-
Fototrend
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz eeXaa #160322 üzenetére
Egyes filmeknél bajban vagyok az azonnali értékeléssel, ez is ilyen. Kell pár nap / egy hét, illetve majd egy eredeti nyelves megtekintés.
Végül szinkronnal néztem, mert olvastam olyan külföldi véleményt, hogy a nem angol anyanyelvű ember feliratosan nézte meg és csak körülbelül a 75%-át értette meg. Na ez annyira igaz lett nálam, hogy én magyarul nézve is volt, hogy nem bírtam egy-két dolgot értelmezni és követni Nagyjából 90%-os lehet a megértési szintem.
Na de, amit biztosan mondhatok. Ludwig Göransson filmzenéje szerintem remek. Meg fogom hallgatni önmagában is. Fényképezés is nagyon tetszett az, hogy belenyomták az emberek képébe a kamerát, illetve a színek nagyon szépek és elegánsak lettek. Nem egy túltolt színkavalkád, mint sok mai film, amiken látszik, hogy annyira megváltoztatták a színeket, hogy már teljesen torzak. Nem tudom mikor láttam ilyen jól color grading-elt filmet. A kisebb szerepekben játszó színészek is nagyon odatették magukat a végén történő meghallgatásokban. A történet / forgatókönyv pedig, na ezt kell még összeraknom. Az elején eléggé ugrálunk össze-vissza, ez furcsa volt. A film pedig úgy látszik, hogy nem csak Oppenheimerről szól, hanem
a tudósok kontra politikusokról is, ami viszont nem fog változni, amíg világ a világ. [ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz eeXaa #160337 üzenetére
Nekem ezekkel nincs gondom, egyedül a zene használatot kellett volna kicsit kevesebb jelenetre korlátozni.
Ahogy már írtam anno, a történet közel se minden nekem. Vannak filmek, amikbe körülbelül nem történik semmi, de hozza azt a hangulatot / érzést, ami beindítja az agyad, mert például eszedbe juttat egyes dolgokat / momentumokat az életedből. Magyarán a film vége után tovább gondolkozásra késztet, esetleg a film miatt máshogy kezded szemlélni a dolgokat. Szerintem ez a filmek lényege. Kevésbé tudok mit kezdeni azzal a filmmel, aminek mondjuk van egy jó a története, de például semmi köze a valósághoz, az életemhez, azaz vége a filmnek, hazamegyek és semmiféle gondolkozásra nem késztet. Ezek az egyszer nézős filmek. Például Moonfall.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz eeXaa #160376 üzenetére
Na így már teljesen érthető az értékelésed
Új hozzászólás: Közben kijöttek a végleges számok. Mindkettő film túlteljesítette az elvárásokat. Csak az USA-ban a Barbie 155 millióval az év nyitása (110 volt a predikció), az Oppenheimer pedig 80,5 milliót szedett (50 volt a predikció), azaz 1 hét alatt profitábilis lesz mindkét film.
[ Szerkesztve ]
-
-
Yodamest
veterán
válasz eeXaa #160431 üzenetére
Nem is feltétlen az a cél, hogy az általános megítélést tükrözze, de ezt kettéválasztanám:
Van aki nem akar kritikus lenni, ő inkább csak a saját véleményét mondja el, nem akar meggyőzni senkit és nem is megy bele a részletekbe, nem próbálja alátámasztani miért volt olyan az élmény amilyen.
A másik oldal, ami felé én is hajlok, kritikus módon áll hozzá a látott filmhez és próbálja tényekkel alátámasztani, hogy miért működött a film vagy adott jelenetei és miért nem. Mivel tényszerűen állok a dolgokhoz, így próbálok is érvelni mellette, tehát meggyőzni azt aki nem így gondolja, mivel nem feltétlen csak a szubjektív benyomást veszem alapul, hanem konkrét rosszul koreografált jelenetsorokat, eseményeket a történetben stb.
-
addikt
válasz eeXaa #160497 üzenetére
Azért azt kizárnám , attól hogy valaki jól sül el a vásznon nem színészi előélettel (Lady Gaga, <3 Tim McGraw<3) attól még kevés az esély rá, hogy JK Simmons, Denzel Washington, Jeremy Irons szintre emelkedik
Persze előfordulat, de pont Lady Gaga nem fogja lejátszani Joaquin-t a képernyőről. Amúgyis inkább nőkhöz kellene hasonlítani: Judy Dench, Jodie Foster, Helen Mirren és még sorolhatnám.
Szerk.: Tudod mit pont kihagytam: Faith Hill
[ Szerkesztve ]
"Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"
-
-
-
OPiiPO
addikt
-
válasz eeXaa #160568 üzenetére
ja, Interstellar feszesebb vagassal tokeletes lehetett volna.
cam ripet en istentudja mikor lattam utoljara, de ketlem, hogy ugy barmi elvezheto . jelen pillanatban egy normalisabb rendszerben mar egy rendes kiadasu DVD is hatareset.
lehet valamikor ujbol ra kene neznem, de kb arra emlekszem, hogy iszonyatosan latvanyos volt, nagyon hosszu, es elegge random. mondjuk kozben lett itthonra magassagi hangszoro is, szoval lehet tobbet adna. vagy lehet jobban ertenem a sztorit kevesbe faradtan nekiulve, bar azt ketlem
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
KISDUCK
addikt
válasz eeXaa #160581 üzenetére
Arra gondoltam, hogy valaki a Tenetről írt és arra válaszoltál esetleg, de az megint csak túlságosan nehéz feladat keresésre és a hozzászólási szokásaidat ismerve inkább tartom valószínűleg hogy semmi lényegeset nem írtál válaszban a Tenetről és így ezt az opciót így nem is vettem számításba keresésnél.
-
Tibiajax
nagyúr
válasz eeXaa #160958 üzenetére
az a baj, hogy bárki mással ezen egy jót kacagunk együtt, ironizálni mindig jó, annyi mindig kell, h feldobja ezt a sivár, gagyi kis életünket... de nálad, valamiért -nem tudom miért- de olyan érzésem van, hogy nem biztos, hogy ezt viccből írtad le
és ez komoly aggodalmakra ad okot
mert mindennek van azért valahol, messze egy határa, még az ordas kategóriás trollkodásnak is, de.. az asteroid city-re bluray mennyiségű pénzt kiadni, azt gondolom, azon a bizonyos, szinte csak elképzelhető határsávon is túlmutató valami[ Szerkesztve ]
-
Tibiajax
nagyúr
válasz eeXaa #160960 üzenetére
nem. tévedsz. az lehet, hogy anderson annak szánta, azt még el tudom képzelni.
de két ember, egymással szemközti ablakból való egymás nézésének és kínzásának nincs se művészi, se valós értelme, vagy értéke. mindezt kamara-felvezetéssel - ami próbál az akkori korabeli usa-tévés felkonfokra (ami amúgy a the vast of night elején, annyi erejéig még jtök ól működött) -, a folyamatos színpadi kikacsintásgatásokkal, azzal, hogy egyik szereplővel sem tudsz kezdeni konkrétan egyszerűen semmit, mint ahogy a történeti szállal sem, hisz meg is szakad folyamatosan valamint nem történik konkrétan semmi de semmi, egyszerűen ki kell mondani, csak az egyre és egyre ismétlődő x y jelenetek, a netto másfél óra alatt nem képes adni sem szórakoztatást, sem kikapcsolódást, sem maradandó élményt
vagyis de, az hogy emlékszel majd, melyik film alatt akartad felkötni magad -
baryll
tag
válasz eeXaa #160958 üzenetére
Nagy vizuális élmény lesz a 4 bites barbie laptoppal megrajzolt űrlény 4K-s látványa Blu-ray lemezről. Engem már 360p-ben is sokkolna, ha még egyszer az életben látnom kellene ezt a WA-féle képi viccelődést. Pedig egyszer, az Édes vízi élet esetében már megszívatott ezzel és most megint. -
Rigormortiis
addikt
válasz eeXaa #161210 üzenetére
Én is pontosan ezen a véleményen vagyok. A többség egy Tenet-et ( ) keres egy utolsó akciófilben is. Ugyanez van nálam pl az első három Transformerssel is. A mai napig imádom őket, számomra kifejezetten jó látványfilmek, hiába mondja azt a többség, hogy buta Michael Bay blabla...
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
PuMbA
titán
válasz eeXaa #161232 üzenetére
Kifejteni kérem Mi a nagyon ötletes a Fast X-ben, amit nem vagy alig látunk más tucat filmekben? És a sztorijában mi a nem sablonos és nem tipikus, amit nem vagy alig láthatunk más tucat filmekben? Vin Diesel, John Cena, Tyrese Gibson szerinted jó színészek, akik 1 szög egyszerű karakter megformálásán kívül semmit se tudnak?
[ Szerkesztve ]
-
j0k3r!
senior tag
válasz eeXaa #161232 üzenetére
Szerintem azt nem értik nálad sokan (ha jól értelek), hogy te relatív értékelsz/pontozol. Nyilvánvalóan más elvárásokkal ülsz be egy Fast X-re és egy Tenet-re. Éttermi hasonlattal élve, ha egy Michelin csillagos helyen eszel egy nagyon jót (de nem kiválót), illetve egy vidéki lepukkant kis csárdában egy átlagosat (rosszabbat vártál), akkor előbbi 0/10 lesz, utóbbi meg masterpiece.
some men just wanna watch the world burn...
-
PuMbA
titán
válasz eeXaa #161247 üzenetére
Értelek Az objektivitásod számomra azért nem megfogható, mert például a filmkészítők, forgatókönyvírók nagy része nem mondja a Fast X-re, hogy ötletes, jó a sztorija, nagyon eredeti, mély, tartalmas. Objektivitás során elengedhetetlenül figyelembe venni, amit a szakértők mondanak. Ha az orvos azt mondja neked, hogy eltört a lábad, akkor nem mondhatod, hogy hát szerintem meg csak megfáztam. Ezzel nem azt mondom, hogy az orvosnak mindig 100%-ig igaza van, mert ő sem mindent tudó Isten, de ő biztosan közelebb lesz az objektivitáshoz a szakértelme miatt. Én ezért tartom fontosnak, hogy odafigyeljek, hogy mit mond a szakma.
[ Szerkesztve ]
-
Ispy
veterán
válasz eeXaa #161260 üzenetére
De ha 1000 szóban leírod, hogy masterpiece, de szerinte meg egy trash akkor is, akkor mi van? Megsemmisül a dimenziónk vagy mi?
Mi az, hogy 7.2??? Az a film max 6.9!!!
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
OPiiPO
addikt
válasz eeXaa #161530 üzenetére
A régi otletesebb volt a
? Néha nagyon össze vissza írsz. A sztori meg hol faék, tudod miről írsz, olvastad a könyvethangfegyverrel amitől felrobban az ellenfél amikor rákiabáltak [ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
-
nagyúr
válasz eeXaa #161627 üzenetére
Ez így túl általános. WA sosem volt mainstream rendező, de ennek ellenére letett az asztalra 9 egészen közérthető és emészthető feature filmet - ha valaki egy kicsit is hajlandó volt "megdolgozni" az élményért, akkor a Bottle rockettől az Isle of dogs-ig mindegyik film elég könnyen adta magát. Ehhez képest a French dispatch-csel viszonylag drasztikusat lépett egy nehezen emészthetőbb irányba, az Asteroid City-vel meg még legalább akkorát tovább. Ennek szinte biztosan van valami sokkal specifikusabb oka.
Amit a színészekről írtál, azzal nagyjából egyetértek, csak nagyon fellengzős, főleg az utolsó három mondat. Volt a filmnek több producere, nyilván tudták előre, hogy ez a film messze nem fog annyira csúszni, mint a Grand Budapest. Ennek ellenére így csinálták meg, amit maximálisan tiszteletben tartok - cserébe nem fogadok el senkitől szemrehányást, hogy miért nem kajálom a filmet ezerrel (mondjuk 7.5-8 pontot adtam rá, de számos filmjét jobban szeretem).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #161630 üzenetére
A 2001-es Royal Tenenbaums-tól kezdve producer credittel is szerepel az általa rendezett filmekben, úgyhogy vszleg több, mint 20 éve kb. azt csinál, amit akar. Nagyon szépen hangzik az elmélet a láncait ledobott művész-rendezőről, de Wes Anderson esetében totálisan nem passzol a timeline.
Az érettség lehet jó indok, bár nekem túl drasztikusnak tűnik a váltás. Ahogy írtam lentebb, a következő filmje fontos lesz ilyen téren.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #161635 üzenetére
Ezért írtam, hogy kb. azt csinál amit akar. Széles keretek között szabad keze van, de azért tartozik elszámolással valakinek. Ez most sincs másképp, nagy valószínűséggel.
Az anyagi siker meg csak később jött, mégsem húzta le a rolót.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Miklós315
aktív tag
válasz eeXaa #161627 üzenetére
Erre a Babylon-beli Pitt-karakter monológja jut eszembe: alkotni szeretnék.
Akár két mondat egy filmben is lehet ehhez eszköz - ha a film mély/specifikus (kult), stb. lesz (ez kérdéses, utólag derül ki; pl. szerintem a He7edik-ről sem tudták előre, hogy kultfilmmé válik majd)."Szerintem."
-
-
nagyúr
válasz eeXaa #161704 üzenetére
"talán hatott valamennyire" = "teljesen átvette az alapszituációt". Amúgy szerintem sem pofátlan koppintás, többek között azért, mert az Annihilationből hiányzott az az emberi és filozófiai mélység, ami a Sztalkerben megvolt. Cserébe a Sztalker a minimumra csökkentette a sci-fi aspektust, amit az Annihilation jobban hangsúlyozott. De az alapfelállás ugyanaz.
(mindkét esetben a filmről van szó - az Annihilation könyvet nem olvastam, a Sztalker alapjául szolgáló Piknikben pedig sokkal jobban volt egyensúlyozva a sci-fi és a humán dráma).[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- PlayStation 5
- Steam topic
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- YouTube
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Politika
- Kinek milyen a desktopja?
- iPhone topik
- További aktív témák...