset az unió útjain.
Lehet keseregni, de a fejlesztések nagyon nem abba az irányba mennek, amit a tisztelt újságíró szeretne megtartani. Egy skandináv OEM most jelentette be, hogy csökkenti önként a kocsik végsebességét 180-ra. És ez csak az első lépés.
Jön a sok BEV, amiket kifejezetten macera magas sebességre optimalizálni, mivel ott a veszteségek durván megnőnek. Ha az "osztrigába" szeretnél optimalizálni, lehetőleg egy pár vonatkozó emissziós ciklust és vezetői kollektívát figyelembe véve, akkor nem lesz iszonyatosan nagy fordulatszámtartományod az elektromos gépen. Viszont kapsz valami elképesztő hatásfokot. Valami értelmes osztóművel vagy esetleg 2-3 sebességes sebességváltóval párosítva az elektromos géped szinte mindig az osztriga közepén maradhat.
Erre rápakolva az AD képességeket gyakorlatilag teljesen indokolatlan lesz gyorsabban haladni, mint 130 km/h.
Nem a csúcssebesség a cél, hanem a lehetséges keresztmetszeten áttolni a maximális kapacitást, miközben az elfogyasztott energia minimális. Flow. Ez a lényeg. Teljesen érdektelen a gyorsulás, amikor egy prezentáción dolgozol vagy éppen levest kanalazol vagy alszol. Lásd Volvo 360c....
Szépen el kell engedni a mostani autózást, a gyerekeim már az AD világában fognak szocializálódni. A fiam most nyáron lesz 4-éves, 13 év múlva kezdhet el vezetni. Akkor lesz 2032. Addigra már ki lesz vezetve a dízel teljesen, a benzin pedig gyakorlatilag csak HEV formában lesz jelen csökkenő volumennel, míg a BEV-ek átvesznek kábé mindent.
Mindig megy a siránkozás, hogy mennyire szar az új rendszer, de az igazság az, hogy az életszínvonal csak emelkedik, egyre jobb termékek és szolgáltatások jönnek egyfolytában a világ szerencsésebb felén.
Csak így, fotelből...
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21869 üzenetére
Jelenleg egy csomó olyan tevékenység megy, amivel nem foglalkoznak olyan fókuszáltan, mint az autókkal. De jön majd az is.
Egy kollégám Borås reptérről repül hobbi szinten egy klubban. Van pár kisgép, amivel vitorlázókat vontatnak win-win szityuésün szinten. A vitorlázók örülnek, hogy valaki felhúzza őket, míg ők megy gyűjtik a repülős órákat.
Egy Borås-Göteborg utazás oda-vissza eléget egy csomó benzint vagy dízelt. Aztán egy napi vitorlázó vontatással elnyomnak 0,7 m3 repülős benzint egy ősrégi fél évszázados Lycoming motorral. Semmi környezetvédelmi korlátozás, csak úgy okádja ki a ganét a levegőbe.
A csóka kislánya múltkor rákérdezett, hogy mennyit szennyez a repülés. És a csóka akkor rádöbbent, hogy még tudnak repkedni, de ha nem csinálnak semmit, akkor egy idő után rájuk fogják húzni a vizes lepedőt, hogy csak rombolják a környezetet hobbiból és ennek véget kell vetni. És be fogják tiltani. Ahogy nem lehet erdőben hobbiból terepmotrral szétszaggatni a talajt és szétk*rni mindent úgy ezt is be fogják tiltani.
A mai setup, hogy a boltban van alma Chiléből, Új-Zélandról és Olaszországból, valamint Ausztriából egy elég furcsa alapfelálláson alapul. A gigantikus konténerhajók nem mehetnek üresen, így beleerőszakolnak mindent, amit a világ másik felén el lehet sütni. De a motorja nyersolajjal működik, ami kábé darabos aszfalt jellegű cucc és ökölnyi méretű "részecskéket" okád ki a tengerbe. De nem számít, mert elbírja a tenger. Hát nem bírja el.
Én egyáltalán nem vagyok egy zöld ember, nem ölelem a fákat. De az értelmetlen pusztítást nem kedvelem. És a mai felállás sajnos szétk*r mindent. Nem normális, hogy 2-3 éve még tudtam venni USB-kábelt 0,99 USD áron szállítással együtt Kínából. És ideért kábé 2 hét alatt. Persze kényelmes, mert nem kerül semmibe, de az ilyen felállások is hozzájárulnak a környezet ledózerolásához.
Picit sem akarok olyan a jólétben megcsömörlött idióta lenni, mint a svédek elég komoly része. Nehezen tudnám elengedni a ropogós osztrák dél-tiroli almát, az olcsón beszerezhető kínai drón alkatrészeket, az olcsó fogyasztási eszközöket. Én magam is egy vastagon fogyasztó és pocsékoló átlagember vagyok. De a jelenlegi felállás sajnos durván terheli az ökoszférát, ez így nem mehet örökké. Ugyanakkor azt is belátom, hogy semmit nem változtat, ha átmegyek remetébe és nem eszem több húst és csak fonnyadt tofun és babon élek a továbbiakban.
Megoldást nem tudok, befolyásolni nem tudom. De azt látom, hogy ebből baj lesz. És kábé itt meg is áll a nagy tudományom.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21877 üzenetére
Én úgy látom a magam kis portásfülkéjéből, hogy most éppen egy gigantikus csata megy az OEM-ek között az akksikapacitás megszerzéséért. Közben az akksiba és spéci mágneses motorokba (ugye senki sem gondolja, hogy csak egyféle specifikáció létezik mágnesből?) szükséges alapanyagok olyan országokból jönnek, ahol simán leküldik a kisgyereket a bányába vagy még most is leölik az albínókat, mert abból lesz az örök élet vagy megerőszakolják AIDS-esen a csecsemőt, mert ha szűzzel hálsz, akkor megtisztulsz és komplett falvakat mészárolnak le, mert éppen egy másik vallási irányzathoz tartoznak, közben körülmetélik a kislányokat, amibe komoly részük belepusztul utána. De előtte dupla adag főtt rízst kapnak. Mivel 1000 generáción át így csinálták, ez a rendszer.
A világ szerencsés felén pedig elégedetten csettint a polgár, hogy milyen durván nyomatékos a Nissan Leaf és mekkorát spórol vele a most hirtelen undorító CR-dízelhez képest, ami 10 éve maga volt a Megváltó.
Igazából most kifejezetten szerencse, hogy nincs elég GigaFactory (és analóg megfelelője), mivel ha a jelenlegi akksi technológia mentén akarnák átkonvertálni a motorizációt BEV-re akkor kinyírnánk magunkat igen hamar.
Muszáj valami fenntartható akksi-, inverter- és motordizájt összehozni, mert a jelenlegi nemesfémes móka csak ezen a nagyon korlátozottan fenntartható demó környezetben "működik".
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #21878 üzenetére
A Prius küldi a szabadságot. Másodpercenként 100 db pici szabadságkapszulát.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #21887 üzenetére
Tutira vannak, csak szépen költöznek el sorjában.....
Még várunk egy picit, aztán szerintem lépünk. Asszonyban nincs az nagy tűz Svédország irányában, amivel gyakorlatilag rábírt a költözésre 2007-ben. Én a magam részéről alighanem tudnék maradni, de a családra nézve már nem olyan egyértelmű a mérleg nyelve. A melómat nagyon szeretem, gyakorlatilag tökéletes a munka a minimális problémákat leszámítva. De reálisan nézve ennél nehéz jobb munkahelyet találni, ha macska lennék akkor egyfolytában dorombolnék és dagasztanék....
Szóval a visszaköltözésnél nagyon oda kell tenni magam a melóhely kiválasztásánál, mert innen visszalépni nem lenne kellemes. Viszont a család érdekében kész vagyok áldozatokat hozni. For dö grétör gud. Vi sell privéjl. És hasonló okosságok.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #21901 üzenetére
Dehogy, úgy hallottam/olvastam.
-
npera
újonc
Ma vicces napom volt. Pár meeting beesett napközben. Reggel 9 előtt elkezdtem írni egy emailt és egy prezit csinálni, mivel a sz*r belerepült a ventilátorba, ahogy az angol mondaná.
Utána kitört az őrület, gyakorlatilag egyik helyről a másikra szaladgáltam, de ilyen 15-perces sétákkal épületek között. Végül lekéstem a pénteki fííííkát (kávészünet sütivel), majd sikerült befejezni a prezit és a méjlt még 4 előtt.
Mondjuk közben egész karral mutogattam különféle meetingeken, hogy mi a döntés és mit eszkalálunk szana-széjjel, meg ki milyen eksünt kap és kit küldünk vissza a jó édes anyjába a kérésével...
A legjobb: maradt süti a fíkából, így tudtam fíkázni.
Most lazulok, World of Warships és Honda CB-1000R videókat nézek.....
-
npera
újonc
Álomszép. Asszony és gyerekek Magyarországon vannak, nekem pedig 4-napos mini szabadság adódott. A terv a következő:
- asszony laptopját szerelni. Kijelző csere, aztán durability test.
- országúti bringa fali konzolját feljebb rakni
- gigantikus nagytakarítás itthon, mindent lepucolni
- könyvespolcok megerősítése
- országúti bringa szolgálatba helyezése (hajtómű és kazetta lepucolása, aztán bejárató 60 km-es edzőkör)Hazajöttem melóból és vásárlásból, aztán éppen elkezdtem volna belehlyezkednia péntek délutánban. Erre jött egy szomszédasszony kicsit karfiolos leggingsben (cellulitis, áááááá..... ) és rózsaszín széldzsekiben, hogy a férjének már bemutatkoztam, de most ő is bemutatkozik. Baj van, ugyanis eldugult a csatorna a házak alatt és vajon (vagy ha nem vajon, akkor sajton) mi megcsináltuk-e a csatornacső kamerás vizsgálatát. A házsorban 6 ház van, az első kettőnél dugulás van, a mosókonyhában feljött a szennyvíz a lefolyóból. Öröm és bódottá. Most az irányban kérdezősködik, hogy ki nem csinálta meg a kötelező 2018-as csőfilmezést, mert akkor arra fogják ráverni a duguláselhárítás teljes költségét. Jól hangzik.
Erre kapásból rá tudtam vágni a választ, hogy 2018 tavaszán az előző tulaj megcsináltatta a csövek vizsgálatát és a szakember ítélete az volt, hogy minden rendben van. Akkor a CMA rendben van, cover my *ss...Most nagytakarítás és ágynemű mosás van, árgus szemekkel figyeltem a mosógép minden mozdulatát, de nem volt gond a lefolyással. Úgy folyik le a víz, mint a kisangyal. Ezen felbuzdulva a fiam ágyneműjét is kimostam, és egyelőre úgy tűnik, hogy nincsen gond. Ha már belendültem, akkor megcsináltam vizesblokk takarítását is, de ott sem tapasztaltam gondot a lefolyásban. Éppen most nyomta ki magából a mosógép a vizet és csodálatosan lefolyt minden. Angyalok mezítlábas nevetése.....
Akkor most azt csinálom, amit egy svéd csinálna. Aggódva figyelem, hogy a dugulással küzdő szomszédok mit küzdenek és küldöm a pozitív energiát. De igazából mindent lesz*rok és hawaii van egész este. PK maximálisan és illeszkedem bele a mintába. Zárásként egy svéd bölcsesség.
En svensk tiger.
Tükörfordításban egy svéd tigris.
De az ige megfelelő esetben tigrist jelent, az alap jelentése a hallgatás. Tehát egy svéd hallgat.Ennek fényében semmit nem mondok a szomszédoknak, hanenm szépen csendben elhawaiikodok. Mindenki oldja meg a saját problémáját. Az állam segít (igazából nem), mindeni szépen foglalkozzon a saját bajával és ne pofázzon. Ez a svéd társadalom esszenciája.
Ha advanced fokozaton akarjátok olvasni, akkor furcsa módon Csikós már megírta....
Jantelagen - Skandinávia titkos törvényei
Talán emiatt szeretjük annyira az északi országok lakóit – érdemes megtudni, mit jelent. Egy dán-norvég író, Aksel Sandemose 1933-ban egy Jante nevű (kitalált), zord dán faluról és annak lakóinak életéről írt regényt – az írásmű azóta a modern skandináv gondolkodás alapköve lett, bár nyilván úgy viselkedtek már előtte is arrafelé a népek. A Jantelagen, azaz a Jante-törvények lényegében a közösségbe tartozás íratlan szabályait írják le, amelyek:
Ne gondold, hogy különleges vagy
Ne gondold, hogy egyenlő vagy velünk
Ne gondold, hogy okosabb vagy nálunk
Ne képzeld magadról, hogy jobb vagy nálunk
Ne hidd, hogy többet tudsz nálunk
Ne gondold, hogy fontosabb vagy nálunk
Ne gondold, hogy jó vagy valamire
Ne nevess ki bennünket
Ne gondold, hogy bármelyikünk is törődik veled
Ne gondold, hogy bármire is megtaníthatsz bennünketAkar még valaki Svédországba költözni?
-
npera
újonc
válasz FőDudu #21951 üzenetére
Formálja a karaktert. Amikor majd költözöm, akkor kábé így fogom nyomni utána....
-
npera
újonc
Az elektromos autókban az egydüli mozgó alkatrész az elektromos gép rotorja, semmi más soha el nem tud romlani. Aha....
Volt kollégám egy Kia Soul EV gépkocsit próbál importálni franchiából (téhával).
Ami az*r lehet, az ezen túrán az is lett
A nantes-i gépem késett 1 órát, így a reptérről tömegközlekedéssel a kiszemelt távolsági busz már nem volt elérhető. Taxiba fogtam magam, aki a körgyűrűn 41 EUR fejében le is szállított indulás előtt 10 perccel. Az volt a tervem, hogy a buszra a egyet majd a helyszínen a sofőrtől veszem meg. Sajnos ennél a társaságnál err nem volt lehetőség, csak neten lefolalva. El is kezdtem a foglalást, de a sofőr mondta, hogy ezt már nem várja meg. Pedig 9 EUR-ért jó áron lett volna. Abba is hagtam a foglalást, erre még 10 percigott dekkolt a busz. Mindegy, 30 perccel később jön egy másik, arra lehet a sofőrnél venni jegyet. Ha még lesz üres hely a buszon. Az indulási időponthoz közeledve elég szép létszámú lett a várakozó tömeg, ha nem akarok lemaradni, akkor inkább foglalok. Járat kiválasztva, adatok megadva, fizetés (22 EUR) és már meg is van a fix helyem a buszon. Busz megérkezik, a sofőr olvashatja le a QR kódokat, engem viszont nem talál az utaslistán. Hamar kiderült az oka, nappal későbbi buszra vettem jegyet Becserélni nem lehet, így ezt ment veszendőbe. De szerencsére lehet venni a sofőrnél jegyet, csupán 26 EUR-t (pontosan kiszámolva) a markába nyomni. Lassan már egy másik repjegy árát fizetem ki, és még nem értem oda...
A helyi tömegközlekedés sima ügy, 1.3 EUR-ér lehet buszozni.. Megérkezem a helyszínre, amit a Google Maps a kereskedésnek mutat, de ott autoknak nyoma sincs. Van viszont egy műszaki vizsgabázis, az egyik ott dolgozó srácnak mutato, hogy mit keresek. Mondja, hogy az jócskán odébb van, de ha gyalog vagyok, akkor üljek be a kocsijába, odavisz. Mentünk pár percet, mire odaértünk. A kocsi csilli-villi állapotban várta, hogy útra keljünk. Élőben ez a fekete-piros is nagyon adja. Bele is csaptunk a lecsóba és Toulosse érintésével becéloztam a francia riviérát. De még Toulosse-ig is hosszú az út, és gyanús volt, hogy a KhiWi kártyám nem indítja az összes Auchan oszlopot. Keresni kezdtem alternatív töltési lehetőségeket, az útvonal mentén több pot is volt, ahol napközben fizetős (4 EUR töltés indítási dij + 0.02 EUR/kWh), viszont 23-06 között ingyenes (-nek van jelölve). Már javában benne voltam az ingyenesnek mondott időszakban, bátran kapcsolgattam 84% első megállás után a töltést tovább. Az egyik ilyen töltéskor 50%-on lekattant az oszlop. Inditottam a töltést tovább,rendesen feltöltött, de a kocsi menet közben elkezdett furcsán viselkedni. Olyan volt, mintha a 12 V akksi saruja nem érintkezne, és az indító dallamot többször egymás után bedobta. Mivel az Auchan villámtöltőket rendre nem tudtam elindítani, beprobálkoztam AC22-es oszlopokkal. És ekkor jött a meglepetés: nem indult el a töltés, csak a középső töltés jelző LED villogott. Ekkor éreztem, hogy ez egy újabb csapás. Toulosse-tól 100 km-re voltam, úgy döntöttem, hogy visszafordulok, és megnézetem, mi a gond a kocsival. Próbáltam az esti útvonalon használt oszlopokon visszaevickêlni, de már azokat az Auchan töltőket sem tudtam indítani, amit este még simán. Aztán az egyik oszlopnál átváltottam angol nyelvre, és kiderült, hogy a kartyamat letiltotta a szolgáltató. Hurrá, pedig ezen hálózat mentén tervetem végigjárn Frnciaországot. Hogy felhőtlen legyen az öröm, kiderült, hogy az éjszakai oszlopon a toltes fizetős volt.
Délután 5-re vissszérkeztem a kereskedésbe, nem ertették, mit keresek ott. Elmondtam, majd lecsekkolták a kocsi a gyári diagnosztikai cuccal és kiderült, hogy a fedélzeti töltő elhalálozott. A kereskedő felajánlotta, hogy garanciával kicserélteti. De ez min.15 nap.
Mondtam nekik, hogy szóljanak, jövök érte.
De most már egy éjszakai buszon uton vagyok Nantes-i fel
Ez igy kicsit drága behozatal lesz, de a kocsihoz ragaszkodom. Pediga kereskedő már utlta volna vissza az árát. -
npera
újonc
Tegnap eljutottam a helyi raktárbázisra és vettem DP-kábelt. Amire odaértem teljesen ráfixálódtam, hogy nekem 4K-s HDMI kell, de az utolsó pillanatban eszembe jutott, hogy a kijelzőm HDMI kábellel nem tud 1080 fölé menni, csak DP-n tudja a natív 2560x1440 felbontást. Így pár perc intenzív gondolkodás után abbahagytam a HDMI-kábelek bámulását és vettem egy 2,5-méteres DP-kábelt. A standard 1.2-es, ami viszi a kívánt felbontást.
Most éppen szétporszívózom a lakást, így pont alkalmas volt befeküdni az íróasztal alá küzdeni a kábellel. Amikor feljött a rendes felbontás, akkor a Firefix még a régi 1080-as méretében pompázott. És kábé olyan volt, mintha egy kulcslyukon keresztül kukucskálna az ember.
A Sony Vegas is teljesen le volt szedálva a kis felbontáson, gyakorlatilag semmit nem látok a sávokból, csak szkrolloz ide-oda az ember.
Most akkor megérkeztem
-
npera
újonc
Na, megcsináltam a laptopot. Új hővezető paszta van a procin, kitakarítottam a ventit. Új panelt beraktam.
Első indításra mintha picit más fekete lett volna a panel, de semmi nem jelent meg rajta. Másodikra sem. Harmadikra 2 rövid beep. POST error beep kód szerint a következő.
IBM BIOS beep codes
Below are general IBM BIOS beep codes that can occur. However, because of the wide variety of models shipping with this BIOS, the beep codes may vary.
2 short beep POST error, review screen for error code.
Őőőőőőő.....
Próbaképpen memóriát kivettem, visszaraktam. Vinyót kivettem, visszaraktam.
2 rövid beep.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Most egy kicsit leteszem a gépet oldalra, mert nagyon felment bennem a punepa. Fogalmam sincsen, hogy mi a rák baja van.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #21991 üzenetére
Leszedtem a kijelzőt, abban panelt cseréltem.
És ez alapján szétszedtem annyira, hogy le tudjam venni az egész hűtést. Aztán letisztítottam alkohollal a hűtőről és a prociról a száraz pasztát, majd teljesen friss pasztával újrakentem. Aztán összeraktam visszafelé sorrendben.
BIOS reszet hogyan?
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #22000 üzenetére
Egy keskeny DP-port van, amihez nekem nincsen kábel.
És van D-SUB rajta. HDMI nincs.Most megint szétszedtem és picit gondolkodtam. Ami kábelt a srác 5:30 körül leszed az a hangszórókhoz megy alul. A sárga lapos kis dolog a BIOS eleme, azt is lehúztam pár másodpercre és vártam.
A hűtést leszedtem, mert biztosra akartam menni. A venti teljesen szabadon forog, nincs akadálya a forgásának. Beszerelt állapotban is gyönyörűen fut, ha megforgatom csavarhúzóval és kiszedve sem akad. A kis csatlakozója rendesen be van dugva. Leszedtem azt is, aztán visszaraktam.
Amikor bekapcsolom, akkor a vinyó zaját hallani, de nem érzem a levegő mozgását a kifújó nyílásnál. Amikor vinyó nélkül indítottam el a gépet akkor teljesen néma volt, tehát a venti szerintem nem megy.
Még egy dolgot tudok csinálni. A régi panelt visszarakom, hogy azzal mit muzsikál. Ha azzal is teljesen néma marad, akkor szerintem hazavágtam az alaplapot és vége az egésznek.
-
npera
újonc
Visszaraktam a régi panelt, ugyanúgy semmi reakció, csak a 2 pitty.
Megnéztem extra alaposan a szalagkábel csatlakozását előtte és jól be volt dugva.Visszaraktam az új panelt, ugyanúgy semmi életjel a 2 pittyen túl. A hűtés fel sem forog. A vinyó alapjáraton surrog és kész.
Szerintem ezt hazavágtam
Csak a vicc kedvéért megnézem mennyiért van alaplap hozzá. Talán nekem hobbigépnek jó lesz majd....
-
npera
újonc
Ha alaplapot néznék, akkor mire figyeljek? A mostani gép TYPE 2325-ACG
PK-0W0TNLátok 27 fontért olyat, amin a portok olyasminek tűnnek, mint ez. Hűtő nélkül csak az alaplap.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #22009 üzenetére
Holnap megnézem ezt is. Hátha. Amikor levettem a hűtőt, akkor tökre össze volt kenve az eredeti pasztával minden körben. De lehet az másik fajta paszta volt.
Letörlöm és újrarakom. Hátha.
A venti nagyon könnyen forog, szerintem pici az esély szorulásra. De lecsavarom és újrarakom azt is. Ne ezen múljon.
-
npera
újonc
Igen, ha előre tudtam volna, hogy ekkora hibakeresés lesz, akkor lehetett volna. Mondjuk rálógatni a klaviaturát és úgy bekapcsolni, aztán nézni a ventit és hasonlók. Holnap majd próbálkozom.
Ennyire még sosem másztam bele laptopba, picit ingoványos talaj ez nekem. Desktop egyszerű, ott elférnek a dolgok. Itt meg mindenféle törékeny mütyűrke van sok-sok letörendendő minuszkuláris bütyökkel és bizgentyűvel....
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #22020 üzenetére
Van a csoda Wiha csavarnyúzó, az csodajó. Van a lányom két kis műanyag tálkája, abba rakom a csavarokat. Van kenőkés lefeszíteni a műanyag keretet és van egy íves csipesz amivel tudok finoman kábelt igazgatni. A maradékot megcsinálom kézzel (ujjal), a szemem még jó.
-
npera
újonc
válasz qnadam #22027 üzenetére
Igen, viszont akkor simán lehet FőDudu variációja, hogy a paszta túl sok lett és rövidrezárom a procin a kis kondikat (vagy mik vannak ott).
Van egy csomó arcletörlő párnácska (ilyen női dolog), van mosóalkoholom egy egész üveggel, így tudo pucolni rajta és mérsékelt mennyiségű pasztával operálni.
Néha leföldeltem magam a radiátoron, elvileg nem húztam ívet rajta. Persze kizárni nem lehet.
-
npera
újonc
válasz qnadam #22031 üzenetére
Cooler Master HTK-002 thermally conductive compounds are grease-like silicone materials, heavily filled with heat conductive metal oxides.
És a lényeg: dielectric
A dielectric (or dielectric material) is an electrical insulator that can be polarized by an applied electric field
Elvileg nem vezet, de persze amilyen szerencsém van valószínűleg mégis....
-
npera
újonc
Most felébredtem korán, aztán egyből nem korán lett az óraátállítás miatt. Megölték Kennyt!!!!
Reggeli, aztán lappadás közben nekiállok metodikusan. Teljes pasztaletisztítás, majd minimális paszta, csak a lapkára, de nem körbe. Aztán újabb próba.
Tegnap legrilleztem 1,2 kg karajt, rendesen kiégettem a grillt vele. Most akkor az is be van kalibrálva.
-
npera
újonc
Tiszta?
-
npera
újonc
Kenve egy pici pöttyöt:
-
npera
újonc
Mindjárt teszteljük. Izgalom.
-
npera
újonc
Minden be van kötve, aminek be kell. Vinyó nélkül 3 pitty, vinyóval 2 pitty.
A venti felpörög, aztán szépen leállítja magától. És nincs kép.Akkor alaplap hazament, ugye?
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- EA Sports WRC '23
- Milyen TV-t vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs