Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bajnokpityu

    félisten

    válasz Poultier #11148 üzenetére

    tipushibák?
    amit tudok, leirom, de nyilván nem teljes a lista.

    hát, pl a kormánygombok. jobb oldali menü lefele, ill. tempomat sebesség csökkentés szokott legelőször meghalni, illetve hibázni.
    pieburg szelepek (leállításkor nyöszörög közvetlen gondot úgy tudom nem okoz, egyébként)
    hátsó fékek be szoktak ragadni, ezt nem szabad megvárni, mert nyereg csere.

    amit mindenképp tudni kell, hogy ezek kifejezetten hosszú távú utazást birják, pályázni valók, főleg. várost nem komálják. koromszűrő hamarabb telitődik, ezért könnyebb kinyirni (saját mérés szerint kb 5x olyan gyorsan telitődik a koromszűrő). fogyi is meglepően magas. 129+ tempoval pályán nálam 7körül, városban simán 9)

    futómű masssziv (de mivel bonyolult, ezért, ha elkopott, akkor drága), utastér cicergésmentes nagyon sokáig, kopásálló is. elektromos nyavajával nem találkoztam, nem is nagyon hallottam róla, miközben pl a komfortelektronika ugyanaz, mint pl a picassoé :)
    motorja simán tud 500e km-t probléma nélkül, ezzel nemigen lesz gondod, a gyári 20e km olajperiódust, ha betartják, akkor se.

    legnagyobb gond az, hogy mindenki keveset futott, jólfelszereltet akar, természetesen annyiért, amennyiért az import fosokat kínálják százával a nepperek. kevés futás sztem egyébként azért nem feltétlen előny, mert a keveset tudott kocsi városban megy. ha meg valami nonstop regenerál(na, amit nem tud, ha állandóan leállítják), húzza magára a vizes lepedőt. évi 30-40e km sztem a minimum, amivel több az esély megkiméltre.
    ha igy használod a dieselt, akkor nem lesz gondod a dpf-el. ha faceliftes, akkor meg pláne, ott jobb a konstrukciója. kéttömegű pályán használatknál 230at ki szokott birni, és akkor se vészes az ára. (szerelő mondta saját statisztikáját)

    mivel ford, ezért legyen tartalék lé javitásra, valami biztos lesz, minél öregebb, annál esélyesebb. km-t jól birja, éveket kevéssé, úgy látom ez a márka. persze ismerek én is hibátlan tinit, de saját tapasztalatom nem ez. 8év fölöttit én már nem vennék, családban van ex ford kereskedő, max 10ig javasolja használatot.

    [ Szerkesztve ]

    eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

  • Goose-T

    veterán

    válasz Poultier #11148 üzenetére

    Arra figyelj, hogy facelifteset vegyél. Fordoknál általában azokat érdemes megvenni, sok hibát javítanak a modellciklus felénél.

    Nekem is MKIV FL Mondeom van, 2.0TDCi kombi. Az enyémben a belső kormányösszekötő gömbfejek lógtak, ~50 ezer volt a cseréjük. A kutyacsontokat cserélgetni kell időnként, mint minden Fordban, párezres alkatrészek. A Pierburg szelep is rossz volt már benne, amikor megvettem, de az nem nagy tétel (~15e), és a faceliftesben már csak egy van belőle, a régiben még kettő volt. Pár nap híján már megvan egy éve, más gond nem volt vele.

    A szerelőm azt mondta, hogy ha tehetem, csak OMV-t tankoljak bele, de én még szigorúbb vagyok, csak OMV MaxxMotion gázolajat töltök a kocsiba.

    Mindent összevetve nagyon jól sikerült gép szerintem, csendes, jól megy, kényelmes és élvezet vezetni a szokásosan zseniális Ford-futómű miatt.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

Új hozzászólás Aktív témák