Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    őstag

    A mai nap csodajól indult. Reggel 5-kor keltem, mivel vittem a kocsit szervízbe. Most kis beavatkozás lesz, lehet tippelni. 2-évente van nagy szerelés, amikor több dolgot csinálnak. Most a pici jön.

    Csereautónak hibridet kértem és egy Auris 5-ajtós lett. Fehér, halogén (halloween???) égőkkel. Ez már a faceliftes "új" modell, amiben a pianólakkos borítást a kijelző körül kék ledes (kicsit Tron) világító vonalakkal dobták fel. Sötétben nem annyira durva, de nappal iszonyatosan ronda a pianólakk.

    Most piszok meleg van az évszakhoz képest, +11 fok van. Tavaly volt -12 ilyenkor. A kocsi minimálisan melegítette magát, picit töltött, aztán várta hogy mehessünk. Lenulláztam a fogyasztást, aztán a város körüli körgyűrűn körbehajtottam a melóba. Először 80-al lehet menni, aztán 70-el. Tempomattal mentem a külső sávban a megengedett maximummal. Mindenki leelőzött. Még a kamionok is. Először be a seggembe 30 centire, aztán kövér gázzal előzés. A személykocsik többnyire előzés után be is vágtak elém, hogy telefröcsköljék a szélvédőt ganéval. Hiába, a svéd egy nemes és csodálatos nép, tudnak közlekedni. IS!

    De a lényeg: 24,3 km távra lett 3,7 literes fogyasztás. Egyszer próbaképpen felgyorsítottam 110-re is padlógázzal (egy kis német autobahn szakaszon Katterhammen mellett).

    A B-mód kegyetlen jó, van motorfék és tölt is jobban ilyenkor. A kormányzás tök jó rajta, már-már sportos, még akkor is ha maga a kocsi egyáltalán nem sportos. Melóba közlekedésre valami csodálatos. Nem fogyaszt, de átlag közlekedésre agglomerációból szerintem most nincs jobb. A BEV-ek töltése nem megoldott, a Toyota HSD-n kívül pedig minden megoldás csak egy rossz kompromisszum.

    Ha nyernék a lottón, akkor azonnal vennék egy új Corolla kombi hibridet, az a 2-literes motorral valami elképesztően jó lehet. Vonóhorog és üvegtető, a csillámló fehér csodaszín és a legkisebb elérhető felnik sok gumival :C

Új hozzászólás Aktív témák