-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz Vangelis #140 üzenetére
No, volt itt a PH!-n garanciás cikk, annak 3. részében az utolsó oldalon (Bővebben: link) van egy kisokos, közérthetően a főbb szabályokkal, valamint egy kis törvénytár. Na ebből a tárból neked a PTK (Bővebben: link)megfelelő részei kellenek, mégpedig a 248 paragrafus, annak is az (5) bekezdése:
A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok
gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.
valamint a 308. paragrafus, annak is a (3) bekezdése:
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Ez a két szabály együtt biztosítja, hogy sima jótállás (köznyelvben: garancia) esetén is, ha cserélték, akkor újra kezdődik a jótállás.
Nyomtasd ki ezt a kis PTK kivonatot és dugd az orruk alá. -
luciferc
őstag
válasz Vangelis #195 üzenetére
a szervíz általi beszerelés csak akkor lehet feltétel, ha jogszabály ezt előírja (gázkészülék), vagy a forgalmazó megköveteli (pl autó akkumulátorok esetén megkövetelik a töltési rendszer vizsgálatát, csak így lesz jótállás). Ezt viszont vásárláskor egyértelműen közölni kell, és szerepelnie kell a jótállási jegyen is. minden más esetben, ha nincs leírás, akkor a forgalmazó felel, akár még proci sarkazásért is! szvsz
-
luciferc
őstag
válasz Vangelis #197 üzenetére
pont ezt írtam, hogy de igen, van olyan, hogy a forgalmazó megköveteli, hogy szervíz rakja be, de akkor ezt előre közölni kell (mert mondjuk akkor nem azt veszed meg). ennek amúgy semi értelme, mert ha az egész gép nincs leplombálva, akkor bármikor belepiszkálhatsz. ezért is nincs ilyen feltétel a jótálláshoz.
-
sasa311
veterán
válasz Vangelis #193 üzenetére
Valószínűleg nem is lesz, de ennek 1Xű oka van. Ha bármilyen cucc bekerül az országba (ergo nemtom gyártanak-e a vargáné-n kívül bármit MO-n) akkor az importőrnek (nagyker, mégnagyobbker, ect..) kell a használati utasítást lefordíttatnia. Egy szaktolmács pedig nem két fillért.
Jobban megéri nekik, ha megbüntetik őket 10.000-re mintha 100.000-ret kéne kifizetniük a tolmácsnak.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz Vangelis #788 üzenetére
Ilyenkor az van ( a 3 napos csere dolog már elmúlt), hogy ők megragasszák, és ha már sokszor megragaszották kérhettek egy újat. (persze elküldik majd ''szarértőhöz'' aki megaszondja, hogy hibásan hordtátok-e vagy csak gyárihibás)
Namost a csavar, hogy ugyan olyan nyilván nem lesz, mert már kiment a divatból. Ilyenkor törvény szerint pénz vissza, de valószínű, hogy a bolt preferálná a levásárlást.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz Vangelis #791 üzenetére
Sajna van egy olyan gyakorlata a cipőüzleteknek, hogy valami saját kis sufniba küldik el, akik adnak egy ''szakvéleményt'', amely szerint a fogyasztó rosszul hordta a csizmát. Na ez ellen csak annyit lehet tenni, hogy követeled, hogy a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálóhoz küldjék (fvf honlapon fent van a lista), akkor elfogadjátok, de persze ezt nem kötelesek megtenni.
Ha ennyire ajánlották a szakértőt, szerintem valszeg a saját sufnis eset lesz, ilyenkor nem sokat lehet tenni, max. készíttethetsz egyet te magad (6-8000 Ft), de sajnos ezt sem kötelesek elfogadni."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vangelis #793 üzenetére
Ne is mondd a hardvereket... Miért nincs hatalmas fővárosunkban egyetlen olyan cég sem, ahol kétéves garis DVD írót tudnék venni anélkül, hogy könyörögnöm kellene, hozzanak már egyet, mert tényleg meg akarom venni? És persze ahol normális a garanciális ügyintézés is... Tudok normális gar ügyintézésűt céget, meg olyat is, ahol van az üzletben kétéves garis író - de a kettő együtt reménytelennek tűnik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vangelis #795 üzenetére
Kicsit messze van sajnos. Hoppá, viszont egy korrekt webáruház is van, úgy látom... Meg szimpi ''2 év gar'' feliratok, tetszik.
Mondjuk nem értem, miért néznek itt rám furán, amikor mindenből dobozos 2-3 év garos változatot szeretnék, akármennyibe is kerül... ''Hát mi csak egy évet vállalunk, mert annyit kötelező.'' LG dobozos íróra meg Asus VGA-ra, amire a gyártó több évet vállal, és ezt kötelező lenne továbbadni. Grrr... Legalább mondanák azt, hogy hoznak nekem kétéves garosat, ha már annyira fontos, de nem. Ehh, el vannak szállva az üzletek Bp-en. Más városokban viszont vannak olyanok, ahol értékelik, ha valaki igényes és törzsvásárló akar lenni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vangelis #797 üzenetére
Hmm, hmm, meggondolandó... Olvastad esetleg a topikbeli korábbi hozzászólásaimat? És így is? No mondjuk pont ezért tudom értékelni, ha rendesen viselkednek a ''bótosok'', és akkor én is rendes vagyok.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Nők, nőügyek (18+)
- OLED TV topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...