Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #5508 üzenetére
"nem fekszik nekem annyira az értelmetlen technológiák ügyfélre tolása,"
10 év múlva már azt fogod mondani, hogy mindegy, ami üres telerakjuk, ha tele lett kiürítjük. ÉRtelmet nem keresel, fizessék ki és ne basztassanak vagy máson kérjék számon. Aztán ennyi.
Tanulni? I have a deal for you sir! Good day sir! Meg ilyenek. 3 alap mondattal teljesen jól el lehet vegetálni bizonyos pozíciókban.
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #5508 üzenetére
oooo nopara, nálunk is megy a kemenykedes
hogy most nuku tulora es a szabizasokat, betegácsikat oldjuk meg csokkentett létszámmal, mert fuuu koltsegcsokkentes kell
kozben meg a 51-srol nezve azt latod, hogy kibovitik a parkolót, kb 100 autonyi uj helyet csinalnak
erted…?amikor hetvegen megy az uzem meg a raktar, akkor alig van ott auto a jelenlegiben, szoval nyilván nem azok telitik meg hetkoznap se a mostani meretu parkolót sem
kozben pl a laborbol elmegy 2 emberke szulni, ketto meg lelep
a tobbiek meg óóóggyák meg "valahogy", hogy hirtelen 4 emberke mínuszban lesznek par nap vagy het leforgasa alatt
par honappal ezelott is felbukott az irodaba onnan vki, vmi fenntarthatosagi csoportba, abban is vannak vagy 7-8-n, az helyett se jott meg senkide laborvezetobol meg vezetovezetobol meg vezetovezetovezetovezetobol mar van vagy 3-4 szint egymas felett kb, meg kulon ceruzaodebbrakosgato mailforwardingmanager specialista erre, meg kulon specialista arra
akikkel csak a labor reszleg letszama meg a koltsege no meg kisse exponencialisan, de a napi uzemmenethez szukseges letszam az ugyanannyi, sot, az csak csokken, es abbol faragni kell, hogy ezeknek meglegyen a bérelt nyugdijas helye
meg gondolhatod, hogy ezek vezetovezetok meg specialistak erosen mas jobgrade-ben vannak, mint a vizsgalatokat vegzok, akik meg sem allnak kb a 12 oraban mar most sede csokkentsuk a koltsegeket, mert fuuu, es magasak a (ber)koltsegek
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #5511 üzenetére
Kollégát felvették ide a mellettünk irodába, 200 méterre lakik, otthoni munka támogatott, hurrá. Most pár hónap után megszűnt az otthoni meló és ki akarják rakni Maglódra dolgozóba, az már ennyire nem tetszetős. Majd Amikor valami barátságos Angliába kell járnod, az lesz az igazi.
Nekem innen most max. 1.5 óa és odahaza vagyok :-D
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #5871 üzenetére
Őőőő, ez nem az az állapot, amikor laknak benne.
4 napig takarítottam, mire ilyen lett. Jött stylist, aki adott egy 4 db A/4-es lapos listát, hogy mire kell figyelni. Aztán átnézett minden helyiséget és megmondta, hogy mi maradhat és mit rakjunk ki. Aztán vásároltunk az IKEA-ban kábé 7k SEK értékben díszítéseket és fél napig rakosgattuk asszonnyal. A takarítás pikantériája az volt, hogy addig a család otthon volt, tehát miközben a két gyerek a szokásos tevékenységet végezte én takarítottam, asszony pakolt el és hordtuk ki a szemétbe a régi dolgokat és a tárolóba azt, amit meg akartunk tartani.
A nappali így néz ki normál állapotában. A könyvespolcok tele könyvvel és játékkal. Meg úgy általában van élet a szobában.
A svédek a következőket akarják látni:
- max 1/3-ig rakott polcok, érezzed a teret
- kevés bútor, érezzed a teret
- fehér, szürke és fekete. Valamint valami fókuszpont színnel. De nem sokkal.
- hanyagul leterített textilek itt-ott, de lehetőleg fehér vagy szürke. Esetleg pasztell, de semmiképpen nem mexikói rittyem-ruttyom mintás
- sok fa
- sok üveg
- sok fény
- valami blikkfangos kis részlet egy sarokban
- valami KV-főző. Fekete, fehér, inox vagy 70-es éveket idéző retro lehet.
- ne legyen látható alkohol
- ne legyen semmi személyes elöl. Úgy akarják érezni, hogy ők már be is költöztek, az előző tulaj személyes dolgait nem akarják látniHa ezeket hozod, akkor akár már a hirdetés alapján is benyomnak ajánlatot. Nekünk most a hirdetés felrakása után 2 órán belül jött az első ajánlat. De a díler még masszírozza őket, mert nem ajánlották meg az áhított árat.
Ha ők nem viszik el, akkor indul a licitálás, amikor egymás ellen licitálnak a vevő aspiránsok és tolják fel az árat egymásnak. A dílernek meg pörögnek a dollárjelek a szemén, mint Dagobert Bácsinak. Én csak csendben figyelek a sarokban jelenleg, idegek pattanásig feszülve kábé.
Ha a most ajánló nem viszi el, akkor jövő vasárnap nyitott bemutató. Meglátjuk mi lesz. Ez az ősz sem lesz unalmas.....
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #5871 üzenetére
"Az ilyen borospohár otthagyva a quelle katalógussal, háááát nemtudom"
Mert el akarja adni és szakember jó pénzért meg is oldja, csak csinálja azt, amit mondanak. Külön matek az egész. Amerika egyik felén életszerű kell, de extrémebb személyes tárgyak nélkül, délen meg mehet a szennyes a sarokba, attól igazi. Svédeknek meg tudományosan kikészített IKEA katalógus lakás kell. Ha ezt szeretne látni, akkor olyan kell csinálni.
-
-NoVa-
őstag
válasz blueboi69 #6082 üzenetére
Nem mondom, hogy könnyű, de találni használtban is megfelelő, nem irreálisan drága cuccokat. A 100 körüli keretet épp első gyors átnézésre ez közelítette a legjobban 110-ért:
[link]De ez neked már kicsi, 190 centihez nagyobb váz kell, vagy fájni fog a hátad. Olyasmi, ami már jó lehet (ciclocrossban kisebbek a vázak, mint a hagyományos országútinál, úgyhogy nehéz átszámolni klasszikus vázméret-testmagasság arányokat), 140k-ért ez a Cube már jónak tűnik:
[link]Az eredeti Decathlonos sem olyan szar, de hosszan tudom sorolni a hátrányait, amikre később lehet költeni. (linkelem a gépet, hogy ne kelljen visszapörgetni az eredeti hozzászólásig miatta: [link] )
- Az a kerek profilú acél első villa nem a legstabilabb dolog a világon. Mivel minden irányba rugalmas, nem feltétlenül arra fog állni a kormány mindig, amerre a kerék, ha nem sima az út. Ez az én klasszikus 40 éves időfutambringámon belefér, oldtimerkedni jó, de egy fontos upgrade pont.
- Hajtókar. Rugalmas olcsó négyszögtengelyes cucc, rengeteg energiát képes elvenni az acél deformálásába, amit különben vihetne a kerék hajtása felé is. Döbbenetes a különbség, amikor egymás után próbálod, és az egyik bringán jópár kilós nyomást kifejthetsz a pedálra, mire tényleg megmozdul a bringa, a másik meg simán csak elindul. Élhető, de fájdalmas spórolás.A váltóba nem kötök bele, élhető olcsó kompromisszum, meg a többi apró alkatrésze is. A súlyod miatt viszont simán átirányítalak a Crosstrekking részlegre, akkor talán még azt is kibírják a kerekek, ha még rákerül 25 kilónyi gyerekülés, gyerek, ivóvíz, hátizsák kombo.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #6082 üzenetére
Mindig mondtam, be kell menni valamelyik nagyobb bringás közértbe, aztán raktárról kialáltok valamit. Vagy ha megfejtődik a modell akkor még mindig feldobhatod ide, hogy naezmiez.
Ezek sem hülyegyerekek, megnézed, kiokosítanak és nincs a "majd talán 5 hónap múlva szállítjuk" opció:
https://speedbike.hu/kerekparuzlet-video
-
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #6052 üzenetére
Ó, bringás téma
Szerintem lődd be fejben, hogy milyen szintű az ambíció. Ha jól olvasom gyerekes kirándulás és maximum 40 km-es út.
Én egy számomra túl kicsi 26"-os MTB-vel tekertem egy szezont, valami céges jutattásból vettem még 2005-ben talán. Már nem is emlékszem milyen váltó volt rajta, de arra gyanakszom, hogy a legegyszerűbb Shimano. Működött, de nagyon érzéssel kellett váltani.
Utána 2014-es szezontól lett a Nishiki PRO SLD (kifutó 2013-as modell), ami már az én méretem. Ezen Shimano Acera első váltó volt és Tiagra hátul. Az Acera egy fos, röviden szólva. A Tiagra már sokkal jobb. Ezen a bringán az egyenes kormány miatt kábé 20 km után már kényelmetlen fogni a kormányt. Jobb a szarvkormány. Az eredeti ülés is kicsinált 20 km után, de vettem rá egy Selle Italia ülést, azóta boldogság van. Az első váltót lecseréltem Deore XT-re. A hátsót is le fogom majd.
Ha elég olcsón kapod meg a bringát és a váz a te méreted és nem reménytelenül nyeklő-nyakló cucc, akkor egy járható út, hogy később upgrade a komponenseken. Ez lehet az ambíció függvénye is. Ha asszony is veled teker és/vagy utánfutóban húzod a gyerekeket, akkor nem lesz 30 km/h átlagsebesség. 10 km/h körüli tötyögésre "bármi" jó. Ami a te méreted.
A súlyod miatt meg kell nézni, hogy bírja-e a bringa, ez mondjuk egy fontos pont a választásban.
Abroncsot olcsó cserélni és ha a sárhányó nem korlátoz (mint engem maximum 30 mm szélességre), akkor gyakorlatilag bármit felrakhatsz. Télen jöhet a szegecses abroncs is.
A pedált is seperc cserélni, valami jobb MTB pedál vagy akár klipszes is mehet. Vagy a kettő kombója. Én 2014 óta MTB klipsszel nyomom, egyszer sem dőltem fel. Viszont lehet húzni a pedált felfelé és extrém emelkedőn kicsit odafigyelve körbe is lehet vezetni a maximális erő érdekében. Ez nekem még nem megy reflexből, erre koncentrálnom kell.
A te magasságod problémás. Én is nagyon sokáig kerestem használt bringát, a legtöbb bringás ritkán magasabb 175 centinél. Az 58-es és nagyobb vázas gépek olyanok, mint fehér holló.
Remélem segített a tipp.
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #6214 üzenetére
Monoblokk nálam bőven 10ekm felett bírt, akkor is feleslegesen cseréltem, mert nem annak volt baja. És kb 10e volt, nem csap a földhöz. A monoblokk számomra q nagy előnye, h gyakorlatilag karbantartás mentes, mert nem megy bele a szemét. Persze ez annak előny, aki szokta is karbantartani a bicóját.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #6202 üzenetére
Jó, hogy bringázol, az elég jó kiegészítő mozgás sok ülőmunka mellett.
Szegecses gumi akkor kell, ha jégen és hóban akarsz menni télen. Én átrakom amint megjelenik hajnalban a jéghártya az úton. Azzal olyan jégen is lehet menni, ahol sima cipővel csúszol. Mondjuk akkor nem nagyon döntöd a bringát.
Utánfutóban nem gondolkodsz? Egy szimpla 1-személyes szinte semmi légellenállást nem csinál (a duplához képest), nagyon szereti a gyerek is. Vagy ha nyersz a lottón, akkor Larry vs Harry Bullitt a legújabb DI2-es STEPS rendszerrel
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #6244 üzenetére
A kép alapján úgy nézem, hogy az neki is van.
Én most egyik hétvégén a hajtóművet szedem majd le, hogy a középső tányért is kicseréljem. A nagyon egyszerű volt, azt a bringán fent hagyott hajtóművel leszedtem és kapta az újat. De a középső még eredeti 2013-as, bár nagyon keveset futott. Szinte állandóan a nagyon vagyok elöl. A legkisebb meg bejáratós még.
Most az a terv, hogy nem nyomunk el egy talicskányi pénzt a Bullittra, hanem inkább a gyerekek kezdjenek el akár támasztókerekes bringával nyomulni. Asszony is feledzi magát. Aztán akkor ha tényleg elhasználódott a mostani bejárós, akkor veszünk egy Canyon Inflite gépet nekem, asszony meg ha feledzi magát, akkor kaphat egy Canyon Urban szíjas/agyváltós bejárósat.
Aztán kell még egy ToPeak Journey futó, amint eladtuk a Thule Cheetah 2-t. A gyerekek nagyon hamar el fogják érni a 42 kg-os határt, aztán onnantól túl lenne terhelve a futó.
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #6257 üzenetére
Olyan gumit nézz, amit jó nagy nyomásra fel lehet fújni. Olyan 8-10 bár körülre, az érezhető változás lesz. Eleve úgy van számolva a dolog, h az ajánlott nyomás az 75 kilós bicajosra vonatkozik, utána testsúlykilogrammonként +0.1 bár kellene, nyilván mikor eléred a maxot, akkor ott illik megállni.
Viszont ha gumit cserélsz, akkor a felni szalagra nézz rá. Olyat érdemes venni, ami hasonlít a leukoplaszthoz, textiles, vastag, öntapadós, mert az nem csúszik el. Én ezelött rendszeresen a belső oldalon kaptam a defekteket. -
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #6277 üzenetére
Kút kb 4-ig tud csak nyomni, ha jól emlékszem, egyszer kellett havernak. Az montinak jó, enyémbe 8 kell, 23-as gumikba simán mehet a 10 is. Ha nem nyomatod fel rendesen, akkor a külső hajlamos lesz a súlyod alatt kirepedezni pár év után.
A 7.2 jó lesz, mikor lehúzod, akkor úgyis elenged pár tizedet.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #6308 üzenetére
"Az eredeti adásvételi megállapodásba egyébként belefoglalták, hogy a munkaerő és az építőanyag hiánya is vis maiornak minősül,"
Aki hülyeséget ír alá. Amúgy ez régi téma, építtetőnek megéri kihátrálni az egészből így a leendő ügyfelek bankot/befektetőt játszottak, csak szar kamattal kapták vissza a pénzüket.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #6029 üzenetére
Úgy érted, beruháznál, ha legális lenne?
Sajnos elkaszálták a törvényt, így ugyebár nem fogsz kutat fúratni...És ha nem fúratsz kutat, akkor felesleges az az információ is, hogy ismerősnek (akinek szintén nincsen kútja, csak körbejárta a témát ) nagyon bejöttek a Pedrollo család tagjai. Arra lenne érdemes figyelni, hogy a szivattyú kicsit tudjon többet, mint a homokolási határ, de jelentősen visszafojtható is legyen. Tehát ha pl. 40 liter a határ, akkor egy 10-60-as szivattyú jó. Vagy egy 5-45-ös. Mert akkor már szinte a csepegtető kör is mehet róla. Ha az alsó határ alatt terheled, akkor a sok ki/be kapcsolástól hamar tönkremegy...
Persze mindez csak az írói munkásságunk része, hiszen illegális kutat nem fúrat senki...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #6052 üzenetére
125-128 kg bazi sok, foggyá le, most!
Viccet félretéve: Decathlonból férfi kerót még nem láttam olyat, ami jó lenne!
Döntsd el, mire kell és vegyél egy jó használtat!Szerintem egy országútit vegyél, alu váz, karbon villa.
Shimano 105-től felfelé, 2x10-es rendszerrel! (vagy hasonló Campa/SRAM szettel)
Ez hamar szétesik alattad úgyis...
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #6307 üzenetére
Kinek mi a kicsi. Amúgy ha mostanában álláshirdetéseket nézel, akkor ez még a jobbak közül van. A riasztót sem azért írta bele, mert soros portról rendszerszinten foglalkozni kell vele, hanem azért, amiért Nálatok is az IT feladatkörében van a klíma. Itt havonta csinálsz/törölsz 1-2 kódot, arra legyen külön ember? Meg ha ki kell nézni valamit a wifiből? Felétek a klímát ellenőrzöd, megnyomkodod, de nem takarítod, max. szemed rajta és szólsz ha baj van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus 22"-os FHD monitor kiárusítás!!! AkciÓ!
- JBL Xtreme 4 - Csomagolás bontott, garanciális, akár beszámítással
- Asus X512, Ryzen5 3500U, 12GB RAM, 500GB NVME, Radeon540X VGA, FullHD IPS, ujjlenyomat, megkímélt HU
- Asus TUF Gaming F15 (i5 11.th, 32 GB , 256 GB, 3050, 2 év gar, számla) AkciÓÓ!
- Apple iPhone 14 128gb - Újszerű, független, garanciális, akku 98%, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen