Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz BobaHWSW #462 üzenetére
Na de ceges parkoloban? Kamerak meg minden es probalja elsumakolni? Mondjuk az nem ket perc mire hozzatok eljut egy jaguar, tobbet varhatott ra mint amig serulesmentesen hasznalhatta.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz BobaHWSW #475 üzenetére
Mondjuk ilyen ranyitasra en meg sose kaptam cetlit, pedig minden autom talaltam ilyen nyomot idovel. Ha utcan parkol az ember az sajna ezzel jar. Nyilvan ceges parkolo ennel egy fokkal jobb. Mondjuk speciel itthon meg mindig jobb a helyzet mint Parizsban ahol siman lokharitoval tologattak egymas kocsijat ki es beparkolas kozben.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
kraftxld
nagyúr
válasz BobaHWSW #770 üzenetére
Jaja, nagyon régen a bolha szekción ügyködtem a HWSW-n, meg a szakmai topikokban is, de az erőltetett témaváltáskor leléptem.
Szerintem jövő héten leszek 1-2 napot W-ben, ihatnánk egy sört Én a déli sziget tetején rontom a levegőt 2009 eleje óta
Weta-nál dolgozol?| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
-NoVa-
őstag
válasz BobaHWSW #770 üzenetére
Gyorsan bemutatkozni csakis így illik:
Van egy erőmű. Erőmű a folyón. A víz energiájából villamos áramot állítunk elő. Turbinák segítségével.
A víz megforgatja a turbinát, az pedig egy generátort. A generátorból aztán áram jön ki.
Mivel a folyó vízhozama változik, illetve áramra is vanhogy kevesebb, vagy több kell, szóval a turbinák teljesítményét szabályozni kell a lapátok, a túúúrbinalapátok dőlésszögének változtatásával. Ezt egy szoftver vezérli egy számítógéppel a szenzorok adatai alapján.
Na ebbe a erőműbe vaok portás. -
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1047 üzenetére
Nem akarok vészmadárkodni. Csak úgy mondom. Ez a kenés szempontjából katasztrofális. Ha rögtön indítás után "nagy" nyomatékot kérsz, akkor az a létező legrosszabb. Akkor még nem alakult ki a stabil kenés, de a nagy nyomatékigény miatt a csapágyak simán fém-fém érintkezésbe futhatnak bele.
Az sem túl jó, ha pár percet melegíted állva, mint a tatterek. Akkor más problémákba futsz bele.
Neked igazából egy BEV kellene. 4 km az durva kínzás.
Volt egy TC cikk erről, ott leírják a részleteket.
-
Phülöp
addikt
válasz BobaHWSW #1060 üzenetére
remélem, parkolóhely azért akad vastagon, nem kell harcolni érte
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1057 üzenetére
Nem akarlak meggyőzni, sem minősíteni, ne értsd félre.
Ha mindenképpen autóval akarsz menni az időjárási és domborzati viszonyok miatt akkor a legjobb az, hogy:
- indítás után vársz pár másodpercet, hogy felépüljön az olajnyomás és valami "keringés" beinduljon a motorban.
- finoman adsz gázt, kerülve a nyomatéktüskéket.
- inkább magasabb fordulaton mész alacsony nyomatékigénnyel, egy fokozattal lejjebb váltva mint indokolt. Tehát mondjuk kettesben hármas helyett, ha lassan mész. De a fordulatszámot ne engedd az elején 2500/min fölé.
- ha már megmozdult a hőmérő mutatója (vagy kialudt a kék lámpa), akkor kezd a víz olyan 40+ fokos lenni, ami még mindig rohadt hideg, de a semminél jobb. Innentől már nem akkora tragédia az emelkedő.
- emelkedőn is finoman, inkább alacsony fokozatban, de nem leforgatva még hidegen.
- ha van lehetőség hetente legalább egyszer fusson a kocsi országúton legalább 20 percet egy menetben, akkor ki tudod párologtatni a benzint az olajból, valamint az akksi kap rendes töltést.
- ilyen üzemben és maximum 7000 km-t mennék egy olajjal és szűrővel. Az állandó hidegüzem alatt keveredik az olaj a benzinnel és felhígul a kenőanyag. Ha meghajtod, akkor a benzin kipárolog az olajból, de amíg benne van addig sokkal rosszabb a kenőképessége. Gyakoribb csere segít kicsit, de akkor is meg kell hajtani az autót hetente egyszer legalább, hogy tudjon regenerálódni az olaj.A BEV-től nem leszel kevésbbé hím, ettől nem kell aggódni
-
Sipi-
tag
válasz BobaHWSW #1083 üzenetére
Viszont Te akkor másfelé is használod az autót, mert asszony is 3-4 km-eket megy a Yarissal délután (reggel a Picassoval van a sulijárat) és csak 2,5ezer km jött össze egy év alatt. Kb. 9-9,5 literes fogyasztással.
npera: köszi a javaslatot én is, akkor meghajtom hetente a Yarist kicsit hosszabb távokon én is.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1085 üzenetére
Attól, hogy erős az autó még nem kell állandóan a teljesítménycsúcson járatni.
Ezt én is megtanultam a Peugeot 306 1.4 XN gépkocsival. Bár a menetteljesítmények fantasztikusak voltak, de tudtam uralkodni magamon és nem engedtem a csábításnak. Azon a gépen ha padlót nyomtál a rádióban egyes fokú riasztást adtak ki az egész megyére és megszólaltak a polgárvédelmi szirénák. Szóval óvatosan kellett száguldozni.
-
didyman
őstag
válasz BobaHWSW #1146 üzenetére
Nem ismerem az előzményeket. Víz hogy került az olajkörbe? Ha valami nem természetes oka volt, akkor semeddig, hanem cserélj olajat. Ha kondenzációból eredő minimális mennyiség, akkor úgy fél-egy óra normál vezetés (nem alapjáraton rötyögés a reggeli dugóban) általában elég.
Néha azért nem baj, ha elpörgeted 4-5000 köré, nem fáj az a motornak, viszont segít megszabadulni lerakódástól, koromtól.
A vízhőfok nem jó kiindulási alap, gyorsabban melegszik, mint az olaj. Ezt főleg turnyós járműveknél célszerű észben tartani, és nem azonnal parkettázni, ahogy a mutató átlépte a 70-et, bár elmondásod alapján ez nem áll fent nálad.[ Szerkesztve ]
"Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #1146 üzenetére
A benzint kell alapvetően kipárologtatni az olajból. Amikor hidegindítás van, akkor lemosod az olajat a benzinnel a hengerfalról és vegyül a kettő. Amikor a motor eléri az üzemi hőfokot és az olaj is szépen felhevül, akkor elkezd kipárologni a benzin. Nem azonnal jön ki belőle, de ha mész országúton 70 km/h felett, akkor már a road load elég hozzá, hogy szépen tisztuljon.
A másik dolog a gyertyák tisztulása. Ha kábé 450 fokos lesz a "porcelán" (és a center elektróda környéke), akkor elkezdi leégetni magáról a hamut. Ez is olyan, hogy nem azonnal ég le az egész, de ha legalább ennyi kábé 10 percig, akkor már letisztul.
Ha sikerül egy menetben legalább 20 percet menni országúton, akkor jobban fog működni az egész. Ennyi idő alatt az akksi is kap szépen töltést, egyszerűen ki tudja futni magát szerencsétlen.
Nem annyira az odalépés a fő cél, hanem a folyamatos terhelés országúti tempónál vagy felette. A nyugodt közepes és közepesen magas terhelés a cél, nem a hirtelen nagy gyorsulás. Viszont ha már üzemmeleg, akkor olyat lehet gyorsulni amilyet csak akar az ember, mert akkor már meleg minden. Most nem arra gondolok, hogy 5k RPM-ről ugrasz le a kuplungról és úgy vereted minden fokozatban tiltásig, mert az megint kicsit túl sok neki, persze bírni bírja azt is.
Én még igazából nagyon kevés olyan autóval mentem, amire azt mondom, hogy túl gyenge. A V60 és V70 D2 ilyen volt. Az borzalom. Már az autópálya is sok neki, ott már üvölt a motor és nem megy. De még egy szívó 1.4-es kisautó is "jól megy", ha odalép neki az ember, aztán 40 után a légellenállás sajnos már komoly ellenség
-
eattila
csendes tag
-
chris-77
újonc
válasz BobaHWSW #1324 üzenetére
"En 4k teven jatszok fullHFban es nem erzem azt amirol Te beszelsz de megnezem laptoprol kozelebbrol majd es beszamolok."
Én sem érzem, hisz nincs olyan tv-m, csak tartok tőle, hogy észrevenném, ezért meg sem reszkíroztam volna egy ilyen megvételét.
Viszont ha te nem látod, akkor bátran bevállalom. KösziHWSW Fórumra Csatlakozott:2002. szept. 13.
Új hozzászólás Aktív témák
- FM Transmitterek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Könyvajánló
- Linux kezdőknek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NBA és kosárlabda topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- További aktív témák...