-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajafix
addikt
már lassan 5 éve ilyet hajtok, dízel sose eszik ennyit. A 2 literes jobban megy és nem eszik többet mint az 1.8, meg talán jobban is felszerelt. Szóval jobb, de az 1.8 is elég nekem.
Megjegyzem a városi hajtás inkább hátrány, mint előny. Ha 'normálisan' autópályáztak volna vele, akkor biztosan jobb állapotban lenne, mintha Pesten rombolták volna a futóművet.
Szerintem nagytestű benzines fordot alkudhatsz minimum 15%-ot, ha jól csinálod. Ugyanis ezek jószerével eladhatatlan autók. 4 ajtósat én nem vennék a család miatt, de neked kell eldöntened a karosszéria formát.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
gondoltam , hogy a kp, nálam is hidegben össze vissza kapcsol menet közben. Melegben ez megszűnik. nem amerikai a kp, siemens...
Tanács: valószínűleg csak az egyik ajtóban rossz a kp modul csatlakozása(beázik, nem jól csatlakozik). Keress fordos szakit erre, ne márkaszervizt, kézügyeséggel megoldhatod te is. Én tavasszal szedem szét a gyanús ajtót. (bár ha lusta leszek, akkor hagyom az a baj hogy 10 fok felett jól működik )
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
a 2004 utáni TDCik már sokkal jobbak, mint a korábbiak. ha turbódízelt veszel, akkor félmillió ft hirtelen szervízre ne legyen gond.
én 15-25 kilóméterekre benzinest vennék, feltéve ha nem napi 20x megy bele. félmilliért már van 2001es mk3 1.8as motorral. nekem is ez van már 9-ik éve.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
az enyémben csak 170ezer van, januárban azt mondta a szerelő hogy a kettős tömegű már jelez de 80-100 van még benne. Nos a mienk elég szerencsétlen, csillaggarázs, rengeteg rövid városi menet és főleg az asszony hajtja.
Inkább leírom az elmúlt 3 évem extra költségeit:
1. ajtók ujrafényezése mert rozsdált az alja. 50K
2. Kiegyenlítő tartály elrepedt. 20K
3. generátor felújítás és bizony a feszstabot is ki kell cserélni az +3 hónap szopás volt. ezt nem is tudom pontosan olyan 80K minden szívással. Azóta olyan pőöc-röf indul, hogy csak csodálkozok.
4. trafo csere. Jele: tompÍtott világításnál elkezd dadogni, minen szervo elszáll majd leáll, ha még a dadogás alatt lekapcsolod a tompítottat akkor erőre kap. 30K
5. Kuplung és kinyomó. 140K. azóta tudom milyen a jó kuplung: puha és erősen fog. ujra kellett tanulni a kuplungolást.
6. ablakmosó szivatyú csak 10K
7. EGR szelepett egyszer már pucolták(ez olyan 40K lenne ha megint előjön) meg a szívósort is megnézték mert az okozhat kellemetlen motorrombolást, szintén gyárilag gyenge.ami még vár:
1. Központi zár modul évek óta kehes, lassan kik ell cserélni. ez is szériahiba, 2003 utániaké már tartós
2. A futómű bírja, csak a kutyacsontokat kell 2 évente cserélni a príma utak miatt. De lehet hogy a szilenteket sem ártana már.
3. a kombi hátsó ajtó teleszkóp most megint jó lett, mert meleg az idő. Pedig 3 éve cseréltettem.[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz DeFranco #280 üzenetére
belső oldal felől, alul kiverte őket a rozsda. leszerelték az ajtókat, lecsiszolták az érintett részeket, alapoztak, festettek. Úrvezető vagyok, leadtam másnap visszaadták. Az egyik küszöb is benne volt talán, ez az utolsó havas tél után volt amikor erőből sikerült reggel kiálni, azaz nem hánytuk el a havat a kocsi mellől. bizony húzott le alul a festékből. A sárvédő érdekes módon jó. Szerk: mindez az alap fehér színben.
Ja a dísztárcsák már 2 éve lerohadtak, újat nem vettem így is szép a lenti lista. Ez is lenne 15K.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz DeFranco #282 üzenetére
ha már szúrta az én szememet is, akkor nagyon rozsdás volt. Kívülre nem ütött át. a 4ből ha jól rémlik 3 ajtón jött elő. a 4-ik ajtót csak "lefújták" hogy ne jöjjön rajta elő, megnézem este hogy áll. A szerelőmhöz jár ki minden héten karosszériás az csinálta, tehát meg nem mondom kicsoda.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
1.8 125 Le. Itthon mindenre elég. tehát 130nál gyorsabban nem szoktam menni(értsd óra szerint 140-150 között). A kényelem németes: tömör ülések, pár óra nem szokott gond lenni. tempomatot hiányolom csak belőle.
Út mellett nem hagyott, csak amikor a feszstab szívta az akksit, akkor nem tudtam elindulni párszor a ház előtt...
De egy akksitöltő és egy tartalék akksi megoldotta! csukott szemmel tudtam benne akksit cserélni.defranco: nem nagyon, mondták az árat azt is elmondták mit csináltak én meg fizettem...
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz Markizmark #300 üzenetére
a kettőstömegű nem 1-2 behúzatástól menne tönkre, a dízel jóval nagyobb pofonokat ad neki. Én a befecskendezőrendszer elemeit félteném.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
"Ami most jobban zavar, hogy ahogy látom a vizem is min. szinten áll. "
megrepedt a kiegyenlítőtartály. típus hiba. hegeszteni nem lehet értelmesen, kb 20 rugó a csere. 11 éves korában cseréltettem én is. nálam nyár közepén jö9tt elő, az volt gyanús hogy mér hajnalban is rögtön tekert a ventillátor.
ha nem repedt meg és az olajfogyásnak és a vizfogyásnak köze van egymáshoz, na akkor az szívás...
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
szerintem nagyobb kérdés, hogy a haverodnak kell e dízel, kell e automata, kell e mondeo méretű autó?
Tehát a szokásos:
1. Mennyit megy egy évben és hol? (város, autóút, autópálya)
2. Van-e pénze az autó fenntartására? Lásd turbódízel + automata kombó
3. hányan használják az autót?Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
ezsembe jutott mégvalamiaz alapján amit írtál:
4. Van a típushoz értő, profi szervízese a leendő vásárlónak?
Én már láttam olyat hogy egy ilyen dízel mondeonak csak a csőcsatlakozásnál kellett meghúzni valamit, a szervizesem 5 perc alatt rájött és amikor beindították és jó lett, láttam a tulaj arcán a megkönnyebülését ...
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz hurenzon #1067 üzenetére
Mennyit mész és hol évente?
Itt vannak az 2001es kombim hibái 13 éves korából
Azóta a hátsó két féknyereg , hátsó féktárcsa+betét + ERG szelep köszönt be. A lengéscsillapítókat is kicseréltetem kb májusban.
És ez 'csak' benzines.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
-
lajafix
addikt
válasz jozsi252 #1281 üzenetére
Attól hogy elemet cserélsz egy régi kulcsban még lehet érintkezési hiba.
némi papírgalacsin szokott segíteni a megfelelő helyeken a jó kontakt elérésében.
valamint ne kínaipiacos elemet tegyél bele, hanem valami minőségit. Én legutóbb egy órásnál vettem Sony elemet, olyan lett a kulcs mint újkorában. Szerintem még ne add fel ezt a kulcsot.Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
"Szerintem sokan hálásak lennének ha hozzájuk vágnának egy jó állapotú 2004-es klímátlan 1.4-es kombi Focust."
Talán az első szervíz kifizetéséig. Ugye senki nem képzeli hogy egy 11 éves autóra elég sokáig csak a normál olaj és szűrő csere.Azért nincs sokaknak autója mert
1. egyszerűen nincs elég jövedelme hogy fenntartsa.
2. A kevés jövedelem miatt is nem megy sehova, autó sem kell neki.Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz lajafix #1070 üzenetére
Ha valakit érdekel,a 15. évében, 180 ezernél járó MK3 mondeom idei szervizeléseit:
1. két hátsó féknyereg(ez típushiba, a 2004 utáni facelifteseknél javítva lett), hátsó féktárcsa+betét + ERG szelep csere + a műszaki vizsga
2. A lengéscsillapítókat kicseréltettem juniusban
3. Most a kéziféken kellett kicserélni a köteleket(2004 utániaknál már ez is jobb), a szétesett kipufogót javítani.Olyan 300K körül járok idén. már más szervízt nem tervezek.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz DNReNTi #1798 üzenetére
a 2 literes benzines nem eszik többet mint az 1.8as. Csak a 2 literesekből sokat automatával szereltek. Ne halgass a nem megy a szívóbenzines rendesen kórusra, megy az annyira amennyi ingázáshoz kell. Versenyezni meg konzolt vegyél...
ezek már 10+ éves gépek és hiába hiszi mindenki hogy kimennek a világból, karban kell tartani őket. Lásd a hozzászólásaimat, egyedül a motorral nem volt gondom 11 év alatt.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz balazs1011 #4573 üzenetére
A ford autókat próbál gyártani, music centereket kevésbé...
Rock'n Roll