Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
A mai nap csodajól indult. Reggel 5-kor keltem, mivel vittem a kocsit szervízbe. Most kis beavatkozás lesz, lehet tippelni. 2-évente van nagy szerelés, amikor több dolgot csinálnak. Most a pici jön.
Csereautónak hibridet kértem és egy Auris 5-ajtós lett. Fehér, halogén (halloween???) égőkkel. Ez már a faceliftes "új" modell, amiben a pianólakkos borítást a kijelző körül kék ledes (kicsit Tron) világító vonalakkal dobták fel. Sötétben nem annyira durva, de nappal iszonyatosan ronda a pianólakk.
Most piszok meleg van az évszakhoz képest, +11 fok van. Tavaly volt -12 ilyenkor. A kocsi minimálisan melegítette magát, picit töltött, aztán várta hogy mehessünk. Lenulláztam a fogyasztást, aztán a város körüli körgyűrűn körbehajtottam a melóba. Először 80-al lehet menni, aztán 70-el. Tempomattal mentem a külső sávban a megengedett maximummal. Mindenki leelőzött. Még a kamionok is. Először be a seggembe 30 centire, aztán kövér gázzal előzés. A személykocsik többnyire előzés után be is vágtak elém, hogy telefröcsköljék a szélvédőt ganéval. Hiába, a svéd egy nemes és csodálatos nép, tudnak közlekedni. IS!
De a lényeg: 24,3 km távra lett 3,7 literes fogyasztás. Egyszer próbaképpen felgyorsítottam 110-re is padlógázzal (egy kis német autobahn szakaszon Katterhammen mellett).
A B-mód kegyetlen jó, van motorfék és tölt is jobban ilyenkor. A kormányzás tök jó rajta, már-már sportos, még akkor is ha maga a kocsi egyáltalán nem sportos. Melóba közlekedésre valami csodálatos. Nem fogyaszt, de átlag közlekedésre agglomerációból szerintem most nincs jobb. A BEV-ek töltése nem megoldott, a Toyota HSD-n kívül pedig minden megoldás csak egy rossz kompromisszum.
Ha nyernék a lottón, akkor azonnal vennék egy új Corolla kombi hibridet, az a 2-literes motorral valami elképesztően jó lehet. Vonóhorog és üvegtető, a csillámló fehér csodaszín és a legkisebb elérhető felnik sok gumival
-
npera
újonc
Dlágaszágok.
Ma végre eljutottam, hogy megvegyem a számítógéphez a hangszórókat és asszonynak a sztrímelő cuccát. Ezzel ki lehet majd nyomni a jelet a nappaliban az erősítőre vagy a felső szinten az íróasztalára rakott kis hangszóróra.
Kábeleket is einstandoltam, kellett RCA-kábel az SMSL DAC és erősítő közé. Valamint vettem jó bika hangszórókábeleket, hogy fusson szépen a delej a hangszóróig. Banándugók is lettek.
Most már csak egy jelkábel kell az erősítő és a sztrímelő közé, de nem vagyok benne biztos, hogy van-e 2 db optikai az erősítőn vagy 1 optikai és egy koax. És úgy emlékszem, hogy valahol el is raktam egy koaxot, így most megpróbálom megtalálni.
A hangszórókon meghallgattam a Metallica: Ecstasy of Gold című nyitányt és a méretéhez képest meggyőzően szólt ez is. Skype és Jutúb célra elég lesz. Néha még akár zenét is tudok búgatni rajta, ha nincs itthon senki.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #10789 üzenetére
100 km-re vetítve. A vicc az volt, hogy leadás előtt tele kellett tankolni. Odaálltam, fogtam a pisztolyt és töltöttem bele a 95-ös versenybenzint. Mielőtt még el tudtam volna mélázni az élet értelmén (42) már kattant is a töltőfej, hogy ennyi volt. Valami minuszkuláris mennyiséget tudtam belelocsolni, alig fogyott valami.
Ki volt rakva demó autónak a MY19 Land Cruiser, az valami elképesztő élőben. Városban parkolni még lehet vele, de az ablakon mászhatsz ki, mert az ajtót tutira ki nem nyitod egy halszálkás parkolóban. Mondjuk az orrát nehezebb leverni a padkával, mint egy Opel Ampéra esetében....
5-ajtós változatban Invincible felszereltséggel és off road csomaggal kéne.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #10821 üzenetére
Nekem vannak képeim, de azt látom, hogy a jobb képeket lemásolják mindenféle robotok különféle szájtokra és a google egy csomó helyen megtalálja az én képeimet.
1000 képtől messzire vagyok mondjuk. Talán 100 kép van fent. Vagy még annyi sem.
Senkiháziak kezébe került a popszakma.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #10858 üzenetére
Ha rendes adatok kellenek a kocsihoz, akkor az ajtónyílásba ragasztott matricából indulj ki. Ott van, hogy sofőrrel mennyi legyen és sok utassal és csomaggal.
Ha tényleg durván akarsz offroadozni, akkor oda a talajtól függő nyomás kell, de ahhoz nem nagyon értek. Csak annyit láttam, hogy homokdűnéken gyakorlatilag "tök laposra" engedik a kereket, míg sziklára "kicsit löttyedtre".
Mankókerék egyszerű, az 4 bar és kész
Ez így kimerítő volt?
-
npera
újonc
Megjött végre az asztal amit szeptember 27-én rendeltem meg. Elkeverték a 2 csomag egyikét, de most kihozta egy szomáliai sofőr és a vélhetően baltikumi segítője. A srác nem mert betolatni a teherautóval az utcába, inkább hozták kézben a csomagot (asztal lapját) végig a kis utcában. Én vittem a lábakat, mert minek álljak parlagon.
Remélem nem sérült a csomag belül, kívül volt rajta pár nyomódás, de nem ment át sehol a kartonon szerencsére.
-
npera
újonc
válasz qnadam #10863 üzenetére
Ha valaki 29"-os MTB-vel nyomul, akkor sajnos második helyre szorultam. Mondjuk abban nehezen nyom az ember 9 bar nyomást. Tehát most kábé úgy vagyok első helyen, mint a Porsche 911 GT2RS a Nürburgringen. Ténylegesen nem első, de egy nagyon speciális kategóriában viszont igen.
Hmmmm? Hmmmm?
-
npera
újonc
válasz Phülöp #10866 üzenetére
Anttiina a neve a cégnek, finn eredetileg.
Ez a kis konyhai asztal reggelizni és ebédelni nekünk kis családnak. Ez is 60+ kg tömegű. A másik az ebédlőben van, ha vendégeket hívunk. Ahhoz van egy hosszabbító betét is.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #10877 üzenetére
Azért nem túl jó túlfújni, mert akkor a gumi belső szerkezete máshogy terhelődik. Egy adott tartományra van optimalizálva, akkor tud jó tapadást nyújtani és a gördülés közbeni alakváltozást akkor bírja a legjobban. Ha túl van fújva, akkor a tapadás sokkal rosszabb is lehet akár, míg a teherviselő rész is kap a pofájára rendesen.
Szóval kis előny fogyasztásban, de balesetveszélyes és kockázatos. Tehát túl fogják fújni tehát.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #10891 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy ha van elég kontraszt, hogy lássam a szöveget, akkor mindegy milyen a színhűség. Úgyis dekódolom és onnantól mindegy.
A billentyűzetre háklis vagyok, meg a pointerre. Meg ha lötyög a zsanér. A régi DELL gépen mindig kilazult a zsanért stabilizáló csavar. Azt megpatkoltam, mert idegesített a lötyögés.
Most cserélik a gépparkot nálunk. Az első lépésben egy kiválasztott fókuszcsoport kap valami csoda tapicskolós ide-oda forgathatós kijelzős fém-üveg laptopot. Aztán a második hullámban jön a tömeg, akkor vegyesen tapicskolós csoda és MacBook Pro gépek mennek ki. 23k db. Tehát nem kevés.
Meg a mobilokat is cserélik. A 2 évnél régebbi smartphone telók helyett a legújabb Samu és szIfon típusok lesznek.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #10893 üzenetére
Itt van aki azért választ 32 gigás integrált grafkártyás munkaállomás laptopot, mert azon van egyből HDMI és nem kell DP-HDMI átalakító hozzá. És a 15,6"-os kijelzőn jobban látja a leveleket.
Én egy leggyengébb 2-magos i5-öst kértem, az is olyan bitang erős, mint régen egy egész számtechterem x1000. Úgyis a tetű hálózat fogja meg.
-
npera
újonc
Ma kocsival mentem melózni, mert nagybevásárlást kell meló után közvetlenül csinálnom, aztán holnap meg sütök-főzök és utána vacsora két cimborával. Reggel a gyerekek leadása után keresztülhajtottam a falun és az utolsó kereszteződésnél ott állt egy kamion. Egy nehéz platós tehergépkocsi, mögötte bugis zsámolyon egy fullos hosszú vontatmány (nehéz pótkocsi). A csóka végignavigált vélhetően GPS-el egy nagyon keskeny erdei úton, ahol két személyautó csak úgy fér el, ha mindkettő picit lehajt a murvára az aszfalton túl. Aztán odaért a falu végére, de ott van egy nagyon kicsi dombocska. Az pedig igen meredek, mivel hirtelen emelkedik mondjuk 4 métert az út, de olyan gradienssel, hogy ott a pótkocsi tutira felakad. Ezért a kamion megállt és tanakodott.
Én először azt hittem, hogy arra vár, hogy én elhaladjak, de amikor közelebb értem láttam a nehéz pótkocsit mögötte és megértettem, hogy itt tolatás lesz. A dolog cinkes része, hogy itt ugyan van egy kereszteződés, ahol el lehet menni egy jégcsarnok felé, de nagyon keskeny az út és jó mély vízelvezető árok van két oldalt. Van egy még keskenyebb és rohadt meredek kisutca is ott, korábban ott laktam. Igazából ha lett volna időm és drónom, akkor drónról kellett volna videózni, hogy miként oldotta meg a sofőr a témát. Lehet, hogy visszafelé lesznek nyomok ahol legázolta a padkát vagy kidöntött valami oszlopot. Kíváncsi leszek. Bár mire odaérek már koromfekete lesz minden, szóval nehéz lesz látni nyomokat.
-
npera
újonc
válasz qnadam #10980 üzenetére
Szerintem nekem 32 gigás kártya van a GX7 Panaszkodikban. Még nem sikerült telenyomni egy fotózás során sem, pedig volt amikor gördeszkás srácot fotóztunk Jahnóval és ott ment a burst mód is RAW képekkel és manuál obival.
Mondjuk ez nem középformátumú Hasselblad, csak egy kis M4/3 makettkodós.
-
npera
újonc
A legtöbb alapból durva, de 1:58-tól a Kiás "terepjárós" tényleg fullba nyomta a kretént. A busz egy balestet kerül ki, ez meg csillagközi sebességgel próbál a tű fokán átoptimalizálni. Döbbenet. Bónusz a hátsó ablakon a "vigyázz gyerekre" matrica. Stresszes anyuka?
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Ez jó. A srác KitFox gépében volt egy kábé 80-lóerős Rotax szívómotor. Mivel elég sokat repül magas dombokra és hegyek közé, ezért sikerült továbblépnie egy vadiúj feltöltött Rotaxra. Ez kábé 140 lóerős és nem gyengül el magasan sem a feltöltés miatt.
A videóban mutatják az avionika beépítését és egy csomó utolsó simítást. Állat lett a gép.
-
npera
újonc
Dlágaszág. Vettem családi Spotify előfizetést. Cserébe lemondtam az egyik életbiztosításomat, miután kiderült, hogy egy elég pocsék szolgáltatónál voltam. A szakszervezeten keresztül is van életbiztosításom, így akkor asszony rendben lesz, amikor majd megmurdalok a bringával. Addig is van zene-muzsika
-
npera
újonc
válasz Frawly #10997 üzenetére
Igen, de a Spotify az svéd és emiatt nagyon komoly alapja van, hogy k*rva drága legyen. Ha előfizetsz prémiumra, akkor azonnal küldenek egy svéd punepát is...
-
npera
újonc
Nova, ha a kis úton levő Tarot vázra menne a 3S 450 mAh akksi akkor az túlságosan sakál lesz? Valami emlék feljött, hogy 2S beltérre és 3S kívülre? Vagy teljesen elkalibrálódtam?
Nézem, hogy az kis 3"-os EVO cuccra milyen akksit vegyek. Van többféle:
- Gens ACE 3S 800 mAh JST-csatival. Ez plug and play lenne. 40C (80C) és 72 gramm.
- Tattu 3S 850 mAh XT60-csatival. Erre akkor át kellene forrasztani a quadot. 75C (150C) és 86 gramm.
- Tattu 3S 1000 mAh XT60-csatival. 45C (90C) és 98 gramm.Az Avant oldalán 500-1000 mAh között ajánlanak akksit hozzá. Nekem most 450 mAh van és kábé szinte azonnal beesek 11V alá, aztán elkezdem mélymeríteni az akksit. Túl nehezet sem akarok. Ha át kell forrasztani az quadot XT30-ra vagy XT60-ra az nem gond.
Ha teljesen megőrülök, akkor van Tattu 4S 1050 mAh is 75C (150C) változatban is. Akkor a kis quadtól is jönne a brown alert.
-
npera
újonc
válasz Frawly #11007 üzenetére
Hát... a norvég kollégám az vesz még új bakelitet és nem panaszkodik. Pedig elég durva rendszere van. Csak a kábelek többe kerülnek új áron, mint egy szép használtautó. Egyszer meghallgattam a rendszert és ott éreztem, hogy mit is jelent amikor van komoly dinamikatartomány. Egy dobszoló volt, a csóka kézzel (tenyérrel) dobolt és eléggé transzba került, mert a légzését is jól lehetett hallani. Megvolt az a finom surrogás, amikor csak érinti a membránt a bőre, a légzése is, de utána a dob hangjától viszont éreztem a mellkasomban a nyomáshullámokat. Aztán berakott valami norvég vokált, ami mondjuk zeneileg állatira nem az én világom volt, de a hang minősége az lúdbőröztetett. Sajnos a Metallica S&M album nem volt meg neki lossless, pedig abból az Ecstasy of Gold elég jó benchmark lett volna. Utána berakta az Interstellart valami Dolby Athmos kiadásban, aztán a fejem is majdnem leszállt tőle.
Most a tanácsomra beszerezte a Vangelis 1492-t bakeliten és azzal élvezkedik.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nova, érteni vélem a helyzetet a neteddel kapcsolatban.
Most a ComHem szolgáltatónál vagyok, mivel csak az szolgáltat itt. Az ősrégi városi TV-hálózaton át jön a jel. Elvileg maximum 10 megabit, de ez kábé olyan, mint a PMPO a hagszórókon vagy a maximális nyomaték az elektromos autókon.
Tehát a házba bejövő jel is silány, de utána tovább szívatom magamat egy WLAN USB-s vevővel, ami dobálja a jelet. Először azt hittem, hogy a ComHem ennyi silány, de amikor a NAS-on sem értem el a zenéket, akkor leesett az ejtőernyős tantusz. Most a következő lépés az lesz, hogy a nyomtató érdekében felhozott hálózati ág (Dudu és Jahno javaslatára konnektoron utazó net) kap egy switchet és abból kapja majd a gépem a jelet. Ez elvileg valami 0,65 gigabit per másodpercet tud, tehát bár a gigabites nettől távol van, de a pár percenként megszakadó wifitől azért jobb.
Valahol elraktam egy korábbi szolgáltató Netgear routerét, valamint egy 1043-as TPLink router is van valahol. Vagy veszek még egy kis 5-portos switchet. A médiaszekrényben ez van és eddig oké.
-
npera
újonc
Subaru BRZ-nek ez kellett volna legyen a kiindulási alapja. LS3 benne és recseg-ropog. Aztán innen lehet tuningolni.
-
npera
újonc
Egy jóképességű egyén jelzett üzenetben, hogy érdekli az asztal. Két kérdése volt:
- mekkora a mérete? (IKEA honlapján fent van)
- stabil-e az asztal?A stabilitás relatív. Egy 120 kg-os cseresznyefa asztal alighanem stabilabb. Egy kempingasztal nem stabilabb. Írtam neki méretet és a stabilitást. Mivel 1240 SEK helyett 500-ért hirdetem az 1-hónapos cuccot, így remélem nem akarja lealkudni a felére az árat a következő üzenetben. Bár ezektől bármit el tudok képzelni....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #11035 üzenetére
Ha jutúbot nézek, akkor a "sávszélesség" néha csak 240p felbontást ad, de simán le tud ugrani hosszabb időre 480p-re is. És akkor még működik és nem állt meg. Akinek bőven 100 Mbit/s felett van a stabil (!) netkapcsolat az tényleg nem is tudja elképzelni az ilyet.
Be szoktam rakni a stats for nerds ablakot youtube alatt, akkor látszik pontosan, hogy milyen sebességgel jön a cucc.
Tegnap este megrendeltem a kis 5-portos TP-Link switchet az emeletre is, akkor legalább a lokális hálóm nem szakad meg a wifi miatt.
Valamikor 2019-ben építik ki az üvegszálas netet, akkor majd lehet valami szolgáltatós is választani és nem kell az egy és megkerülhetetlen bebetonozott szolgáltatóval szívni. Alighanem a Bahnhof nevűhöz fogok menni. Ők teljesen szembemennek a svéd nagytestvéres elvekkel. Alapból kapsz VPN-t és a logokat valami 24 vagy 48 órán belül törlik. Amikor a hatóságok elkezdték szívatni a Pirate Bayt akkor egy csomó embert átcsábítottak magukhoz, mivel ők nem kooperálnak a hatóságokkal és nem korlátozni akarják a netezőket.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen