-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #13050 üzenetére
Hát de abban lehet volt anyag is. Nézz meg egy dugattyú magasságot, meg az akkorit. Régen volt vagy 20 centi az már ma 5. Egy példa, valami ilyesmi. Azt mind a tartósságból lopják el a mérnökök. Mert ezeket a mai motrokat nem hinném hogy 20 éve tesztelik... Nem nem.
Meg 3 henger...Meg pont a hondát hozod fel, amit hülyére lehet pörgetni és ott van neki a változó vezérlés is?
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Jenne
senior tag
válasz bajnokpityu #13050 üzenetére
"...azért nem eszik ilyen forrón. sokkal többet tudnak ma a tervezők, mint régen..."
Ez így igaz, de az autósok egy része nem úgy használja ezeket a kis turbós motorokat ahogy kellene.
Mit értek ezen? Például hideg indítás után, legyen az nyáron vagy télen, 25-30 másodpercet várni kell az indulással, amíg az olaj elér a legtávolabbi helyekre is. Rögtön a motor beindítása után már indul az autóval, emelt fordulatszámon, a turbó erre nagyon érzékeny. Nagyon oda kell figyelni az olaj minőségére, az olajcsere intervallum betartására. Nagyon ajánlott a 15 ezres csere ciklus, de rövid távokra vagy sportosan vezetve inkább a 10 ezres ciklus.
Indítás után várni kell fél percet amíg eljut az olaj a turbófeltöltőhöz, vagy egy hegyi út vagy egy autópályás utat követően leállításkor 2-3 percet alapjáraton járatni a motort a turbó visszahűtéséhez. Egy normál városi közlekedésnél elég egy perc is. Na sokan ezeket nem tartják be. Ilyenkor van az, hogy még 100 ezer Km sincs az autóban és a turbó megszorul. Igen húzós költsége van egy ilyen turbó cserének vagy a javításának.
Ezzel csak akartam mondani, hogy jobban oda kell figyelni az ilyen autókra, már nem elég a régi beidegződés, hogy nem kell melegíteni az autót lehet azonnal indulni vele.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
RazoR
veterán
válasz bajnokpityu #13050 üzenetére
Persze, de ilyen motoroknál mi fog történni? Indít, egyes, megy, 150/180 ló, kinyomják a szemét hidegen is, 100k km után turbó elfárad (jó esetben csak az). Nem lesznek hosszú életű motorok...
Nekem ez a 3 hengerezés nem fér a fejembe, miért nem jó a 4 henger?