Új hozzászólás Aktív témák

  • Atlantis

    veterán

    válasz athomi #119 üzenetére

    Valószínűleg a turbónyomás kiépülési ideje miatt (ismertebb neve turbólyuk) gondolkozik...viszont legalább megindul. Az én kétliteres szívóbenzines Focusom is gondolkozik, oszt a végén annyira meg sem indul. A szabályozás ugyan a dízelekre szigorúbb következményekkel jár(DPF, ilyen-olyan katalizátor), de legalább manapság minden dízelautóban van turbó, ami miatt legalább lehet olyan érzésed, hogy megy a gép. Van tartalék, rugalmasság alacsony fordulaton is. Szívóbenzinesnél ez a mai agyonfojtott motoroknál elképzelhetetlen. Nálam pl. 4500-as fordulaton jön meg a 185Nm nyomaték, amit egy 1.6-os dízel is röhögve túllép már 1500-nál és a nyomatékgörbék jellegéről, valamint a fogyasztásról még ugye szó sem esett. Saját példámnál maradva: kb. ugyanannyi idő, mire 4500-ig felpörög ez a szétszabályzott szerencsétlen motor, mint a turbómotorok késlekedése. Csak ez még közben lezabálja a gatyámat is...

    Szóval ne bán(ts)d azt a dízelt, én már bánom, hogy nem azt vettem. Bár akkor nem Fordom lenne...

    Majd ha elterjednek a feltöltött benzinmotorok, akkor lesz igazi konkurenciája a dízeleknek.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

Új hozzászólás Aktív témák