Új hozzászólás Aktív témák

  • zetor2000

    senior tag

    válasz npera #21871 üzenetére

    Ezzel cirka én is így vagyok, annyi kitétellel, hogy megvárom, amíg a 0.99$ USB kábel akciósan beesik 0.5$ alá, akkor veszek pár darabot. A baj, hogy csomagolják, és a kábel köpenye is műanyag, meg a csomagolás jelentős része is. És akkor ott a postai csomagolás...

    Jó dolog az autós móka, hogy elektromos. Trendi, divatos, csendes, nem kormol... csak fel kell túrni érte a bolygót, hogy legyen hozzá fém. Itt a gépek elég sok olajat elhasználnak, és akkor ott még csak nyersanyag van, nem tiszta alapanyag. Szóval jön a vegyészet, ami nettó környezetterhelés. Na, meglesz az akku, a motor, a kaszni, minden, ami a verdához kell. Használja a tulaj N évet. Megunja, karambolozik, lesz pénze jobbra, stb. Az anyagok jórésze újrahasznosítható, vagy lebomlik, de az akku az nem olyan, mert az rendes kemikália. Erre nincs még rendes technológia, mert nem volt tömeges igény. Meg kéne oldani ezek reciklálását, vagy épeszű megsemmisítését. De ezen Musk nem gondolkodik, se más se nagyon. Ez nekik nem sok profitot hoz.

    A g*ci nagy motorok, amik a tömeg igényeket elégíti ki (vasút, repüllő, bányagépek, hajók, stb.) nincsenek bevonva a zöldülésbe. Pedig elég erősen terhelik a környezetet.
    És akkor ott van, ami senkit nem érdekel, mivel működik: a hadászati eszközök.
    Egy Humvee vagy egy BTR pont nem a gazdaságosságról szól. Cserébe működik minden körülmények közt. De amíg a fél világon háború folyik, addig ezek fogyasztása se elhanyagolható. Pl. harckocsi... most nézem, M1 Abrams: 1850literrel megy 426kilométert. ööö... és akkor a turbinán világít az Eco lámpa... kilométerenként kicsit több, mint 3 liter. Ennyivel egy Toyota Prius kimegy a világból.

    Szóval, vannak és lesznek egy ideig megold(hat)atlan dolgok.

    Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

Új hozzászólás Aktív témák